Mitä laittaisin takan eteen?

purkuri

Minulla on nurkassa vuolukivitakka jonka edessä on vuolukivilaatoista tehty eduslaatoitus n 1,2 neliötä. Laatan alla betonilaatta ja sen alla kivikasa, talo on 1920 luvulla rakennettu. Vuolukivilaatat olivat kylmät ja laattaa en siihen sen takia halua. Muuten huoneessa puulattia ja tuo takan edus on nyt 12mm syvemmällä kuin lattian pinta. Ongelma: mitä materiaalia laittaisin tuon alueen, sen pitäisi olla jalalle lämmin? Lämmitystä en rupea siihen laittamaan koska piipun ja takan alla on iso kivikasa. Pitäisi olla siis sellainen joka olisi korkeintaan sen 12mm paksu ja eristävä. Ajattelin itse vinyylikorkkia en tiedä olisiko se hyvä. Takan suuluukun alle eteen tietysti tulee se kipinäsuoja levy vaikka lasi tai muu. Olisiko kellään ehdotuksia?

3

977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipinäsuoja

      Ylettyy 10cm luukun sivuista ohi ja syvyyssuunnassa 40cm.Se alue oltava palamatonta.
      Piikkaa betonilaattaa,että saat mahtumaan styroxin valun,50 50mm?
      Entä puulattian jatkaminen?
      Onko siinä nyt joku laminaatti tms.

      • purkuri

        Siinä on nyt vuolukivilaatat, 1,5 neliötä ja todella kylmät pakkasella. En uskalla ruveta piikkaamaan kun saman laatan päällä seisoo 1,5 tonnin vuolukiviuuni, se jos liikahtaa niin tulee isompi remontti. Oikeasti uuni pitäisi purkaa ja tehdä perustus toisella tavalla, mutta en nyt rupea siihen hommaan.


      • Kevyellä
        purkuri kirjoitti:

        Siinä on nyt vuolukivilaatat, 1,5 neliötä ja todella kylmät pakkasella. En uskalla ruveta piikkaamaan kun saman laatan päällä seisoo 1,5 tonnin vuolukiviuuni, se jos liikahtaa niin tulee isompi remontti. Oikeasti uuni pitäisi purkaa ja tehdä perustus toisella tavalla, mutta en nyt rupea siihen hommaan.

        piikkauskoneella ei 1.5 tonnia..no,vaikea sanoa näkemättä.
        Luulisi,että jos katkaisee valun takan edestä,sen paino kohdistuu vain alaspäin,ettei laatoitusalue tukisi takkaa?
        Kaikki on mahdollista,kai?Pohjasta kiinni,poraamalla tutkien.
        Jotain lämmintä on saatava laatta-alueelle,sitä korkkia,2 päällekkäin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe