Renault tykittää Talismanilla

lottoa_vetämään

"Brändin lippulaiva kiilaa kohti ylempää keskiluokkaa." http://www.kauppalehti.fi/uutiset/renault-tykittaa-talismanilla/SWsKmESH?_ga=1.223757400.2106874340.1426149772
"Ennen myynnin aloitusta mallia on testattu esimerkiksi 900 000 kilometriä radoilla, mikä vastaa 2,5 miljoonan kilometrin testiajoa tavallisessa liikenteessä. Yksityiskohtaisemmissa kokeissa esimerkiksi auton ovia ja turvavöitä on avattu ja suljettu 22 000 kertaa yötä päivää. Kuljettajan ikkuna avattiin 8 000 kertaa ja häikäisysuoja taivutettiin ala-asentoon 1 500 kertaa. Lupauksille on lupa odottaa vastinetta."
Odottaisi olevan huippulaatua noin perusteellisella testaamisella. Huonoa se ei ole olut vuosiin. Muutenkin vaikuttaa erinomaiselta tuotteelta. Joka testissä missä se on ollut, sitä on kehuttu. Tietysti Suomen karhealla tiellä voi muuttua ääni kellossa.
Tolkuttoman suuri tavaratila, sedanissa yli 600 litraa. "Pikkudieselin" kulutus 3,6l/100km, todellisuudessa ehkä viiden pintaan voi mennä. Silti noin isolle autolle hyvä saavutus. Ja mikä hienointa: päivävalojen kanssa palaa myös takavalot!
Vasta maalis-huhtikuussa pääsee katsomaan ja koskemaan. Sitä odotellessa...

18

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipätaidakestää

      Entäs sähköt ja anturit toimiiko auto suomessa kun täällä on loskaa suolaa ja kuraa? Itse en uskaltaisi ostaa en vain luota.

      • 2.0T16vGT

        Eipä ole Rellujen sähköissä ollut aikoihin mitään kummoista vikaa. 2007 esitelty Laguna 3 oli jo oikeasti laadukas tekele ja 2009(?) Megane 3 seurasi samoilla linjoilla. Uudemmista puhumattakaan.
        Itse ajelen sillä Lagunan "huonoimmalla" sukupolvella, eli kakkosella (vm.2006). Mitään vikaa ei ole siinä ollut, vaikka on kaikki herkut mm. sähköpenkit, xenonit ym. Lähinnä ne kummalliset sähköviat näissä yleensä johtuu jostain huonosta maadoituksesta esim. takavaloissa. Samaten simahtamassa oleva akku aiheuttaa kummallisia häiriöitä, vaikka muuten auto vielä pelaisikin. Nykyään ne vitsit täytyy muutenkin keksiä ihan muista autoista, kuin ranskalaisista


      • ElämääJoNähnyt

        Pelkäänkä vaan että mikään ei ole muuttunut rellujen laadussa. Renault osaa kyllä tehdä komean ja haluttavan näköisen auton ja juuri siitä syystä menin kerran retkuun. Totuus tuli pian ilmi että "auto" oli virhe investointi. Sellaisia vikoja tuli mitä yleensä ei pitäisi tulla. Rellut on semmosia että ne vaan pyrkii houkuttelemaan ihmiset kaupantekoon mutta kuluttajaa ja laatua ei ajatella yhtään. Tuokin talisman on kyllä nätti mutta viisaampi kun nykyään olen niin ennemmin ostan ns "harmaavarpusen" joka on suosittu ja sulautuu massaan ja tietää etukäteen mitä saa. Saku tai japsi niin huolettomasti saa päästellä menemään. Rellut taas on semmosia murheenkryynejä. Ei kannata rellua ostaa vaikka auto olis miten hyvännäköinen tahansa. Opel insignia vw passat toyota avensis mazda 6 honda accord niin eipähän tarvi hammasta purren jälkeenpäin kirota ja katua


      • jälkeenjänyttä
        ElämääJoNähnyt kirjoitti:

        Pelkäänkä vaan että mikään ei ole muuttunut rellujen laadussa. Renault osaa kyllä tehdä komean ja haluttavan näköisen auton ja juuri siitä syystä menin kerran retkuun. Totuus tuli pian ilmi että "auto" oli virhe investointi. Sellaisia vikoja tuli mitä yleensä ei pitäisi tulla. Rellut on semmosia että ne vaan pyrkii houkuttelemaan ihmiset kaupantekoon mutta kuluttajaa ja laatua ei ajatella yhtään. Tuokin talisman on kyllä nätti mutta viisaampi kun nykyään olen niin ennemmin ostan ns "harmaavarpusen" joka on suosittu ja sulautuu massaan ja tietää etukäteen mitä saa. Saku tai japsi niin huolettomasti saa päästellä menemään. Rellut taas on semmosia murheenkryynejä. Ei kannata rellua ostaa vaikka auto olis miten hyvännäköinen tahansa. Opel insignia vw passat toyota avensis mazda 6 honda accord niin eipähän tarvi hammasta purren jälkeenpäin kirota ja katua

        Eksä osaa lukea? Juurihan tuossa sanottiin että laatu on muuttunut jo viime vuosikymmenellä. Mutta sä oot sellaanen esson baari-mies, jota parkkiksella odottaa ruosteinen Carina ja se on sitten maailman paras auto.


    • petkutetut

      Veikkaan että TM testissä kuitenkin hymistellään ja arvuutellaan laatuvaikutelmaa johonkin 80-luvun rellumuistoihin. Ja voittajaksi valitaan tavan mukaan joku perinteinen petkutusmoottori valmistajan tuote. Ja kansa on sitten arvovaltaisen raadin sanoman saattelemalla antaa petkuttaa itseään lisää. Ihmiset jotka eivät ole petkutettavissa osaavat toki valita autonsa ihan itse.

      • Eirelluille

        Entäs jälleenmyyntiarvo??? 5vuoden jälkeen tuon talismanin arvo on 2000euroa esim. Avensis voi olla 100tkm ajettuna sillain 17 000euroa. Siinä saa miettiä kumman auton omistajalla on suu hymyssä kun päättää autonsa myydä tai vaihtaa esim. Muuttuneen elämäntilanteen takia


      • Eirelluille

        Siis 100tkm enemmän ajettuna


      • hgdsssddsdty

        No jos ei ole kokemusta siitä mitä autoista yleensä saa käytettynä vaihdossa niin toki voi aina uskotella itselleen saavansa siitä toyotasta merkittävästi paremmin kuin jostakin toisesta merkistä. Itsellä kyllä kokemusta viidestä eri merkistä, myös se Toyota. Niin käytännössä se vanhan auton arvo lasketaan: Vuosimalli, km, huoltokirja, kuntoarvio. Joskus maahantuojilla on omia kamppanjoita jossa tiettyyn merkkiin vaihtaessa voi saada enemmän mutta muuten se auto arvon laskukaava on sama kaikille merkeille. Itse en ole huomannut mitään merkittävää eroa eri merkkien välillä, yleensä se miten hyvin kauppa onnistuu on enemmänkin kiinni omasta kaupankäynnin taidosta.


    • menkää.kotianne

      Uskomatonta että nää toyotan mainostajat on levittäytyneet sitten joka ainoalle palstalle

    • köyhää

      tuskin tuolla niin kovin väliä. Ei kai enään ihan persaukinen osta uutta tuon hintaluokan autoa, että sikäli vain köyhemmät itkevät jälleenmyyntiarvoa.

    • RenaultLaatua

      Usimmassa Toyota-miesten suosimassa (laaturaportit) AutoBildissä oli koeajossa Talisman. Samaisessa lehdessä oli myös "uusi" Avensis koeajossa. Rellu sai 4,5/5 tähteä ja Avenssi 3/5 tähteä...

      • vai_talibaani

        No tuo oli tuollainen uutuuden koeajo...Onhan se Talisman komean näköinen, mutta totuus on taas se, että ulkokuori pettää. Toyota ja Renault ovat ehkä länsiautojen vastakohdat laadussa. Toyotalla saa ajelle vailla huolia sellaiset rapiat 400 000 km, jos oikeasti mieli tekee samalla autolla kruisailla ja noihin lukemiin pääsee todellakin vain pelkillä huolloilla. Ei tarvitsem mitään korjauttaa/osia vaihdella.

        Renaultilla tuollainen 60 000 alkaa olla se raja, jossa joutuu osia vaihtamaan jo enemmälti ja ihan vaan siitä syystä, että käytetään heikkolaatuisia osia ja kokoonpanotyö on suurpiirteistä. Toinen osanvaihtokierros on sitten jo 100 000 km:n jälkeen. Silloin Toyota on vasta sisäänajettu... Renaultin pitäminen ei sitten 150 000 km:n jälkeen ole millään tavalla perusteltua tai onhan se, jos pajalla makuuttaminen ja korkeat korjauskustannukset eivät haittaa. Käytännössä aika moni menee paaliin 150 000-200 000 km:n välillä.


      • CarinaAinainenNarina
        vai_talibaani kirjoitti:

        No tuo oli tuollainen uutuuden koeajo...Onhan se Talisman komean näköinen, mutta totuus on taas se, että ulkokuori pettää. Toyota ja Renault ovat ehkä länsiautojen vastakohdat laadussa. Toyotalla saa ajelle vailla huolia sellaiset rapiat 400 000 km, jos oikeasti mieli tekee samalla autolla kruisailla ja noihin lukemiin pääsee todellakin vain pelkillä huolloilla. Ei tarvitsem mitään korjauttaa/osia vaihdella.

        Renaultilla tuollainen 60 000 alkaa olla se raja, jossa joutuu osia vaihtamaan jo enemmälti ja ihan vaan siitä syystä, että käytetään heikkolaatuisia osia ja kokoonpanotyö on suurpiirteistä. Toinen osanvaihtokierros on sitten jo 100 000 km:n jälkeen. Silloin Toyota on vasta sisäänajettu... Renaultin pitäminen ei sitten 150 000 km:n jälkeen ole millään tavalla perusteltua tai onhan se, jos pajalla makuuttaminen ja korkeat korjauskustannukset eivät haittaa. Käytännössä aika moni menee paaliin 150 000-200 000 km:n välillä.

        No sulle ei tarvitte sen kummemmin edes vastata kun tiedät itsekin puhuvasi paskaa


      • tali_baani

        Renault Talisman vai mikä se nyt oli, no tulee kyllä mieleen taliban eli ei kai tuollaisella nimellä oleva auto voi mennä kaupaksi.


      • Talibanaani
        tali_baani kirjoitti:

        Renault Talisman vai mikä se nyt oli, no tulee kyllä mieleen taliban eli ei kai tuollaisella nimellä oleva auto voi mennä kaupaksi.

        Vilkaistaanpa merkitystä:

        »Talismaani (arab. طلاسم‎, tilasm < kreik. telesma 'pyhitys, seremonia' < telos 'täydentäminen, valmistaminen') on taikaesine, joka on pyhitetty joko tuomaan onnea tai suojelemaan pahalta. Talismaani eroaa amuletista niin, että se on valmistettu tarkoin määritettyä tehtävää varten ja jotain rituaalia noudattaen. Talismaanin katsotaan toimivan aktiivisesti ja amuletin passiivisesti.»

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Talismaani

        Vaikuttaa vähän siltä, että isojen ranskalaisten autojen aika on ollut ja mennyt. PSA-yhtymä on luopunut Peugeotin 6XX-sarjan ja Citroënin C6:n valmistuksesta. Rellullakin on ollut Lagunan yläpuolella tarjontaa aikanaan (Safrane, Vel Satis), mutta hiljaistapa on ollut viime vuosina.

        Talisman voi olla oikeasti kilpailukykyinen Laguna-luokassa, mutta merkittävän markkinaosuuden saavuttaminen jää varmaankin tuskaiseksi yritykseksi.

        Itse olin 25 vuoden ajan varsin tyytyväinen, melkeinpä vannoutunutkin Peugeot-kuski (305, 405, 406), mutta olen siirtynyt toisenmaalaiseen kalustoon ja vetotapakin on vaihtunut takavedoksi. Kulloisenkin maahantuojan hiipumiset ja vaihtumiset heikensivät palveluja ja söivät uskoa ranskiksiin, vaikka itse autot ihan nautittavia pelejä olivatkin.


    • 2.4STW_

      Talisman on hienompi sisältä kuin yksikään Euroopassa myytävä Tojo tai edes Leka. Talismaniin on saatu kivasti ns. skandinaavista väri ja muotoiluotetta vähän samaa kuin Volvoissa. Hienoa!

      • Laguna3

        Hieno peli näyttäisi olevan. Harmi että ei saa viistoperää. Kukahan tänä päivänä ostaa sedan- autoa..ei kukaan?!
        Jopa BMW-llä nykyään viistoperä!


    • Ellos

      Talisman laatu selviää 300 000 km jälkeen. Toivottavasti toimii hyvin vielä näillä lukemilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe