Näyttää siltä olen saanut "joululahjaksi" vyöruusun joka on aika kivulias, Olen aivan pihalla miten sitä tulisi hoitaa. Rakkuloita pikkuhiljaa nousee ihon pintaan, kutinaa, kipua ja ärsyttävää oloa.
Vesirokkovirus on kuulema aiheuttaja, lääkäri aika on jonne olen menossa, Mitähän hoitoa, se on, lääkettä saan.
Onko jollakin palstalaisella kokemusta vyöruususta, nyt olisi myötätunto tarpeen.
Vyöruusu Herpus Zoster
4
101
Vastaukset
- hetilääkäriin
Lääkäriin heti päivystysajalla ! Lääke heti oireiden ilmaannuttua voi auttaa, mutta kivulias se voi olla varsinkin vanhuksilla kuukausia, jopa vuoden. Sain heti tablettilääkityksen virukseen , silti tuli monen kuukauden piina, vaatteitakaan ei olisi kärsinyt kipualueella pitää. Ruusu voi levitä myös silmiin, joten se on huolella hoidettava. Kipulääkettä jouduin syömään ja jotain voidetta sain rakkuloihin.
uusi tutkimus kertoo, että sydänkohtauksen vaara on tuplaantunut vyöruusun alkuvaiheessa.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/duodecim/vyoruusu_suurentaa_aivohalvauksen_ja_sydankohtauksen_vaaraa_tilapaisesti Olen kovien kipujen tuttu ja pari vyöruusuakin kärsinyt. Ensimmäinen ilmästyi lähelle silmää ja minä äkkiä terveyskeskukseen.
Ei tuollainen mitään, laita vaan hiukan jotain salvaa, neuvoi vastaanottoapulainen.
Kun itselläni oli hiukan taustatietoa ja kovat kivut sekä silmän vioittumisen vaara, menin ihotautilääkärille, joka oitis tunsi voivani. Lääkkeillä ja voiteella tuo vaiva hoitui nopeasti.
Jos kukkarosi sallii, painu ihotautien erikoislääkärille.
Toinen vyöruusuksi olettamani iski tosiaan vyötärön kohdalle. Kun kivut olivat lievähköt ja jotain salvaakin tiesin käyttää, selvisin siedettävässä ajassa.- Heti.huomenna
Toivottavasti lääkäriaika on hyvin pian. Tauti pääsee pahaksi, jollet saa heti apua.
- rokotetaan
Vyöruusuun on olemassa rokote, mutta se pitäisi ottaa ennen 50 vuotispäivää, niin teho olisi parhaimmillaan. Monet ottavat vanhemapanakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11556Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras911468Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221041Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva194916- 116810
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2777Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29730- 7704
- 60683