Park Guell, miten metrolla/bussilla perille?

eemeli10_

Ihan aluksi: Suomi24 ei näköjään hyväksy espanjankielisiä kirjaimia otsikkoon. ;)

Olen yrittänyt etsiä erilaisia reittejä Park Guell puistoon pääsemiseksi. Bussia 24 ehdotettiin jollain sivustolla. Se menee läheltä hotelliamme. Onko kenelläkään kokemuksia, miten täynnä nuo bussit Barcelonassa yleensä ovat?

Toinen mahdollisuus on mennä L4-metrolla Joanic iin, josta bussi 116 portille asti Carrer l'Escorial katua pitkin pohjoista kohti. Nuo puiston läheiset mäet ovat kuulemma hyvin jyrkkiä. Siksi on suositeltu loppumatkaa bussilla.

Onko kenelläkään kokemusta puistoon menemisestä julkisilla?

9

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aeytsrujj

      Ei ole kokemusta busseista, mutta en näkisi niitä niin tarpeellisiksi. Lessepsin metroasemalta on hyvät opasteet ja lyhyehkö kävely perille.
      Yksi tiukka nousu kieltämättä on, mutta iso se puistokin on sekä paljon korkeuseroja. Jos matkassa on vanhus/huonokuntoinen joka ei pääse kävelemään sitä yhtä nousua, niin ei se helppoa ole perilläkään.
      Jos taas hyväkuntoisia ihmisiä, niin se yksi kadunpätkä menee että heilahtaa. Ja perillä tulee käveltyä paljon enemmän.

      Se nousu: https://www.google.fi/maps/@41.4096041,2.1550262,3a,75y,332.21h,85.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAa1xq0IPIgodDaYbK8tLgQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=fi

    • busseissa_on_tilaa

      Vuoroväli on tiheä ja vanhuksille/invalideille annetaan hyvin istumapaikkoja toisin kuin Suomessa. 10 matkan sarjalippu T-10 maksaa alle 10 euroa!

    • Ei se kävely tuota ongelmia, mutta jos bussilla pääsee lähelle, niin miksi ei menisi. Sama hinta kuitenkin. Onko tuonne puistoon useita sisäänkäyntejä?

    • eiköhän_se_tästä
    • 2015Visited

      Metrolla suht lähelle ja loppumatka kävellen / ulkorullaportaita.

    • Sitges

      Menin bussi 24:llä. Voi joutua seisomaan. On useampi sisäänkäynti puistoon, mutta siitä mihin 24 pysähtyy, voi hyvin mennä sisään. Pääsisäänkäynti on hieman eri paikassa. Kertalippu 2,15€, 10 matkan kortilla 0,95€.

    • huonokokemuspitkäodotus

      Mäki on korkea (vuori) ja odotusajat voi joutua odottamaan päivästä iltaan saakka. Puistoon ei pääse helposti, ellei ole jotain retkeä varattu etukäteen.

      • Revisiitä

        Höpö höpö ei tarvi olla mitään retkeä varattu! Ei ole jonoja, bussi 24 tai 92 suoraan puiston eteen ja kävele sisään!!!!!!!!!!Olin siellä 10-14.05.2017


      • zdhsrthsrhrjyjt

        No nyt on pakko korjata, ettei joku noudata tätä ohjetta. Todellakin pitää olla ostettuna lippu etukäteen, jos haluaa Monumental Zoneen sisään. Ainakin tilanne oli tämä vuosi sitten, koska lippuja on rajatusti ja halukkaita on paljon enemmän kuin lippuja .
        Jos menee vaan yleiselle puolelle, niin sitten ihan vapaasti sisään koska vaan.

        Joko tilanne on muuttunut radikaalisti, tai sitten edellä oleva kirjoittaja ei tiedä koko maksullisen alueen olemassaolosta mitään. Ja tuhat huutomerkkiä perään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe