Tuoreen Meganen hankinta?

mullemeksu

Elikä siis mietinnässä tuollainen vuosimalliaa 2010-2013 oleva Megane ja farkkuna tietysti. Bensaa olisi tarkoitus polttaa eli dieselit unholaan.
Mutta mitäs noissa pitäisi ottaa huomioon eli sellaisia tyyppivikoja tai muita juttuja, joista tulee korjaamokeikkoja? Noitahan olisi normaali 1.6 ja sitten se 1.4 turbo eli onkos tuossa turbossa samoja vaivoja kuin TSI-koneissa? Ruostetta tuskin tarvitsee noin tuoreessa varoa, ei ainakaan mitään näkyvää ole ollut niissä, joita on tullut katseltua.

61

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relluteitoimi

      Elä hyvä mies laita niin suurta rahamäärää ainakaan RENAULTIIN! Perus tekniikka saattaa olla aivan hyvä mutta autoon saattaa tulla ärsyttäviä sähkövikoja joiden paikallistaminen saattaa olla hieman konstikasta. Jos se nyt pakko on olla ranskalainen niin osta pösö ennemmin se on paljon parempi laadullisesti ja paras ranskalainen. Miksei astra tai golf tai focus tai corolla kiinnosta??? Niillä pääsisit varmasti huomattavan vähemmällä päänsäryllä.

      • RellutToimii

        Siinä oikein Carina-miehen vastaus suoraan Esson baarin nurkkapöydästä. Eipä ole Relluissa pitkään aikaan ollut mitään ärsyttäviä sähkövikoja, eikä muitakaan vikoja. Alustan osia joutuu varmaan jossain vaiheessa vaihtamaan, mutta nehän ei kalliita ole.
        Ja ainakaan Toyotalla ei pääse kovin vähällä päänsäryllä. Kaikki menot kuten esim. lomamatkat pitää suunnitella takaisinkutsujen mukaan. Lisäksi se mätänee käsiin, niin kuin kaikki japanilaiset.


      • mullemeksu

        No nythän on niin, että tuollainen Megane on noita Astroja ja Golfeja yms. edullisempi, siksi se kiinnostaa. Ja millähän mittarilla se Peugeot 308 on muka laadullisesti parempi? Tietääkseni ei pitäisi olla ainakaan minkään tutkimuksen/tilaston valossa.

        Ja millaisia ovat nämä sähköviat? Jos ajaminen ei onnistu, niin tosi ikäviä, mutta jonkun pienemmän kanssa kyllä voi elää. Korjauttaa silloin kun itselle sopii. Lähinnä kiinnostaisi, että onko joku sellainen melkeinpä joka yksilössä vastaantuleva vika, mistä on suurta harmia


      • Älävaanosta

        Googletapas huviksi ja kato youtubesta miten paljon relluissa on esim. Tyhjäkäynti ongelmia anturi vikoja ja muuta vastaavaa. Sinuna miettisin tarkasti ennenkuin relluun pistän suuren määrän rahaa. Kyllä siinä myyjä ainakin nauraa partaansa kun saa kaupat tehtyä. En ole mikään trollaaja puhun kokemuksesta. Niin ja mitä tulee siihen että väitetään rellun laadun parantuneen niin se ei pidä paikkaansa niissä on edelleen samat viat ja huonosti suunnitellut anturit ja sähköt.


      • pgfgd646
        Älävaanosta kirjoitti:

        Googletapas huviksi ja kato youtubesta miten paljon relluissa on esim. Tyhjäkäynti ongelmia anturi vikoja ja muuta vastaavaa. Sinuna miettisin tarkasti ennenkuin relluun pistän suuren määrän rahaa. Kyllä siinä myyjä ainakin nauraa partaansa kun saa kaupat tehtyä. En ole mikään trollaaja puhun kokemuksesta. Niin ja mitä tulee siihen että väitetään rellun laadun parantuneen niin se ei pidä paikkaansa niissä on edelleen samat viat ja huonosti suunnitellut anturit ja sähköt.

        Etkö vatipää ymmärrä että ne on vanhemmasta mallista, eikä tästä uusimmasta? Ne on myös useimmiten ratkennut ne viat, ainakin kommenttien mukaan.
        Oletko jollain kilpailevalla merkillä töissä, kun yrität keksiä puuta heinää Rellusta?


      • minuaeihuijata
        pgfgd646 kirjoitti:

        Etkö vatipää ymmärrä että ne on vanhemmasta mallista, eikä tästä uusimmasta? Ne on myös useimmiten ratkennut ne viat, ainakin kommenttien mukaan.
        Oletko jollain kilpailevalla merkillä töissä, kun yrität keksiä puuta heinää Rellusta?

        No eikös tuossa sanottu, että laatu on samaa kuin ennen? Samat viat vuosikymmenestä toiseen. Ja tosiaan se laadun paraneminen on kyllä tyhjää hölinää, kun ei ensimmäistäkään todistetta ole.
        Ja mitä se auttaa, jos joku vika sitten ratkeaa, jos auto viedään lavetilla pajalle ja on pahimmillaan viikon pois käytöstä. Japseissa ei ole koskaan tuollaisia vikoja.


      • tumikäasiantuntija
        minuaeihuijata kirjoitti:

        No eikös tuossa sanottu, että laatu on samaa kuin ennen? Samat viat vuosikymmenestä toiseen. Ja tosiaan se laadun paraneminen on kyllä tyhjää hölinää, kun ei ensimmäistäkään todistetta ole.
        Ja mitä se auttaa, jos joku vika sitten ratkeaa, jos auto viedään lavetilla pajalle ja on pahimmillaan viikon pois käytöstä. Japseissa ei ole koskaan tuollaisia vikoja.

        No eikös tuossa sanottu että eipä ole Relluissa pitkään aikaan ollut mitään ärsyttäviä sähkövikoja, eikä muitakaan vikoja?
        Ja miten niin ei ole todisteita laadun paranenmisesta? Etkö löytänyt youtubesta videoita joissa rellu toimii? Miten olis vaikka laaturaportit ym. 2010-luvulta? Uusavuton vie sitäpaitsi autonsa pajalle joka häiriön takia. Mutta varsinkin Toyotan omistajathan onkin 80v. papparaisia niin eihän se järki muutenkaan enää pelaa


      • turvallisestiTOYOTALLA
        tumikäasiantuntija kirjoitti:

        No eikös tuossa sanottu että eipä ole Relluissa pitkään aikaan ollut mitään ärsyttäviä sähkövikoja, eikä muitakaan vikoja?
        Ja miten niin ei ole todisteita laadun paranenmisesta? Etkö löytänyt youtubesta videoita joissa rellu toimii? Miten olis vaikka laaturaportit ym. 2010-luvulta? Uusavuton vie sitäpaitsi autonsa pajalle joka häiriön takia. Mutta varsinkin Toyotan omistajathan onkin 80v. papparaisia niin eihän se järki muutenkaan enää pelaa

        Youtubesta löytyy megane 1-3 ja kaikissa sama ongelma nimittäin ei pysy käynnissä ei käy tyhjäkäyntiä ja kaikki on aina aivan hukassa että mikä se vika on! Ensin vaihdettu tulpat sitte puolat sitte etsitty imuvuotoja sitte vaihdettu tyhjäkäynninsäätö moottori sitte map anturi ja kaasuläpän asentoanturi sitte kampi akselin asentoanturi sitte wvt pyörä jne jne ja kaikilla ei välttämättä sittenkään ole tullut auto kuntoon. Obd lukijat sanoo EI VIKAKOODEJA sekin lienee ranskalaista vittuilua että saadaan kaikki osat vaihdatettua että ei paljasteta vikaa. Sitten kun summassa ruvetaan nuita osia vaihtaan niin ei paljon hampaita naurata eikä ikeneitä hymyilytä kun katsoo korjauslaskua ja miten paljon vaihdettiin turhaan osia työtunnit ja päivät korjaamolla! Onnea vaan sillä sitä tosiaanki tarvitsette jos rellun tielle lähdette. Jos renaultien laatu on parannettu niin miksi edes tuota yhtä vikaa ei ole saatu korjattua? Tuohan onkuin jonkun uuden mallin lastentauti joka yleensä korjataan välittömästi mutta ranskalaiset insinöörit ei näköjään vieläkään itse tiedä että mikä mättää...


      • 2.0T16vGT
        turvallisestiTOYOTALLA kirjoitti:

        Youtubesta löytyy megane 1-3 ja kaikissa sama ongelma nimittäin ei pysy käynnissä ei käy tyhjäkäyntiä ja kaikki on aina aivan hukassa että mikä se vika on! Ensin vaihdettu tulpat sitte puolat sitte etsitty imuvuotoja sitte vaihdettu tyhjäkäynninsäätö moottori sitte map anturi ja kaasuläpän asentoanturi sitte kampi akselin asentoanturi sitte wvt pyörä jne jne ja kaikilla ei välttämättä sittenkään ole tullut auto kuntoon. Obd lukijat sanoo EI VIKAKOODEJA sekin lienee ranskalaista vittuilua että saadaan kaikki osat vaihdatettua että ei paljasteta vikaa. Sitten kun summassa ruvetaan nuita osia vaihtaan niin ei paljon hampaita naurata eikä ikeneitä hymyilytä kun katsoo korjauslaskua ja miten paljon vaihdettiin turhaan osia työtunnit ja päivät korjaamolla! Onnea vaan sillä sitä tosiaanki tarvitsette jos rellun tielle lähdette. Jos renaultien laatu on parannettu niin miksi edes tuota yhtä vikaa ei ole saatu korjattua? Tuohan onkuin jonkun uuden mallin lastentauti joka yleensä korjataan välittömästi mutta ranskalaiset insinöörit ei näköjään vieläkään itse tiedä että mikä mättää...

        Mä löysin yhden Meganen kolmosen käynnistysongelmavideon. Eli jankutat nyt ongelmasta joka esiintyy ehkä yhdessä kymmenestä miljoonasta Meganesta. Saman verran samoja ongelmia on varmasti muissakin merkeissä, ellei enemmän.
        Eikä sellaista vikaa olekaan, jota ei saisi osaa vaihtamalla kuntoon. Sun obd-lukija on paskana jos ei muka näytä koskaan mitään vikakoodia. Tai et osaa käyttää sitä.


      • hiufn
        RellutToimii kirjoitti:

        Siinä oikein Carina-miehen vastaus suoraan Esson baarin nurkkapöydästä. Eipä ole Relluissa pitkään aikaan ollut mitään ärsyttäviä sähkövikoja, eikä muitakaan vikoja. Alustan osia joutuu varmaan jossain vaiheessa vaihtamaan, mutta nehän ei kalliita ole.
        Ja ainakaan Toyotalla ei pääse kovin vähällä päänsäryllä. Kaikki menot kuten esim. lomamatkat pitää suunnitella takaisinkutsujen mukaan. Lisäksi se mätänee käsiin, niin kuin kaikki japanilaiset.

        Ei helvetti putosin toho Esson nurkkapöytää :D


    • Meksu_kolome

      Täältä on turha kysellä. Rekisteröidy Renault-foorumille, niin saat asiallisia vastauksia. Lukemaan pääsee ilman rekisteröitymistäkin.

      Itsellä 2013 mallinen farkku Megane ja tyytyväinen olen. Anturivikoja odotellellessa, on muuten tehdastakuutakin 1,5 vuotta jäljellä. Varmasti käytettynä yksi parhaista hinta/laatusuhteesta. Meganella vuodesta 2001 ajanut ja vikoja niin vähän ettei viitsi edes kehua.

    • Alpine1

      Täällä löytyy 1.4 turbolla oleva 2009 farkku, Erittäin hyvä auto hinta laatusuhteeltaan. 3 vuotta ollut käytössä ja muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin öljyt vaihtaa kerran vuoteen. Nämä avuttomat ketkä täällä huutelee sähkövioista eivät ole renaultia ikinä edes ajaneet. Itsellä ollut sama merkki jo vuodesta 97 ja yhdessäkään ei ole ollut sähkövikoja. Mallin ainoat tyyppiviat ovat vuotava lisäjarruvalo, korjaus 3 € silikonilla. Talvella herkästi jumittava käsijarru joka sekin toimii kunhan vaan muistaa käsijarrua käyttää.

      • laadukasOn

        Itsekin ajelin juuri tuollaisella reilulla ja myin kun mittarissa oli n.200 tkm. Ainoa vika siinäkin oli tuo jarruvalon vuoto omana omistusaikana. Taitaa olla yksi eniten aliarvostettu merkki nykyään.


    • Sejusa

      3 vuotta kokemusta 1.6 Sport Tourerista. Uutena ostettu ja tosiaan 3 vuotta ajeltiin. Harmiton auto. Kertaakaan ei ylimääräistä huolto-//korjauskäyntiä tarvittu.
      Ainoat ns "ylimääräiset" asiat oli määräaikaishuoltojen yhteydessä korjattu takaluukun lisäjarruvalon tiivisteen vaihto (vuoti sisään autopesurissa), tuohan on noissa ollut yksi harvoista tyyppivioista, Toinen asia oli ulkolämpötilaanturin vaihto toiseen sivupeilinkuoreen. Takuuseenhan nuo meni.
      Enpä ole kuullut että noissa olisi mitään suurempia tyyppivikojakaan ollut.
      Veljellä vastaava vehje ollut nyt myös 3 vuotta (ostettu käytettynä vm.2010), tämä kyllä 1.4 turbomoottorilla. Hänelläkään ei vikoja ole ollut eikä näin ollen yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä.

      Eli tässä muutama "oikea" kokemus autosta. Eli ei mitään netistä kaivettujen youtube videoiden pohjalta kirjoitettua.
      Myös ihan mukava auto ajaa ja aika tyylikkään näköinenkin. Ja mielestäni näiden 2009- ja uudempien Rellujen laatu on jotain ihan muuta kuin oli vm 2001-2008 rellujen. Eikä ole pelkoa että auto ruostuu heti käsiin, siitähän nämä ovat kiiteltyjä.

      Ja sen voin todeta että en ole mikään "rellu-fani". Tällä hetkellä ajelen ihan muun merkkisellä autolla. Mutta laadullisesti en pelkäisi ostaa yhtään nyky Relluja. Sehän niissä vain on,että arvonalennus on nopea, koska asenteet meissä suomalaisissa on niin syvällä.

    • Remies

      Taitaa olla lähes ainoa ongelma raidetangon päiden löystyminen, etupään tukivarret ja puslat. Lisäksi ehkä alimittaiset alatukivarren puslat. Vai onko ne suunniteltu siten että puslia hajoa rasituksen myötä eikä muuta kalliimpaa osaa? Hinta-laatu suhde erinomainen! Asiallista tietoa renaultfoorumilta koska täällä on noita muiden menrkkien edustajia pätemässä oman merkin hyvyyttä ja rellun huonoutta. Rellut ei myöskään ruostu!!!

    • Remies

      Merkki taitaa olla aliarvostetuimpia mutta se pitää vaihtoautojen hinnan todella alhaisena. Uusiin Relluihin löytyy myös hyviä tarjouksia ja järkevät hinnat!

      • Captivated

        Olin yhdellä pajalla käymässä ja siellä oli uusi Megane, johon asennettiin lisävarusteita. Auto oli nostettu ylös ja siitä oli purettu alapuoliset suojalevyt.
        Ihmettelin, kun moottorin kyljessä luki Nissan.
        Taitaa olla Rellun tekniikka vaihtunut japanilaiseen jossakin vaiheessa....


      • nissania_ne_taitaa_olla
        Captivated kirjoitti:

        Olin yhdellä pajalla käymässä ja siellä oli uusi Megane, johon asennettiin lisävarusteita. Auto oli nostettu ylös ja siitä oli purettu alapuoliset suojalevyt.
        Ihmettelin, kun moottorin kyljessä luki Nissan.
        Taitaa olla Rellun tekniikka vaihtunut japanilaiseen jossakin vaiheessa....

        Samaa huhua vai onkos tuo nyt ihan faktaa olen minäkin kuullut, että nykyisin nuo koneet tulevat Nissanilta. Kun konepellin avaa, niin suojamuoveissa kyllä lukee Renault, mutta jos kuulemma ne poistaa, niin Nissanin luotettava bensaturbo se sieltä paljastuu.
        No en nyt itse ole päässyt muovien alle katsomaan, mutta dieselkoneet nyt ainakin ovat Nissanin tekemiä ja ovat olleet jo kauan. Ja hyviä koneita ovatkin, kun Mersukin on tuon pienen dieselin kelpuuttanut A- ja B- sarjaan.


      • hevonhumppaa
        nissania_ne_taitaa_olla kirjoitti:

        Samaa huhua vai onkos tuo nyt ihan faktaa olen minäkin kuullut, että nykyisin nuo koneet tulevat Nissanilta. Kun konepellin avaa, niin suojamuoveissa kyllä lukee Renault, mutta jos kuulemma ne poistaa, niin Nissanin luotettava bensaturbo se sieltä paljastuu.
        No en nyt itse ole päässyt muovien alle katsomaan, mutta dieselkoneet nyt ainakin ovat Nissanin tekemiä ja ovat olleet jo kauan. Ja hyviä koneita ovatkin, kun Mersukin on tuon pienen dieselin kelpuuttanut A- ja B- sarjaan.

        No ei tosiaankaan tule Nissanilta Rellun koneet, ennemmin päin vastoin!


      • nissania_ne_taitaa_olla
        hevonhumppaa kirjoitti:

        No ei tosiaankaan tule Nissanilta Rellun koneet, ennemmin päin vastoin!

        No miksei olisi Nissanin koneita? Samaa konsernia nuo ovat minun tietääkseni ja Nissanin tekninen osaaminen ja luotettavuus ovat tietääkseni huippuluokkaa. Ja eikös nyt mahtavan Nissanin konearsenaalista löydy sopivat Renaultiinkin?


      • Captivated
        hevonhumppaa kirjoitti:

        No ei tosiaankaan tule Nissanilta Rellun koneet, ennemmin päin vastoin!

        Kyllä se uusi Megane muutenkin oli hyvin tehty, ei siitä auto silmämääräisesti parane. Ruostesuojaus ihan viimeisen päälle ja Nissan/Renault- tekniikka hieno muotoilu. Takuukin taittaa olla nykyään 4-vuotta.
        Toki, Suomessa vanha maine vaivaa, enkä itsekään ostaisi, kuin halvalla hinnalla.


      • Sevalinta

        Maine on kova juttu. En harkitse autoa, jota rasittaa vanha maine, Rellun lisäksi tällainen on Skoda. Voivat olla hyviä nyt, mutta en halua joutua selittelemään autovalintaa kenellekään, siksi valitsen neutraalin ja testien mukaan kestävän Toyotan.


      • Meksukolome
        nissania_ne_taitaa_olla kirjoitti:

        No miksei olisi Nissanin koneita? Samaa konsernia nuo ovat minun tietääkseni ja Nissanin tekninen osaaminen ja luotettavuus ovat tietääkseni huippuluokkaa. Ja eikös nyt mahtavan Nissanin konearsenaalista löydy sopivat Renaultiinkin?

        No jos Nissan ei edes omilla sivuillaan väitä moottoreita Nissanin valmistamiksi niin siksei? Nöyrästi mainitaan "moottori on suunniteltu yhteistyössä allianssikumppani Renaultin kanssa"

        http://www.newsroom.nissan-europe.com/fi/fi-fi/Media/Media.aspx?mediaid=111316

        Kun taasen Renaultin sivuilla ei mainita halaistua sanaa Nissanista.

        http://www.renault.fi/ajankohtaista/uudet-energy-moottorit/

        Kaikki Renaultin moottorit ovat olleet vuosia Renaultin nokalla ja vasta sitten Nissanissa. Jopa Daciassa aikaisemmin kuin Nissanissa. Pienintä kolmisylinteristä turboa ei löydy edelleenkään Nissaneista.

        Nämä huhut tulevat siitä kun vannoutuneelle Nissan-miehelle ei kelpaa ranskalainen moottori, siksi totuutta hieman venytetään. Jatkossa Renault-Nissan yhteistyö tiivityy entisestään ja mallit ovat lähempänä toisiaan. Siinä on Nissan-miehelle pureskeltavaa vaikka todellisuudessa yhteistyö Renaultin kanssa on tehnyt pelkästään hyvää Nissanille. Hyvää tehnyt varmasti myös Renaultille, siksi ihmetyttää että keskitytään toisten haukkumiseen ja totuuden vääristelyyn.

        Laita ihmeessä linkkiä jos sinulla on parempaa tietoa Nissanin moottorivalmistuksesta. Näitä huhuja ja asioiden vääristelijöiden omasta päästä keksimiä tarinoita on luettu ihan tarpeeksi. Tässä linkki mersun moottorista.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288747390876.html

        Itsellä ollut kaksi Nissania ja nyt toinen Renault menossa joten kokemusta on molemmista merkeistä.


      • reilu.peli.vai.mitä
        Meksukolome kirjoitti:

        No jos Nissan ei edes omilla sivuillaan väitä moottoreita Nissanin valmistamiksi niin siksei? Nöyrästi mainitaan "moottori on suunniteltu yhteistyössä allianssikumppani Renaultin kanssa"

        http://www.newsroom.nissan-europe.com/fi/fi-fi/Media/Media.aspx?mediaid=111316

        Kun taasen Renaultin sivuilla ei mainita halaistua sanaa Nissanista.

        http://www.renault.fi/ajankohtaista/uudet-energy-moottorit/

        Kaikki Renaultin moottorit ovat olleet vuosia Renaultin nokalla ja vasta sitten Nissanissa. Jopa Daciassa aikaisemmin kuin Nissanissa. Pienintä kolmisylinteristä turboa ei löydy edelleenkään Nissaneista.

        Nämä huhut tulevat siitä kun vannoutuneelle Nissan-miehelle ei kelpaa ranskalainen moottori, siksi totuutta hieman venytetään. Jatkossa Renault-Nissan yhteistyö tiivityy entisestään ja mallit ovat lähempänä toisiaan. Siinä on Nissan-miehelle pureskeltavaa vaikka todellisuudessa yhteistyö Renaultin kanssa on tehnyt pelkästään hyvää Nissanille. Hyvää tehnyt varmasti myös Renaultille, siksi ihmetyttää että keskitytään toisten haukkumiseen ja totuuden vääristelyyn.

        Laita ihmeessä linkkiä jos sinulla on parempaa tietoa Nissanin moottorivalmistuksesta. Näitä huhuja ja asioiden vääristelijöiden omasta päästä keksimiä tarinoita on luettu ihan tarpeeksi. Tässä linkki mersun moottorista.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288747390876.html

        Itsellä ollut kaksi Nissania ja nyt toinen Renault menossa joten kokemusta on molemmista merkeistä.

        Jos nyt ollaan tarkkoja, niin Renault toimittaa vain lohkon Nissanille ja Mersulle. Kaikki muu onkin sitten Mersuissa ja Nissaneissa valmistajan omaa tuotantoa. Eli jos ollaan reiluja, niin ei sen paremmin Nissanissa kuin Mersussakaan ole Renaultin konetta. Enkä usko, että näiden tunnustettujen laatumerkkien imagoon kävisikään Renaultin valmistama moottori.
        Ja epäilemättä Renaultin koneessa voi lukea suojamuovien alla Nissan, en yhtään ihmettele, jos homma menee näinkin päin. Eli myös Renault on kaikessa hiljaisuudessa alkanut käyttää konsenikumppanin moottoria omissa malleissaan.


      • Meksukolome

        Jos tarkkoja ollaan, niin sinullahan ei ole asiasta yhtään mitään tietoa.

        Johan tuossa yläpuolella kerroin miten kova pala se on myöntää autossa olevan ranskalainen moottori, kommenttisi vain vahvistaa tämän. Edelleenkään mitään konkreettista näyttöä et pysty laittamaan väitteidesi tueksi.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288747390876.html
        "Mercedes-Benzin C-sarjan aloitusmoottori tulee tulevaisuudessa olemaan Renaultin toimittama 1,6-litrainen dieselnelonen."

        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tehokas-dieselmoottori-nissan-qashqaihin
        "Nissan ottaa käyttöön Qashqaissa ja X-Trailissa Renaultin kehittämän 2,0-litraisen turbodieselin."

        http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/yhteistyo-mercedes-benzin-ja-renaultin-valilla-tiivistyy
        "Viime kuussa esiteltiin Mercedes-Benz Citan, joka on omaa sukua Renault Kangoo ja nyt A-sarjan konepellin alta löytyy Méganen moottori."

        Olehan nyt reilu ja kumoa aluksi nuo uskottavasti.


      • Merssulla

        Parikin Mersumiestä kyllä sanoi, että noi 1.6 dieselit kasataan Mersun tehtailla ja että se loki vain on ransmannien tekosia. Että onko se Mersu vai Rellu?
        Nissanin koneet voi olla Rellun tekosia, kuka noista nyt tietää.


      • Meksukolome

      • dfgdfgfdggfdg
        Sevalinta kirjoitti:

        Maine on kova juttu. En harkitse autoa, jota rasittaa vanha maine, Rellun lisäksi tällainen on Skoda. Voivat olla hyviä nyt, mutta en halua joutua selittelemään autovalintaa kenellekään, siksi valitsen neutraalin ja testien mukaan kestävän Toyotan.

        Itseppä kärsit tyhmyytesi ja rohkeuden puutteesi seuraukset mutta noin kovaa rangaistusta, mitä tojotan omistaminen on, en kuitenkaan toivoisi kenellekkään.


    • huluperi

      Joko olet sen Ranskalaisen paskan ostanut?? Kaikki Etelä- Euroopan autot ovat kuin huorat, antavat hyvät kyydit, mutta muuten niillä ei tee yhtään mitään!!

      • mites.tojo

        Ja silti Renault on vuodesta toiseen Euroopan myydyimpiä merkkejä vaikkei sillä tee mitään. Outoa...


      • SuomessaEtPäätäItse

        Mutta kun suomessa sanottiin TM:ssä että volkkari ja skoda on hyvä auto.


    • Luotajapsiin

      Kannattaa unohtaa eurooppalaiset merkit täysin. Nimittäin jos ei halua harmeja itselleen. Tietysti luotettava, kestävä, mukava ja hyvin varusteltu käytetty japsi on vastaavia eurooppalaisia selkeästi kalliimpi ja jos raha on kynnyskysymys, niin kannattaa hankkia huomattavasti vanhempi japsi. Joku 10-vuotias ja yli 150 000 ajettu japsi on erinomainen valinta viisivuotiaan eurooppalaisen sijaan. Ei murheita, uudenveroinen tekniikka ja naapurinkin mielestä fiksu valinta.

      • Juupajust

        Toki aina yli kymmenen vuotias auto on naapurin mielestä fiksu valinta kun ei tarvi vanhasta romusta kenenkä katteelline olla.


      • liikaa.hitsailtavaa

        Rapea japanilainen on 10-vuotiaana jo niin ruosteessa ettei kannata korjata


      • satuilua_ilmassa
        liikaa.hitsailtavaa kirjoitti:

        Rapea japanilainen on 10-vuotiaana jo niin ruosteessa ettei kannata korjata

        Höpöjuttua pukkaa taas. Vai on muka 10-vuotiaaana ruosteessa! Japseilla on maailman paras laadunvalvonta ja samoin käytetään vain laadukasta materiaalia valmistukseen. Japsit tehdään kaikin tavoin kestäviksi, hyvn pidetty kestää "isältä pojalle", sehän on vanha sanonta mm. Toyotasta.
        Eurooppalaisten valmistajien autoista on kestävyys kaukana, osa ei kyllä ruostu pahasti kuten Volvot, Mersut ja Bemarit, mutta halvemmat eurooppalaiset ovat tunnetusti ollet aina ruosteherkkiä. Näistä pahimpia ovat Ford, Opel ja ranskalaiset, jotka oikeasti ovat kymmenen vuoden käytön jälkeen pahassa ruosteessa.
        Kummastuttaa muutenkin tämä satuilu "japsit ruostuu, ranskalaiset ei". Vanhaa japsiautoa pyörii liikenteessä vaikka kuinka paljon, vanhoja ranskiksia taas näkee tosi harvoin.


      • Et vaan katsos erota niitä vanhoja ranskalaisia, kun näyttävät edelleen uusilta.

        16v vanhassa 450tkm ajettussa meganessani ei vielä ruostetta näy. Ei myöskään 25v vanhassa 300tkm ajetussa r19:ssä. On se jännä.

        Ainiin onhan mulla yhdessä renussa ruostettakin, siinä 24v vanhassa 650tkm ajetussa r19, joka joutui ketjukolariin 15v sitten ja joka on seissyt mökillä 7vuotta.


    • zserdDZSA

      kyllä Tekniikan Maailma totuuden tietää.VW,Skoda,Audi ja Seat ovat maailmankaikkeuden upeimmat ja PARHAAT kulkuneuvot.Seura,Apu ja Me Naiset arvioi pelkästään mainostulojan perusteella.Seiskasta en oikein tiedä,kukaanhan ei oikeasti lue seiskaa...koskaan...

    • Peränpitäjä.nro.1

      Kannattaa lukea AutoBildin laatu ja luotettavuusraportit ja tehdä johtopäätöksiä jos osaa.

      • Renuttimen.rapeus

        Rapeat ranskikset ovat Kuusakosken helmiä!


      • kaukoidän.rapeat
        Renuttimen.rapeus kirjoitti:

        Rapeat ranskikset ovat Kuusakosken helmiä!

        Eiköhän ne japanilaiset ole niitä rapeita eikä ranskalaiset, kuten ei ruotsalaisetkaan


      • zapaduu

        Onko nyt tosiaan joitain vielä niin tietämättömiä jotka kuvittelee että Ranskalaiset autot ruostuvat herkimmin?? Eiköhän se nyt ole lähes joka foorumilla (lehdissä/ tutkimuksissa) todettu että ne ovat parhaasta päästä ruostumista vastaan. Ja ovat olleet jo kauan aikaa. Ruosteongelmat olivat joskus 80-luvulla ranskalaisissa mutta ottivat opikseen.
        Nyt kai opittavaa olisi esim Mersuilla ja Mazdalla. Ihan uusimmista en tiedä, voi olla jo oppi mennyt perille ainakin 2000-luvun alkupuolen ongelma-autoista, ainakin toivottavasti.


      • Huiks
        zapaduu kirjoitti:

        Onko nyt tosiaan joitain vielä niin tietämättömiä jotka kuvittelee että Ranskalaiset autot ruostuvat herkimmin?? Eiköhän se nyt ole lähes joka foorumilla (lehdissä/ tutkimuksissa) todettu että ne ovat parhaasta päästä ruostumista vastaan. Ja ovat olleet jo kauan aikaa. Ruosteongelmat olivat joskus 80-luvulla ranskalaisissa mutta ottivat opikseen.
        Nyt kai opittavaa olisi esim Mersuilla ja Mazdalla. Ihan uusimmista en tiedä, voi olla jo oppi mennyt perille ainakin 2000-luvun alkupuolen ongelma-autoista, ainakin toivottavasti.

        Eiköhän ranskalaisten ruostumisen tiedä Pihtiputaan mummokin. Asia on oikeasti kaikkien tiedossa ja on ollut tosi pitkään. Ei tutkimuksilla jotka toista väittävät voi olla merkitystä, jos kansan tietämys kertoo, miten reaalimaailmassa asiat ovat.


      • ruoste.tojot
        Huiks kirjoitti:

        Eiköhän ranskalaisten ruostumisen tiedä Pihtiputaan mummokin. Asia on oikeasti kaikkien tiedossa ja on ollut tosi pitkään. Ei tutkimuksilla jotka toista väittävät voi olla merkitystä, jos kansan tietämys kertoo, miten reaalimaailmassa asiat ovat.

        Selitä poju, selitä


    • Kokeilin

      Yllättävän paljon noita kakkoskoppa Meganeita pyörii liikenteessä, vaikka luulisi ruostuneen pahasti. Tiedä sitten onko paljon lokareita hitsailtu, mutta siisteinä on pysynyt kuitenkin.
      Joskus kokeilin sellaista ja tilaa siinä oli hyvin. Muuten kyllä oma Corolla tuntui paremmalta, on tehoa ja hyvät ajo-ominaisuudet ja käy niin sanotusti käteen kuin hanska.

      • maksalaatikkoAuto

        Hih hanskaan vetäjällä ei näytä olevan mitään käsitystä tehoista jos luulee corollassa sellaista olevan. Olen ajellut useallakin toyotalla ja ihan yleinen vaikutelma on sellainen kuminauhamainen kiihtyvyys. Toyotan paras ominaisuus on mielestäni sosiaalinen vertaistuki kun merkki on vähän niinkuin maksalaatikko, kaikki sitä voi ostaa ja syödä perustelematta sen kummemmin. Mutta jos yrität sitä tarjota juhlaruokana kutsuvieraille niin herättää kovasti hilpeyttä.


      • VaparillaJaTojolla

        Onhan Corollassa vvt-mylly, tehoa piisaa kun polkaset. Eikös noissa vanhemmissa mekanoissa ollut tavallinen 1,4 tai 1,6. Kyllähän Corolla ne hakkaa ja on pahuksen jämäkkä ajettava, käy niin pikkupyöritykseen kuin matkantekoon. Nykymalleissa siis meganen taitaa olla turbot ja niissäkin uupuu se alavääntö tyhjäkäynnin tuntumassa toisin kuin kunnon vapareissa. Ja turbopotkua ei kyllä tule ikävä, joten vapareissa meikä pysyy.


      • TsikariTsakari

        Juuri tuo vvt tuntuu sellaiselta kumilanka moottorilta jossa tehoa ei tunnu oikein missään vaiheessa vaan enemmänkin sellainen hitaasti venyvä kiihtyvyyden tunne. Eron kyllä huomaa sitten kun ajaa sellaisella autolla jossa tehoa riittävästi. Mutta se corolla on varmaan ihan hyvä sulle, pysy toki siinä.


      • rellut_kestää

        Ykköskoppasiakin meganeja näkyy vielä paljon liikenteessä, eikä nekään näytä olevan vielä läpimätiä, ainakaan 2000 luvun alussa valmistetut.

        Kaverilla 350 000km ajettu vm 2000 megane, koneeseen ei oo tehty mitään remppaa, eikä hitsattu kertaakaan.


      • Rattimies16
        TsikariTsakari kirjoitti:

        Juuri tuo vvt tuntuu sellaiselta kumilanka moottorilta jossa tehoa ei tunnu oikein missään vaiheessa vaan enemmänkin sellainen hitaasti venyvä kiihtyvyyden tunne. Eron kyllä huomaa sitten kun ajaa sellaisella autolla jossa tehoa riittävästi. Mutta se corolla on varmaan ihan hyvä sulle, pysy toki siinä.

        Kuminauhamaisuus on totta, mutta ainakin tehoa on aina tarjolla, no liikaa sitä ei kyllä ole, päinvastoin.
        Mutta ajoltaan tuollainen rolla kyllä hakkaa Rellun kuusinolla. Itse asiassa kaikki 2000 jälkeen tehdyt rollat ovat huipuhyviä ajaa. Rellut on niitä perinteisiä ranskiksia eli pehmeitä ja keinuvia lullia. Kuoppaisella mökkitiellä ok, mutta muualla aika ikäviä kokemuksia.


      • gjhjkjjhhgfd

        Meillä on muutaman vuoden vanhat farkku megane ja Toyota auris. Kyllä se ajomukavuuden puolesta on selvä että pidemmät matkat ajetaan meganella ja auris sopii paremmin nurkka-ajoon. Kyllä reilu on ihan selkeästi mukavampi ja nykyaikainen turbo moottori tarjoaa mukavasti tehoa ja vääntöä. Esim risteyksiin voi hiljaisellakin vauhdilla ajaa kolmosvaihteella kun auriksella ei onnistu kuin kakkoselle vaihtamalla. Kyllä nää hyvin suunnitellut turbomoottorit vaan toimii nykyään mukavasti jo pienillä kierroksilla.


      • Meksukolome
        gjhjkjjhhgfd kirjoitti:

        Meillä on muutaman vuoden vanhat farkku megane ja Toyota auris. Kyllä se ajomukavuuden puolesta on selvä että pidemmät matkat ajetaan meganella ja auris sopii paremmin nurkka-ajoon. Kyllä reilu on ihan selkeästi mukavampi ja nykyaikainen turbo moottori tarjoaa mukavasti tehoa ja vääntöä. Esim risteyksiin voi hiljaisellakin vauhdilla ajaa kolmosvaihteella kun auriksella ei onnistu kuin kakkoselle vaihtamalla. Kyllä nää hyvin suunnitellut turbomoottorit vaan toimii nykyään mukavasti jo pienillä kierroksilla.

        Saattaa kommenttisi vetää rolla-miehen hiljaiseksi. Keskiverto rolla-kuski kun ei ole ikinä Renaulttia ajanut saati omistanut, vaikka tarinoita Renaultin huonoudesta riittää kirjaksi asti.


      • valittiinCorolla
        gjhjkjjhhgfd kirjoitti:

        Meillä on muutaman vuoden vanhat farkku megane ja Toyota auris. Kyllä se ajomukavuuden puolesta on selvä että pidemmät matkat ajetaan meganella ja auris sopii paremmin nurkka-ajoon. Kyllä reilu on ihan selkeästi mukavampi ja nykyaikainen turbo moottori tarjoaa mukavasti tehoa ja vääntöä. Esim risteyksiin voi hiljaisellakin vauhdilla ajaa kolmosvaihteella kun auriksella ei onnistu kuin kakkoselle vaihtamalla. Kyllä nää hyvin suunnitellut turbomoottorit vaan toimii nykyään mukavasti jo pienillä kierroksilla.

        No, piti joku viisi vuotta sitten heittää kaverin kanssa pitkä reissu pohjoiseen ja hänellä oli silloin tuliterä Megane dieseli. Mulla oli 02-mallin Corolla ja sillä jo ajettu melkein 200 tkm. Eli kaksistaan liikkeellä ja olisi sitä uudella Renulla voinut tietysti lähteä, mutta vänkäsin, että jos nyt kuitenkin tällä luotettavaksi koetulla Corollalla. Kaveri ei oikein tykännyt hyvää, suostui kuitenkin vähän pitkin hampain. Hyvin meni niinkuin se nyt Toyotalla aina menee. Rellulla olisi ollut kuitenkin jotain harmia, tietäähän ne ranskalaisten sähköt ja talvivaivat.


      • Meksukolome
        valittiinCorolla kirjoitti:

        No, piti joku viisi vuotta sitten heittää kaverin kanssa pitkä reissu pohjoiseen ja hänellä oli silloin tuliterä Megane dieseli. Mulla oli 02-mallin Corolla ja sillä jo ajettu melkein 200 tkm. Eli kaksistaan liikkeellä ja olisi sitä uudella Renulla voinut tietysti lähteä, mutta vänkäsin, että jos nyt kuitenkin tällä luotettavaksi koetulla Corollalla. Kaveri ei oikein tykännyt hyvää, suostui kuitenkin vähän pitkin hampain. Hyvin meni niinkuin se nyt Toyotalla aina menee. Rellulla olisi ollut kuitenkin jotain harmia, tietäähän ne ranskalaisten sähköt ja talvivaivat.

        Olisit vaan rohkeasti lähtenyt kaverisi kyytiin. Saisit kirjoittaa sitten kuinka mukavasti matka meni ennakkoluuloistasi huolimatta. Nyt nuo Rellun mahdolliset harmit sillä reissulla jäivät taas mielikuvituksesi varaan. Vähissä on rolla-miesten tosielämän kokemukset Renaultista ja tarinaa isketään vaikkei edes kyytiin uskalleta mennä.

        Jokin Renaultissa kuitenkin kiehtoo kun pitää palstalle tulla Toyotaa ylistämään. Itse asiassa aika säälittävää edes verrata 200tkm ajettua Corollaa uudenkarheaan Meganeen, jos ymmärrät mitä tarkoitan.


      • akjdshfkjdshfkhdask
        gjhjkjjhhgfd kirjoitti:

        Meillä on muutaman vuoden vanhat farkku megane ja Toyota auris. Kyllä se ajomukavuuden puolesta on selvä että pidemmät matkat ajetaan meganella ja auris sopii paremmin nurkka-ajoon. Kyllä reilu on ihan selkeästi mukavampi ja nykyaikainen turbo moottori tarjoaa mukavasti tehoa ja vääntöä. Esim risteyksiin voi hiljaisellakin vauhdilla ajaa kolmosvaihteella kun auriksella ei onnistu kuin kakkoselle vaihtamalla. Kyllä nää hyvin suunnitellut turbomoottorit vaan toimii nykyään mukavasti jo pienillä kierroksilla.

        Minulla oli pari vuotta sitten tilaisuus myös verrata peräkkäisinä päivinä Aurista ja Farkku Meganea, testipätkänä Tampereen Hämeenkatu päästä päähän. Auris oli työnantajan ja alle puolen vuoden ikäinen, oma Meganeni tuolloin yli 6 vuotias, kuoppaisilla sorateillä piinattu Rellu. Megane oli selkeästi hiljaisempi ja mukavampi noista kahdesta.


    • Ehkäeirellua

      Vaikkakin olen opel-mies henkeen ja vereen voin todeta että noi uudemman renut on todella hyviä ajaa. MUTTA mitä tulee tekniikkaan.... en menisi kehumaan. Perheelläni Renault Meganeja ollut/on tälläkin hetkellä vm välillä 02-08. Tälläkin hetkellä 05 mallin megane lepää pajalla sähkövikojen vuoksi joita on ollut todella paljon iästä ja kilometreistä riippumatta. Että ehdottaisin kuitenkin harkitsemaan vaikkakin ikäänsänähden edullinen ja pienikulutuksinen auto onkin. Ja olen kuullut kommentteja siitä että "miksi ostatte sen maanantai mallin?" noh kummajuttu että tulee meille aina se maanantai malli. Jahka tämänhetkisistä renuista saa viat parsittua ja pääsee eroon niin seuraavaksi tulee ihan muita kuin relluja!

      • kokemus_ratkaisee

        Kyllähän järkiostaja hankkii luotettavan japanilaisen auton tai ehkä myös korealaisetkin alkavat olla kelvollisia. Japsit ovat ylivoimaisia laadullisesti ja ajetut kilometrit eivät juurikaan tunnu tai näy, jos auto on huollettu. Toyota on tietysti paras, mutta ei ne muutkaan huonoja ole ja laadultaan paljon parempia kuin vaikka saksalaiset kansanautot. Ja kyllä siitä laadusta kannattaa maksaa.
        Seat, Fiat ja kaikki ranskalaiset kannattaa jättää kauppaan, vaikka nyt kuinka edullisesti voisi saada sellaisen vähän ajettuna. Nämä merkit on suunniteltu Etelä-Euroopan lämpimiin olosuhteisiin ja Suomen ankara ilmasto on liikaa niiden tekniselle ja mekaaniselle kestävyydelle. Viimeistely ja sisustan materiaalitkin ovat selkeästi japanilaisautojen vastaavaa perässä. Muutenkin nämä ovat sellaisia säästöautoja eli on säästetty osissa ja alihankkijoilta on tilattu halpoja osia. Se taas näkyy siinä, että eivät mene katsastuksesta ekalla läpi niinkuin laatuauton kuuluisi mennä vielä kymmenen vuodenkin ikäisenä.
        Kaveripiirissä löytyy aina silloin tällöin joku rohkea kokeilija, joka menee ja ostaa tuollaisen etelän auton. Kokeiluksi se on aina jäänyt ja sellaiset kaverit on vähin äänin seuraavan autonvaihdon yhteydessä palanneet Toyotaan tai johonkin muuhun laadukkaaseen japanilaiseen.


      • Kieppula

        No 2005 vuoden auto on jo kymmenen vuotta vanha. Merkistä riippumatta tuossa iässä voi olla ihan mitä tahansa vikaa. Ja menee vähän kilometrien mukaan monet viat. Kyllä tuolla korjaamolla korjataan kaikenlaisia vikoja vanhoista autoista merkistä riippumatta paitsi että uutena kalliimmissa autoissa yleensä vanhana kalliimmat viatkin.


      • amiskorolla-mies_asialla
        kokemus_ratkaisee kirjoitti:

        Kyllähän järkiostaja hankkii luotettavan japanilaisen auton tai ehkä myös korealaisetkin alkavat olla kelvollisia. Japsit ovat ylivoimaisia laadullisesti ja ajetut kilometrit eivät juurikaan tunnu tai näy, jos auto on huollettu. Toyota on tietysti paras, mutta ei ne muutkaan huonoja ole ja laadultaan paljon parempia kuin vaikka saksalaiset kansanautot. Ja kyllä siitä laadusta kannattaa maksaa.
        Seat, Fiat ja kaikki ranskalaiset kannattaa jättää kauppaan, vaikka nyt kuinka edullisesti voisi saada sellaisen vähän ajettuna. Nämä merkit on suunniteltu Etelä-Euroopan lämpimiin olosuhteisiin ja Suomen ankara ilmasto on liikaa niiden tekniselle ja mekaaniselle kestävyydelle. Viimeistely ja sisustan materiaalitkin ovat selkeästi japanilaisautojen vastaavaa perässä. Muutenkin nämä ovat sellaisia säästöautoja eli on säästetty osissa ja alihankkijoilta on tilattu halpoja osia. Se taas näkyy siinä, että eivät mene katsastuksesta ekalla läpi niinkuin laatuauton kuuluisi mennä vielä kymmenen vuodenkin ikäisenä.
        Kaveripiirissä löytyy aina silloin tällöin joku rohkea kokeilija, joka menee ja ostaa tuollaisen etelän auton. Kokeiluksi se on aina jäänyt ja sellaiset kaverit on vähin äänin seuraavan autonvaihdon yhteydessä palanneet Toyotaan tai johonkin muuhun laadukkaaseen japanilaiseen.

        Niin Seat... sehän on ihan sama auto kuin Volkkari, niin miksei Volkkaria kannata jättää kauppaan? Tässä justiin näkee sun "kokemuksen" autoista eli oikeammin sen puutteen. Sä oot sellanen amis-corolla-mies. Ammattikoulua vielä vähän jäljellä ja sitten yrität saada rekisteriin sen sun vm. 88 tuunatun corollan. Millään muulla et ole koskaan ajanutkaan.


      • jpjpj
        amiskorolla-mies_asialla kirjoitti:

        Niin Seat... sehän on ihan sama auto kuin Volkkari, niin miksei Volkkaria kannata jättää kauppaan? Tässä justiin näkee sun "kokemuksen" autoista eli oikeammin sen puutteen. Sä oot sellanen amis-corolla-mies. Ammattikoulua vielä vähän jäljellä ja sitten yrität saada rekisteriin sen sun vm. 88 tuunatun corollan. Millään muulla et ole koskaan ajanutkaan.

        Ai Seat on sama kuin vokkelo...samaa firmaa kyllä, mutta toinen tehdään Espanjassa ja mitäs laatua sieltä muka tulee. Kyllä se kuule on niin, että Espanjassa ja Ranskassa ei ikinä ole tehty mitään laadukasta, ei autoja eikä mitään muutakaan.
        Laatu tulee Japanista ja on tullut jo 60-luvulta lähtien, niin se vaan on pojat. Japseilla on kunnianhimoa ja ihan tinkimätön laatufilosofia.


      • mistä.laatu.tuleekaan
        jpjpj kirjoitti:

        Ai Seat on sama kuin vokkelo...samaa firmaa kyllä, mutta toinen tehdään Espanjassa ja mitäs laatua sieltä muka tulee. Kyllä se kuule on niin, että Espanjassa ja Ranskassa ei ikinä ole tehty mitään laadukasta, ei autoja eikä mitään muutakaan.
        Laatu tulee Japanista ja on tullut jo 60-luvulta lähtien, niin se vaan on pojat. Japseilla on kunnianhimoa ja ihan tinkimätön laatufilosofia.

        Toyotaa tehdään mm. Ranskassa, Turkissa, Englannissa ja sen diesel-moottoreita Puolassa. Et niinku sillaitis...


      • tojotat_ranskanpullia
        jpjpj kirjoitti:

        Ai Seat on sama kuin vokkelo...samaa firmaa kyllä, mutta toinen tehdään Espanjassa ja mitäs laatua sieltä muka tulee. Kyllä se kuule on niin, että Espanjassa ja Ranskassa ei ikinä ole tehty mitään laadukasta, ei autoja eikä mitään muutakaan.
        Laatu tulee Japanista ja on tullut jo 60-luvulta lähtien, niin se vaan on pojat. Japseilla on kunnianhimoa ja ihan tinkimätön laatufilosofia.

        Hah hah . Ai että tojotat aitoja japseja. Ovatkohan Yariksen omistajat tietoisia, että se oma kottero on tehty ranskassa. Ja Farkku corollat Turkissa.

        http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_Toyota.htm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      150
      1117
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      911
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe