74cm x74cm pohja nurkkatakalle ,mikä siihen?

tiilerivuolukivi

Sitten alkaa puulattia eli tuon alan voi käyttää tulevalle takalle.
Seinät on tiiltä. 250cm huonekorkeus,pitäisi olla varaava ja HYVÄ!
Vuolukiviset on hyviä mutta tiilerilläkin lienee hyviä.
Painoa saa olla , niin mitä maavarainen 5-6cm laatta kestää mitä lie noin öpaut max 1700kg? ja tosiaan tuo 74x74 on olemassa olevan lankku lattian korkeus pohjalaatasta. En laita 500kg injektoreita kun massa se on joka lämmittää. Vanhan tyylin omakotitalon pieni olohuone n25m2 ja käytävä aukkoja minne lämpö leviää kyllä. Vanhan ajan pönttömuuri on myös pois suljettu ulkonäkänsäkin tähden ja oma ne keveitäkin. Polttoaine on kiveen hakattu kalpi. Peltitakkoja edes niitä valurautaisia pikään polttavia karstoittuvia ei oikein vai sittenkin joku laatumalli olemassa?

2

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuolukiviset

      ovat hyviä,mihin tämä perustuu?(Poltettu savitiili oma omaa luokkaansa)
      Ainakin niiden tulipesä ja nielu murenevat kohtuu nopeasti,jollei ole muurattu tulenkestävistä tiilistä.
      Takan pohjan on oltava liikkumaton.
      Se on varmistettava.

      • Tiiletivuolukivi

        No no rauha rauha siellä. Vuolukivisiä takkoja on ollut kauan ja toimii. Siihen se perustuu. Tutkippa historiaa vuolukivistä niin varmistut asiasta.

        Mihin perustuu poltettusavitiili omaluokka? Murenevaa tiiltä vanhoissa tulisijoissa on oma komemus nähtynä. Käynyt muutamassa kymmenessä pohojalaistalossa kokemus.

        Onhan uusissakin vuolukivitakoissa tulitiiliä helpohkolla vaihdettavuudella .no proplem.

        Oma vuolukivi takka on 25 v lämmitetty ja hyvin vähän on kulumaa ja on kovassa jatkuvassa käytössä. On mennyt satoja motteja kaikkea puuta läpi. Olen haudassa ennekuin täytyy vaihtaa jotain kiveä tuolla kulumisella.

        No ei se nurkka ole suklaata ei , ei tartte varmistaa vanhaa avotakanpohjaa . Onko jotain kysymykseeni liittyvää vastausta? Nyt vain kaikkea muuta jota en ole kysynyt. Kummallista ajattelua .

        Itse tuumin tiileti kulmalassi ja tulikivi ktu 1410.
        Onkohan joku valurauta varmasti hyvin toimiva versio myös? Pitkään ja hyvin polttava , niinkuin olis joskus tullut luettua jostain tm rakennusmaailma tai jotain.
        Lienee kuitenkin paras tuommoinen massavaraava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe