Nyt 5 päivää syönyt 20mg/pvä.. Onko normaalia että lääke väsyttää todella paljon?? Vai onko tuo väsymys vaan aloitus oire? Semmonen hölmö olo että väsyttää mutta ei saa kuitenkaan unta.. Eilenkin illalla nukahdin klo22 aikaa, sitten heräsin klo 23 johonkin pieneen ääneen enkä saanut enää unta millään...
Seronil lääkkeestä kokemuksia
Krinaali
775
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 7
Vanhimmat
Fluoksetiinilla pitäisi aivovaurioita alkaa ilmestyä noin 4:ssä viikossa. Usein psykiatrit ja lääkärit suosittavan jatkaa käyttöä noin kuukauden ennen kuin vaikutus syntyy. Uniongelmia voi olla myös ainakin kahdesta muusta syystä, joita ovat suorat ainevaikutukset; sekoittavat mm. serotoniinivälittäjäainetoiminnan, millä sanotaan olevan merkittävä rooli unenlaadussa. Toisena vaikutuksena on aineen luokka. Kaikki SSRI-aineet, joihin fluoksetiini kuuluu, ovat stimulantteja. Stimulaatio voi vaikeuttaa unensaantia, kuten kofeiinin tai amfetamiinikin tapauksessa, jotka ovat niin ikään stimulanttiperheeseen kuuluvia psykoaktiivisia aineita.
Ok. Olen nyt n, 10v taistellut tämän ahdistuksen ja väsymyksen kanssa... Terapiassa käynyt 2v eikä siitä mitään apua ollut ja lääkkeitä olen vastustanut koko ajan, paitsi nyt on pakko kokeilla jos olo näillä paranisi ja pääsisi töihin.. Alkaa taas kyllästyttää tää kotona makaaminen, puol vuotta nyt ollutaas työttömänä...
Oletko saanut terapiassa äänesi ja huolesi kuuluviin? Tunnetko, että sinua on arvostettu ja elämänongelmiasi, ahdistuksesi syytä, on lähdetty käsittelemään ja korjailemaan. Muutokseen tarvitaan usein sekä asenteiden, maailmankatsomuksen että toiminnan muuttamista. Kaikki pitää kuitenkin tapahtua henkilön omasta tahdosta.
Oletko aikaisemmin ottanut mitään psyykenkamaa?
En ole syönyt koskaan ennen tätä mitään psyyke lääkkeitä.vaikka niitä on tyrkytetty.. On sielä terapiassa lapsuuden Asioita selvitelty ja käyty läpi, tuntuu vaan ettei ne puhumalla miksikään muutu... Eikä tämä ahdistus mua muuten haittaa, mutta kun töissä en pysty tämän kanssa käydä.. Työssä tulee heti hirveä stressi ja unettomuus ja sittek se on lopputilin paikka...
Pahoin pelkään, että SSRI:tä lappaamalla tulet moninkertaistamaan ongelmasi pidemmässä juoksussa. Harkitsitko koskaan vaihtoehdoksi mitään hetkellistä bentsoa? Ehdottiko lääkäri vaihtoehdoksi? Tietenkin sinä päätät mitä otat vai otatko ollenkaan. En usko, että sinäkään olet saanut rehellistä tai todenmukaista kuvaa SSRI:den käytön potentiaalista haitoista.
Ei ole lääkäri bentsoja ehdotellut... Niitä ehkä voisin ottaakin, mutta on tämä ahdistus kyllä ihan jokapäiväistä että en tiedä tulisiko siitä mitään jos niitä jokapäivä nappais ja vielä töissä kun pitäis pysyy skarppina...
Hemmetti kun on mennyt ruokahalukin kokonaan, ei tee mieli syödä mitään... Kotona vaan makaan sohvalla eikä jaksa edes salille lähteä tai mitään tehdä... On ihan helkutin väsynyt olo ja ei saa nukuttua... Tämmöstäkö tään on näitten lääkkeiden kanssa, parempi on kyllä varmaan ilman...