Ylinopeus vs. pahoinpitely

per_aukko

12

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsitelty.aihe

      Käsitelty aihe, eri otsikon alla vaan.

      • Niin_da

        Sitä paitsi... Pahoinpitelemällä vaarannat vain yhden henkilön terveyden. Ylinopeudella vaarannat itsesi, kyytiläisesi ja muut liikenteessä olijat. Onhan se suhteessa ihan oikein.


      • Asia on täysin väärin kai jo ylinopeudesta saa enemmän kuin mitä ählämit raiskauksista????


      • hyvä.pelle
        autoilija kirjoitti:

        Asia on täysin väärin kai jo ylinopeudesta saa enemmän kuin mitä ählämit raiskauksista????

        Palstapelle "autoilija" arto, vaikka idiootti oletkin, niin kysymyksesi on aiheellinen.


      • Niin_da kirjoitti:

        Sitä paitsi... Pahoinpitelemällä vaarannat vain yhden henkilön terveyden. Ylinopeudella vaarannat itsesi, kyytiläisesi ja muut liikenteessä olijat. Onhan se suhteessa ihan oikein.

        Pahoinpitelyllä vahingoitetaan yhtä. Ylinopeutta voi olla 100km/h ilman uhreja


      • Bussissa kirjoitti:

        Pahoinpitelyllä vahingoitetaan yhtä. Ylinopeutta voi olla 100km/h ilman uhreja

        Ei vaaranneta. Kyllä sakkolaki on ihan päin v......tua


    • aukko_perä

      Niin jos ajaa yksin autolla maantiellä, jossa ei ole muuta liikennettä vaikkapa 96 km/h kahdeksankympin alueella, niin on mielestäsi oikein että siitä saa suuremman sanktion kuin siitä että lyö jotain randomhenkilöä nyrkillä naamaan.. näinkö se menee? Sitäpaitsi liikenteenvaarantaminen on käsittääkseni eri juttu kuin pelkkä ylinopeus.

      Sitäsitäpaitsipaitsi, eikö tällä palstalla saa tehdä avauksia kuin niistä aiheista joista ei ole ennen keskusteltu. Onko jossain lista näistä aiheista niin tietää jatkossa tsekata etukäteen, ettei kukaan vaan vedä hernettä nenuun...? Taitaa olla palstapoliisi tarkempi kuin peltipoliisi...

      • Vain pari prosenttia liikenneonnettomuuksista on syynä ylinopeus, mutta sitä vain kytätään


      • pelle.se.on
        autoilija kirjoitti:

        Vain pari prosenttia liikenneonnettomuuksista on syynä ylinopeus, mutta sitä vain kytätään

        Palstapelle "autoilija" arto, kun sinä toheltaessasi tapat jonkun, niin se on vielä vähemmän kuin pari prosenttia. Olisiko tämä mielestäsi sallittava kun on jopa alle pari prosenttia?


    • hyvämuistaa

      Ylinopeudesta, rattijuopumuksesta ja kaikista liikennerikkomuksista olisi aivan aiheellista saada tuntuvat rangaistukset. Jotain kun sattuu, niin vastapuolelle käy yleensä aika huonosti.

    • Demokratiaaa

      Niin siis ylinopeudesta joku saa rajusti suuremman sakon kuin väkivallasta, mutta joku muu ei saa. Vähätuloisemman liikenneriski on vähäisempi, väkivallassa kaikille sakot on samat kaikille,

      • diiiiipadaaaaii

        "Niin siis ylinopeudesta joku saa rajusti suuremman sakon kuin väkivallasta, mutta joku muu ei saa. Vähätuloisemman liikenneriski on vähäisempi, väkivallassa kaikille sakot on samat kaikille,"

        Mitähän tuolla oikein yritetään sanoa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe