öljynvaihto 5000km välein

rasvakäsi

en minä sillä sano että auton ikuisesti pitäisi kestääkkään, mutta sillä sanon että jos vaihtaa autoon öljyt 5000tkm välein, niin ei se kulu edes miljoonassa kilsassa etenkin jos talvisin on lohkossa aina. parinkympin hinta tuo vaihto kun käyttää halpaa synteettistä. ei montaakymmentäsenttiä tule sataselle öljykuluja. antaa tyydytystä ajaa kun tietää ettei kone kulu. öljyt ei mustaksi saakka ehdi. ilokseen noita vaihtelee kun tietää että se on koneen elämänlanka.

13

1731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30-50euroo

      Ok! 10000 korkeintaan . 4-6 litraa koneessa , lyhyttä matkaa ajavalle kertyy vettä sekaan jne . Long life öljyt kuluu nopeemmin ja lisäystä aika ajoin , ohutta """.

      • linlonglaif

        > Long life öljyt kuluu nopeemmin ja lisäystä aika ajoin , ohutta """.

        Ei voi yleistää. Ei ainakaan minun moottorissa kulu lainkaan 20 tkmn vaihtovälin aikana. Tosin ei autossa long life-öljyä tarvitsisi edes käyttää, mutta käyttämäni öljy sopii myös long life -moottoreihin.


    • hölmöläistenHommaa

      Tuossa on vaan sellainen pieni ongelma ettei nykymoottoreihin kelpaa halpis/luokittelemattomat öljyt ja kunnon öljyillä ajelee kyllä hienosti sen min 25tkm ilman minkäänlaista ylimääräistä kulumista.
      Kuinka mini ajaa ja haluaa ajaa samalla autolla esim. 25 vuotta, taitaa auto olla muuten paalivalmis jo paljon aiemmin ja ylläpito järjettömän kallista jos puhutaan uudemmista autoista.
      Itse en näe järkeväksi maksaa 2-5:lle omistajalle tulevasta mahdollisesta lisäkilometreistä. Perinteisesti suomalinen lopettaa autostaan huolehtimisen kun auto täyttää 8-10 vuotta.

    • miksiOllayhmä

      Saahan sitä lutrata öljyjen kanssa vaikka joka tonnin välein, mutta autossa on niin paljon muutakin kallista hajoavaa asiaa johon ei moottoriöljyillä ole merkitystä.

      • ownwfrjne

        Nyt sitten saa 17 eurolla sen 5 litraa Hollantilaista jota voi sitten lutrata tai jopa 0-40w öljyä sai puukaupasta tuohon hintaan.


    • nostimet

      Minä vaihdan öljyt 2500km välein mamman autoon.Kilometrejä ei tule vuodessa kuin se nippanappa.Parin kilometrin ajoa suuntaansa aamun illoin.

    • 46367735

      Itse olen soveltanut öljynvaihtoväliä riippuen siitä millaista ajoa tulee ajettua. Auton suositus on 7500km/6kk. Kun olin opiskelija tuli ajeltua 2-3 kertaa viikossa ja siitä iso osa maantieajoa. Kilometrejä ehkä 8tkm vuodessa ja auton pystyi aina jättämään kotiin esim pakkasella. Silloin vaihdoin kerran vuodessa 8tkm välein, kyllä se täyssynteettinen sen pitäisi kestää vaikka onkin vanha auto.

      Kun siirryin työelämään joka päivä tulee 10km pätkiä kaupunkiajoa ja kilometrejä ehkä 12tkm vuodessa. Silloin siirryin vaihtamaan 2 kertaa vuodessa noin 6tkm välein. Aina keväisin ja syksyisin, silloin saa talveksi tuoreet öljyt suojaamaan konetta pakkasilla ja kesäksi saa vaihtaa pois ne talven pilaamat öljyt.

      • nostimet

        Siinä esimerkillisesti toimittu öljynvaihdon suhteen.


    • PirustiPakullaParhaalla

      Minä kävin BP voiteluöljy kurssin..... nykyöljyt (täys-synteettiset) kestää ainakin 100 000 km normaalissa autokäytössä. Siellä painottivat suodattimen vaihtoa/laatua. Mitä huonompi moottori niin suodatinta vaihtoon....useimmin.

      Itse ajan 40 000 km vaihtovälillä, long life ja lisätä ei tarvi tippaakaan ! Autolla on ajettu nyt 370 000km ja mitään ongelmia ei ole !

      Tommoset 5000km/vaihdot on silkkaa törsäustä hihhuleitten tavoilla (Eimen)

      • eiikimaailmassa

        vaikka kaikki tutkimukset sanoisi että öljy kestää 40tkm en sellaisia ajaisi. ajaisin korkeintaan 15tkm. ei saisi mielenrauhaa kun tietää miten vanhaa se öljy on. siihen sekoittuu polttoainetta ja vettä. karstaa ja paskaa.


      • ProOil

        En vielä koskaan ole nähnyt, että henkilöauto öljyt olisivat kestäneet 100 000 km ja olen kohtuulisesti nähnyt öljyanalyysejä eri öljyistä ja niiden elinkaaresta.

        Saattaa olla, että puhut nyt raskaan kalustolle tehdyistä LL öljyistä joilla öljynvaihto väli on luokkaa 100 000km ja ne kestävät sen hyvinkin. Esim tässä.
        http://www.penriteoil.com.au/products.php?id_products=761

        Tuossa puhut myös asiaa, eli LL vaihtoväliä autoilevalle suodattimen vaihto puolessa välissä voi olla järkevää, joissain tutkimuksissa öljyn laatu 15000 km suodattimen vaihdon jälkeen oli joiltain osin jopa uutta öljyä parempaa...

        Ja jokainen voi vaihtaa öljyjään useammin jo haluaa, se on pieni hinta autoilun kokonaiskustannuksissa, muistakaa myös korkealaatuiset ilman-, öljynsuodattimet, niin öljyillä mahdollisuus voidella moottoria mahdollisimman hyvin. Älkää unohtamatta huolellista asennusta, ettei esim ilmanputsari falskaa tiivisteistä, on valitettavasti yleinen virhe.


    • Mölykotti

      Olen vaihtanut pariin autoon öljyt 30 000 jälkeen ja kyllä se on melkoisen sakeaa on ollut.
      10 000 km on melko sopiva nykyautoissa. Kaikki suosituksen täyttävät öljyt kestävät sen. Suodatin vaihdetaan tietenkin joka kerran.
      Ns. hyvillä öljyillä vaihtovälin voi venyttää 15 tuhanteen.
      Hinnaksi tulee alle 0,5 senttiä / kilometri.

    • eihimmelli

      Mä oon ajellu 26 v enkä kertaakaan esim huollattanut mitä itse joskun vaihtanut tulpat ehkä 5v välein öljyt vaihtanu joskus ehkä 2 vuoden välein ja lyhyttä matkaa, aina vaan menee, eikä autolla ole enää kuin tunne arvo että ihan turhaa ois ollu läträtä öljyjen ja huoltojen kanssa, ja öljy ei ole muuttunut ainakaan sakeammaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      272
      2687
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      208
      1728
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1454
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1201
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1071
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      43
      913
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      70
      800
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      730
    Aihe