Lasku maksamatta/liittymän sulkeminen

nimimerkitönanonyymi

Jos Sonera sulkee puhelinliittymän maksamattomien laskujen vuoksi, sulkevatko samalla kaikki muutkin kyseisen henkilön liittymät(kuten nettiliittymän)?

Kaverin serkun tuttavan "exän" puolesta kyselen tälläista asiaa... eli ei tarvitse saarnata sitä perinteistä "maksa laskusi, pummi" soopaa. Toki jos siltä tuntuu, niin saarnaa pois.

13

5349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutustu_laskun_sisältöön

      Tunnusta pois, omasta laskustasi on kyse;) Ennen laskun erääntymistä oli mahdollisuus hoitaa maksuajan siirto Soneran "omilla sivuilla", lähettää tekstiviesti tai hoitaa asia jopa soittamalla. Tutki tarkemmin noilta sivuilta:
      https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Hae-maksuaikaa-Omilla-Sivuilla?id=1166 Lasku on maksettava sovittuna maksupäivänä. Erillistä maksukehotusta ei asiakkaalle toimiteta. Mikäli asiakas laiminlyö maksun suorittamisen, palveluntarjoajalla on oikeus sulkea liittymä ja ryhtyä palvelun yleisten toimitusehtojen mukaisiin toimenpiteisiin. => tutustu liittymän ehtoihin, koska se jäi sopimusta tehdessä tekemättä? Eikös laskusta näy, mitä palveluja se sisältää?

    • khylkhyl_

      Kyllä, näin minulle ainakin ennen on tehty. Jos siis vaikka puhelinmaksu on myöhässä ja itse jo tehty siirto eräpäivästä niin ovat sitten katkaisseet netinkin samalla. Sitten taas jos on tehnyt määräaikasen kytkysopparin niin eivät suostu sitä vapaaehtoisesti purkamaan vaan pitää odotella, että laskut erääntyy ja purkavat itse koko kytkyn, samalla sitten toki menee kaikki muutkin sopparit tai vähintäänkin katkaisevat kaikki liittymät, sekä netin että puhelinliittymän.

    • Karhun.maksanut

      Kyllä. Kaikki samalla sossutunnuksella tehdyt liittymät suljetaan. Mutta jos oletkin tilannut nettilaskun, niin karhulasku tulee paperisena. Kannattaa kuitenkin tarkastaa oma osoite, ettei exä heitä paperilaskua roskikseen.

    • pitäköön-tunkkinsa

      Eivät sulje eivätkä pura liittymäsopimusta koska ei ole perusteita sulkemiseen tai sopimuspurkuun vaikka laskut ovat maksamatta, he vain myyvät velat perintäyhtiölle jolloin saatavia ei ole avoinna soneralla sekä liittymä jää toimintaan normaalisti.

      Tämä on viimeisin (29.2.2016) saatu tieto TeliaSoneran asiakaspalvelusta.

      Itse irtisanoin liittymäni kirjallisesti ja toimitin kädestä sonera pisteen asiakaspalvelijan käteen vuonna 2011, jolloin minun mielestäni laskunmaksuvelvoite päättyi, eikä minulla ole ollut sim-korttiakaan tuohon liittymään moniin vuosiin jonka vuoksi sen aikoinaan irtisanoin mutta kuinka ollakaan eivät olleet sulkeneet liittymää vaan olivat jättäneet voimaan. Laskuja eivät lähettäneet viimeisen 4 vuoden aikana ainuttakaan vaan olivat laittaneet suoraan sergeliin joka on teliasonera konserniin kuuluva yhtiö ja he eivät perineet myöskään vaan laittoivat haasteelle lisäten yli 700 euroa oikeudenkäyntikuluja. Ja mikä huvittavinta tässä asiassa on niin siellä haasteella ei ole mukana avointa pääomaa ollenkaan.

      TeliaSoneralla ei asiaa käsitellä mitenkään, suullisesti ovat myöntäneet että heillä on tapahtunut tiedonkulussa virhe, eivätkä tällä hetkellä pysty oikaisemaan tapahtunutta virhettä koska se on oikeudessa riita-asiana. Kuluttaja-asiamieskään ei voi hoitaa asiaa koska se on käräjillä.

      Lakimies totesi että maksa kaikki kulut sopimalla tai sitten maksat suuremmat kulut tuomion kanssa. Koska käytäntönä oikeusasteissa on se että kantajaa uskotaan eikä vastaajaa vaikka olisi kopio irtisanomisilmoituksesta, sillä ei ole mitään merkitystä asiassa.

      TeliaSonera on täysin paska yritys joka väkisin pitää asiakkuudet voimassa ja väkisin rahastaa!

    • VälttäkääSoneraa

      Se pitäisi heti kieltää lailla tuo puhelimella soittelu ihmisille kaupustelutarkoituksessa.
      Millä oikeudella sitä tehdään häiriköiden kansalaisia jatkuvasti.
      Sonera on pahinta laatua oleva sutki pulju joka tätä harrastaa.
      Puhelimessa luvataan sitä ja tätä törkeästi valehdellen.
      Nauhoitetaan sitten vain se uhrin lupaus lähettää esim. se soneran sim-kortti.
      Aletaan sillä heti rahastamaan samalla hetkellä. Siis vaikka asiakas palauttaa kortin heti avaamatta postiin. Mitä te sitä lähetätte luvatta postilaatikkoon. Kuittaus postissa pitäisi olla. Silloin se on laillista.
      Onko se nauhoitus edes Suomen lain mukaista. Varsinkin sillä uhkailu vanhoille ihmisille.
      Laskuja alkaa sitten tulemaan uhkauksien kera. Klarnalla, ulosmittauksilla ja 5 euron viivästyksillä.
      Tästä soneran sutkista ansasta ei pääse sitten millään ilveellä eroon.
      Varsinkin vanhoille ihmisille tämä on outoa peliä. Eihän tuo soneran netti edes toimi kunnolla maaseudulla eikä keskuksissakaan.
      Soittaminen asiakaspalveluun maksaa kuunnellen tuntitolkulla jotain pimputusta.
      Mistäpä se soneran lupauksiin luottanut edes tietää mistään asiakaspalveluista.
      Nettiyhteyskin toimii ilmojen mukaan miten sattuu. hitaasti ja katkeillen kokoajan.

    • luuserithirteen

      Saatanan luuserit, maksakaa ne laskunne ajoissa niin säästytte turhalta päänvaivalta. Ei voi aikuisille ihmisille olla noin ylivoimaista maksaa jotain 20-30 euron laskuja ajallaan, viinaanko teidän rahanne menevät, pummit?

      • suutasoukeammalle

        Niillä saatanan luusereilla on voinut mennä lasku roskapostiin ja jäänyt siksi lasku maksamatta. Toivottavasti joudut joskus pummaamaan, tuskin saat tuolla asenteella mistään lainaa.


      • Luuserithirteen

        Normaali ihminen tietää suunnilleen ne päivät kuukaudesta, jolloin minkäkin laskun pitäisi tulla. Jos laskua ei ala kuulumaan, niin silloin viimeistään pitäisi kurkata sinne roskapostikansioon. Itse ainakin tarkistan roskapostikansioni joka päivä ja tyhjennän sen tarvittaessa. Näin sinne päätyneet laskut eivät jää huomiotta.

        Heh, en tarvitse lainaa - minulla on ihan tarpeeksi tuloja ja omaisuutta kattamaan kuluni. Luottotietoni ovat myös kunnossa, toisin kuin monella laskunsa maksamatta jättäneillä.

        P.S. Se on muuten "soukemmalle", ei "soukeammalle"....


      • Anonyymi
        Luuserithirteen kirjoitti:

        Normaali ihminen tietää suunnilleen ne päivät kuukaudesta, jolloin minkäkin laskun pitäisi tulla. Jos laskua ei ala kuulumaan, niin silloin viimeistään pitäisi kurkata sinne roskapostikansioon. Itse ainakin tarkistan roskapostikansioni joka päivä ja tyhjennän sen tarvittaessa. Näin sinne päätyneet laskut eivät jää huomiotta.

        Heh, en tarvitse lainaa - minulla on ihan tarpeeksi tuloja ja omaisuutta kattamaan kuluni. Luottotietoni ovat myös kunnossa, toisin kuin monella laskunsa maksamatta jättäneillä.

        P.S. Se on muuten "soukemmalle", ei "soukeammalle"....

        Puuha se on rahamiehelke sekin, nimittäin roskapostin päivittäinen selaaminen. Huoh...


      • Anonyymi
        Luuserithirteen kirjoitti:

        Normaali ihminen tietää suunnilleen ne päivät kuukaudesta, jolloin minkäkin laskun pitäisi tulla. Jos laskua ei ala kuulumaan, niin silloin viimeistään pitäisi kurkata sinne roskapostikansioon. Itse ainakin tarkistan roskapostikansioni joka päivä ja tyhjennän sen tarvittaessa. Näin sinne päätyneet laskut eivät jää huomiotta.

        Heh, en tarvitse lainaa - minulla on ihan tarpeeksi tuloja ja omaisuutta kattamaan kuluni. Luottotietoni ovat myös kunnossa, toisin kuin monella laskunsa maksamatta jättäneillä.

        P.S. Se on muuten "soukemmalle", ei "soukeammalle"....

        Juu, on kunnossa itsellänikin. Valitettavasti todellisessa elämässä tulee välillä eteen tilanteita, ettei raha riitä ihan kaikkeen, kun samalla makselet lähiomaisesi hautajaiskustannuksia ym. Se puhelinlaskukin on pikkusen suurempi kuin parikymppiä, kun siihen kuuluu myös älypuhelimen osamaksu ja mobiilimaksut, kun pitää tuolla metrollakin usein kulkea, mutten ulkopaikkakuntalaisena voi ostaa kausikorttia.


    • Mrrrrrr

      Telian liittymien irtisanoaminen on tehty todella vaikeaksi. Asiakaspalvelu heittäytyy todella hankalaksi,kun haluaa irtisanoa liittymän. Täyttä kusetusta kyseiseltä firmalta.

      • Anonyymi

        Ja kun onnitutkin, he kostavat. Tavalla tai toisella. Esim. loppulasku lähetetään kerran. Ja kun unohdat sen, tulee Sergeiltä perintälappu. Telia toki väittää lähettäneensä muistutuksen mutta todellisuudessa ei ole.

        Jos aiot vaihtaa liittymätyyppiä, pitää vaihto tehdä ensin. Vasta sitten saat paperilla liittymän sisällöstä tiedot. Telia mielestä kannattaa ensin vaihta kun se vaihtov on niiiiiin heeeellllpppoa perua myöhemmin. Pitäisi siis ostaa sika säkissä.

        Asiakaspalveluun jos otat yhteyttä niin jokainen sanoo samaan asiaan eri version. Ja päälle vielä kilpaa todistavat toisen puhuneen soopaa. Varmaan mahtava ilmapiiri työyhteisössä.


    • Anonyymi

      Minä sanoin liittymän irti syyskuussa Telialla ja kahteen kertaan kaksi eri virkailijaa lupasi, että laskutus loppuu. Nyt kuitenkin alkoi tulla uudestaan laskuja tammikuussa vaikka välillä laskutus oli loppunut. Eikä minulla tietenkään ole koko liittymää enää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2338
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1597
    4. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1255
    5. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1164
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1128
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1028
    8. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1014
    9. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe