Tätä en ole aiemmin huomannut, helluntaiseurakunnassa on ihminen, jonka titteli on apostoli seurakunnan omilla sivuilla.
Milloinkas näitä virkoja on alkanut ilmaantumaan Helluntaiherätykseen?
Minä olin aivan yllättynyt, kun katsoin Uuraisten Helluntaiseurakunnan kotisivuja, siellä seurakunnassa tosiaan on apostoli!
Onko apostolin virkoja tullut jo muihinkin helluntaiseurakuntiin?
Onko heillä apostolin valtuudet ja voima?
Helluntaiseurakuntiin on ilmestynyt apostoli
22
967
Vastaukset
- apostolinopetus
Onkos kukaan käynyt kuuntelemassa tämän Uuraisten apostolin julistusta ja onko hänellä voitelu ja Jumalan voima, parantuvatko sairaat ja heräävätkö kuolleet ja ajetaanko riivaajat ulos?
Kyllä apostolia pitäisi päästä kuulemaan, itsellä on niin pitkä matka - olisi kiva kuulla niitä, jotka tuntevat tuon apostolin julistusta.
Apostoli Roger Finch - menkääpä kuulemaan apostolin julistusta. - apostolinvirka
Oletteko kuulleet, onko muissa seurakunnissa apostoleita?
1. Kor. 12:28
Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
1. Kor. 12:29
Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? - aposteleitaeienääole
vapaasatama ottaa kantaa seuraavasti:
'Nykyisin ei ole enää ketään, jolla olisi profeetan tai apostolin virka! Tosin joissain lahkoissa, kuten esimerkiksi Uusapostolisessa seurakunnassa, on otettu käyttöön apostolin ja/tai profeetan virka, mistä seuraa näiden "profeettojen" ja "apostolien" jumalallinen auktoriteetti. Tämä on kuitenkin hirvittävää harhaa, joka on täysin vierasta Uuden testamentin seurakuntakäsitykselle. Pääosin samasta juuresta nousee roomalais-katolinen oppi apostolisesta suksessiosta (viran periytymisestä), joka takaa paaville apostolisen auktoriteetin ja erehtymättömyyden.'
No miten tämä asia sitten on?
Mistä apostolin tunnistaa, kuka hänet nimittää ja kuka asettaa? - luetaankosanaa2
Tässä hieman niistä perusteista, eli Jumalan valitsema, ja Herran opettama ja Herran julkisesti asettama, ja tunnusteot ja voima ja ihmeteot pitää olla näkyvillä.
2. Kor. 12:12 Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja voimateoilla.
Gal. 1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
1. Kor. 9:1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?
1. Kor. 9:2 Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille; sillä te olette minun apostolinvirkani sinetti Herrassa.
Moni on itse itsensä nostanut eri tehtäviin, vaikka Jumala ei ole heitä valinnut eikä valmistanut eikä varustanut eikä kasvattanut eikä opettanut eikä kouluttanut, saati sitten kaiken valmistelun jälkeen Herra ITSE, ei heitä ole asettanut !
Nämä "apostolit" sun muut, ovat itse itsensä nostaneet tehtäviinsä, tai sitten he ovat antaneet muiden nostaa itsensä tehtävään, johon Herra ei ole heitä tarkoittanut eli valinnut.
Näitä vääriä "apostoleja" ja "opettajia" sun muita, on pilvin pimein Suomessa tätä nykyä !
Jo vanhan liiton "kuva ja varjo" kertoo Jumalan Totuuden tässäkin asiassa:
4 Ja Abia nousi Semaraimin vuoren laelle Efraimin vuoristossa ja sanoi: "Kuulkaa minua, Jerobeam ja koko Israel!
5 Täytyyhän teidän tietää, että Herra, Israelin Jumala, on antanut Daavidille ja hänen pojillensa ikuisiksi ajoiksi Israelin kuninkuuden, lujan kuin suolaliitto.
6 Mutta Jerobeam, Nebatin poika, Daavidin pojan Salomon palvelija, nousi ja kapinoitsi herraansa vastaan.
7 Ja hänen luoksensa kokoontui tyhjäntoimittajia, kelvottomia miehiä, ja he pääsivät voitolle Rehabeamista, Salomon pojasta, sillä Rehabeam oli nuori ja arka eikä voinut heitä vastustaa.
8 Ja nyt te luulette voivanne vastustaa Herran kuninkuutta, joka on Daavidin poikien käsissä, koska teitä on suuri joukko ja teillä on kultavasikat, jotka Jerobeam on teettänyt teille jumaliksi.
9 Ettekö te ole karkoittaneet Herran pappeja, Aaronin poikia, ja leeviläisiä, ja itse tehneet itsellenne pappeja, niinkuin muiden maiden kansat tekevät? Ken tahansa tuli papinvirkaan vihittäväksi, mukanaan mullikka ja seitsemän oinasta, hänestä tuli epäjumalan pappi.
10 Mutta meidän Jumalamme on Herra, ja häntä me emme ole hyljänneet. Ja pappeina palvelevat Herraa Aaronin pojat, ja leeviläiset toimittavat palvelustehtäviä.
11 He polttavat Herralle polttouhreja joka aamu ja joka ilta ja hyvänhajuista suitsutusta, ja he latovat leivät päälletysten aitokultaiselle pöydälle ja sytyttävät joka ilta kultaisen seitsenhaaraisen lampun lamppuineen; sillä me hoidamme Herran, meidän Jumalamme, meille antamat tehtävät, mutta te olette hänet hyljänneet.
12 Ja katso, meidän kanssamme, meidän edellämme on Jumala ja ovat hänen pappinsa, ja hälytystorvet toitottamassa teitä vastaan. Te israelilaiset, älkää sotiko Herraa, isienne Jumalaa, vastaan, sillä se ei teille onnistu."
Siis Leeviläiset, eli Jumalan valitsemat aikuiset eli yli 30v miehet vain kelpasivat papeiksi, eli palvelutehtävää suorittamaan !
Mutta aina on Jumalan tahtoa vastustettu ja valittu vääriä "palvelijoita" ja sitä ei Jumala katso hyvällä !
Yhä siis Jumalan palvelijoiden, eli Seurakunnan palvelutehtävissä olevien, tulee olla VAIN Jumalan valitsemia !
Siis ennen edes Leeviläiset alle 30v ikäiset miehet eivät vielä kelvanneet pappis palvelusta surittamaan, eli palvalutehtäväänsä, eli alaikäiset ja oppimattomat eivät siis kelpaa tätä nykyäkään !
Leeviläiset naiset eivät kelvanneet, vaikka kuuluivat Leeviläisten sukuun, sillä Jumala on valinnut vain miehet palvelutehtäviin!
Siis vaikka uudessa liitossa kuulumme kaikki pappis sukuun, niin palvelutehtäviin, eli palveluvirkoihin, eli Apostoleiksi ja Profeetoiksi ja Opettaja/paimeniksi, eivät kelpaa muut, kuin Hengellisesti aikuiset, uskovat miehet, ja heistäkin VAIN NE JUMALAN VALITSEMAT ja asettamat !
Ja VARMASTI Jumala varustaa voimalla ja tarvittavalla, ja vahvistaa ja suorittaa sen asettamisen julkisesti, kuten Hän teki apostolien kohdalla Helluntaina, kaiken Israelin kansan edessä, siis helluntaina Jumala teki opetuslapsista apostoleita, ja Hän vahvisti sen ihmeiden ja merkkien kautta, koko kansalle selvästi !
Siis kuten Leeviläiset papit vihittiin 30v iässä julkisesti tehtäviinsä, eli heidät pestiin ja voideltiin ja puettiin ja varustettiin, niin se on "kuva" uuden liiton vastaavasta Hengellisestä asettamisesta ja varustamisesta, ja Jumala vahvistaa sen kautta sen, että Hän on asettanut ihmisen tehtäväänsä !
Se siis ei tapahdu salassa, vaan on julkinen toimenpide, ja sen kautta Seurakunta tietää varmasti asian laidan, siis ihmeiden ja merkkien ja Voiman kautta ! En itsekään pidä siitä, että jotkut nimettävät itseään apostoleiksi. Mutta toisaaltaa, eikö "apostoli" tule kreikan sanasta "apostolos" mikä tarkoittaa "lähetetty"? Jokainen Jeesuksen lähettämä sanansaattaja (joka on ihminen, mutta ei enkeli) on siis eräänlainen apostoli (vaikka ei välttämättä virkansa puolesta). Jeesus lähetti heidät:
"MENKÄÄ kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille...." (Mark.16:15).
Lähetettyjä ei ollut ainoastaan 12 apostolia, sillä edellä mainitun lähetyskäskyn sai ainakin 500 miestä (1.Kor.15:6).
Minua huvitti aikoinaan se, kun eräs uskonveli sanoi näkevänsä että Jumala haluaa antaa minulle apostolin viran. Tämän jälkeen menin hänen kotisivulleen ja luin tarkkaan mitä siellä kerrottiin. Huomasin että hänen sivuillaan oli ainakin kaksi eri kirjoitusta jotka kertoivat eräästä hänen kokemastaan asiasta. Kirjoitukset olivat toisiinsa nähden ristiriidassa. Mainitsin hänelle asiasta ja pyysin korjaaman virheen, jotta kertomuksen luotettavuus paranisi. Kohta hän kirjoitti minulle takaisin ja sanoi, että minulle jäi apostolin virka saamatta, koska se ei kelvannut minulle.
Mahtaisinko tänä päivänä olla virkani puolesta apostoli, jos en olisi silloin arvostellut häntä? Enpä usko. Kylläkin lähetetty, mutta ei apostoli viran puolesta. Pitäkööt nimityksensä jos niin tahtovat.- luetaankosanaa2
Hei "jumalan" Pete !
Apostoli Paavali sanoo itsestään seuraavaa:
6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
Paaavali sanoo saaneensa opetuksen suoraan Herralta Jeesukselta !
Kun sanot itsesi olevan ns. lähetetty, niin Jeesusko sinut on lähettänyt väittämään, että Hän ei ole Jumala ???
Jeesusko siis sinulle on opettanut sen, että Hän ei ole Jumala ?
Hänkö sinut lähetti tuollaista muillekin opettamaan ?
Vai oletko muuttanut käsitystäsi viime kesksutelun jälkeen ? KYSYIT:
"Kun sanot itsesi olevan ns. lähetetty, niin Jeesusko sinut on lähettänyt väittämään, että Hän ei ole Jumala ???"
VASTAAN:
Jumala lähetti minut vahvistamaan todeksi sen mitä Jeesuskin on sanonut:
"Isä... Y-K-S-I-N OLET TOTINEN JUMALA..." (Joh.17:1,3).
Pyhä Henki ottaa sen minkä Jeesus on julistanut minulle, ja vaikuttaa minussa sen, että kerron siitä muillekin:
"Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille" (Joh.16:14).
KYSYIT:
"Jeesusko siis sinulle on opettanut sen, että Hän ei ole Jumala ?"
VASTAAN:
Kyllä Jeesus niin opetti, että joku muu kuin hän itse on se ainoa totinen Jumala:
"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee h-ä-n-e-l-t-ä, joka yksin on Jumala?" (Joh.5:44).
Vieläpä hän ei pitänyt itseään hyvänä (koska koki meidän lailla kiusauksia, vaikka Jumala ei ole pahan kiusattavana):
"Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin" (Mark. 10:18).- luetaankosanaa2
jumalan_pete kirjoitti:
KYSYIT:
"Kun sanot itsesi olevan ns. lähetetty, niin Jeesusko sinut on lähettänyt väittämään, että Hän ei ole Jumala ???"
VASTAAN:
Jumala lähetti minut vahvistamaan todeksi sen mitä Jeesuskin on sanonut:
"Isä... Y-K-S-I-N OLET TOTINEN JUMALA..." (Joh.17:1,3).
Pyhä Henki ottaa sen minkä Jeesus on julistanut minulle, ja vaikuttaa minussa sen, että kerron siitä muillekin:
"Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille" (Joh.16:14).
KYSYIT:
"Jeesusko siis sinulle on opettanut sen, että Hän ei ole Jumala ?"
VASTAAN:
Kyllä Jeesus niin opetti, että joku muu kuin hän itse on se ainoa totinen Jumala:
"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee h-ä-n-e-l-t-ä, joka yksin on Jumala?" (Joh.5:44).
Vieläpä hän ei pitänyt itseään hyvänä (koska koki meidän lailla kiusauksia, vaikka Jumala ei ole pahan kiusattavana):
"Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin" (Mark. 10:18).Voi "jumalan" Pete !
Sinulle olen JO monesti kertonut sen perusasian, että Jeesus eli Jumala tuli lihaksi ja ihmisen kaltaiseksi, ja SIINÄ IHMISEN ASEMASSA, Hän sanoi nuo Sanansa !
Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi
1 Alussa oli Sana(Jeesus), ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana(Jeesus) oli Jumala.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes viittaa tuohon kirjoittamaansa Totuuteen eli Jumalan lihaan tulemisesta seuraavassa:
1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
Mutta sinulle ei Totuus kelpaa, sillä olet mielistynyt valheeseen !
Pete, sinä viittasit siihen, että Sinä yksin olet Jumala, minä laitoin jo toiseen ketjuun edellisen keskustelumme jatkon liittyen tähän aiheeseen, laitan sen tähänkin:
Jäimme viimeksi Pete siihen, että kun sinäkin sitten lopulta olet polvillasi Jumalani Jeesuksen valtaistuimen edessä tuomittavana tekojesi mukaan, niin luepa Raamattua eli Sanaa sen verran, että kukaan muu ei voi tuomita ihmisiä yleensäkään saati kadotukseen, kuin Jumala yksin !
Miksi vain Jumala voi ja saa tuomita Pete ?
Näytäni eli kerron tämän asian, sinulle ihan käytännön tasolla !
Jeesus eli Jumala tulee tuomitsemaan KAIKKI miljaardit ihmiset, ja vieläpä TEKOJENSA mukaan !
Vain Jumala kykenee tietämään kunkin ihmisen teot ja jopa niiden tekojen motiivit oikein, ja vain KAIKKITIETÄVÄ Jumala, eli siis Jeesus voi tuomita joka ikisien ihmisen tekojensa mukaan oikein, kuklaan muu ei siihen pysty !
Ja kuitenkin "jumalan" Pete, sinä väität Jeesusta vain ihmiseksi tai enintään joksikin puolijumalaksi !
Näettekö kuinka voidaan ilman Pyhän Hengen Sanan avaamista eksyä totaalisesti Totuudesta, ja "jumalan" Petekin on olevinaan kovasti oppinut ja raamatun opettaja parhaimmasta päästä, siis oman luulonsa mukaan !
Lisäksi siis "jumalan" Pete väittää omalla tavallaan saaneensa tälläisenkin opetuksen muka Jumalalta, vaikka sen on suoraan perkeleeltä eli valheen isältä !
Varokaa siis näitä "jumalan" petejä ja sineliuksia, jotka kuten saatana valehteli Eevalle, että "Eihän Jumala ole sanonut", vaikka Jumala on selvästi sanonut !!!
Pete siis kirjoitti:
" Raamattu ei vaadi meiltä sitä että meidän täytyy uskoa Jeesuksen olevan sama Jumala jonka oma hän on "
Tämä "jumalan" Peten valheiden levittely tyyli on siis ihan sama kuin hänen isällään eli perkeleellä !
Raamattu opettaa siis selvästi, että tälläisten valheiden levittäjä on jopa kirottu:
Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus. LAINASIT RAAMATTUA (sitä tarkentaen):
" Alussa oli Sana(Jeesus), ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana(Jeesus) oli Jumala."
VASTAAN:
Tulet huomaamaan, että kun/jos lähdet tutkimaan Uutta Testamenttia, kreikankielisistä alkuteksteistä esim. sanakirjojen avulla, että "logos" (sana) pitää sisällään myös sellaisen ajatuksen, että se on viittaus Jumalan suunnitelmaan ja sanomaan, jonka hän toteutti Jeesuksen kautta, jolloin Jeesusta alettiin kutsumaan "Jumalan sanaksi":
"... ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana" (Ilm.19:13).
Jeesus oli Jumalan äänitorvi ja hän on Jumalan palvelija. Kristus on Jumalan! Jumala käski hänen välittämään kansalle sanoman. Siksi Jumala sanoi hänestä seuraavat sanat:
""Katso, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, minun rakkaani, johon minun sieluni on mielistynyt; minä panen Henkeni häneen, ja hän on saattava oikeuden sanomaa pakanoille" (Matt.12:18).
"Sana" (kreik: "logos") on Jumalan omistusta koska sana on JumalaN, tuossa edellä olevassa jakeessa (genetiivi muodossa). Eli kun Joh.1:14 täydentää ykkösjaetta (Joh.1:1) ja kertoo että sana tuli lihaksi, niin se tarkoittaa että Jumalan sanoma/ viesti/ ajatus tuli lihaksi, silloin kun Jeesus tuli maailmaan Jumalan lähettämänä.
Raamatusta saa monista jakeista vahvistuksen siihen, että Jeesus on Jumalan palvelija, ja että hän ei toteuttanut omaa tahtoaan puhuessaan, vaan lähettäjänsä Jumalan tahdon (Jes.42:1, Jes.49:5,6, Jes.52:13-15, Jes.53:11, Matt.12:18-20, Joh.4:34, Joh.5:36, Joh.6:38,39, Joh.14:31, Joh.17:4, RKK Apt.3:13, RKK Apt.3:26, Fil.2:5-8, Heb.10:5-10).
Toisin sanoen: Kun Joh.1:1c kertoo meille, että "sana" ("logos") oli "Jumala", niin se voi hyvinkin tarkoittaa, että se oli Jumala itse joka seisoi alussa sanojensa takana. Paljastaahan sen luomikertomuskin, että Jumala loi alussa sanojensa kautta, ja nimenomaan a-l-u-s-s-a. Silloin Jumala puhui, ja Jeesus toteutti sen, sen samaisen voimavaikutuksen kautta (pyhän hengen), jonka Jumala antoi virrata ainosyntyisen Poikansa kautta. Jeesus jopa elää tuon samaisen voiman kautta, eikä itsensä kautta (2.Kor.13:4).
On myös toinen varteen otettava selitys Joh.1:1c:lle. Se on se, että sanoa "theos" on monimerkityksellinen, aivan samalla tavalla kuin sana "elohim" VT:ssa. Elohimeiksi ja theokseiksi on Ramatussa kutsuttu, ei ainoastaan ainoata Jumalaamme, vaan myös heitä joille Jumalan sana tuli (Joh.10:35). Tuliko Jumalan sana Jeesuksellekin? Tuli varmasti, sillä hän sanoi puhuvansa sen, minkä Jumala oli hänet käskenyt puhua (Joh.8:28, Joh.12:49,50). Jumalan suunnitelma ja idea oli siis tullut lihaksi Jeesuksen kautta.
"Jumala"-sanan monikäyttöisyys Raamatussa, tulee esille mm. siinä, että myös Moosesta, Aaronia, aurinkoa ja kuuta, enkeleitä, epäjumalia, Jumalan sanan saaneita ja jopa Saatanaaa on kutsuttu jumalaksi. Ajatella, jopa Saatanaaa on kutsuttu jumalaksi (2.Kor.4:4), aivan samalla sanalla kuin Jeesustakin (sanalla "theos), siitäkin huolimatta että tämä sielunvihollinen on tätä nykyä alistettu Jeesuksen herruuden alle, koska meidän ainoa Jumala, Isä, on niin nähnyt asian hyväksi.
Paavali valaisee asian hyvin kirjoituksessaan:
"Sillä vaikka olisikin NIIN SANOTTUJA JUMALIA, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja NIITÄ ON PALJON SEMMOISIA JUMALIA ja herroja, niin ON MEILLÄ KUITENKIN AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa" (1.Kor.8:5,6).
Huomasitko?
...NIIN SANOTTUJA JUMALIA...
... NIITÄ ON PALJON SEMMOISIA JUMALIA...
... ON MEILLÄ KUITENKIN AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ...
Sanat "elohim" ja "theos" tarkoittaa samaa asiaa. Sen ymmärtää kun tutkii noita sanoja sanakirjoista. Sana "elohim" tulee juurisanasta "el". Sana "el" tarkoittaa kirjaimellisesti "mahtava" ja "voimallinen". Eli ne Paavalin mainitsemat, "niin sanotut jumalat", ovat joillekin ihmisille jumalia, koska he pitivät heitä "mahtavina" ja "voimallisina". Entäs kuka on tämän maailman väliaikainen hallitsija ja ilmavallan hallitsija? Saaatana! Siksi häntäkin kutsutaan jumalaksi Raamatussa (2.Kor.4:4).luetaankosanaa2 kirjoitti:
Voi "jumalan" Pete !
Sinulle olen JO monesti kertonut sen perusasian, että Jeesus eli Jumala tuli lihaksi ja ihmisen kaltaiseksi, ja SIINÄ IHMISEN ASEMASSA, Hän sanoi nuo Sanansa !
Hepr. 2:7 Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi
1 Alussa oli Sana(Jeesus), ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana(Jeesus) oli Jumala.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes viittaa tuohon kirjoittamaansa Totuuteen eli Jumalan lihaan tulemisesta seuraavassa:
1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
Mutta sinulle ei Totuus kelpaa, sillä olet mielistynyt valheeseen !
Pete, sinä viittasit siihen, että Sinä yksin olet Jumala, minä laitoin jo toiseen ketjuun edellisen keskustelumme jatkon liittyen tähän aiheeseen, laitan sen tähänkin:
Jäimme viimeksi Pete siihen, että kun sinäkin sitten lopulta olet polvillasi Jumalani Jeesuksen valtaistuimen edessä tuomittavana tekojesi mukaan, niin luepa Raamattua eli Sanaa sen verran, että kukaan muu ei voi tuomita ihmisiä yleensäkään saati kadotukseen, kuin Jumala yksin !
Miksi vain Jumala voi ja saa tuomita Pete ?
Näytäni eli kerron tämän asian, sinulle ihan käytännön tasolla !
Jeesus eli Jumala tulee tuomitsemaan KAIKKI miljaardit ihmiset, ja vieläpä TEKOJENSA mukaan !
Vain Jumala kykenee tietämään kunkin ihmisen teot ja jopa niiden tekojen motiivit oikein, ja vain KAIKKITIETÄVÄ Jumala, eli siis Jeesus voi tuomita joka ikisien ihmisen tekojensa mukaan oikein, kuklaan muu ei siihen pysty !
Ja kuitenkin "jumalan" Pete, sinä väität Jeesusta vain ihmiseksi tai enintään joksikin puolijumalaksi !
Näettekö kuinka voidaan ilman Pyhän Hengen Sanan avaamista eksyä totaalisesti Totuudesta, ja "jumalan" Petekin on olevinaan kovasti oppinut ja raamatun opettaja parhaimmasta päästä, siis oman luulonsa mukaan !
Lisäksi siis "jumalan" Pete väittää omalla tavallaan saaneensa tälläisenkin opetuksen muka Jumalalta, vaikka sen on suoraan perkeleeltä eli valheen isältä !
Varokaa siis näitä "jumalan" petejä ja sineliuksia, jotka kuten saatana valehteli Eevalle, että "Eihän Jumala ole sanonut", vaikka Jumala on selvästi sanonut !!!
Pete siis kirjoitti:
" Raamattu ei vaadi meiltä sitä että meidän täytyy uskoa Jeesuksen olevan sama Jumala jonka oma hän on "
Tämä "jumalan" Peten valheiden levittely tyyli on siis ihan sama kuin hänen isällään eli perkeleellä !
Raamattu opettaa siis selvästi, että tälläisten valheiden levittäjä on jopa kirottu:
Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
2. Joh. 1:7 Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.Kirjoitit minulle että "Jeesus eli Jumala tuli lihaksi ja ihmisen kaltaiseksi...".
En tiedä mitä käännöstä sinä luet, mutta minun Raamattuni ei sano että Jumala tuli ihmiseksi, vaan se jopa kieltää sen. Raamattuni opettaa, että "Jumala ei ole ihminen" (4.Moos.23:19, 1.Sam.15:29). Sitä vastoin apostoli Paavali opetti vielä Jeesuksen ylösnousemisen jälkeenkin, että Jeesus on ihminen, sanoilla "Ihminen Kristus Jeesus" (1.Tim.2:5).
Oliko Jumala Kristuksessa? Oli, sillä häntä ei voida koteloida vain yhteen paikkaan kun hän kerran voi edustaa itse itseään kaikkialla yhtä aikaa voimavaikutuksensa kautta.
Jumala oli Kristuksessa:
" Sillä Jumala oli Kristuksessa...".
Mutta yllätys yllätys, hän voi olla samanaikaisesti myös muissakin ihmisissä:
"... Jumala on totisesti teissä" (1.Kor.14:25).
"... sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi" (Fil.2:13).
" Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa" (1.Joh.4:15).
- KTS--
Apostoli tarkoittaa kieliopillisesti samaa kuin Piispa (Bishop) eli lähettiläs.
On myös shakkinappula.- BannattuVäärinajattelija
Ei kannata selittää helluntailaisille. Heillä on toinen evankeliumi. He eivät tunnusta samaa Raamatun oppia ja maailmanhistoriaa kristittyjen kanssa.
Jeesus valitsi apostolit ja heitä oli kaikkiaan, olikos heitä nyt sitten 13? 12 opetuslasta, joista siis Juudas petti jengin ja hänen tilalleen arvottiin uusi henkilö, eli edelleen 12 ja Paavali oli 13.? Juudas ei koskaan ollut apostoli, eihän?
Pietari oli siis apostoli ja Rooman seurakunnan ensimmäinen johtaja, piispa. Tätähän hellarit eivät ole koskaan tunnustaneet, vaan heillä on muu oppi ja kirkkohistorian selitys, eli pseudoevankeliumi. Tämän Pietarin apostolin-, eli piispanviran seuraajia ovat olleet nk. Rooman paavit. Noin 1000 vuotta myöhemmin syntyi Kirkossa skisma ja Katolinen kirkko jakaantui itään ja länteen.
Taitaapi muuten olla niin, en tiedä ja mulla on poliittisista syistä pitkä banni piispojen sivustolle (siellä saa, ja tuleekin haukkua Venäjää mielinmäärin, mutta paha sana USA:ta vastaan toi allekirjanneelle 4 kuukauden "ja taas mennään!"-bannin), joten en voi kysyä, mutta kaiketi ortodoksiset / katolilaiset pääpaikat, eli istuimet sijaitsevat siellä, missä kukin apostoli aloitti työnsä. Olikos se Matteus joka hilpaisi Siinain läpi Egyptiin ja hänen toiminnastaan syntyi katolilaisuuteen kuuluva kopti-kirkko? Kopteilla myös on paavinsa.
Onko Isä Jumala koskaan sanonut olevansa kaksi tai kolme persoonaa?
Ei!
Tosin sanoen: Jumalan on vain yksi, eikä kaksi taikka kolme. Aivan kuten Jeesus opetti. Jeesus opetti että hänenkin Jumalansa on vain yksi (Mark.12:29) ja piti sitä kaikesta tärkeimpänä käskynä. Onko opettajasi muistuttanut sinua siitä?
Tiesitkö että Jeesusta kutsutaan ihmiseksi (Raamatussa) vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin ja että Jumala ei ole ihminen?
Tiesitkö että Jeesus elää Jumalansa voimasta (pyhästä hengestä), ja että Jumala elää omasta voimasta?
Tiesitkö että Jeesus on luotu, ja että Jumala ei ole luotu, vaan oli Jeesuksen synnyttäjä ennen kuin maailma luotiin?
Tiesitkö että Jeesusta kutsutaan Raamatussa Jumalan profeetaksi, Pojaksi ja palvelijaksi, ja että Isä Jumalaa ei ole koskaan sellaisiksi kutsuttu?
Tiesitkö että Jeesus kuoli ja että Jumala on ainoa jolla on kuolemattomuus?
Tiesitkö että Isä ja Poika ovat kaksi eri yksilöä, että heillä on molemmilla oma tahto, ja että he istuvat valtaistuinsalissa vierekkäin eikä sylikkäin?
Tiesitkö että ei kukaan ole nähnyt Jumalaa, vaikka Jeesus on nähty Jumalan kuvana, kuten mekin olemme Jumalan kuva?
Tiesitkö että on olemassa paljon "sellaisia jumalia", eli "niin sanottuja jumalia" ja että meillä samanaikaisesti on ainoastaan yksi Jumala, joka on Isä?
Tiesitkö että Raamatusta löytyy todisteet edellä oleville väittämille?
Seuraa alapuolella olevaa linkkiä niin todistan edellä mainitut asiat Raamatusta. Todistan myös sen, että Jeesus on "niin sanottu jumala", mutta ei se meidän ainoa Jumala, sillä vain Isä on luonnostaan Jumala:
http://www.jumalaoppia.com/index.php/teologiaa/157-todisteet-siita-etta-jeesus-ei-ole-luonnostaan-jumala- luetaankosanaa2
Olet ihan sekaisin oppeinesi "jumalan" Pete !
Mutta eihän se ihme ole, sillä olet valheen isän lapsi, ihan selvästi !
Siis et opettaisi isäsi valheita ja Totuuden vääristelyjäsi, jos olisit Jumalan lapsi !
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Tiedätkö Pete, että mikä on persoona pronomini ?
Onko Hän, sellainen ?
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Pete, kumpi/kuka lähetti Hänet, eli Pyhän Hengen ?
Näistä sinun kirjoituksistasi jo näkee sen, että et ymmärrä Hengellisiä Totuuksia ollenkaan, etkä sitä voikaan tehdä, sillä ne aukeavat vain Hengellisille Jumalan lapsille, eli nille joilla on Lapseuden Henki, eli Totuuden Henki, eli Pyhä Henki !
Raamattu sanookin selvästi, että Hengelliset avautuvat vain ja ainoastaan Hengellisille:
1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Siis meidän opetuksemme, jonka olemme siis Herralta saaneet Hengen avaaman Sanan kautta, on ihan eri tasolla, kuin Peten ja Simeliuksen, sun muiden teidän, Sanan mukaan "tämän maailman viisautenne" ! Kysyit minulta, että tiedänkö mikä on "persoonapronomini", ja mainitsit heti perään "puolustajan", Pyhän Hengen.
Kuinka hauskaa onkaan että toit asian esille. Olen nimittäin tutkinut tuota Raamatussa olevaa "hän"-sanaa eilisen päivän aikana, käyttämällä kreikankielen sanakirjoja ja kielioppeja...
Eilen, ja aikaisemminkin, tulin siihen tulokseen että mainitsemissasi jakeissa (Joh.14:26, Joh.15:26, Joh.16:7) käytetään maskuliinista demonstratiivipronominia "ekeinos", eikä lainkaan persoonapronominia "autos", sen eri muotoineen. Itse asiassa, Pyhästä Hengestä EI KOSKAAN käytetä persoonapronomineja alkuteksteissä. Tulin myös siihen tulokseen että "ekeinos" (esim. noissa mainitsemissa jakeissasi) ei itsessään todista että kyseessä olisi persoona. Sanojen suvut eivät tietenkään ole viittauksena sukupuoleen, eikä edes siihen onko kyseessä persoona. Se ei ole edes niiden tarkoitus. Vaan niiden tarkoitus on osoittaa mm. sen, minkä muotoiset sanat kuuluvat yhteen ja mitkä ei. Näin siis ainakin kreikan kielessä.
On järkeenkäypää ja aivan kreikan kieliopin mukaista että jakeissasi käytetään maskuliinista pronominia "ekeinos", viittaamaan "puolustajaan" (kreik: "parakletos") koska sana "parakletos" on suvultaan maskuliini. Eli nuo sanat täytyy sopia yhteen, sillä jos substantiivi on maskuliini, silloin täytyy myös siihen liitetty pronomini myös olla maskuliini. Mutta tuo sana "ekeinos" on nimenomaan demonstratiivipronomini, eikä suinkaan persoonapronomini.
Noin kolmannes kaikista UT:n esiintymskerroista on "ekeinos" sanan käännössanaksi valittu persoonapronomini (sen sijaan että se olisi jätetty demonstratiivipronominiksi), siitä syystä että kääntäjät ovat halunneet tehdä "hienon käännöksen", jossa tiettyjä (oletettuja) persoonia kutsutaan "häneksi". Minusta on kuitenkin esim. suomenkielessä luontevampaa sanoa esim. "se tyttö", sen sijaan että sanoisin "hän tyttö", vaikka tyttö onkin persoona. Mutta Raamattu ei todista että Pyhä henki olisi persoona:
http://jumalaoppia.com/index.php/harhaopit/52-harhaoppi-pyha-henki-on-persoona
Kuitenkin on niin, että sanojen suvut itsessään eivät kerro meille (saatikka todista) onko kyseessä mies tai nainen, tai ylipäätänsä persoona. Esimerkkitapauksissasi "ekeinos" on vittauksensa parakleetokseen, eikä siten ole suora viittaus "pyhään henkeen" (pneuma hagion), vaan puolustajaan ("parakletos").
Pyhästä Hengestä on kymmeniä viittauksia UT:ssa, ja silti, yhtään ainoata kertaa ei ole siitä käytetty "autos"-sanaa, mikä on se varsinainen "hän"-sana. Ainoat poikkeukset ovat ne jossa Pyhää Henkeä kutsutaan "puolustajaksi", ja sekin isien perinnäissääntöjen ideologian mukaisesti, jolloin kun Pyhää Henkeä pidetään persoonana, ovat uskaltaneet muuttaa demonstratiivipronominin persoonapronominiksi. "Hän"- sanan tilalle olisi voinut ennemmin laittaa sanoja kuten "tämä", "sama" tai "se", jolloin mitään ristiriitoja ei olisi syntynyt käännöstöihin. Mutta trinitaristisille kääntäjille on ollut tärkeätä pitää kiinni isien perinnäissäännöistä kuin uskollisuudesta Jumalan omiin sanoihin jotka hän lausui Jeesuksen kautta:
"Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette" (Mark.7:13).luetaankosanaa2 kirjoitti:
Olet ihan sekaisin oppeinesi "jumalan" Pete !
Mutta eihän se ihme ole, sillä olet valheen isän lapsi, ihan selvästi !
Siis et opettaisi isäsi valheita ja Totuuden vääristelyjäsi, jos olisit Jumalan lapsi !
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Tiedätkö Pete, että mikä on persoona pronomini ?
Onko Hän, sellainen ?
Joh. 15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Joh. 16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Pete, kumpi/kuka lähetti Hänet, eli Pyhän Hengen ?
Näistä sinun kirjoituksistasi jo näkee sen, että et ymmärrä Hengellisiä Totuuksia ollenkaan, etkä sitä voikaan tehdä, sillä ne aukeavat vain Hengellisille Jumalan lapsille, eli nille joilla on Lapseuden Henki, eli Totuuden Henki, eli Pyhä Henki !
Raamattu sanookin selvästi, että Hengelliset avautuvat vain ja ainoastaan Hengellisille:
1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Siis meidän opetuksemme, jonka olemme siis Herralta saaneet Hengen avaaman Sanan kautta, on ihan eri tasolla, kuin Peten ja Simeliuksen, sun muiden teidän, Sanan mukaan "tämän maailman viisautenne" !Kysyit minulta että "kumpi/kuka lähetti Hänet, eli Pyhän Hengen?".
Siihen on helppo vastata. Molemmat heistä lähettivät Pyhän Hengen. Miten se on mahdollista? Siten että Jumala lähetti sen välimiehen, asiamiehensä Jeesuksen kautta. Silloin molemmat ovat lähettäjiä. Asiaan ei siis liity mitään mystiikkaa.
Jeesus sanoi opetuslapsilleen, "Parantakaa sairaita..." ja "... parantakaa sairaat..." (Matt.10:8, Luuk.10:9).
Kuka siis paransi sairaat, etenkin kun tiedämme Pietarin sanonneen parantumisihmeen jälkeen kansanjoukolle:
"Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään" (Apt.3:12).
Kuka siis paransi sairaat? Kielsikö Pietari parantaneensa sairaan? Ei! Hän ainoastaan kielsi sen että he olisivat omalla voimallaan tehneet parantumisihmeen. Voima parantumiseen oli siis Pyhästä Hengestä, Jumalan voimavaikutuksesta, jonka Jeesus lupasi lähettää. Näin olemmekin saaneet useita parantajia. Jeesus paransi Pietarin kautta käyttämällä Jumalan voimavaikutusta Pietarissa. Parantajina toimi siis Jeesus, Pietari ja Pyhä Henki. Ja kun vielä tarkempia ollaan, niin ei voida olla mainitsematta Jumalaa, sillä se oli hän joka oli voidellut Jeesuksen, niin että hän voi kastaa meidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Jeesus ei voidellut itse itsensä, vaan hän sai voitelun.
- Seurakunta.on
Apostoleja eli lähetyssaarnaajia on aina ollut helluntaiseurakunnissamme. He tekevät työtä uusilla alueilla, voittavat sieluja ja järjestävät voitetut ihmiset helluntaiseurakunnan toimintamalliin.
- apostoklhjbk
Seurakuntien perustaja
Niin on ilmestynyt Apostoli, juu.
Uuraisten helluntaiseurakuntaa johtaa Miko Puustelli, joka on paremmin tiedetyn Timon sukua.
Ja kuolemantuomiota Suomeen vaatinut kansanedustaja Teuvo Hakkarainen on kyseisen helluntaiseurakunnan jäsen.- Uskova2
Oikean Apostolin tunnistaa siitä, että hän on elänyt Jeesuksen kanssa samaan aikaan, ja saanut henkilökohtaista opetusta Jeesukselta. Jeesus on siis valinnut itse henkilökohtaisesti kaikki omat Apostolinsa. Nämä Apostolit olivat myös kuoleman ja ylösnousemuksen todistajina. Heillä kaikilla toimivat apostoliset tunnusmerkit, mitkä on lueteltu mm. Markuksen evankeliumissa luvussa 16. Paavalin valitsemisesta Raamattu kertoo erikseen, sillä hänen valintansa oli hieman toisenlainen.
Eli kaikki muut ovat valheapostoleja.
Ja vielä yksi helppo tapa erottaa valheapostolit: Raamattu mainitsee kaikki Jeesuksen opetuslapset eli Apostolit nimeltä. Ei siis ole mahdollisuutta erehtyä!
Raamatun mukaan apostolius ei ole periytyvä titteli, eikä Raamattu myöskään lupaa uusien Apostolien tuloa seurakuntiin. - onkomuitakin
Onko muissa seurakunnissa valheapostoleja?
Apostoliksi tekeytyvähän saa aikaan luottamusta yli Raamatun ja hän voi opettaa omaa eksytystään rajoittamattomasti, koska kukaan ei uskalla kyseenalaistaa apostolin opetusta!
Kaikki muu opetus, joka eroaa 'apostolin' opetuksesta leimataan harhaopiksi! Olen törmännyt tällaiseen ilmiöön. Tuon apostolin opetus on täydellistä sanojan mielestä ja kaikki muut helluntaipastoritkin elävät korvausteologian harhaopissa eli synnissä, kun eivät noudata Tooraa eli eivät vietä sapattia, eivät saarnaa kymmenyksien täsmällisestä maksamisesta, eivät julista israelin juhlien viettämisestä, Tooran ruokavalion noudattamisesta ja muista Tooran säädöksistä ja eivät tee parannusta näistä synneistään, esim. myös joulun ja pääsiäisen viettämisestään. - VesaNasareth
Uskomatonta arroganssia tulette näkemään jokaiselta "apostolilta".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275