Pitäisi hankkia keulapotkuri Seastar 8000 Cruiser Flybridgeen, mutta minkä kokoinen olisi sopiva? Googlailemalla ei löydy kuin kuvia, joista ei koko selviä. Pienimmät mallit 110 mm:n tunnelilla ovat kai liian pieniä, vai onko?
Keulapotkuri Seastar 8000 Cruiser FB:iin?
20
328
Vastaukset
- JooHankiIhmeessä
Buhahahaha.
Ootko ajatellut lähteä laiturista vai riittääkö josse vinkuu? - JooHankiIhmeessä
Buhahahaha.
Ootko ajatellut lähteä laiturista vai riittääkö josse vinkuu?- Martikanpeltolainen
Toivoisin asiallisia vastauksia.
- jättipotti
minä taas toivoisin lottovoittoa!
Melkeinpä, riippuen tietysti tilasta johon tuossa veneessä on asennettava se potkuri, sovittelisin tuollaisen, "Keulapotkuri BOW35 12 V*
1 x Keulapotkuri 35 Kgf, 12 V, Ø 150 mm 1 309,00 €", tai vastaavan 150 mm tunnelilla.- Sidepower
Katso vaikka side powerin tai nautikulman sivuilta taulukoista mikä on sopiva sinun veneeseen. Itse valitsin pykälää suuremman kuin minimin mukaan taulukossa oli. Hyvin toimii.
- NäinTeinItse
Minulla on ollut vastaavan tyyppinen vene. Flaikkarissa on todellakin paljon tuulipintaa eikä veneen käsittely hitaassa nopeudessa ole aina helppoa.
Ongelmia ei yleensä ole tyynellä ilmalla, joten valinnassa keskittyisin sellaiseen, joka toimii kunnon tuulessa. Koska hinnoissa ei ole paljoa eroa, laittaisin 55 kg Vetuksen tai muun vastaavan.
Käytännössä joudut laittamaan myös akun keulapotkurin lähelle. Keulapotkurin ja akun paino myös rauhoittavat kääntymistaipumusta, joten tässä tapauksessa paino on hyvästä. Jos et saa akkua lähelle, voit kompensoida akun etäisyyttä paksuilla kaapeleilla.
Koskaan en katunut ohjeisen yläpäähän mitoitettua keulapotkuria. En edes hankintahetkellä. - Vainiinpä
Vai että keulapotkuri noin pieneen veneeseen.
Unohda koko juttu, on niin kallis että ei kannata asennuttaa.Voihan noita asentaa itsekin. Oma akku potkurille keulaan.
Mulla on 110mm tunneli ja 25kgf Vetus. Sillä ei ihmeitä tehdä voimakkaissa tuulissa, mutta on se silloinkin ehdottomasti parempi kuin ei mitään. Vene on 8m Bayliner, ja siinä on tuulipintaa keulassa liian paljon tälle keulapotkurille.- Pelitjapensselit
Hän joka sanoo että keulapotkuria ei tarvi ei varmaan halua myöskään autoonsa mitään lisävarusteita helpottamaan elämää...
Pelitjapensselit kirjoitti:
Hän joka sanoo että keulapotkuria ei tarvi ei varmaan halua myöskään autoonsa mitään lisävarusteita helpottamaan elämää...
Vaikeaa olisi nykypäivänä kuvitella ilman keulapotkuria sivutuulella rantautuvansa, varsinkin perä- ja sisäperämoottorisella veneellä. Omassa, entisessä 28 ft. Beikussa oli 55 kgf;n potkuri 6-lapasella potkurilla 150 mm tunnelissa. Nykyisessä 30 ft. flaikkarissa 50 kgf;n kolmilapasella potkurilla (vaihtuu 6-lapaseksi) 185 mm tunnelissa.
Tosin tässä nykyisessä on myös 2-sisämoottoria, joten olettaisin käsittelyn olevan suhteellisen helppoa. Vaikka aikamoinen "töttörö" tämä kyllä on.- KivaKääntääSatamas
27 jalkaisessa hitaassa matkaveneessä max-power keulapotkuri, 24V (300Ah), 180mm tunnelissa, 2 x 3 lapainen potkuri, potkurilla omat akut keulassa 2 x 110 Ah.
Kääntyy tuulellakin.
Ps: kgf en muista
- Onhyväja
Max power
- raunoks
Side-Power SE60/185 on oikea valinta. Älä ota pienempää. Laitteiden hinatero on pieni ja asennus on sama.
- JotainRajaa
Epäilemättä isompi on parempi. Rajattomasti kokoa ei voi kasvattaa koska tila ei aina anna periksi.
- 38fly
Ostat minkä tahansa, niin kannattaa ottaa kauko-ohjain myös, helpottaa ja halvempi, kuin kahdet joystikit. Helpottavuus jos tulee yksin tai kaksinkin rantauduttua. Esim kylkikiinnitys, ensin perä kiinni samalla saa tarvittaessa kaukosäätimellä pideltyä keulaa ja sitten tepastelee laittamaan keulan kiinni.
Ja tehoja tarvitaan, kun kovempikeli, että tarvii yleensäkään käyttää. Välillä ärsyttää, kun päristellään "turhaan" keula propellia uusavuttomasti, no jokainen tyylillän.- Pelitjapensselit
Jos sitä harvoin tarvii niin on sitä välillä hyvä kokeilla toimiiko jos sattuu oikeesti tarvimaan.
- AinoaOikeaNapa
Minä kuulun niihin, jotka ärsyttävät uusavuttomasti sekä keula, että peräpotkurilla. Teen sen siksi, että niiden avulla saan veneen varmemmin paikalleen kolhimatta viereistä venettä, omaa venettä tai laituria.
Erityisesti sivutuulella perä- ja keulapotkureista on apua koska moottorien akseleita ei voi kääntää. Voisin tietenkin ajaa koneita ristiin ja ajankin, mutta viimeiset metrit tulen koneet vapaalla ja hienosäädän sähköllä. Olen huomannut, että tapa on mukavampi minulle.
Koneista kuuluu kovempi ääni kuin sähkömoottoreista. Siksi epäilken, että valituksen takana on taas kerran "ainoa oikea tapa". Taas kerran nimittäin arvosteltiin välineitä eikä haluttua lopputulosta. Keulapotkuri mahdollistaa sellaisiakin tapoja ajaa venettään, mikä ei ollut aiemmin mahdollista.
Kylkiparkkiin meno laituriin. Miksi se pitäisi hyvällä kelillä tehdä "perinteisellä" tavalla? Voi ihan hyvin ajaa laiturin viereen, vetari linkkuun ja pakille, keulapotkuri päälle hetkeksi ja kas, vene liikkuukiin sivuttain. Varsin kätevää. Pakittaessakin voi vetarilla ohjailla vapaammin, kun voi keulapotkurilla korjata keulan liikkeitä.
Pieni Vetus on muuten aika hiljainen laite. Siinä se on hyvä. Ehkä pitäisikin olla kaksi keulapotkuria? Pahalla kelillä kummatkin käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693