Viihtyykö/pärjääkö laikamix tyttö ulkona

Hurtat

Meillä on kaksi koiraa ja vanhempi alkaa olla jo raihnainen ja on ajan kysymys milloin taival loppuu. Nuorempi on 2 v. rescue-koira Venäjältä. Mietin, mikä olisi paras koiran kannalta, sitten kun se jää yksin; olla työpäivän ajan ulkona häkissä vai sisällä? Sehän on niin riistahenkinen. Mutta tämä meidän laikamix tyttöä on kohdeltu varmaan huonosti, kun se on niin arka ja pelkää kovia ääniä. Muuten aivan ihana koira ja kova liikkumaan. Asumme metsän keskellä, joten koiralle riittäisi seurattavaa. Tietenkin pitää olla kunnon tarha ja lämmin koppi. Asiantuntijat antakaa neuvoa,please! Meillä on kotona ollut suomen pystykorva, terrieri ja saksanpaimenkoira. Pystikki halusi olla ulkona ehdottomasti, muut ei koko päivää.

13

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitttelikintarhassa

      pistäisin laikan tarhaa päiväksi. Veikkaisin, että viihtyy paremmin kuin sisälle teljettynä. mutta helpostihan sen saa selville, kun seuraa koiraa. vastusteleeko tarhaa menoa, vai pyytääkö itse ulos, ja ennenkaikkea uikuttaako tarhassa? Koitat on ykdsiläitä, näkemättä ja kuulematta hankala sanoa.

    • khciusgf

      Muidenko tässä pitäisi olla juuri SINUN koirasi asiantuntijoita? Haloo nyt. Luulisi, että itse osaat sanoa ihan kaikkein parhaiten, onko koirasi parasta olla sisällä vai ulkona, jos se joka tapauksessa on yksin. Jollet osaa, niin ei sitten se koiran lukeminen ja oman koiran tunteminen ole ihan sitä parasta luokkaa. Täällä äänestyksen pystyyn pistäminen nyt ei joka tapauksessa tuo oikeaa vastausta kuin tuurilla.

      • Hurtat

        Käsittääkseni palstan alaotsikko on "kysy koirien hoidosta" ja juuri sitä tässä teen, kun laikarodusta ei ole aiempaa kokemusta. Koira kyllä viihtyy erinomaisen hyvin ulkona, mutta kyse onkin siitä, että onko se vaikka turkkinsa puolesta sellainen, että on ok pitää ulkona työpäivän ajan,


      • laikallamitääntekemistä
        Hurtat kirjoitti:

        Käsittääkseni palstan alaotsikko on "kysy koirien hoidosta" ja juuri sitä tässä teen, kun laikarodusta ei ole aiempaa kokemusta. Koira kyllä viihtyy erinomaisen hyvin ulkona, mutta kyse onkin siitä, että onko se vaikka turkkinsa puolesta sellainen, että on ok pitää ulkona työpäivän ajan,

        Äläpä viitsi selittää. Kuka hyvänsä tolvanakin näkee kyllä silmällä kuin helmellä, onko laika turkkinsa puolesta sellainen, että se ulkona pärjää, mutta sinun mixistäsi sen näet vain sinä eikä palstalaiset. Kysymyksesi toinen osa on kuitenkin "viihtyykö" eikä siihenkään ole oikeaa vastausta kuin toivottavasti sinulla. Jollei ole, niin johan on. On eri asia kysyä koirien hoidosta kuin juuri sinun koirasi ulkona viihtymisestä/pärjäämisestä. Saathan sinä toki kysyä, mutta ihmettelenpä, millä periaatteella perusteltuja vastauksia pitäisi antaa.


      • Kaikenmaailmanidiootteja
        laikallamitääntekemistä kirjoitti:

        Äläpä viitsi selittää. Kuka hyvänsä tolvanakin näkee kyllä silmällä kuin helmellä, onko laika turkkinsa puolesta sellainen, että se ulkona pärjää, mutta sinun mixistäsi sen näet vain sinä eikä palstalaiset. Kysymyksesi toinen osa on kuitenkin "viihtyykö" eikä siihenkään ole oikeaa vastausta kuin toivottavasti sinulla. Jollei ole, niin johan on. On eri asia kysyä koirien hoidosta kuin juuri sinun koirasi ulkona viihtymisestä/pärjäämisestä. Saathan sinä toki kysyä, mutta ihmettelenpä, millä periaatteella perusteltuja vastauksia pitäisi antaa.

        Lakkaa nyt saatana kälkättämästä ja käyttäydy ihmisiksi, typerys!


      • Tolvana10

        Onneksi joku muukin osaa olla ihmisiksi ja kommentoida asiallisesti. Koirien rotusivuilla ei ole mix koirille mitään hoitosuosituksia ja ohjeita. Itsellä ei ole ollut koiria noin 30 vuoteen ennen näitä ja nämä nykyisetkin ovat "lainakoiria", jotka ovat meillä hoidossa. Vanhempi on veljentytön, ja sen piti olla meillä pari kuukautta yksi kesä ja nyt on kuudes vuosi menossa ja nuorempi on tyttären valitsema. En olisi itse laikaa ottanut, kun sehän on metsästyskoira. He lähtivät "käymään" ulkomailla ja taisivat jäädä sinne. Mielestäni tein hyvän teon kun otin koirat hoitaakseni ja hoidan ja lenkitän niitä ahkerasti kilometritolkulla. Sitten kun epävarmana kyselen tällä palstalla ko rodun omistajien kokemuksia, niin tulee lunta tupaan. Todella ilkeitä ihmisiä, täytyy sanoa! Mistähän minä tolvava näen päällepäin, onko koiran turkki tarpeeksi lämmin. Kultaisella noutajalla on pitkä ja paksun näköinen, muttei se ole ulkokoira. Laikamixillä on huomattavasti lyhyempi, vähän niin kuin Suomen pystykorvalla... Jos oli tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä, niin BINGO! Toivottavasti olet onnellinen.


      • Tolvana10

        Tolvana10
        Ps. Se laikamix on ollut MEILLÄ 4 kuukautta. Miksi jotkut vaivautuvat yleensä kirjoittamaan, ellei ole muuta kuin pottuilua tms ikävää sanottavaa. Voisi vaikka pitää sitten sanaisen arkkunsa kiinnikin. Hyvää joulua kuitenkin!!!


      • Ottaasilmänkäteen
        Tolvana10 kirjoitti:

        Onneksi joku muukin osaa olla ihmisiksi ja kommentoida asiallisesti. Koirien rotusivuilla ei ole mix koirille mitään hoitosuosituksia ja ohjeita. Itsellä ei ole ollut koiria noin 30 vuoteen ennen näitä ja nämä nykyisetkin ovat "lainakoiria", jotka ovat meillä hoidossa. Vanhempi on veljentytön, ja sen piti olla meillä pari kuukautta yksi kesä ja nyt on kuudes vuosi menossa ja nuorempi on tyttären valitsema. En olisi itse laikaa ottanut, kun sehän on metsästyskoira. He lähtivät "käymään" ulkomailla ja taisivat jäädä sinne. Mielestäni tein hyvän teon kun otin koirat hoitaakseni ja hoidan ja lenkitän niitä ahkerasti kilometritolkulla. Sitten kun epävarmana kyselen tällä palstalla ko rodun omistajien kokemuksia, niin tulee lunta tupaan. Todella ilkeitä ihmisiä, täytyy sanoa! Mistähän minä tolvava näen päällepäin, onko koiran turkki tarpeeksi lämmin. Kultaisella noutajalla on pitkä ja paksun näköinen, muttei se ole ulkokoira. Laikamixillä on huomattavasti lyhyempi, vähän niin kuin Suomen pystykorvalla... Jos oli tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä, niin BINGO! Toivottavasti olet onnellinen.

        Et näe itse edes päällepäin, onko koirasi turkki sellainen, että koirasta on ulos pärjäämään, mutta täällä palstalla muiden se pitäisi kuitenkin tietää näkemättä koiraa? Eihän sitä varsinkaan sekarotuisesta kukaan osaa täällä sanoa ainakaan sinua paremmin. Mielestäni tuolla tuli sinulle kyllä erittäin hyviä pointteja, vaikka haluat ne nyt vain pahan mielen aiheuttajina ottaa. Järjen käyttö on sallittua. Minun järkeni sanoo, että siihen on erittäin hyvä syy, mikset löydä sekarotuisille hoitosuosituksia, joten ei niitä löydy täältäkään. Vain omistaja voi tietää, mihin siitä omasta sekarotuisesta on ja mihin siitä ei ole.


      • Nätistivoikertoa
        Tolvana10 kirjoitti:

        Onneksi joku muukin osaa olla ihmisiksi ja kommentoida asiallisesti. Koirien rotusivuilla ei ole mix koirille mitään hoitosuosituksia ja ohjeita. Itsellä ei ole ollut koiria noin 30 vuoteen ennen näitä ja nämä nykyisetkin ovat "lainakoiria", jotka ovat meillä hoidossa. Vanhempi on veljentytön, ja sen piti olla meillä pari kuukautta yksi kesä ja nyt on kuudes vuosi menossa ja nuorempi on tyttären valitsema. En olisi itse laikaa ottanut, kun sehän on metsästyskoira. He lähtivät "käymään" ulkomailla ja taisivat jäädä sinne. Mielestäni tein hyvän teon kun otin koirat hoitaakseni ja hoidan ja lenkitän niitä ahkerasti kilometritolkulla. Sitten kun epävarmana kyselen tällä palstalla ko rodun omistajien kokemuksia, niin tulee lunta tupaan. Todella ilkeitä ihmisiä, täytyy sanoa! Mistähän minä tolvava näen päällepäin, onko koiran turkki tarpeeksi lämmin. Kultaisella noutajalla on pitkä ja paksun näköinen, muttei se ole ulkokoira. Laikamixillä on huomattavasti lyhyempi, vähän niin kuin Suomen pystykorvalla... Jos oli tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä, niin BINGO! Toivottavasti olet onnellinen.

        Äläpä huoli,noita "mahtailijoita" täällä riittää aina:)
        Itselläni ei ole kokemusta kyseisestä rodusta,mutta työkaverillani on Itäsiperianlaika,joka kuulemma viihtyy ulkona paremmin kuin sisällä.
        Asustelee tarhassa,jossa on lämmitettävä koppi.


      • Olikotarpeeksnätisti
        Nätistivoikertoa kirjoitti:

        Äläpä huoli,noita "mahtailijoita" täällä riittää aina:)
        Itselläni ei ole kokemusta kyseisestä rodusta,mutta työkaverillani on Itäsiperianlaika,joka kuulemma viihtyy ulkona paremmin kuin sisällä.
        Asustelee tarhassa,jossa on lämmitettävä koppi.

        Oman tyhmyyden voi aina yrittää piilottaa sillä, että kääntää asian päälaelleen niin, että teidän hidasta älyä herättelevät on "mahtailijoita". Ei mahtailijoita riitä, jollei ensin riittäisi niitä koiranomistajia, jotka luulee, että muut pystyy paikkaamaan teidän omaa maalaisjärjen puutetta. Sullahan ei kyseisestä rodusta voikaan olla kokemusta, koska kyse on seropista. Ei siinä auta edes työkaverin itäsiperianlaika.


      • Setolvanatyhmä
        Nätistivoikertoa kirjoitti:

        Äläpä huoli,noita "mahtailijoita" täällä riittää aina:)
        Itselläni ei ole kokemusta kyseisestä rodusta,mutta työkaverillani on Itäsiperianlaika,joka kuulemma viihtyy ulkona paremmin kuin sisällä.
        Asustelee tarhassa,jossa on lämmitettävä koppi.

        Kiitos, siitä että sopii joku ihminenkin sekaan. Varmaan sitä maija meikäläinen kesällä "saadun" koiran turkkia katsomalla tietää pärjääkö se ulkona, kuten nämä "asiantuntijat" tuntuvat ehdottelevan. Tiedänpähän nyt, että on turha tällaisilta palstoilta kysellä muiden kokemuksia esim. tarhakoirista yleensä, kun joidenkin pitää osoittaa vain oma ns. ylemmyytensä. Piikillekön terveet, iloiset koirat olisi pitänyt viedä, sen sijaan, että pidetään huoli , tykätään ja hoidetaan hyvin? Minun puolestani saa ripitys loppua tähän; pitäkää erinomainen asiantuntemuksenne.


      • MarttyyriKuolema
        Setolvanatyhmä kirjoitti:

        Kiitos, siitä että sopii joku ihminenkin sekaan. Varmaan sitä maija meikäläinen kesällä "saadun" koiran turkkia katsomalla tietää pärjääkö se ulkona, kuten nämä "asiantuntijat" tuntuvat ehdottelevan. Tiedänpähän nyt, että on turha tällaisilta palstoilta kysellä muiden kokemuksia esim. tarhakoirista yleensä, kun joidenkin pitää osoittaa vain oma ns. ylemmyytensä. Piikillekön terveet, iloiset koirat olisi pitänyt viedä, sen sijaan, että pidetään huoli , tykätään ja hoidetaan hyvin? Minun puolestani saa ripitys loppua tähän; pitäkää erinomainen asiantuntemuksenne.

        "Piikillekön terveet, iloiset koirat olisi pitänyt viedä, sen sijaan, että pidetään huoli , tykätään ja hoidetaan hyvin?"

        Miten tuo liittyi tähän asiaan mitenkään? Ihan turhaan sinä uhriksi heittäydyt. Minun nähdäkseni olet nyt ihan itse pahentanut tätä "ripitystä" täällä. Jos olisit rehdisti todennut kahden ensimmäisen kommentin jälkeen, että tottahan se on, ettei täällä kukaan koiraa näkemättä voi ottaa asiaan kantaa perusteluineen päivineen, niin keskustelu olisi todennäköisesti loppunut siihen. Yli kymmenen kommenttia tämän kaltaiseen topikkiin vaatii kyllä kaksi osapuolta.


      • laikallamitääntekemistä
        Setolvanatyhmä kirjoitti:

        Kiitos, siitä että sopii joku ihminenkin sekaan. Varmaan sitä maija meikäläinen kesällä "saadun" koiran turkkia katsomalla tietää pärjääkö se ulkona, kuten nämä "asiantuntijat" tuntuvat ehdottelevan. Tiedänpähän nyt, että on turha tällaisilta palstoilta kysellä muiden kokemuksia esim. tarhakoirista yleensä, kun joidenkin pitää osoittaa vain oma ns. ylemmyytensä. Piikillekön terveet, iloiset koirat olisi pitänyt viedä, sen sijaan, että pidetään huoli , tykätään ja hoidetaan hyvin? Minun puolestani saa ripitys loppua tähän; pitäkää erinomainen asiantuntemuksenne.

        Ei hyvää päivää, miten iso asia tästäkin on pitänyt tehdä. Kun sinä marttyyri nyt koko ajan viljelet itsestäsi sanaa "tolvana", niin tajusin, että poimit sen minun kommentistani.

        Lainaan nyt itseäni ja korostan sanoja, jotka ovat MERKITTÄVIÄ. Ta-vaa-pa se nyt samalla kun sen uudestaan luet:

        "Kuka hyvänsä tolvanakin näkee kyllä silmällä kuin helmellä, onko LAIKA turkkinsa puolesta sellainen, että se ulkona pärjää, MUTTA SINUN MIXISTÄSI sen näet vain sinä eikä palstalaiset.

        Kun nyt tuon toivottavasti tavasit, niin huomaatko, etten minä SINUA henkilökohtaisesti ole tolvanaksi kutsunut (ethän sinä edes laikaa omista!), joten ei siitä tarvitse noin pahasti sieluaan satuttaa. Kirjoitin aivan selvästi, että ihan kuka hyvänsä tolvanakin voisi täällä kertoa, miten asian laita olisi, jos kyseessä olisi laika, mutta sinun mixistäsi ei voida mennä sanomaan juuta eikä jaata. Meneekö perille?

        Jos kaiken haluaa lukea ja ymmärtää siten, että kyllä sinä nyt muiden mielestä olet pohjasakkaa, niin siihen on varmasti syy, mutta se syy ei ole muissa kommentoijissa. Jos sinulla on tarve ymmärtää asiat noin ja väkisin jankuttaa koko ajan siitä, miten "tolvana" sinä olet, niin olet todennäköisesti ihan itse sitä mieltä. Täällä ei "asiantuntijat" ole "osoittaneet omaa ylemmyyttään", vaan ihan ne maija meikäläiset osoittaneet, ettei sinun mixistäsi ole mitään ohjeita antaa. Ne ainoat ohjeet sinulle antaa se mixisi. Kuten "MarttyyriKuolema" tuohon väliin ehti jo sanoakin, niin ihan itse sinä tätä asiaa olet paisutellut. Minä olen kirjoittanut tähän keskusteluun tämä kommentti mukaan lukien kaksi kommenttia, mutta tuo yksi sana "tolvana" vaan edelleen roikkuu sanavarastossasi ihan omasta toimestasi, vaikka se ei alunperin edes liittynyt henkilökohtaisesti juuri sinuun sitten mitenkään. Luetun ymmärtäminen ja terve itsetunto olisi nyt kovia sanoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe