Mites kuskeja tulossa? Paljonkohan maksaa moottori ja osallistuminen kisaviikonloppuun?
OK ja OKj luokat
95
4340
Vastaukset
- Varmanakki10
4 kuskia , 13 euroo / päivä sisältää ilmaiset makkarat
- kdkdkkd
Melkoista sontaa oli eräs tiimipäällikkö mosamiehensä kanssa suoltanu Akk:n lehteen. No rahat pois tyhmiltä näyttää olevan selkeä suunitelma.
- Faktatuomari
What? Mikä noissa kolmen kartingissa pyörivän ja tietävän tyypin sanoissa noin ahdistaa? Ammattilaiset kun harvoin valehtelevat, sillä ei ole syytä. Tuossa jutussa kolme ammattilaista antaa saman tyylisiä kommentteja ja puhuvat faktoja.
- jfkfkfkfn
Voi raukkaa! Miksi esimerkiksi mosamies kehuu sellaista moottoria josta saa parhaan katteen työllleen? Ehkäpä ainoita jolta voit suomessa Ok vuokrata. Kuten hän itse toteaa että kaikki varmaan vuokraavat moottorin! Ja kuka tekee tiliä?
- kdkk
jfkfkfkfn kirjoitti:
Voi raukkaa! Miksi esimerkiksi mosamies kehuu sellaista moottoria josta saa parhaan katteen työllleen? Ehkäpä ainoita jolta voit suomessa Ok vuokrata. Kuten hän itse toteaa että kaikki varmaan vuokraavat moottorin! Ja kuka tekee tiliä?
Tarkoitus on tehdä rahaa ja siihen Ok moottorit soveltuvat mainiosti.
- Entäsrotaksit
kdkk kirjoitti:
Tarkoitus on tehdä rahaa ja siihen Ok moottorit soveltuvat mainiosti.
No miten on tilanne vihreäksi teipatun rotaxin kanssa? 500€/viikonloppu ja jos ei mosa kulje vika on sitten kuskissa. Erittäin helppoa tehdä rahaa, eikös?
- Ylpeä
Tältä ahdistuneelta kaverilta on varmaan unohtunut se että noi kaikki karting henkilöt tekevät muissakin luokissa tiliä ja harjoittavat ammattiaan kuin ok-luokissa. Tai tekevät rahaa jopa muustakin kun kartingista. Ja tekevät kaikki jopa sellasia jutskia että meidän täytyisi olla niistä jopa ylpeitä.
- jjgghh
Ja kehuvat mitä tahansa paskaa jos siitä saa rahaa.
- EnKadehdiyhtään
"Juu kovastikin kannattaa kadehtia nuiden kolmen viimeisen Mohikaanin bisneksiä. Reissaavat ympäri palloamme, asustelevat luxus hotelleissa, tapaavat autourheiluvaikuttajia nuilla reissuillaan, siipeilevät lisäksi heidän kanssaan. Toivottavasti pojat "kyrp......vät" piakkoin näihin bisneksiin, valittajiin ja ymmärtävät lopettaa hekin. Saadaan vihdoinkin suomalainen autourheilu ajettua alas".
Toivottavasti nyt viimeistään aletaan AKKsa arvostaa jollain näkyvällä tavalla näiden viimeisten Mohikaanien tekemän arvokkaan työn nuorison parissa ja suomen autourheilun maineen säilymisessä maailmalla. - tääkorttionjonähty
Oma kehu ei vaan riitä. Yleensä tulokset puhuvat puolesta. Ei keskinkertaiset tulokset maailmalla mitään mainetta säilytä tai palauta. Onko ammattilainen ja amatööri sama asia ?
- EiOK
Mikä meni pieleen kirjoituksessa?
- Hyväjuttuhan
Se oli ihan normaali juttu , yhdeltä kantilta kerrottuna . Täällä vaan otetaan kantaa aina asioista ja yleensä negatiivisesti.
- akknalainensarja
Jos meinaa kartinguralla päästä eteenpäin silloin OKJ ja OK sarjat ovat oikeita kilpasarjoja. Rotax ja muut sarjat ovat yksityisten vetämiä harrastesarjoja, joissa harrastajia kusetaan oikein urakalla, lisäksi näitä sarjoja ei arvosteta kovin korkealle maailmalla vaikka voittaisit koko paskan.
- kaikkisamaa
Suomessa näiden sarjojen arvostus ei vaan mene niinkuin maailmalla. Täällä kaikki sarjat samanlaisia harrastesarjoja. Sm-sarjastakin saadaan yksimerkkiluokka kunhan tuo toinen saadaan pois.
- Juuaivan
Yksityisen vetämässä kilpasarjassa menestyminen ei merkkaa yhtään mitään eikä välttämättä kerro kuskien taidoista yhtään mitään ylivoimaisten mosien takia, tuorein esimerkki tämän vuoden rmc-voittajat ja niiden ERITTÄIN SURKEA suoritus Portugalissa!
- eiseainameneniin
Juuaivan kirjoitti:
Yksityisen vetämässä kilpasarjassa menestyminen ei merkkaa yhtään mitään eikä välttämättä kerro kuskien taidoista yhtään mitään ylivoimaisten mosien takia, tuorein esimerkki tämän vuoden rmc-voittajat ja niiden ERITTÄIN SURKEA suoritus Portugalissa!
Ja itse olitte .... missä
- kjuhnl
Siellä tietenkin.
- CIKFIA
x30 ajatuksena onnistunut, mikäli alkuperäinen suunnitelma olisi pitänyt, eli yhteinen maahantuojien ohjailemana sarja olisi voinut vaikka toimia. Nyt tämä sarja pienen yksityisen tahon bisneksenä ei vain lähde toimimaan ei.
Kyllä AKKn uusi suunta ja uudet suunnitelmat voivat pelastaa suomalaisenkin kartingin ja autourheilun noin yleensäkin. Näin se vain menee.
CIK/FIAn jan AKKn suunta oikea - mohikaaninsukua
Pieni kansa , täältä ei vaan riitä joka lajiin ja joka vuoteen ihmisiä maailman huipulle ..... kannattaako ottaa oikeesti pulttia näiden mohikaanien tekemisistä ja tekemattä jättämisistä , jokainen eläköön omaa unelmaansa mahdollisuuksien mukaan . Mukavaa joulunaikaa kaikille karttikansalaisille . Päräyksessä taas nähdään , ajetaan sitten omien rahojen puitteissa niissä luokissa ja niillä tavoitteilla jotka on itselle mahdollista.
- Koittakaanyolla
Ei se noin saa mennä. Pitää olla enemmän kiinnostuneita muiden tekemisistä kuin omasta touhusta. Ja siitä kuitenkin lähdetään, että aina muilla on paremmat vehkeet ja muiden luokka on väärä jos ei aja samassa. Lopuksi kaikkia kusetetaan urakalla, mutta ei meitä koska meidän päätökset ovat aina oikeita.
- kdkfjf
Ok luokissa menestytään ihan paskallakin koneella??
- yksityinensarja
Ainakin Routäx sarjassa menestytään ylivertaisilla koneilla ja työntämällä kanssakilpailijoita pihalle ja nämä kaikki tapahtuu vain vihreässä tiimissä!
- Vihreessäonvoimaa
yksityinensarja kirjoitti:
Ainakin Routäx sarjassa menestytään ylivertaisilla koneilla ja työntämällä kanssakilpailijoita pihalle ja nämä kaikki tapahtuu vain vihreässä tiimissä!
Hyvä greenteam
- OKko
Vortex OK, 2.790€, ei sisällä moottoripukkia, kaasaria ja pakoputkea.
Vortex OKj, 2.595€, ei sisällä moottoripukkia, kaasaria ja pakoputkea.- luulotpois
Me ostamme koneet ulkoimailta eikä mistään kusetusfirmalta. Ulkomailla täydellisen OK koneen saa hintaan 2490eur ja hinta on alvillinen ja sisältää koneen lisäksi myös kaasarin ja putken. Kaiken lisäksi kone tulee avaamattomana eikä kukaan ole käynyt kurkkaamssa että minkälaiset kalikat on paketissa.
- Herrantähdensentään
luulotpois kirjoitti:
Me ostamme koneet ulkoimailta eikä mistään kusetusfirmalta. Ulkomailla täydellisen OK koneen saa hintaan 2490eur ja hinta on alvillinen ja sisältää koneen lisäksi myös kaasarin ja putken. Kaiken lisäksi kone tulee avaamattomana eikä kukaan ole käynyt kurkkaamssa että minkälaiset kalikat on paketissa.
Auts. Siinähän uskottelet taas jälkikasvulles taas että muilla on laittomat/ylivertaset valikoidut laitteet jos tosiaan avaamattomalla pannulla polkasette mukaan mestaruustaistoon, onnea matkaan... Siinä saattaa olla yksi syy katkeroitumiseesi vihreitä kohtaan muissa luokissa..
Pitäis vissiin jo raketti touhuista oppia että uus on ihan kiva, mut kisa hommissa sen voi jättää siihen arvaamattomaan laatikkoon autotalliin kavereille esitettäväksi...
Hyvää Joulua - Maailamnfinaali
Herrantähdensentään kirjoitti:
Auts. Siinähän uskottelet taas jälkikasvulles taas että muilla on laittomat/ylivertaset valikoidut laitteet jos tosiaan avaamattomalla pannulla polkasette mukaan mestaruustaistoon, onnea matkaan... Siinä saattaa olla yksi syy katkeroitumiseesi vihreitä kohtaan muissa luokissa..
Pitäis vissiin jo raketti touhuista oppia että uus on ihan kiva, mut kisa hommissa sen voi jättää siihen arvaamattomaan laatikkoon autotalliin kavereille esitettäväksi...
Hyvää JouluaKäypäs katsomassa tän vuoden rmc.n tuloksia ja maailman finaalin tuloksia. Vihreä tiimin kuskit voitti kaiken täällä suomessa, mutta samat kuskit oli portugalissa joukon hännillä. Oletetaan että yhdellä ei napannut, entäs muilla kuskeilla. Tässä on vain kaks vaihtoehtoa, joko oot helvetin tyhmä tai sit yksin kertasaseti et tiedä mistä puhut.
- Värisokea
Maailamnfinaali kirjoitti:
Käypäs katsomassa tän vuoden rmc.n tuloksia ja maailman finaalin tuloksia. Vihreä tiimin kuskit voitti kaiken täällä suomessa, mutta samat kuskit oli portugalissa joukon hännillä. Oletetaan että yhdellä ei napannut, entäs muilla kuskeilla. Tässä on vain kaks vaihtoehtoa, joko oot helvetin tyhmä tai sit yksin kertasaseti et tiedä mistä puhut.
Turha parkua , jos muut / muun väriset eivät yhdessä edes saa aikaiseksi sen vertaa että pärjäisi ko värille . Se ei synny päivässä ja kysyy myös euroja. Olkoon se sitten tyhmyyttä tai viisautta millä värillä ajaa . Itse voi päättää .
- Kohtalospurts
On taas hinnoissa suomilisää! Konepaketin hintahan piti olla 2000€! Niinhän sitä akk:n lehdessäkin ammattilaiset mainosti! Vittu mitä kusettajia!
- Halpapaketti
Piensarjakoneeksihan tuo on edullinen paketti. Ei noista muutamista OK koneista tehtaan näppiin jää paljoakaan. Jos mitään. Ja hintahan ei ole tuo kun kone on viritetty kilpailukykyiseksi. Tuo on perusrakennussarjan hinta.
- kallistako
Joo. Ei ollut ihan sen hintainen mistä puhuttiin. Aika paljon täytyy varmaan maksaa lisää ennen kuin mosamies on sen työstänyt.
- eiolemerkitystä
Turhaa jorinaa hinnoista. Ne jotka kyseiseen sarjaan osallistuvat ottavat moottorinsa tiimistä tai vuokraajalta. Hinnan saa sieltä.
- NäinSeVainOn
Tuo OK n lähtöhinta on mitä on, kuitenkin huomattavasti halvempi, kuin Rotax tai X30. Tuskin tolla hintaa saa edes käytettyä Rotax moottoria, siis sitä kulkevaa. Samoin vuoden kilpailu budjetit eivät juurikaan eroa toisistaan.
OK:ll voit ajaa joko ihan peruskoneena, tai "viritettynä" asiat kohdalleen laitettuna, mikä tietty kustantaa jotain. kuitenkin sen jälkeen perushuolloilla pärjää melko pitkälle.
Minusta jokainen kuski ja huoltaja määrittelee todella itse, mitä ovat valmiit sijoittamaan kilpailutoimintaan ja mosiin. Ainakin itse arvostan SM-sarjaa korkeammalle, kuin jotain suomen kansallisella tasolla ajettavia kilpailuta.
Mitä sitten jos satut voittamaa ja pääset palkinnoille. Vain muutama kuski isosta kuljettajamäärästä pääsee maailmancupiin ja muut jäävät nuolemaan nappejaan. ei johda kuitenkaan heilläkään pidemmälle suomesta, vai onko esimerkkejä.
SM- sarjan kautta aukea kuitenkin mahdollisuus isompiin kuvioihin ja moniin moniin muihin mielenkiintoisiin projekteihin ja testaustilaisuuksiin.
Näin se vain menee.
Tänne tämmöisiä on tietty ihan turha kirjoitell, mutta saahan monet Rotax ja X30 teamit puolustelemaan omaa päätöstään, mikäli tuli tehneeksi hätäpäissään päätöksiä virheelliseen suuntaan.- kerätkääniitänimiä
Isommat kuviot kuulostaa hienolta...ettei vaan jää pienen ryhmän piirileikiksi facebookissa...
- Ostapelkkäkone
Höpö höpö. Rotaxin pelkkä kone maksaa 1600 € mpt:n verkkokaupassa.
- jjfjfjfjsll
Voi ajaa virittämättömällä jokon hännillä. Mitä järkeä on laittaa rahat sm sarjaan kun jo ennen kauden alkua tietää ettei ole mahdollisuuksia pärjätä?
Noissa moottorihinnoissa ei myöskään ole vesivehkeiden hintaa mukana.
Kone ajovalmiina maksaa yli 3000€ eikä se vielä ole lähellekään kilpailukykyinen. - taytyyolla
varsinainen paallikko ku tommosta faktaa suoltaa
- Omakokemus
jjfjfjfjsll kirjoitti:
Voi ajaa virittämättömällä jokon hännillä. Mitä järkeä on laittaa rahat sm sarjaan kun jo ennen kauden alkua tietää ettei ole mahdollisuuksia pärjätä?
Noissa moottorihinnoissa ei myöskään ole vesivehkeiden hintaa mukana.
Kone ajovalmiina maksaa yli 3000€ eikä se vielä ole lähellekään kilpailukykyinen.Aiemmin vuokrakoneet makso KF/KFJ 600-1000 € kisalta. Nyt kun peruskoneen hinta putoo tonnilla niin ei vuokrahinnatkaan ainakaan nouse. Fiksuinta on ostaa oma treenikone ja vuokrata kisakone kisoja varten. Omalla ajetaan edellisen viikonlopun treenit ja osa to/pe treeneistä ja kisakoneella pari pe treeniä ja kisapäivät, oma on varakoneena. Meillä oman ja kisakoneen ero oli alle kympän. Ja kyllä, palkintopallilla oltiin tällä systeemillä monta kertaa.
- menossaok
Mosa mies vuokraa uutta ok konetta 300 - 400 euroa per SM viikonloppu näin ovat luvanneet.
- Halpaa
menossaok kirjoitti:
Mosa mies vuokraa uutta ok konetta 300 - 400 euroa per SM viikonloppu näin ovat luvanneet.
300-400€ per viikonloppu!?
- paljonmeluatyhjästä
Ei ole sm-sarjassa edes palkintoja. Pelkkiä kytkykauppoja.
- ihanhyvinmenee
Halpaa kirjoitti:
300-400€ per viikonloppu!?
jos vuokra on 400€ x 4vkl = 1600€. Mosa maksaa 2600€ (ilman kaasaria, putkea ja vesileluja) joskus pitäsi varmaan huoltaakin niitä. En ymmärrä miten tuollainen "pisnes" kannattaa...? paitsi jos se vuokra onkin 400€/päivä?
- jcjxuffjf
ihanhyvinmenee kirjoitti:
jos vuokra on 400€ x 4vkl = 1600€. Mosa maksaa 2600€ (ilman kaasaria, putkea ja vesileluja) joskus pitäsi varmaan huoltaakin niitä. En ymmärrä miten tuollainen "pisnes" kannattaa...? paitsi jos se vuokra onkin 400€/päivä?
Niinpä kf moottorit makso 4000 ja niiden vuokrat oli 500 - 600 vkl 600x4 : 2400 hyvä pisnes
- Yhtäkallistaon
Omakokemus kirjoitti:
Aiemmin vuokrakoneet makso KF/KFJ 600-1000 € kisalta. Nyt kun peruskoneen hinta putoo tonnilla niin ei vuokrahinnatkaan ainakaan nouse. Fiksuinta on ostaa oma treenikone ja vuokrata kisakone kisoja varten. Omalla ajetaan edellisen viikonlopun treenit ja osa to/pe treeneistä ja kisakoneella pari pe treeniä ja kisapäivät, oma on varakoneena. Meillä oman ja kisakoneen ero oli alle kympän. Ja kyllä, palkintopallilla oltiin tällä systeemillä monta kertaa.
Ei koneen hankintahinta ratkaise vuokrahintaa vaan se työ joka siihen tehdään jotta se kulkee kärkivauhtia. Miten OK koneen virittämisen työmäärä on ratkaisevasti pienempi kuin KF koneen? OK koneita tulee ensi kaudella olemaan myös niin vähän tarjolla että vuokraaja voi aika lailla määrätä hinnat.
- Porvoo123
Ok koneen hinnalla saa käytetyn Rotax dd2 koko auton.
Rotax dd2 on myös osalla radoista vielä nopeampi. - Mstari
Porvoo123 kirjoitti:
Ok koneen hinnalla saa käytetyn Rotax dd2 koko auton.
Rotax dd2 on myös osalla radoista vielä nopeampi.Ja uuden dd2 moottorin hinnalla, saa käytetyn ok luokan auton..
- kjul
kuinka paljon esim. kosmic painaa ok moottorilla
- LuuriaKäteen
Tarkan Kosmicin painon saat MPT Tikkikseltä muut OTK tuotteet.
- jffjjfls
SM sarjassa on kaksi tiimiä joilla on mahdollisuus kilpailukykyiseen koneeseen. Jos ette satu olemaan kummankaan tiimin sisäpiirissä niin menestyksen voi unohtaa. Maksamalla noihin tiimeihin pääsee kuka tahansa mutta parhaat koneet menee silti tiimipääliköiden lellikeille.
- Omatiimi
SM on kuitenkin SM ja mieluimmin 10s sija SM:ssä kuin ykkössija jossakin kusetussarjassa! Kovalla Rahasummalla saavutettu menestys ei ole mistään kotoisin.
- gjkjhh
Ei taida sm sarjassa olla enempää kuskejakaan ku tuo 10. Joten arvostan kovasti tuota kymmenettä sijaa!
Yks tiimipäälikkö soittelee ja itkee että saisko laittaa nimen listaan, ei sillä oo väliä ajatteko sm sarjaa vai ei.
Kolmasosa nyt listalla olevista ei aja sarjassa, eivät vaan jaksaneet ko. tiimipäällikön itkemistä. - Faktatfaktoina
Eiköhän sm sarjan kuljettajien nimet ole tulleet eri luokille tarkoitettujen facebook ryhmien kautta ilman ainuttakaan puhelinsoittoa. Homma on ollut avointa kaikille ja jokainen on voinut ilmoittaa sitä kautta lajipäällikölle, että suunnittelee ajavansa sm-sarjaa tulevalla kaudella. Ja kaikki näissä ryhmissä mukana olevat tietävät sen näin menneen. Harmi että meillä suomessa on muutama näitä isiä jotka kitisevät joka asiasta ja jotka haluavat ottaa kantaa negatiivisesti kaikkeen kartingiin liittyvään.
- Näinonon
No ei kai se mikään salaisuus ole että noita nimiä kerätään soittelemalla ja nimenomaan yhden miehen toimesta.
- smp1
Tämä sama itkijä nuolee ja haukkuu joka suuntaan lajin mätäpaise...
- Smtuloksettasasia
Mitä tulee luokkien tasaisuuteen kaluston ja kuljettajien osalta nähdään vertailemalla aika-ajotuloksia missä selviää kuljettajien nopeus ajallisesti. Aika-ajoissa pohjia ajoi viime kaudella: salmela 2kpl, lehtonen 2kpl, lappalainen 1kpl, louko 1kpl, alatalo 1kpl, laine 1kpl. 8 kisaa, 6 eri kuljettajaa, 4 eri runkomerkkiä, 4 eri tiimiä. Näitä faktoja kun ei pysty vääntää toisin kun esim OP malliset ihmiset.
- nimimerkejä
Ettei vaan olis kuitenkin IP, ML, MH, HV, PO tai joku muu.
- Mestarivalmentajat
Joo tosta näkee ettei lahjakkuuksia SM-sarjassa ole. Toivotaan että joskus tulevaisuudessa tilanne muuttuu. Jos kalusto on tasavertaista niin todelliset kyvyt kyllä tulevat esille. Tossa listassa se ei toteudu.
- mielenkiinto
Laitappa tilastonikkari samaa faktaa finaalien osalta. Jatkuuko sama tasaisuus vai onko muuttuvia tekijöitä?
- Tasastaon
Mestarivalmentajat kirjoitti:
Joo tosta näkee ettei lahjakkuuksia SM-sarjassa ole. Toivotaan että joskus tulevaisuudessa tilanne muuttuu. Jos kalusto on tasavertaista niin todelliset kyvyt kyllä tulevat esille. Tossa listassa se ei toteudu.
No sittenhän teidän kannattaa ehdottomasti ajaa SM sarjaa niin teidän lahjakas poika pääsee näyttämään tasaiselle massalle närhen munat!
- oolulainen
Salmela You rock"
- Tilastonikkari
mielenkiinto kirjoitti:
Laitappa tilastonikkari samaa faktaa finaalien osalta. Jatkuuko sama tasaisuus vai onko muuttuvia tekijöitä?
Ja finaaleissa vastaavat voitot meni seuraavasti: peippo 3kpl, lehtonen 2kpl, laine 1kpl, lindfors 1 kpl, pasma 1kpl. 8 finaalia, 5 eri voittajaa, 4 eri merkkiä.
- Näinonon
Tilastonikkari kirjoitti:
Ja finaaleissa vastaavat voitot meni seuraavasti: peippo 3kpl, lehtonen 2kpl, laine 1kpl, lindfors 1 kpl, pasma 1kpl. 8 finaalia, 5 eri voittajaa, 4 eri merkkiä.
Eli kokemus muuttaa järjestystä vähän. Aina ei se nopein auto voita paitsi jossakin
- Jaainaasamamerkkijatiimi
Mutta kun rotaksissa, lähes tulkoon aina voittaja on vihreä OTK ja samasta tiimistä.
- kaarevat
Tilastonikkari kirjoitti:
Ja finaaleissa vastaavat voitot meni seuraavasti: peippo 3kpl, lehtonen 2kpl, laine 1kpl, lindfors 1 kpl, pasma 1kpl. 8 finaalia, 5 eri voittajaa, 4 eri merkkiä.
Peippo näin tilastoituna täysin ylivoimainen.
- jcöucxyffyf
Tilastonikkari kirjoitti:
Ja finaaleissa vastaavat voitot meni seuraavasti: peippo 3kpl, lehtonen 2kpl, laine 1kpl, lindfors 1 kpl, pasma 1kpl. 8 finaalia, 5 eri voittajaa, 4 eri merkkiä.
Mosamiesten taiston voittaja on iku 5 ja mad 3 voittoa.
- Muttamutta
kaarevat kirjoitti:
Peippo näin tilastoituna täysin ylivoimainen.
Mutta kun pitäisi osata ajaa kaikissa kelissä, joka osassa kilpailua ja ilman kuljettajan ja mekaanikon virheitä
- IhanNappiinMenijaUpposi
"NäinSeVainOn" ja menee. Hätä tuli Rotax ja X30 kuskeille ja huoltajille , kuten arvelinkin tuolla ylempänä omassa kannanotossani. "Tänne tämmöisiä on tietty ihan turha kirjoitell, mutta saahan monet Rotax ja X30 teamit puolustelemaan omaa päätöstään, mikäli tuli tehneeksi hätäpäissään päätöksiä virheelliseen suuntaan".
- kantaaotetaan
lisähän tänne vielä joku maahantuoja ominen kannanottoineen, kääntää takkiaan suuntaan, mistä kuvittelee sen rahan irtoavan. KF6 oli nouseva luokka, sitt tuli Raksut, sitt tuli Rotax ja nytten X30.
- UlosKusettaanKoiria
On tää melkonen paskajauhanta palsta. Rahattomat ruikuttavat koneiden kalleutta. Jos hynää ei oo, ni ei oo, harrastukset pitää valita niistä lähtökohdista mihin massi riittänee. Elämästä tulee vaikeeta mikäli elät näillä palstoilla karemielellä kirjoitellen.
Suoisittelen ulkoilua ja hapenottoa sieltä, se ei poljoo maksa.
Jos massi kunnossa ajakoon millä kukun ajaa ja missä luokassa itsestä tuntuu mukavimmalta.- Ihanomamoka
Samaa mieltä , vittuako täällä vaikeroi jos ei oo aikanaan ite tehnyt asialle mitään et nykyisin kuukauden tilipussi on niin pieni.
- ootsäkin
joo joo mut silti. miks aina maailmalle takki auki ja kotiin ilman.
- KokenutKaikenTietää
Tuskin nui maailmalla kisaavat kuskit ja huoltajat näillä palstoille majailevat ja kitisevät rahan menoa ja koneitten kalleutta. Mosat ostetaan sieltä, mistä kulkevin uskotaan löytyvän. Mosan rakentaa mosamies kehen uskotaan ja luotetaan. Ajetaan tiimissä mikä pystyy viemään pidemmälle, kuin pelkkään kotimaan kansalliseen kilpailuun ja harrastesarjoihin.
- akkkartingkaput
No moni jo tietää ettei asia ole ihan näin musta valkoinen.
Moni on ostanut koneet, telttapaikat, mosahuollot ynnämuut tositietäjiltä.
Ja näistäkin monet pitäneet itseään rahamiehinä, mutta kuinka kävi?
Nämä palstoilla nyt olevat "rahamiehet" ovat niitä tulevaisuuden persaukisia, jotka viisastuvat parin kolmenvuoden sisään lajin hienouksiin. Kuinka sairas laji näinäpäivinä, näin hieno harrastus on kuin karting.
Kartingin lajiryhmä on myinyt, joko tietoisesti tai tyhmyyttään pikkuluokat bisnesluokiksi.
Luultavasti tyhmyyttään.
Nyt tekohengitetään sadalla autolla ja muutamalla nimimiehellä. Kenen hyväksi? Ei ainakaan akk:n junnuluokkien hyväksi, vaan juuri näiden bisnesluokkien pussiin.
Lajiryhmässä ei mitään hajua kuinka tätä balettia viedä eteenpäin.
Näillä viimeisillä lajiryhmän päätöksillä lyöty se viimeinen naula...
Eli akk:n syytä väistyä tyhmyyttään lajista ja antaa näiden ns. bisnesihmmisten viedä lajia eteenpäin.
Näin saadaan laji vielä elämää sen viitisen vuotta jollain tasolla.
Sen jälkeen kaput.- asiaajokasana
Nyt kun jollain on näin hyviä ja selkeitä suunnitelmia , sekä historian tuntemus lajista. Ehdotankin että laitat omat yhteystietosi , niin aletaan puuhaamaan uutta kattojärjestöä , niin saadaan vietyä nämä hienot ideat eteenpäin. Saadaan oikein haistateltua AKK:lle pitkät. Unohdetaan bisnes ymm asiat , harrastetaan vaan.
- 8787856667
Nyt taitaa olla pohjakosketus menossa Oulussa
- Ruuhkaaruuhkaa
Miten niin? Siellähän on valtavat osallistujamassat. 11 OKj ja 13 OK. 4 KZ2. Varikolla on suorastaan ruuhkaa.
- 4556788
Ruuhkaaruuhkaa kirjoitti:
Miten niin? Siellähän on valtavat osallistujamassat. 11 OKj ja 13 OK. 4 KZ2. Varikolla on suorastaan ruuhkaa.
Hautajaiset on oikea sana
- Eiolehautajaiset
Höpsistä. SM elää, kasvaa ja voi hyvin. Kateellinen siinä vaan panettelee Suomen ehdottomasti kovinta kartingsarjaa.
- 456677999
Juu se on sellainen harvojen herkku , rupusakki on muualla. Ovat valinneet väärin ja nyt on timantit jäljellä muistotilaisuudessa
- Smsarja
Kertokaahan tyhmälle missä SM-sarja on mennyt pieleen? Osallistujia ei kyllä paljoa ole, mutta sama homma on monessa muussakin moottoriurheilulajissa.
- 45567888
Eikö tulokset puhu puolestaan
- Wertydf
Mitkä tulokset?
- MietinnänPaikka
https://www.facebook.com/kartinclubhelsinki/videos/10155574675049777/UzpfSTE5NTI4NzM1OTc3NjpWSzoxMDE1NTU3NDY3NTA0OTc3Nw/ Mietinnän paikka . Miksi AKK menettänyt otteensa kartingissa ja miksi kuskit ajavat vain jotain harrastesarjoja, vain ihan muutama haluaa panostaa tulevaisuuteen.
- 4567880
Ja nämä muutamat voivat ajaa / panostaa sitten ihan vapaasti siellä Euroopan sarjoissa . Jäisi tämä kotimaan temmellyskenttä tavallisille harrastajille.
- ExOKj
Taitaa harrastesarjassa saada enempi vastusta kuin nykyisessä SM-sarjassa :-D
- 98867987
ExOKj kirjoitti:
Taitaa harrastesarjassa saada enempi vastusta kuin nykyisessä SM-sarjassa :-D
Tai sitten on vain muuten mukavampaa yhdessäoloa
- ikäloppu-ukko
Kauan mukana olleena voin vain ihmetellä tilannetta. Ei AKK ole kaikkeen syypää eikä harrastajasarjat ole niin erinomaisia, että sinne kaikki sen takia ryntäisivät. X3 0-sarja on vetänyt paljon kuljettajia ja ilmeisesti toimii. Rotax on hiipumassa, samoin SM:ssä OKjun, OK ja jopa SJM:ssä mini 60, ei ehkä raksut.
Mietin tilannetta, kun muutos oli alkanut ari vuotta sitteen. Mikä muuttui ja mitä oli ilmassa. OK edeltäjät KF3 ja KF miellettiin kalliisi eliittisarjoiksi, jotka ajoivat team-teltoista ja niistä vastasivat ammattimekaanikot. SM-sarjoissa ajaminen oli monen mielestä huippukallista ja mahdollista vain porhoille. Tämä oli totta vain siltä osin, että lajiin saa hakattua rahaa vaikka kuinka paljon. Halvemmallakin pärjää, jopa isä -poika yhdistelmillä omasta Joresta. Realismia on se, että SM-mitaleille pääsy edellyttää hyvän kuskin lsäksi ammattimaisesti hoidettua teamia, joko omaa tai vuokrattua. SM-mitaleja jaetaan vuosittain vain 3 kpl/luokka. Mukana kannattaa olla, vaikka ei mitaleja tavoittelisi. Useimille tyydytyksen tuo kova kilpailu ja silloin tällöin saatu hyvä sijoitus.
Mikä on tilanne tänään? Niin SM- kuin harrastesarjoissa osa kuljettajista ajaa team-teltoista ja ammattimekaanikot hoitavat tekniikkapuolen. Ei siis eroa. Entä hinnoissa? Tuskin merkittäviä. Rungot maksavat saman verran sarjasta riippumatta. Konekustannukset hankinta- ja huolto huomioiden eivät eroa olennaisesti. Ilmoittautumismaksut eivät poikkea isosti toisistaan. Valinta sarjojen välillä tapahtuu mielikuvien perusteella kun faktat eivät kerro eroja. Tullaan asian ytimeen. Jos SM-sarjat halutaan pitää arvossa, on niiden prändin eteen tehtävä työtä. Siitä pitäisi olla vastuussa AKK ja siellä erityisesti lajiryhmä. Työ ei olisi erityisen vaikeaa. Lisää aktiivista viestintää. AKK:n ja lajiryhmän edustajien pitää näkyä erityisesti SM-kilpailupaikoilla, mutta myös harrastesarjojen. SJM-pikkuluokat pitää ensi vuonna ottaa mukaan samoihin kisoihin kuin isommat. Kisoja enemmän/vuosi ja osa niistä pienemmille radoille (on ennenkin ajettu SM- kisoja jopa Bembölessä). Osanottajakilpailun voittaa paras brändin rakentaja. Sellainen jolla on "eväät" kunnossa ja joka pystyy tehokkaasti sen myös kilpailijoille kertomaan. Jos se on SM-sarja (AKK), kuskeja riittää.- Lahti2017eienää
Asiaa on tuossa , mutta arvostus SM sarjaa kohtaan vaan on laskenut . On mestareita ja mestareita , kukin oman sarjansa . Jos haluaa lisää sirkushuveja paikanpäälle , niin siitä vaan sitten lisäämään aktiviteetteja kilpailupaikoille oheispalveluineen . Perheet äänestää omilla jaloillaan missä haluaa aikaa viettää. Taitaa vaan olla että pitäisi ihmisten ja asenteiden vaihtua siellä akk ssa , ennenkuin homma muuttuu , ja se ei liene realismia .
- tarttistehdäjotain
Nyt kerrankin asiallista juttua. Mielikuvista nää on pitkälti kii. Lajiryhmä pääsy edellyttää sitoutumista AKKn alaisuuteen ja kovaan työhön. Mikä ihme siinä on, että valitaan semmosia tyyppejä, ketkä eivät sitoudu tekemään oikeastaan mitään, eivätkä saa mitään aikaseksi. Tietoa heillä varmaan on mutta miks se ei näy mitenkään. Mitä tekee tai tehneet tänä vuonna Laine, Markula, Pirttinen, Vainio lajipäällikkö. Näkymättömiä miehiä kaikki, kuinka monessa kisassa olleet edes pelipaikalla , vuorovaikutus ja kontaktissa harrastajiin päin täysin 0. Tai no Laine kyllä näkyy ja kuuluu omilla jutuillaan vähän joka kartti-sivuilla ja ryhmissä. (ei tod. suomen kartingin pelastaja, pelaa taitavasti vain omaan pussiin).
- 98709009
tarttistehdäjotain kirjoitti:
Nyt kerrankin asiallista juttua. Mielikuvista nää on pitkälti kii. Lajiryhmä pääsy edellyttää sitoutumista AKKn alaisuuteen ja kovaan työhön. Mikä ihme siinä on, että valitaan semmosia tyyppejä, ketkä eivät sitoudu tekemään oikeastaan mitään, eivätkä saa mitään aikaseksi. Tietoa heillä varmaan on mutta miks se ei näy mitenkään. Mitä tekee tai tehneet tänä vuonna Laine, Markula, Pirttinen, Vainio lajipäällikkö. Näkymättömiä miehiä kaikki, kuinka monessa kisassa olleet edes pelipaikalla , vuorovaikutus ja kontaktissa harrastajiin päin täysin 0. Tai no Laine kyllä näkyy ja kuuluu omilla jutuillaan vähän joka kartti-sivuilla ja ryhmissä. (ei tod. suomen kartingin pelastaja, pelaa taitavasti vain omaan pussiin).
Varmaan iso syy on sellainen , että fiksuilla ihmisillä on ihan oikeita asioita , missä ne päivät kuluu.
Niillä on perhettä , lomamatkoja , mökkejä , niitä tavallisia asioita. Ne saa päättää oikeita arkisia asioita. Ei ole yksinkeitaisesti halua ja aikaa mennä näihin hiekkalaatikko keskusteluihin enää mukaan. Koska siellä on 75% porukasta paikalla , kenellä ei ole taitoa kehittää asioita . Ei ole ymmärrystä asioiden laajemmista kokonaisuuksista . - newage
Ymmärrys ei riitä arvottoman sarjan haikailuun. Eikö nykyisin muuallakin ratkota kansalliset mestaruudet pääosin näillä "harrastesarjoilla".
- 2010
Ei, vaikka te uskovaiset niin yritättekin väittää. OKj , OK ja KZ on maailmalla pääluokat ja nuo muut harraste sarjoja.
- 45788897
2010 kirjoitti:
Ei, vaikka te uskovaiset niin yritättekin väittää. OKj , OK ja KZ on maailmalla pääluokat ja nuo muut harraste sarjoja.
Mene ajamaan sitten sinne maailmalle ihan vapaasti . Nyt onkin kyse Suomen tilanteesta , kun nämä mahtavat ei enää kiinnosta . Taitaa olla siinä kuningasauto luokassa vaihdekepin heiluttajia täällä ihan yhdestä kolmeen osallistujaa . Siinä sitten kehität taitoasi ja menet maailmalle ajamaan sekunnin pari toiseksi hitainta jäljessä . Kulutat reenipäivään 500-1000 eur , ajelet yksin . Kivaa ja kehittävää ....
- Steven
tarttistehdäjotain kirjoitti:
Nyt kerrankin asiallista juttua. Mielikuvista nää on pitkälti kii. Lajiryhmä pääsy edellyttää sitoutumista AKKn alaisuuteen ja kovaan työhön. Mikä ihme siinä on, että valitaan semmosia tyyppejä, ketkä eivät sitoudu tekemään oikeastaan mitään, eivätkä saa mitään aikaseksi. Tietoa heillä varmaan on mutta miks se ei näy mitenkään. Mitä tekee tai tehneet tänä vuonna Laine, Markula, Pirttinen, Vainio lajipäällikkö. Näkymättömiä miehiä kaikki, kuinka monessa kisassa olleet edes pelipaikalla , vuorovaikutus ja kontaktissa harrastajiin päin täysin 0. Tai no Laine kyllä näkyy ja kuuluu omilla jutuillaan vähän joka kartti-sivuilla ja ryhmissä. (ei tod. suomen kartingin pelastaja, pelaa taitavasti vain omaan pussiin).
Lajiryhmä on jo vuosia ollut kutsujärjestö. Hakemisellä ei ole mitään väliä vaan porukka kasataan puheenjohtajan määräysten mukaan. Tämä asia on hyvin laajalti tiedossa. Siksi "ammattimiehet" ei enää viitsi edes hakea.
- 789876990
Steven kirjoitti:
Lajiryhmä on jo vuosia ollut kutsujärjestö. Hakemisellä ei ole mitään väliä vaan porukka kasataan puheenjohtajan määräysten mukaan. Tämä asia on hyvin laajalti tiedossa. Siksi "ammattimiehet" ei enää viitsi edes hakea.
Tästähän voi sitten päätellä sen että harrastesarja (t) on menestyneet paremmin , koska niillä on ollut halu kehittää asioita harrastajan näkökulmasta. Rahaa menee jopa vähemmän .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1085766Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453773Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503265Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4612647Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681690- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321353Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521230