Ylinopeudesta saa isommat sakot..
http://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/autoliitto-kritisoi-16-km-h-ylinopeudesta-isommat-sakot-kuin-pahoinpitelystä/ar-AAghe5v?li=AA8sbb&ocid=mailsignoutmd
Ylinopeus vs. pahoinpitely
12
112
Vastaukset
- käsitelty.aihe
Käsitelty aihe, eri otsikon alla vaan.
- Niin_da
Sitä paitsi... Pahoinpitelemällä vaarannat vain yhden henkilön terveyden. Ylinopeudella vaarannat itsesi, kyytiläisesi ja muut liikenteessä olijat. Onhan se suhteessa ihan oikein.
- hyvä.pelle
autoilija kirjoitti:
Asia on täysin väärin kai jo ylinopeudesta saa enemmän kuin mitä ählämit raiskauksista????
Palstapelle "autoilija" arto, vaikka idiootti oletkin, niin kysymyksesi on aiheellinen.
Niin_da kirjoitti:
Sitä paitsi... Pahoinpitelemällä vaarannat vain yhden henkilön terveyden. Ylinopeudella vaarannat itsesi, kyytiläisesi ja muut liikenteessä olijat. Onhan se suhteessa ihan oikein.
Pahoinpitelyllä vahingoitetaan yhtä. Ylinopeutta voi olla 100km/h ilman uhreja
Bussissa kirjoitti:
Pahoinpitelyllä vahingoitetaan yhtä. Ylinopeutta voi olla 100km/h ilman uhreja
Ei vaaranneta. Kyllä sakkolaki on ihan päin v......tua
- aukko_perä
Niin jos ajaa yksin autolla maantiellä, jossa ei ole muuta liikennettä vaikkapa 96 km/h kahdeksankympin alueella, niin on mielestäsi oikein että siitä saa suuremman sanktion kuin siitä että lyö jotain randomhenkilöä nyrkillä naamaan.. näinkö se menee? Sitäpaitsi liikenteenvaarantaminen on käsittääkseni eri juttu kuin pelkkä ylinopeus.
Sitäsitäpaitsipaitsi, eikö tällä palstalla saa tehdä avauksia kuin niistä aiheista joista ei ole ennen keskusteltu. Onko jossain lista näistä aiheista niin tietää jatkossa tsekata etukäteen, ettei kukaan vaan vedä hernettä nenuun...? Taitaa olla palstapoliisi tarkempi kuin peltipoliisi...- pelle.se.on
autoilija kirjoitti:
Vain pari prosenttia liikenneonnettomuuksista on syynä ylinopeus, mutta sitä vain kytätään
Palstapelle "autoilija" arto, kun sinä toheltaessasi tapat jonkun, niin se on vielä vähemmän kuin pari prosenttia. Olisiko tämä mielestäsi sallittava kun on jopa alle pari prosenttia?
- hyvämuistaa
Ylinopeudesta, rattijuopumuksesta ja kaikista liikennerikkomuksista olisi aivan aiheellista saada tuntuvat rangaistukset. Jotain kun sattuu, niin vastapuolelle käy yleensä aika huonosti.
- Demokratiaaa
Niin siis ylinopeudesta joku saa rajusti suuremman sakon kuin väkivallasta, mutta joku muu ei saa. Vähätuloisemman liikenneriski on vähäisempi, väkivallassa kaikille sakot on samat kaikille,
- diiiiipadaaaaii
"Niin siis ylinopeudesta joku saa rajusti suuremman sakon kuin väkivallasta, mutta joku muu ei saa. Vähätuloisemman liikenneriski on vähäisempi, väkivallassa kaikille sakot on samat kaikille,"
Mitähän tuolla oikein yritetään sanoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602