Terve kaikille pitkästä aikaa,
Kiireinen työsyksy ja käynnit vapaa-ajan asunnolla eli kesämökillä pitänyt meikäläisen kiireisenä. Vaikka kyllä se mökkipuuhastelu on vastapainoa tälle erikoisasiantuntijan toimistohommalle.
Aikas mielenkiintoinen tuo pakolaistilanne, suorastaan ongelma.....pahoinpitelyjä, raiskauksia, tuhopolttoja.... huh huh.....silmillehän tuo tilanne tulee ennemmin tai myöhemmin....ja varmasti näkyy kiinteistöjen ja asuinhuoneistojen hinnoissa vastaanottokeskusten läheisyydessä.
Maakuntien taantuma ja hiipuma etenee eikä edes hallitseva Maalaisliitto apupuolueineen pysty sitä estämään, korkeintaan hidastamaan....kasvukeskukset kasvaa ja maakunnista viimeinen sammuttaa valot.....
Ei onneksi koske tätä omalla 10000m2 tontilla olevaa 200m2 OK-taloa Helsingissä, tämän arvo/hinta tuskin kokee mitään radikaalia, korkeintaan lievää arvon/hinnan nousua tasaisen varmasti.
Tänään viikonlopuksi mökille saunomaan ja laittelemaan viime silaukset kuntoon ennen lumen tuloa, eiköhän sitä laitella tietokone kiinni tossa klo 14 ja tuli syttyy saunan padan alla ja kiukaassa tuossa klo 15 aikoihin, mukavaa viikonloppua kaikkiin koteihin, niin omaomistamiin kun muidenkin omistamiin.
t: tylsis, pankin torppari vielä kymmenisen vuotta, velkaa nyt jo alle 200t€.....
Joulu se tulla jolkuttaa......
45
104
Vastaukset
- Tylsä2.95
no no.....
Tontin koko "vähän" pompsahti kirrooootushärön johdosta..... :-)
Ei meikällä sentään hehtaaria ole.....vaan 1000m2....
t: uusköyhä velkainen valkokaulusduunari StadistaTervetuloa takaisin "Tylsis"
T. EX Pelleily seis, ennenkuin joku idiootti alkoi sitöä käyttämään omiin tarkoituksiinsa.
- whoknowswinss
Moi Tylsis. Huolestutti pitka hiljaiselo jo, mutta olet onneksi entisellasi.
Niin se on etta Suomen sakkaus jatkuu. Nyt viela lisana tuo mainitsemasi rikollisinvaasio Afgoista, Irakista já toki pysyvaisilmio Somaliasta.
Portugal oli valmis ottamaan vastaan 5000 pakolaista, antamaan asunnon já 500 euroa rahaa/kk muuhun elamiseen. Halukkaita pakolaisia loytyi 50 kpl. Muualta, kuten Suomesta, massia saa paljon enemman. Tuo kertoo koko kuvan tasta nuorten miesten, sotilaskarkurien, kansainvaelluksesta.
Muuten onkin luettu taalla etelassa sitten sita samaa Suomi -uutista, eli YT:ta, irtisanomisia, pakkolakeja já lakonuhkia.
Ai niin, -7,9% PKS okt:t viimeksi Tilastokeskukselta vuosineljanneksessa.
http://www.rakennuslehti.fi/2015/12/vanhojen-omakotitalojen-hinnat-laskivat-selvasti/
Se on kylla liian suuri arvo, totuus lienee jossain -4 - -5% paikkeilla. Rommin niska on toki PKS:ssakin jo ylitetty.Noi väitteet on ammuttu jo alas tuolla toisessa ketjussa, eli pelkkää egonnostatus propagandaa koko whonowsshitin arvuuttelu.
- ohu56
Antigue kirjoitti:
Noi väitteet on ammuttu jo alas tuolla toisessa ketjussa, eli pelkkää egonnostatus propagandaa koko whonowsshitin arvuuttelu.
Itkupotkuraivarit ja henkilökohtaisuuksiin meneminen eivät kumoa väitteitä. Paitsi suoli24...
ohu56 kirjoitti:
Itkupotkuraivarit ja henkilökohtaisuuksiin meneminen eivät kumoa väitteitä. Paitsi suoli24...
Tämäkin kirjoittaja voisi perehtyä niihin todellisiin lukuihin. Whoknowssin juttujen taso alkaa mennä punaiselle. Lapsellista kirjoittaa markkinamuutoksista, jos valitsee vuosineljänneksistä vain yhden laskujakson, mutta unohtaa juuri edeltävän nousujakson.
Iltapäivää!
Ei taida lunta tullakkaan E-Suomeen tänä vuonna.
Kuten ei kai Rommiakaan, vai onko se jo täällä, ja näkyneekö tilastoissa, heh
onko sulla Tylsis Hehtaarin tontti? vaiko typo?- 300_0
Vitun itsensä kanssa keskustelija, sama hyyppä avannut ja itse sorvannut vastaukset, olis hoidon paikka, vaikka ehkä toi on terapiaa.
Transu, hah,- dfgdfsgfadghjdfsf
terve moga!
- 300_0
dfgdfsgfadghjdfsf kirjoitti:
terve moga!
Erehdyit hyypiö itsensäsaastuttaja ja transu en ole mikään moga mutta sinä olet moka eli vahinkolaukaus ja vajaa multinicci, buhahaa.
- annaolla
Älähän nyt solvaa Antigueta on se joskus kirjoittanut asiaakin.
Jotkut tällä palstalla keskittyvät pelkästään häiriköintiin. Tämä tai nämä tyypit hyökkäävät kirjoittajia vastaan useissa ketjuissa vaihtuvilla nikeillä eikä näillä tyypeillä ole mitään asiallista sanottavaa. En tiedä kykenevätkö ne edes keskustelmaan asioista. Antigue on jostain syystä ehkä eniten häiriköity kirjoittaja täällä. Minä olen varmaan seuraavana tuolla listalla. Jonkun verran osumia tulee myös Tylsikselle, Savieinarille, Lukihäiriöiselle ja Whoknowswinssille.
- savikoomikko
pundit kirjoitti:
Jotkut tällä palstalla keskittyvät pelkästään häiriköintiin. Tämä tai nämä tyypit hyökkäävät kirjoittajia vastaan useissa ketjuissa vaihtuvilla nikeillä eikä näillä tyypeillä ole mitään asiallista sanottavaa. En tiedä kykenevätkö ne edes keskustelmaan asioista. Antigue on jostain syystä ehkä eniten häiriköity kirjoittaja täällä. Minä olen varmaan seuraavana tuolla listalla. Jonkun verran osumia tulee myös Tylsikselle, Savieinarille, Lukihäiriöiselle ja Whoknowswinssille.
22.12.2014 16:08
2
Sulje
Arvain ja tiesinkin pundin olevan hilda rane,ai jai jai miten typerä olet,luulit kuset-tavasi täällä muita,mutta minä seurasin sinua.
Tilanne on sama kuin ok-loordi puheet,yhtä sairas ,ei mitään tietoa realimaailmasta,mee ulos, ja hakkaa niitä puiston puita paljailla nyrkillä niin alkaa enin into hyytymään kirjoittelun suhteen,eihän siinä muuten olisi mitään mutta ne sinun hinta nousut on ihan historiaa,ja nyt et myy oikein mistään kun pompataan kehä kolmen yli.
Pudit ......hinnat ne vaan laskee eikö?????? ottaako pannuun? mee ulos ja mee kallion kirkkoon siitä ,pyydä apua,täältä voidaan kyllä kertoa sinun mielen tilasi ilman lääkereitä eli ilman ok-loordia
Teräviä havaintoja taas Lukilta, Porvarihallitus ja Pelleily seis ja Winssi ja nämä Ok-ylivääpelit, kessut ja Loordit ym ym, Lukihan on ne jo aikaisemmin paljastanutkin, sa
Lukihäiriöinen kirjoitti Näin, eli jotain perää on, Pundit taisi tuossa luetella omat monipersoonansa........
JossAIN KETJUSSA TÄMÄ Lukihäiriöinen sanoi Punditille, että Horovit.. ja Antigue eli pelleilijälle, että vetää nenään, tuskin tuo Lukihäiriöinen tyhjää puhunut savikoomikko kirjoitti:
22.12.2014 16:08
2
Sulje
Arvain ja tiesinkin pundin olevan hilda rane,ai jai jai miten typerä olet,luulit kuset-tavasi täällä muita,mutta minä seurasin sinua.
Tilanne on sama kuin ok-loordi puheet,yhtä sairas ,ei mitään tietoa realimaailmasta,mee ulos, ja hakkaa niitä puiston puita paljailla nyrkillä niin alkaa enin into hyytymään kirjoittelun suhteen,eihän siinä muuten olisi mitään mutta ne sinun hinta nousut on ihan historiaa,ja nyt et myy oikein mistään kun pompataan kehä kolmen yli.
Pudit ......hinnat ne vaan laskee eikö?????? ottaako pannuun? mee ulos ja mee kallion kirkkoon siitä ,pyydä apua,täältä voidaan kyllä kertoa sinun mielen tilasi ilman lääkereitä eli ilman ok-loordia
Teräviä havaintoja taas Lukilta, Porvarihallitus ja Pelleily seis ja Winssi ja nämä Ok-ylivääpelit, kessut ja Loordit ym ym, Lukihan on ne jo aikaisemmin paljastanutkin, sa
Lukihäiriöinen kirjoitti Näin, eli jotain perää on, Pundit taisi tuossa luetella omat monipersoonansa........
JossAIN KETJUSSA TÄMÄ Lukihäiriöinen sanoi Punditille, että Horovit.. ja Antigue eli pelleilijälle, että vetää nenään, tuskin tuo Lukihäiriöinen tyhjää puhunutOlet henkisesti sairas. Ei tuohon häiriköintiisi voi muuta kommentoida. Sinä taidat olla tämä palstan yksinomainen häirikkö. Etkä tee mitään muuta palstalla kuin häiriköintiä. Tuokin viestisi on selvästi vastoin Suomi24:n sääntöjä. Pitäisiköhän alkaa tekemään ylläpidolle ilmoituksia toiminnastasi. Mitä useampi alkaa näitä ilmoituksia häiriköinnistäsi tehdä, sitä todennäköisemmin saat bannin koko sivuille.
.
En vain ymmärrä, mikä on motiivisi tähän häiriköintiin.- savikoomikko
pundit kirjoitti:
Olet henkisesti sairas. Ei tuohon häiriköintiisi voi muuta kommentoida. Sinä taidat olla tämä palstan yksinomainen häirikkö. Etkä tee mitään muuta palstalla kuin häiriköintiä. Tuokin viestisi on selvästi vastoin Suomi24:n sääntöjä. Pitäisiköhän alkaa tekemään ylläpidolle ilmoituksia toiminnastasi. Mitä useampi alkaa näitä ilmoituksia häiriköinnistäsi tehdä, sitä todennäköisemmin saat bannin koko sivuille.
.
En vain ymmärrä, mikä on motiivisi tähän häiriköintiin.Sinähän omituinen olet, minä vain kopioin lukihäiriöisen tekstin, hänhän sinusta kirjoitti ja sinun persoonistasi, kysy tältä lukihäiriöiseltä miksi noin kirjoitti!
Minusta vaikuttaa että sinä olet sairas kun trollaat eri nimillä ja herjaat muita, minä en ole täällä häiriköinyt vaan sinä itse, joten katso peiliin!
Tämä lukihäiriöinen on ollut siis oikeilla jäljillä ja paljastanut niccisi joita onkin tosi paljon ja sinun sivupersooniesi viestit ovat kaikki vastoin palstan sääntöjä, pitääkin tehdä noista häirikköviesteistäsi ilmoituksia, mitä useampi niitä tekee, niin sinut voidaan bannata palstalta.
Lukihäiriöinenhän sinut tuntee , kuten kirjoitti. savikoomikko kirjoitti:
Sinähän omituinen olet, minä vain kopioin lukihäiriöisen tekstin, hänhän sinusta kirjoitti ja sinun persoonistasi, kysy tältä lukihäiriöiseltä miksi noin kirjoitti!
Minusta vaikuttaa että sinä olet sairas kun trollaat eri nimillä ja herjaat muita, minä en ole täällä häiriköinyt vaan sinä itse, joten katso peiliin!
Tämä lukihäiriöinen on ollut siis oikeilla jäljillä ja paljastanut niccisi joita onkin tosi paljon ja sinun sivupersooniesi viestit ovat kaikki vastoin palstan sääntöjä, pitääkin tehdä noista häirikköviesteistäsi ilmoituksia, mitä useampi niitä tekee, niin sinut voidaan bannata palstalta.
Lukihäiriöinenhän sinut tuntee , kuten kirjoitti.Viestien massapostitus on sääntöjen vastaista. Teet sitä, kun kopioit yhtä Lukin suutuspäissään kirjoittamaan herjaavaa viestiä. Luki toisenkin kerran herjasi minua, mutta pyysi myös välittömästi anteeksi. Kun sinä kirjoitat tuon herjaavan viestin uudestaan sinä syyllistyt sääntöjen vastaiseen tekoon: "Toisten käyttäjien henkilöiden loukkaaminen ja herjaaminen kuuluu myös asiattomaan sisältöön".
.
Minä kirjoitan omalla nimimerkilläni ja kaikki kirjoittamani viestit ovat luettavissa. Sinä sen sijaan et kykene osoittamaan yhtään asiallista tänne palstalle kirjoitettua viestiä. Vaihtelet nimimerkkejä ja hyökkäät koko ajan eri käyttäjiä vastaan keksimilläsi väitteillä.
.
Oletko niin tyhmä kuin väität. Sinä väität minun olevan jotain sellaista, mitä Luki suutuspäissään joskus herjasi. Jos minä aikaisemmassa viestissä sanoin sinun olevan käyttäytymisesi perusteella henkisesti sairas, se on siis suuremmalla varmuudella totta. Siitähän osoituksena on todisteena kirjoittamasi.
.
Et kykene kirjoittamaan asiaa, vaan pelkästään herjaamaan toisia REKISTERÖITYNEITÄ KÄYTTÄJIÄ vaihtuvilla nimimerkeillä. Minä kirjoitan tänne palstalle jatkossakin omalla nimimerkilläni eikä sinun kiusantekosi saa minua lopettamaan kirjoittamistani. Saatan hyvinkin tehdä ylläpidolle ilmoituksen sinusta.
.
Tämän enempää tuskin enää kanssasi asiasta väittelen. Osoitat kyllä häiriköivällä käytökselläsi minkä tasoinen ihminen olet.- savikoomikko
pundit kirjoitti:
Viestien massapostitus on sääntöjen vastaista. Teet sitä, kun kopioit yhtä Lukin suutuspäissään kirjoittamaan herjaavaa viestiä. Luki toisenkin kerran herjasi minua, mutta pyysi myös välittömästi anteeksi. Kun sinä kirjoitat tuon herjaavan viestin uudestaan sinä syyllistyt sääntöjen vastaiseen tekoon: "Toisten käyttäjien henkilöiden loukkaaminen ja herjaaminen kuuluu myös asiattomaan sisältöön".
.
Minä kirjoitan omalla nimimerkilläni ja kaikki kirjoittamani viestit ovat luettavissa. Sinä sen sijaan et kykene osoittamaan yhtään asiallista tänne palstalle kirjoitettua viestiä. Vaihtelet nimimerkkejä ja hyökkäät koko ajan eri käyttäjiä vastaan keksimilläsi väitteillä.
.
Oletko niin tyhmä kuin väität. Sinä väität minun olevan jotain sellaista, mitä Luki suutuspäissään joskus herjasi. Jos minä aikaisemmassa viestissä sanoin sinun olevan käyttäytymisesi perusteella henkisesti sairas, se on siis suuremmalla varmuudella totta. Siitähän osoituksena on todisteena kirjoittamasi.
.
Et kykene kirjoittamaan asiaa, vaan pelkästään herjaamaan toisia REKISTERÖITYNEITÄ KÄYTTÄJIÄ vaihtuvilla nimimerkeillä. Minä kirjoitan tänne palstalle jatkossakin omalla nimimerkilläni eikä sinun kiusantekosi saa minua lopettamaan kirjoittamistani. Saatan hyvinkin tehdä ylläpidolle ilmoituksen sinusta.
.
Tämän enempää tuskin enää kanssasi asiasta väittelen. Osoitat kyllä häiriköivällä käytökselläsi minkä tasoinen ihminen olet.Sinä taidat olla Pundit se Lukikin, kun et suutu vaikka Luki herjaa sinua, mutta kun joku kopioi Lukin viestin niin siitä suutut, monipersoonanicci sinä olet ihan selvästi, ihan oksettavaa touhua toi sepittely.
Näissä "Lukin" jutuissa oli varmaan perää ja kenties halusitkin sitä, näitä kun on näitä sairaita jotka elävät monessa maailmassa ja Lukihan sanoi, että sinä olet myös Pelleily seis eli ANTIGUE.Mitenkään vakuuttavaa ei ole tekstisi, päinvastoin paljastaa taas sinut, saatan tehdä sinusta ilmoituksen ylläpidolle.
Enempää en jaksa kanssasi väitellä, osoitat kyllä häiriköivällä käytökselläsi minkä tasoinen ihminen olet. - Dffrfhdzdgthetgfd
Kyllä moga taas jaksaa...
- adafdaffada
Dffrfhdzdgthetgfd kirjoitti:
Kyllä moga taas jaksaa...
Hildarane se siellä taas, en ole poikaystäväsi moga, mutta sinä olet se transu ja palstan monipersoona, vituttaako hinttari kun sinut oli taas paljastettu niin Lukin, kuin jonkun muunkin taholta, ota nyt se loordi/kuningatar taas kaapista esiin pervo!
- 2_1
Tylsä ja Savieinari ja Antigue kanssa tää sama Rane-hilda, heh, on se olevinaan ovela tää multinicci, voi peijooni, että se kynäniska kirjoittelee paskaa ja 24/7 ei läävästään poistu joku tauti sillä on muukin kuin se kaksineuvoisuus.
Tommonen rampa ruikuli ei paljon paina käsissä jos tukkityöt alkais.
Lukihäiriöinen kirjoitteli joskus, että pieni "mies" lentäis kaaressa kuin kusi lumeen. - 18-6
joo ihme mulkkuja kaikki.
velkako lienee syynä ahdinkoon :D
- terve_vaan_kaikille
Tultiin toissapäivänä vapaa-ajan asunnolta eli Portugalista käymään jouluksi Suomessa, Saakelin kylmää, pimeää ja tuulista täällä, tekisi mieli lähteä heti takaisin. Miten te voitte kestää tätä synkkyyttä? Olette näköjään saaneet tänne uusia turisteja ihan laumoittain ja ihan pääministerin kutsulla. Tuovat varmaan rutosti paljon kaivattua valuuttaa. Onnittelut siitä.
- notwarewins
Terve teille, tultiin jouluksi käymään Melbournesta, pimeää on härmässä ja kovin apaattista ja hallitsematon tilanne maahanmuutossa, meille ei elintasosurffareita oteta.
Kovaa kyökushin vuotta vedetty ja tarkoitus tutustua myös suomen pieneen Kyokushinkai toimintaan, jostain syystä voimakarate ei ole suomessa saanut vahvaa jalansijaa mutta elää kuitenkinkin. OSU.
Sosai Matsuin sanoin, Kill power not feelings. Joulua teille täällä pimeässä suomessa täällä on kiva käydä, mutta kivempi taas palata aussien maille.
OSU:
- Tylsä2.95
Jaa-a.......
Vuoden viimeinen liksakuittikin tuli, liksan myötä.....
Armon vuonna 2015 AD maksettu joka_ikinen_v**tun_kuukausi:
- Helsingin kaupungille ja Luterilaiselle kirkolle 2000€.....
- Suomen Valtiolle 1000€
- Eläkevakuutus ja työttömyysvakuutus tms. maksuja 500€
- ainiin.....YLEvero......
PERKELE!.......
Ne on mun rahoja joita mä en ikinä nää, enkä saa päättää mihin ne menee.....:
- Valtelle naftaa Mercedekseen.....
- Sekakäyttäjä Sepolle Pameihin Subuteksiin....
- Alkkis Arskalle toimeentulotukeen.....
- Vihervassari-naamalävistyksille vuokratukeen.....
- Paskapuolueille puoluetukeen......
- Nurmiporille neljännen traktorin hankintaan.....
- Raippaluodon siltaan.......
- KääpiöTupeen sukulaisille turpeenmyyntiin voimaloille.....
- LestaJuhan kavereille hyvävelikerhon saunailtoihin.....
- Hevosnaaman kavereille joista yli 90% on samaa mieltä että se on oikeus ja kohtuus....
- Muhamedin uuteen nahkarotsiin ja kulmahousuihin rukousmattoon....
- Partalapsien vastaanottokeskuksien omistajien taskuun....
- Huuhaa yritystukiin ja PaskoEhon SITRAlle......
jne....
Loputon Molokin kita ja Kankkulan kaivo.....huoks
t: nettomaksaja
p.s. KYLLÄ V*tuttaa!- whoknowswinss
Ala vaivu synkkyyteen! Laita moksa já torppa myyntiin. Ne on se verran kohtuullisilla pelimestoilla etta jotkut ymmartamattomat voivat viela vaikka ostaa ne pois.
Sanotaan malliksi etta saat niista yhteensa 500 000. Maksat ne 200 donan velat veks niin jaa 300 000. Muista etta minka nyt saat, on ensi vuonna se summa -15%. Eli sullakin tekee tiukkaa etta pysyt nollilla rommin já kovan verotuksen ikeiden alla.
Muista myos etta osuutesi jokaisesta valtion ottamasta lainamiljardista on 1000 euroa, ehka enemmankin. Jos valtio ottaa 10 Mrd velkaa vuodessa, osuutesi on 10 000 euroa. Olet myos se, joka maksaa korko-osuuden siita koko 100 Mrd potista, arvioidaan nyt etta 2000 / vuosi. Jos yhteiskunta rahoitettaisiin velkaa ottamatta, maksaisit viela 1000 eur/kk lisaa veroja nykyiseen verrattuna. Sekin aika on koittava já siihen paalle se arvioitu 75 tonnin kokonaisvuosirommi paalle. Jonkinmoisena sekin realisoituu aikanaan sinulle tai perikunnallesi. Kiintean omaisuuden arvonlaskua ei Suomessa oikein millaan paase karkuun sellainen joka omistaa perheasunnon já kesamokin.
Sorvaile itse tykkaamasi summat já rommiarviot. Totuus kuitenkin on kiistaton. Tyonteko tosimielella ei Suomessa enaa kannata. Já jos duuni ei kannata, kannattaako asuminen Suomessa? No ei. - Tylsä2.95
Moro,
Hyvinpä sorvasit kirjaimet jiiriin......
Mutta pari-kolme penskaa pitää Härmälässä tän faijan vielä pitkään, isommat pojat on jo kohta lentämässä pesästä mutta iltatähti poitsu vasta koulutaipaleen alussa.....
Ei auta perkele, lisää vaan töitä, johan tässä tehdään päätyötä ja sivutoimia ( kahta sivutointa) verokortilla ja samalla ollaan sivutoiminen yrittäjä.......
t: hura_huh_hah_hei!!, kunta ja valtio mun rahat vei...... Eroa kirkosta. Säästät 800-1000 Euroa vuodessa.
Muuten ollaan näköjään samalaisessa veroloukussa. Mulla menee muutama kymppi vähemmän noihin veroihin, mutta sen selittää työmatkavähennys, joka on reilut 6000 vuodessa. Lisäksi en kuulu kirkkoon. Siitäkin tulee vähennyksiä.
Älä silti masennu. Jäähän tuosta vielä kulutettavaksikin ja säästöön reilusti. Toki veroja maksaisi mieluusti vähemmänkin, mutta josko noista edes osa menisi ns hyvään tarkoitukseen. Työntekoon se ei ainakaan lisäävästi kuitenkaan kannusta.
Hyvät joulut sinne.
- ProfessoriPiste
Asuntojen hinnat romahtavat.
- Prof_Vuokripää
Tai siis niin ainakin toivon-- Koska en koskaan itse omaan päässyt :(
- Tampereeelta
Juu, toista se on, jos joutuu asumaan maaseudulla. Velkaa otettu 300t ja hinta
putoaa kuin kivi! Akka nalkuttaa ja lasten koulumatka piteni 20 km kun
lähikoulu lakkautettiin. - tervepä_terve_vaan
Täältä 1000000 neliön tontilla Kaivopuistossa olevalta 20000 neliön velattomasta OK-palatsista toivottelen teille köyhille oikein hyvää joulua ja paljon parempaa uutta vuotta. Ei mulla muuta, palaan kunhan ehdin.
- se_kuuluisa_kalkki
Tämä ei ole tosikertomus. Mutta tylsän (aloittaja) onneksi on :)
Mukava lueskella näitä tyhjätaskuisten pesanttien katkeria viestejä. Ikäänkuin joka päivä saisi pienen joululahjan :)
- Tissiposki2
Kiistelläänkö täällä jostakin, vai mistä?
- Tylsä2.95
"Joulu saapui jo taas pohjolaan....."
Vielä pari päivää toimistohommia, parit asiakaskäynnit ja sitten keskiviikkona puoliltapäivin tietokone kiinni ja joulun viettoon.
Eilen tuli pestyä sauna pesu pukuhuone, kylläpäs on mukavaa kun kaikki tuoksuu puhtaalta pesutiloissa.
Sitten käytiin hakemassa kuusi ja koristeltiin se.
Rouva oli kuusenhakureissun aikana siivonnut huushollin ja leipoi joululimppua/saaristolaisleipää josta leviää mukava tuoksu koko torppaan. Viisihenkiselle perheelle sopiva 6kg harmaasuolattu viljalla ruokittu luomupotsi odottelee keskiviikkoa ja uunia.
Aah, sitä kinkun tuoksua aattoyönä......
Sitten aattona aamupalaksi riisipuuroa mantelilla, aamusaunaaan tulet kiukaan alle, bastunjälkeen katsomaan kun Turkussasse julistetaan rauha, yksi glögi ja joulupöytään kera lähisukulaisten....
Mukavaa jouluodotusta kaikkiin koteihin, niin omaomistamiin kun muidenkin omistamiin.
Olkaa kilttejä, tontut vahtii......
t: tylsis- aika_tylsät_aväät
Kinkkua ja leipää ja juomaksi glögiä.
- Tylsä2.95
Niin,
"Tylsis" kun on niin on tylsät eväät(kin). Ei se joulupöytä sentään tuohon lopu, laitoin vain ne "eniten joululta tuoksuvat", toki itsetehtynä:
- peruna-, porkkana ja lanttulaatikot
- lapin puikulaa
- graavi- ja kylmäsavustettua lohta
- lasillinen kylmää valkoviiniä
- ruisleipää
- keitettyä kananmunaa ja pikkelssiä
- muikunmätiä, smetanaa, suolakurkkuja ja paahtoleipää ( jopa vodkaryyppy pakkasesta)
- tummaa jouluolutta
- keitettyjä herneitä ja porkkanoita
- itse savustettua lohta
- siikaa uunista
- kuhaa uunista
- glaseerattuja porkkanoita ja lanttuja
- punajuuri carpaccio
- luomupotsi sinappihunnulla
- sitä itsetehtyä saaristolaisleipää
- lisää puikuloita
- lasillinen punaviiniä
Paussi eli lahjojen jako muksuille ja miksei aikuisillekkin.....
- kahvia ja teetä ja glögiä (%- tai ilman)
- piparkakkuja
- taatelikakkua
- marmeladia
- suklaita
- karamelleja
- ehkäpä lasi "Pantterilimskaa" eli Meukow:ta
Chillailua takkatulen loisteessa...... hyvä kirja kädessä......
Siinäpä ensialkuun ohjelmaani 24.päivän osalta.......
Joulurauhaa kaikille.....
t: tylsis - normaalisettiä
Tylsä2.95 kirjoitti:
Niin,
"Tylsis" kun on niin on tylsät eväät(kin). Ei se joulupöytä sentään tuohon lopu, laitoin vain ne "eniten joululta tuoksuvat", toki itsetehtynä:
- lapin puikulaa
- ruisleipää
- muikunmätiä, smetanaa, suolakurkkuja ja paahtoleipää ( jopa vodkaryyppy pakkasesta)
- tummaa jouluolutta
- itse savustettua lohta
- siikaa uunista
- kuhaa uunista
- punajuuri carpaccio
- lisää puikuloita
- lasillinen punaviiniä
- piparkakkuja
- taatelikakkua
- marmeladia
- suklaita
- karamelleja
t: tylsisNäit turhaa vaivaa kehuskelemalla.
- pitkä.lista
Tylsä2.95 kirjoitti:
Niin,
- lapin puikulaa
- ruisleipää
- tummaa jouluolutta
- itse savustettua lohta
- siikaa uunista
- kuhaa uunista
- punajuuri carpaccio
- lisää puikuloita
- lasillinen punaviiniä
- piparkakkuja
- taatelikakkua
- marmeladia
- suklaita
- karamelleja
t: tylsisSalaatti poikineen, terveellistä ja kevyttä. Todellisuudessa lava kaljaa ja tonkka halpaa punkkua tekevät tylsiksen joulun.
- Tylsä2.95
Moi,
Se oli vain listaus, ainoa "kehu" minkä siitä löytää on vaimoni itsetekemät osat, niitä kelpaa kehua, ne on osa perinteisiä, osa vähän uudempia/sovellettuja, mutta kaikki erinomaisen maukkaita.
Kevennellän sitten kun "rääppiäiset" on pidetty, loppukinkku veistelty hernekeittoaineksiksi pakkaseen, sitten viikonloppuna on aika vaikkapa grillijuustosalaatin/fetasalaatin tms.
Meillä on normaaliaterioilla aina puoli lautasellista salaattia, neljännes pastaa/perunaa ja neljännes sitten sitä ihteään.
Ei keski-ikäinen hetero faija jaksa jouluna imee soppaa tuon verran, lavasta olutta ja lärvilåådasta olisin viikon kipeenä/krapulassa......vanhuus ei tule yksin.....
Meillä säästellään nämä joulunherkut sinne aattoon, joten kyllä ne silloin maistuu, en minä niitä makuja sotke, kylmät kala-alkupalat kuivalla valkkarilla/Rieslingillä, sitten mäti/smetana/hunaja/suolakurkku zakuskat vodka-snapsilla, siirtyminen lämpimään kinkkuun puiluloihin bunzulla/oluella ja sitten paussi ja jälkkärikahvit, kaikkiin kuluu sellainen kolmisen tuntia.
Sensijaan sisukkapiffit vs-potut kermassa kera Ripasson maittaa ihan läpi vuoden, noin la-su akselilla. Arkisin sitten jotain nopeampaa ja helpompaa.
Maukasta joulua kaikille.
tylsis
Hyvältä kuulostaa "tylsiksen" joulupöytä. Noita aineksia ei sitten saa kaikkia lähisiwasta, vaikka sijainti onkin tärkeä.
Miettikää sitä ruuhkabussissa tai Spårassa joulukiireissänne. Älkää silti hermostuko tai tehkö ylilyöntejä stressaavassa ympäristössämme. Joku voi nimittäin kurkkia ikkunan takana näin jouluaikaan.- tapansa_kullakin
Meillä noita perinteisiä jouluruokia on jo aattoon mennessä syöty niin monessa yhteydessä, että aattona keskitytään jo muihin safkoihin. Kokonaisena paistettu sisäfilee lisukkeineen, itse tehtyä punaviinikastiketta ja valkosipuliperunat, hyvää raikasta perussalaattia, muikunmätileipiä ja kunnon vuosikerta-Baroloa ja kivennäisvettä. Ei tee mieli sotkea lanttulaatikoita, sillejä, kaloja, sianlihaa, majoneesia ja sinappia saati muita satoja makuja keskenään.
Niinpä, tapansa kullakin. Toiset syö ruokia jouluna perinteitä kunnioittaen ja toiset sitten ympäri vuoden samaa. Ei ihme, että kyllästyttää.
- tapansa_kullakin
Antigue kirjoitti:
Niinpä, tapansa kullakin. Toiset syö ruokia jouluna perinteitä kunnioittaen ja toiset sitten ympäri vuoden samaa. Ei ihme, että kyllästyttää.
Kolmet pikkujoulut ja useat sukulaisvierailut ennen joulua kyllä vie kinkun, rosollin ja lanttulaatikon himot totaalisesti. Hyviä röyhtäilyjä, varokaa ettei mene pitkäksi.
- Tylsä2.95
Noniin.....
Nyt Joulunviettoon.
Maukasta Joulua kaikkiin koteihin, niin omaomistamiin kun muiden omistamiin.
t: tylsis
p.s palataan maanantaina taas kääntämään tahkoa........jotta saadaan "Suomi kuntoon"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau697464Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens435094- 983484
- 442359
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat462319- 222168
- 342123
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil211993- 281791
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,141683