Hei! Tarvitsisin neuvoja opintolainan saamisen ehdoista,tilanne siis tämä:
Olen 17 vuotias ja haluaisin hakea tuota opintolainaa samaan aikaan kuin opintorahaa koska tuo opintoraha on niin pieni 97e/kk mutta ongelma on se että voidaanko minulle myöntää opintolainaa kun minulla on ulosotossa velkaa 240e jotka aion maksaa pois viimeistään helmikuussa tarkastusmaksuja kaikki velat ovat ja minulle sanottiin että heti kun olen nuo velat maksaneet niin asiakastieto voi poistaa maksuhäiriö merkintäni,mutta nyt on vielä merkintä kun pitäisi hakea opintolainaa,kysyn siis estääkö tai vaikuttaako tuohon opintolainaan jota minulle kelan laskurin mukaan myönnettäisiin 260e/kk
Opintolainasta ja sen saamisesta
4
197
Vastaukset
- jerkkuvirkku
jos kela ei myönnä, niin oikaisuvaatimusta perään. jos pankki ei tämänkään jälkeen myönnä lainaa niin kokeile toisesta pankista. näin se toimii
- 6489
No eihän pankki lainaa myönnä, jos ei Kelalta ole lainantakausta. Turha sitä on eri pankeissa ravata kysymässä. Asia pitää hoitaa Kelan kanssa ja sieltä kysyä voiko takauksen saada.
Kelan sivuillahan asia sanotaan näin:
"Et voi saada lainatakausta tai seuraavan lukuvuoden takauspäätöstä, jos sinulla on luottorekisteritietoihin merkitty maksuhäiriö. Maksuhäiriöstä huolimatta voit kuitenkin saada lainatakauksen, jos häiriö on yksittäinen, määrältään vähäinen ja sen rekisteröinnistä on kulunut kohtuullisen pitkä aika"
Eli Kela arvioi hakijan kykyä maksaa lainojaan, eikä maksuhäiriömerkintä ole automaattisesti hylkypäätös. Ja vaikka tulisikin hylky, niin siinä on mukana selvityspaperit, joilla voi hakea muutosta päätökseen ja selvittää omaa tilannettaan.
- yhhyh
Tarkastusmaksuja ulosotossa 240 euroa! Kuinka joku päästää noin pienen summan ulosottoon ja tekee itselleen tuntuvaa haittaa.
Jotenkin en olisi ihan varma, että tuollaisesta on tullut maksuhäiriömerkintää. Vai oletko saanut ilmoituksen, että maksuhäiriömerkintä on? Samalla hakemuksella, kun haet opintorahaa, haet myös opintolainan takausta ja mahdollista asumislisää, ellet asu vanhempiesi luona.
Miten olisi opintolainan vaihtoehtona työ? Lainahan on nimittäin maksettava takaisin ja tähän astisesta käyttäytymisestäsi päätellen sinulle pientenkin summien maksaminen näyttää olevan vaikeaa. - Yläkoululainen
Ratikka pummi.Juna-reiska,Paljonko kerkesit matkustaa.
Katso netistä:Kelan sivuilta,asiat on opetettu varmaankin jo yläkoulussa,etkö ollut tunneilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029