Jos Sonera sulkee puhelinliittymän maksamattomien laskujen vuoksi, sulkevatko samalla kaikki muutkin kyseisen henkilön liittymät(kuten nettiliittymän)?
Kaverin serkun tuttavan "exän" puolesta kyselen tälläista asiaa... eli ei tarvitse saarnata sitä perinteistä "maksa laskusi, pummi" soopaa. Toki jos siltä tuntuu, niin saarnaa pois.
Lasku maksamatta/liittymän sulkeminen
13
5349
Vastaukset
- Tutustu_laskun_sisältöön
Tunnusta pois, omasta laskustasi on kyse;) Ennen laskun erääntymistä oli mahdollisuus hoitaa maksuajan siirto Soneran "omilla sivuilla", lähettää tekstiviesti tai hoitaa asia jopa soittamalla. Tutki tarkemmin noilta sivuilta:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Hae-maksuaikaa-Omilla-Sivuilla?id=1166 Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin. => tutustu liittymän ehtoihin, koska se jäi sopimusta tehdessä tekemättä? Eikös laskusta näy, mitä palveluja se sisältää? - khylkhyl_
Kyllä, näin minulle ainakin ennen on tehty. Jos siis vaikka puhelinmaksu on myöhässä ja itse jo tehty siirto eräpäivästä niin ovat sitten katkaisseet netinkin samalla. Sitten taas jos on tehnyt määräaikasen kytkysopparin niin eivät suostu sitä vapaaehtoisesti purkamaan vaan pitää odotella, että laskut erääntyy ja purkavat itse koko kytkyn, samalla sitten toki menee kaikki muutkin sopparit tai vähintäänkin katkaisevat kaikki liittymät, sekä netin että puhelinliittymän.
- Karhun.maksanut
Kyllä. Kaikki samalla sossutunnuksella tehdyt liittymät suljetaan. Mutta jos oletkin tilannut nettilaskun, niin karhulasku tulee paperisena. Kannattaa kuitenkin tarkastaa oma osoite, ettei exä heitä paperilaskua roskikseen.
- pitäköön-tunkkinsa
Eivät sulje eivätkä pura liittymäsopimusta koska ei ole perusteita sulkemiseen tai sopimuspurkuun vaikka laskut ovat maksamatta, he vain myyvät velat perintäyhtiölle jolloin saatavia ei ole avoinna soneralla sekä liittymä jää toimintaan normaalisti.
Tämä on viimeisin (29.2.2016) saatu tieto TeliaSoneran asiakaspalvelusta.
Itse irtisanoin liittymäni kirjallisesti ja toimitin kädestä sonera pisteen asiakaspalvelijan käteen vuonna 2011, jolloin minun mielestäni laskunmaksuvelvoite päättyi, eikä minulla ole ollut sim-korttiakaan tuohon liittymään moniin vuosiin jonka vuoksi sen aikoinaan irtisanoin mutta kuinka ollakaan eivät olleet sulkeneet liittymää vaan olivat jättäneet voimaan. Laskuja eivät lähettäneet viimeisen 4 vuoden aikana ainuttakaan vaan olivat laittaneet suoraan sergeliin joka on teliasonera konserniin kuuluva yhtiö ja he eivät perineet myöskään vaan laittoivat haasteelle lisäten yli 700 euroa oikeudenkäyntikuluja. Ja mikä huvittavinta tässä asiassa on niin siellä haasteella ei ole mukana avointa pääomaa ollenkaan.
TeliaSoneralla ei asiaa käsitellä mitenkään, suullisesti ovat myöntäneet että heillä on tapahtunut tiedonkulussa virhe, eivätkä tällä hetkellä pysty oikaisemaan tapahtunutta virhettä koska se on oikeudessa riita-asiana. Kuluttaja-asiamieskään ei voi hoitaa asiaa koska se on käräjillä.
Lakimies totesi että maksa kaikki kulut sopimalla tai sitten maksat suuremmat kulut tuomion kanssa. Koska käytäntönä oikeusasteissa on se että kantajaa uskotaan eikä vastaajaa vaikka olisi kopio irtisanomisilmoituksesta, sillä ei ole mitään merkitystä asiassa.
TeliaSonera on täysin paska yritys joka väkisin pitää asiakkuudet voimassa ja väkisin rahastaa! - VälttäkääSoneraa
Se pitäisi heti kieltää lailla tuo puhelimella soittelu ihmisille kaupustelutarkoituksessa.
Millä oikeudella sitä tehdään häiriköiden kansalaisia jatkuvasti.
Sonera on pahinta laatua oleva sutki pulju joka tätä harrastaa.
Puhelimessa luvataan sitä ja tätä törkeästi valehdellen.
Nauhoitetaan sitten vain se uhrin lupaus lähettää esim. se soneran sim-kortti.
Aletaan sillä heti rahastamaan samalla hetkellä. Siis vaikka asiakas palauttaa kortin heti avaamatta postiin. Mitä te sitä lähetätte luvatta postilaatikkoon. Kuittaus postissa pitäisi olla. Silloin se on laillista.
Onko se nauhoitus edes Suomen lain mukaista. Varsinkin sillä uhkailu vanhoille ihmisille.
Laskuja alkaa sitten tulemaan uhkauksien kera. Klarnalla, ulosmittauksilla ja 5 euron viivästyksillä.
Tästä soneran sutkista ansasta ei pääse sitten millään ilveellä eroon.
Varsinkin vanhoille ihmisille tämä on outoa peliä. Eihän tuo soneran netti edes toimi kunnolla maaseudulla eikä keskuksissakaan.
Soittaminen asiakaspalveluun maksaa kuunnellen tuntitolkulla jotain pimputusta.
Mistäpä se soneran lupauksiin luottanut edes tietää mistään asiakaspalveluista.
Nettiyhteyskin toimii ilmojen mukaan miten sattuu. hitaasti ja katkeillen kokoajan. - luuserithirteen
Saatanan luuserit, maksakaa ne laskunne ajoissa niin säästytte turhalta päänvaivalta. Ei voi aikuisille ihmisille olla noin ylivoimaista maksaa jotain 20-30 euron laskuja ajallaan, viinaanko teidän rahanne menevät, pummit?
- suutasoukeammalle
Niillä saatanan luusereilla on voinut mennä lasku roskapostiin ja jäänyt siksi lasku maksamatta. Toivottavasti joudut joskus pummaamaan, tuskin saat tuolla asenteella mistään lainaa.
- Luuserithirteen
Normaali ihminen tietää suunnilleen ne päivät kuukaudesta, jolloin minkäkin laskun pitäisi tulla. Jos laskua ei ala kuulumaan, niin silloin viimeistään pitäisi kurkata sinne roskapostikansioon. Itse ainakin tarkistan roskapostikansioni joka päivä ja tyhjennän sen tarvittaessa. Näin sinne päätyneet laskut eivät jää huomiotta.
Heh, en tarvitse lainaa - minulla on ihan tarpeeksi tuloja ja omaisuutta kattamaan kuluni. Luottotietoni ovat myös kunnossa, toisin kuin monella laskunsa maksamatta jättäneillä.
P.S. Se on muuten "soukemmalle", ei "soukeammalle".... - Anonyymi
Luuserithirteen kirjoitti:
Normaali ihminen tietää suunnilleen ne päivät kuukaudesta, jolloin minkäkin laskun pitäisi tulla. Jos laskua ei ala kuulumaan, niin silloin viimeistään pitäisi kurkata sinne roskapostikansioon. Itse ainakin tarkistan roskapostikansioni joka päivä ja tyhjennän sen tarvittaessa. Näin sinne päätyneet laskut eivät jää huomiotta.
Heh, en tarvitse lainaa - minulla on ihan tarpeeksi tuloja ja omaisuutta kattamaan kuluni. Luottotietoni ovat myös kunnossa, toisin kuin monella laskunsa maksamatta jättäneillä.
P.S. Se on muuten "soukemmalle", ei "soukeammalle"....Puuha se on rahamiehelke sekin, nimittäin roskapostin päivittäinen selaaminen. Huoh...
- Anonyymi
Luuserithirteen kirjoitti:
Normaali ihminen tietää suunnilleen ne päivät kuukaudesta, jolloin minkäkin laskun pitäisi tulla. Jos laskua ei ala kuulumaan, niin silloin viimeistään pitäisi kurkata sinne roskapostikansioon. Itse ainakin tarkistan roskapostikansioni joka päivä ja tyhjennän sen tarvittaessa. Näin sinne päätyneet laskut eivät jää huomiotta.
Heh, en tarvitse lainaa - minulla on ihan tarpeeksi tuloja ja omaisuutta kattamaan kuluni. Luottotietoni ovat myös kunnossa, toisin kuin monella laskunsa maksamatta jättäneillä.
P.S. Se on muuten "soukemmalle", ei "soukeammalle"....Juu, on kunnossa itsellänikin. Valitettavasti todellisessa elämässä tulee välillä eteen tilanteita, ettei raha riitä ihan kaikkeen, kun samalla makselet lähiomaisesi hautajaiskustannuksia ym. Se puhelinlaskukin on pikkusen suurempi kuin parikymppiä, kun siihen kuuluu myös älypuhelimen osamaksu ja mobiilimaksut, kun pitää tuolla metrollakin usein kulkea, mutten ulkopaikkakuntalaisena voi ostaa kausikorttia.
- Mrrrrrr
Telian liittymien irtisanoaminen on tehty todella vaikeaksi. Asiakaspalvelu heittäytyy todella hankalaksi,kun haluaa irtisanoa liittymän. Täyttä kusetusta kyseiseltä firmalta.
- Anonyymi
Ja kun onnitutkin, he kostavat. Tavalla tai toisella. Esim. loppulasku lähetetään kerran. Ja kun unohdat sen, tulee Sergeiltä perintälappu. Telia toki väittää lähettäneensä muistutuksen mutta todellisuudessa ei ole.
Jos aiot vaihtaa liittymätyyppiä, pitää vaihto tehdä ensin. Vasta sitten saat paperilla liittymän sisällöstä tiedot. Telia mielestä kannattaa ensin vaihta kun se vaihtov on niiiiiin heeeellllpppoa perua myöhemmin. Pitäisi siis ostaa sika säkissä.
Asiakaspalveluun jos otat yhteyttä niin jokainen sanoo samaan asiaan eri version. Ja päälle vielä kilpaa todistavat toisen puhuneen soopaa. Varmaan mahtava ilmapiiri työyhteisössä.
- Anonyymi
Minä sanoin liittymän irti syyskuussa Telialla ja kahteen kertaan kaksi eri virkailijaa lupasi, että laskutus loppuu. Nyt kuitenkin alkoi tulla uudestaan laskuja tammikuussa vaikka välillä laskutus oli loppunut. Eikä minulla tietenkään ole koko liittymää enää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412338Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671597Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801255- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171128TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891014Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852