paukkuarkuus

ansu

Tietääkö joku mitä voisi antaa koiralle uutena vuotena,kun pelkää ihan kybällä paukuntaa???
Koiralla ensimmäinen uusi vuosi meillä.Säikähti todella paljon kun "alkupaukkuja" rupesi räjähtelemään. Kiitos etukäteen!!

11

3375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiko

syötä kossussa kasteltu pulla koiralle,niin eiköhän rentoudu

• koirallinen

saa ainakin jotain "rauhottavaa", mutta ainakin siinä valmiisteessa, jota itse katselin, olisi niitä tarvinnut antaa jo päiviä aiemmin, jotta vaikuttaisivat. Täällä eläinlääkäri antoi jotain rauhoittavaa useille koirille vuosi sitten, nimeä en muista, vastasi ihmisten diapamia. Ainakin sukulaisten koira sai sieltä useemman pillerin mukaansa. Kannattaisi varmaan kysyä omalta eläinlääkäriltä.

Toki itse ennemmin suljen verhot ja laidan radion auki koiria varten kuin että hakisin urokselle pillereitä, mutta jos tilanne tuntuu tosissaan pahalta, niin voihan niitä pillereitä hakea ihan vaan kaiken varalta. Antaa vaikka sitten vasta, jos muut keinot ei auta.

• Helli

Eläinlääkäriltä saat avun! Keskustelin juuri tänään aiheesta ,ja kuulin itsekin uuden asian, eli koiraa ei saa huomioida liikaa kun se pelkää??, jaa enpä tiiä, minä varmaan itse olisin heti paapomassa.

• Riikka-Liisa

Juu, ei todellakaan. Jos käyt "paapomaan" koiraa kun se pelkää, se rupeaa pelkäämään kahta kauheammin.

• Helli
        Riikka-Liisa kirjoitti:

Juu, ei todellakaan. Jos käyt "paapomaan" koiraa kun se pelkää, se rupeaa pelkäämään kahta kauheammin.

Ei ole tätä tilannetta koskaan ollut,korvessa kun asun ja täällä ei ole raketeista haittaa, mutta voisi olla että ,muistamattomuuttani alkaisin lepertelemään koiralle.

• Senzafine

Olen kuullut että tuollaiset rauhottavat eivät auta. Tai siis auttaa hetkellisesti -> koira "rentoutuu", mutta pelko ei katoa mihinkään, se ei vaan pysty osoittamaan sitä enää. Ja tästä syystä pelko ei diapameilla yms. katoa mihinkään vaan lisääntyy.

Sitten eräs lääkäri ehdotti DAP-nimistä vekotinta (se on joku pistorasiaan laitettava laite...?) mutta eräs toinen sanoi että se ei auta kuin hyvin lievissä peloissa...

Ärsyttävää tää uuden vuoden aika, raketteja ei räjäytellä ainoastaan 31.päivä, vaan ainakin täällä meilläpäin niitä räjäytellään nyt jo! ARGH! Koirat saa pelätä monta päivää putkeen. Muutenkaan ei ole helppoa tällä hetkellä kun koirani on toipumassa leikkauksesta :(

• sissukka

Meillä on ollut ongelmana myös tuo paukkuarkuus.Kunnes sitten hoksasin kysyä homeopaatilta apua. Aconitum on erittäin hyvä lääke tähän ongelmaan.Ei aiheuta mitään sivuvaikutuksia, koira on on rauhallinen ja ehkä hiemnan uninen.Lääke n pari helmeä vesilasiin ja kun lääke on sulanut, anna ruutalla suuhun. lääkkeen voi uusia tunnin kahden päästä jos tuntuu että ei rauhoitu.Siis Aconitum D 6 tai 12.Saat apteekista tai luontaiskaupoista.Pullosta riittää moneksi vuodeksi. Samalla kun koira rauhoittuu voi sitten kokeilla kuunnella niitä "paukkuja" ja vaikka leikkiä että huomio siirtyy muualle. Itse olen ollut koirien kanssa ulkona leikkimässä paukkujen aikaan eikä nuo näytä siitä välittävän enään mitenkään.Tietty tuo rikinsavu on kamala, joten sitäkin on varottava. Onnea yritykselle. OIKEIN HYVÄÄ JA ILOISTA UUTTA VUOTTA!

• Riikka-Liisa

Ainekin Diapamia ja Xanoria käytetään paukkukauhuisille. Mutta mitään lääkkeitä ei pidä itse mennä kokeilemaan, eläinlääkärit tietävät oikean annostuksen. Jotkut eläinlääkärit antavat puhelinreseptejä, mutta toiset taas vaativat ell-käynnin (jotta ovat varmoja koiran terveydentilasta, että sille ylipäätään voi antaa rauhoittavia).

Toisaalta, teillä on ensimmäinen uusivuosi, elikäs peli ei pakosti ole pelattu. Yleensähän koira reagoi elämänsä ensimmäisiin paukkuihin jotenkin. Mutta tätä käyttäytymistä ei pidä lähteä tukemaan. Eli olet itse ihan normaalisti, etkä huomioi koiraa. Näytät omalla käytökselläsi koiralle, että ei ole mitään pelättävää. Ulkoilutat koiran tarpeeksi aikaisin, ettei teille tule mitään syytä lähteä ulos pahimpaan paukkuaikaan.

• Just

"Ainekin Diapamia ja Xanoria käytetään paukkukauhuisille. Mutta mitään lääkkeitä ei pidä itse mennä kokeilemaan, eläinlääkärit tietävät oikean annostuksen. Jotkut eläinlääkärit antavat puhelinreseptejä, mutta toiset taas vaativat ell-käynnin"

Puhelin resepti?? Koiran kannalta varmaan ihan hyvä homma, toivottavasti narkkarit ei paljoa tätä lue kun niillä on aina pula pameista!

• keppimies

Eläinlääkärin määräyksestä neitimme aloitti maanantaina rauhoittavien lääkkeiden nauttimisen.

Aaton iltapäivänä laitamme verhot ikkunoiden eteen, kaikki valot palamaan ja sopivalla voimakkuudella taustamusiikkia soimaan. Yritämme toimia mahdoliisemman tavalliseen tapaan, eli kun mitään erikoista ei tapahtuisi.

Näistäkin toimenpiteistä huolimatta koiramme pelkää ja hakee turvaa turvapaikastaan. Anname hänen olla, emme valittele, emmekä hyysää.

Mikäli ensi vuonnakin ilotulitushelvetti on luvallista toimintaa, niin kokeilemme totutusäänien soittamista alkusyksystä alkaen. Onko kellään kokemusta sen toimivuudesta?

• Panic2

Juu...on kokemusta.
      Meillä kävi niin että koira ei alunperinkään reagoinut siihen "Hui kauhistu" cd:hen. Aluksi soitin hijaa ja sitten kovensin ääntä, ei mitään reaktiota.
      Mutta, auta armias kun kuuluu jostain ulkoa joku paukahdus...alkaa hillitön tärinä ja läähätys, koira ei silloin tottele mitään ja saattaa olla arvaamaton.
      Ensimmäisen kerran kun koira oli pentu, olimme ulkona ja katselimme raketteja, ei pelännyt yhtään. Sama toisena vuonna, olimme sisällä mutta ei pelkoa. Viime kesänä sitten kävi niin että salama löi ihan lähelle sähkötolpaan ja olimme ehkä 5 metrin päässä. Silloin koira säikähti oikein kunnolla ja siitä lähtien on pelännyt. En ole paaponut, enkä huomioinut, olen soittanut musiikkia ja mennyt jopa maalle karkuun, mutta sielläkin jos kuulee vaikka kuinka kaukaisen paukahduksen, shokkiin alkaa menemään.
      Tuntuu ettei mikään auta. Nyt tämän viimeisimmän uudenvuoden jälkeen koira panikoi yli viikon kaikkia ääniä jotka tulivat ulkoa.
      Sain lääkäriltä reseptin rauhoittaviin lääkkeisiin koiralle ja aion kyllä niitä kokeilla.
      Kerron sitten auttoiko mitään vai ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3196
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1463
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1217
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1017
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      833
    10. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      827
    Aihe