Köyhä joulu tulossa lapsiperheeseen

Imatranperhe

Mulla on neljä lasta ja itse olen työtön ja mieheni käy ainoastaan töissä ja hänelläkin loppuu välillä rahat kokonaan..
Eikä ehditty tuohon joulupu juttuun

14

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Imatranperhe

      Eikä mistään saada apua tällei ennen joulua..
      Lapsetkin haluavat vaikka mitä joululahjaksi

      • ajoissa

        Rahahuolet varmaan olleet tiedossa jo tammikuussa? Olisi voinut alkaa joulun valmistelun jo silloin. Jos siis joulua tärkeänä pidät.


      • Vanhapoikamies70plus

        Itsepä olet kakarasi hommannut. Minä vain maksan sinulle lapsilisissä, kaiken maailman sosiaalisopissa ja muissa. Sinä vain lisäännyt ja ruikutat. Olisit itsekin mennyt aikansi töihin etkä jäänyt lisääntymään.


    • Liikutuin tarinasta.

      Voin lahajoottaa teille kalkkunan.

      • Arvaas_kuka

        Taidan tuntea tuon Sulon netistä. :D Samanlaisia profiilikuvia ollut ennenkin.
        Moro vaan, ei ollakaa hetkeen tsätissä törmätty possu ;D Kadottiin molemmat sieltä.


    • Lapsiluku

      Lapsia tehdään, vaikka tiedetään ettei rahaa tule mistään tässä yhteiskunnassa.
      Pistäkää jo jarrua...Vaikka se onkin köyhän ainoa huvitus.
      Nyt ei kannata perhettä lisätä enää yhtään. Kun kaikki yhteiskunnan tuetkin menee maahanmuuttajien avustamiseen. Se on maallemme kunnia-asia.

    • AnteroJuhani

      Mun omilla vanhemmilla oli aina rahaongelmia kun olin lapsi. Ei paljoa vuoden aikana juhlittu, mutta äiti aina hommas kunnon Joulun lahjoineen. Säästi koko vuoden ja osti pitkin vuotta joululahjoja säästöön. Ja loput sit osti osamaksulla ja maksoi sitten niitä pitkälle seuraavalle vuodelle. Sillä mentiin. Jos Joulu on tärkeä niin suosittelen ajoittamaan lahjojen ostoja useammalle kuukaudelle. Jos ei muuta niin vinkkiä ensi vuodelle ettei pääse toistumaan.

      • peruttujoulu

        Joo, valmistautuisihan sitä ajoissa, kun olis tiennyt valmistautua ennen tätä päivää. Meidän tarina on seuraava: Aikoinaan ihan omaa typeryyttä tuli laitettua nimi paperiin, jonka seurauksena loppujen lopuksi velkaa yli 100 000 €. No oma vika ja niitäpä on sitten saanut omasta selkänahasta ulosoton kautta maksella. Jäljellä vielä n. 30 000€ pankille, ulosotot hoidettu. Noh, isäntähän antoi tuossa aamulla pikku joululahjan, kertoi valehdelleensa pankkilainan tilanteesta ja menee sit nyt perintään. Tilillä 0€ ja lapsille pitäisi joulu laittaa. Ei kuulkaas auta nyt mitkään tahot meitä, työssäkäyvä ihminen olen ja näillänäkymin kohta yh, anteeksi en tuota voi antaa. Nyt mietin, että menisinkö hirteen vai mitä? Tämä vuodatus vain esimerkkinä, että nämä hienot ideat hyvissäajoin valmistautumisesta on jossain tapauksessa vain sanahelinää. Minulla on mennyt hyvissäajoin jokaikinen euro velkojen lyhentämiseen, joulu piti rakentaa veronpalautuksilla, jotka ovat nyt sitten isännän tunaroinnin takia menneet. Hyvää joulua vaan kaikille, meidän joulu jää melko vaatimattomaksi.


      • Betonikuutiossa.70vplus

        Minä aion ostaa kimpaleen valmiskinkkua ja pullon jaloviivaa. Joko sitä yhden tähden tai sitä uutta, riippuu hinnasta. Näillä mennään. Köyhälle annoin kolme tonnia, mennä jouluna sata tonnia ja joskus sitä ennen maksoin pikkukaupungin puliporukan joulukustannukset, joku muu järjesti nimellä yksinäisten joulu. Työmiehen palkasta ja eläkkeestä säästettyjä. Pienempiä ei lasketa.
        Mainostavat muka yksinäisten pikkujouluja mutta ei ne ole meille omillaan toimeentuleville vaan työttömille ja muille vähempiosaisille. Pilkkana minä koen, että yksinäisten juhliksi nimittävät. Ei ole minulle pikku- eikä isompaakaan joulujuhlaa. Kapakkaan en mene, sen tympeämpää paikkaa en tiedä. Rahasta se ei nyt enää ole kiinni vaan kun ei sellaista tilaisuutta vain ole. Mihinkään eläkejärjestöönkään en kuulu, kun niitten ohjelmassa on vain tansseja ja minä kun en saanut ainakaan oppia sellaista. Kai sitä siinäkin on syytä, että yksin jäin.
        Toivotan tympeätä joulua vain teille muillekin kohtalotovereille, juhlikoot muut, viisaammin elämänsä kun ovat osanneet elää. Kai meitämuitakin sentään ainakin yksi on minun lisäkseni?


    • puhelinkouraan
    • yhteiskunataelättää

      Lapsilukuun ja niiden olemassa oloon on aivan turhaa ottaa kantaa.
      Ovat taas koulukiusaajat liikkeellä, se on Suomessa niin sallitua ettei asiaa edes kritisoida.
      Joulu on aina ollut ahdistava "juhla".
      Marraskuun loputon pimeys, päivä joka on pikkuisen hämärtävä hetki ennen illan mustaapimeää.
      Minulla nyt jo aikuiset lapset ja alakouluikäiset lapsen lapset.

      Yksinhuoltajana elätin lapseni, enkä edes tiennyt Elatustuen olemassa olosta.
      En todella tiennyt elatustuesta joka 1976 lain voimainen.
      Toki oikeusaputoimiston asianajaja kuiskasi X-miehen tinkiessä elatusapua alemmas; ei voi laskea tuosta SE saa sitten jo enemmän sosiaalista.

      X-mies maksoi Elatustuen taksan mukaan 1,5 lapsesta, opiskelin velaksi ilman tuloja opintovelkaa kertyi kahden vuoden nettopalkkani verran.

      Silloin 1980-luvun alussa, kerjätiin suomalaisittain, lapset kävivät pyytämässä pulloja kerrostalojen ovilla. Joskus oli ihan pakko, että sain maitoa heille puuron ja marjasilmä aterian kanssa.
      Toki aina oli perusruokaan tarpeet ja metsämarjoja 340 litran pakastin täynnä.
      Olen ruoka-alan ammattilainen, joten talouden hoitaminen pienellä tulolla on aina onnistunut, ruoka on täyttänyt ravinto-oppi kriteerit.

      Joulu oli aina vuoden onnettomin aika.

      Joulu ei ollut köyhä sen rikkainosuus ovat lapset.

      Tvssä on aina tullut lapsille suunnattua ohjelmaa, elokuvia ja muuta.
      Lukekaa leikkikää ja pelatkaa yhdessä.
      Monistuspaperia saa 500 arkkia n. 4-4,5 € leikkikää reportteria piirtäkää ja kirjoittakaa juttuja, kaikki sitten luette ja etsitte niinden vahvuudet.
      Satuja syntyy Kylli-tädin tyylillä, jopa piparkkujen paisto eri hahmoille voi olla satu kun laitatte niitä pellille.
      https://www.youtube.com/watch?v=DX_xr0CmdMg

      Älä anna rahan riitämättömyyden pilat jouluanne.

      Meillä lasteni isä kenkitti lapset vaatimaan mitä milloinkin ilmoitaen maksavansa äidille joten rahaa on. Kun lapset toiselle kymmenelle päästyään alkoiva asian kokonaisuutena ymmärtämään ja uskomaan, oli myöhäistä asenne säilyi ja syy kaiken riittämättömyyteen oli Äiti.
      Nyt ei tavita enää lastenhoitajaa, joten perhettä ei näy, enkä osta heitä.
      Nuorimmaiseni on isänsä peilikuva, ei ole yhtäkään työpäivää eläessän tehnyt, pian nelikymppinen mies.

    • tyyukkio

      joulu on lasten ja kauppiaiten valtaama

    • kakeliini

      Joulun ei pitäisi olla lahjoista kiinni. Kaiva joku vanha peli tai muu kaapista ja viettäkää laatuaikaa. Tehkää yhdessä jotain. Selitä lapsille että rahaa ei ole. Tavara ei ole tärkeintä, vaan rakkaus. Joulutunnelmaa voi luoda kynttilöillä ja yhdessäololla. Lapsia ei tarvitse kasvattaa materialisteiksi. On järjetöntä miettiä menevänsä hirteen kun ei ole joulua. Pikkuisen kannattaisi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Miettiikö lapsesi aikuisena että olipa huono äiti kun ei saanut lahjoja, onneksi se hirtti itsensä niin meidän lapsuus muuttui paremmaksi???

      • sairastajouluajoillain

        Joulun vietto on menny heillä sairaaksi, joilla on mielessä suuret lahjamäärät.
        Mitä lapset oppivat sellaisesta joulusta, kun pitää suorastaan kilpailla kuka saa eniten lahjoja. Aikuisilla pitäisi olla sen verran järkeä että puhaltaa ajoissa lahjahömpöstykset pois. Olet oikeassa, että tavara ja tavaramäärät ei ole tärkeintä vaan rakkaus ja muu välittäminen, leikki jne...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe