Irtokissan hävitys laillista

Lakisalli

Huomattakoon ettei kissa saa juosta irrallaan toisten tonteilla vaan on pidettävä kiinni kuten koira. Irtokissan saa hävittää koska luokitellaan kulkukissaksi.
Konsteja hävitykseen monia.On esimerk. erilaisia ansoja koska ampuminen ei ole taajaan asutetuilla alueilla suotavaa.Myös myrkkyjä saatavissa mutta vanhat lääkkeetkin ovat sopivia kissan hävitykseen.

28

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_ei

      Pakko mainita eräs pulma tohon.. Entäpä jos joku lapsi löytää nuo vanhat lääkkeet ja luulee karkiksi ?

    • Eläinystävä

      Jos haluaa niskoilleen eläinsuojelurikoksen kun ansalla pyydystää, niin siitä vaan. En sääli muuta kuin kissoja. Lukekaa iltalehden sivuilta, miten kävi henkilölle, jonka pihalla oli ansoja enemmänkin! Oikein sille!

    • Nirripoisvaan

      Kissahan on petoeläin. Toisen maalla jos se liikkuu sen saa tappaa. Loukku on siistimpi tapa kuin ampuminen. Itseään saa syyttää jos päästää kissan irti ja sille käy köpelösti.

      • Eikissanvihaajakoiruus

        Ihan se sama vaik onkin petoeläin. EI SE OIKEUTA silti tappamaan. Mä vihaan näitä ihmisiä, jotka voivat tehdä kissoille jotain pahaa. Kyllä muakin inhottaa irtokissat, mut ei ole koskaan tullut mieleen päästää niitä päiviltä. Mun mielestä saisi kissantappajalle tehdä samoin kuin mitä se teki kissalle!


      • rfiåairfgåf
        Eikissanvihaajakoiruus kirjoitti:

        Ihan se sama vaik onkin petoeläin. EI SE OIKEUTA silti tappamaan. Mä vihaan näitä ihmisiä, jotka voivat tehdä kissoille jotain pahaa. Kyllä muakin inhottaa irtokissat, mut ei ole koskaan tullut mieleen päästää niitä päiviltä. Mun mielestä saisi kissantappajalle tehdä samoin kuin mitä se teki kissalle!

        Kannattaa olla varovainen puheissa.
        Tuossa sanoissa sinulla menee uhkauksen puolelle.
        Ja laiton uhkaus on aina "rikos"..


      • Eikissanvihaajakoiruus

        Voisitko tähdentää, missä tuossa menee uhkauksen puolelle???? Kirjoitin MUN MIELESTÄ SAISI TEHDÄ..... MISSÄ VITUSSA SIINÄ UHKAILLAAN????? VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!! MELKOISTA KUKKAHATTUTÄTI-HOMMAA TÄÄLLÄ. Ai niin...vittu ei saa huutaa!!!!! ja HUOM: tuo on MIELIPIDE ei UHKAUS...kannattaa ensin lukea tarkemmin. S...tana!


      • arifratti
        rfiåairfgåf kirjoitti:

        Kannattaa olla varovainen puheissa.
        Tuossa sanoissa sinulla menee uhkauksen puolelle.
        Ja laiton uhkaus on aina "rikos"..

        jos joku mun kissaan koskee, lasken veret siitä paskasta


      • kefdkfsdk

        niinhän se naapurin ukkokin ampui kissani, joka oli hänen tontillaan irrallaan, naureskeli vain miten inhoaa kissoja.
        no sitten hänen koiransa pääsi irti ja tuli tontilleni, joten päätin ampua hänen koiransa, koska juoksi tontillani irrallaan.... :D oli muuten ukkolla kyyneleet silmissä kun ruhon vein hänelle :D


      • aivotnarikassa

        Näin se naapurirakkaus kukoistaa.... niin puttaalaista niin puttaalaista....


      • lmetusalem
        arifratti kirjoitti:

        jos joku mun kissaan koskee, lasken veret siitä paskasta

        tuun kaveriksi,nostetaan puuhun pää alaspäin ,minä myös vihaan tuommosia raukkoja ,tuommoset puhheet on valitettavasti katkerien ,pettyneiden ,epä-onnistujien leuhotusta. kyllä ne vielä itkevät katkerasti,näin se mennee,rangaistus tulee,tavalla tai toisella,,olette varmaan hyvin helliä rakastajia,,,,,kyllä suomalainen epä-onnistuja ossaa olla pölijä, nyky-aikana tuommosia uhotaan ,muka sivistyneitäki luulevat olevansa,


      • whuf

        Tuota, tuota, mikä se koira sitten on. No tämähän vertaus pätee sitten myös koiriin eli irrallaan kulkevat KOIRAT on myös likvidoitava tasapuolisuuden nimissä, joten pidähän hurttasi remmissä!


    • Lämpimät

      Tarvitaan kahden kissan nyljetty turkki lämpöisiin hanskoihin. Paras aika on tuossa tammikuun puolenvälin tienoilla, silloin on karva parhaimmillaan.

      • Yksonlämminjo

        En malttanut odottaa tammikuulle, enää puuttuu vain vasemman käden hanska.


      • lämpöä

        koirasta sais paremmat hanskat :D


      • kasfskjfajfäaaäsdlfj
        lämpöä kirjoitti:

        koirasta sais paremmat hanskat :D

        Tuu hakeen mun koirasta hyvää pohjavillaa...opettele tekemään kunnon villahanskat:D ne on muuten lämpimämmät kuin nahkahanskat. Sitä villaa tulee niin paljon, että voit tehdä villasukat...villapaidankin, jos haluut.....


    • katitonna

      Mitkään lemmikit tai kotieläimet eivät saa liikkua vapaana varsinkaan toisten pihoilla.
      Kissojen omistajat ovat laiskoja ja vastuuttomia. On helppoa päästää katti tarpeilleen ulos ja ei tarvitse itse vaivautua kynnystä edemmäksi.
      Olen muutaman kerran antanut lähöt karille, joka loikoilee puutarhakeinussani.

      • Eikissanvihaajakoiruus

        Eihän ne vapaana saa juosta ja ne voi AJAA pois omalta pihalta, mutta NISTIMINEN on aivan eri asia. Kissanomistajat saisivat olla fiksumpia ja pitää ne kissansa omalla pihalla. Eipähän jäisi kissoja autojen alle eikä tuollaisten hullujen käsiin, mitä nyt tälläkin sivulla on. Kun nyt sanon että saisi kissankiduttajat viedä saunan taakse ja lopettaa, niin kukahan tästä nyt ehtii vetää johtopäätöksen, että tämä on laiton uhkaus??? Sitä odotellessa.... Kaikille eläintenystäville Hyvää ja Rauhallista joulunaikaa!


      • Merrulix

        Höpö,höpö ja hevonhumppaa. Lukekaa laki . Mikä siinä on niin vaikeaa elää sovussa, eikä stressata pikkuasioista? Huoh.


    • Helbert

      Eikö aloittajalla ole mitään tärkeämpää kirjoittamista kuin ”niuhottaa” muutaman ”kollin” takia,ja yllyttää törkeästi hävittämään kissaihmisten lemmikkejä.

    • murkkuhj

      Konsteja hävitykseen monia.On esimerk. erilaisia ansoja koska ampuminen ei ole taajaan asutetuilla alueilla suotavaa.Myös myrkkyjä saatavissa mutta vanhat lääkkeetkin ovat sopivia kissan hävitykseen.

      Pistähän myrkkyjä,kyl ne lapset niistä tykkää
      tommonen ehdottaja joutas ampua.

      • Mikäongelmasulla

        En mää tykkää niistä vieraista kakaroistakaan meijän pihalla.


    • Johansson

      Antakaa kissojen olla. Mitä sitten vaikka juoksevat toisten pihalla, juoksee jäniksetkin! En voi sietää vuattoman eläimen kiusaamista ja ne myrkyt, voi kalahtaa omaan nilkkaasi. Joku kerta. Koska ne voi syödä joku muukin kuin kissa! Ja kissat ovat hyödyllisiä kun pitäät hiiret ja rotat pois! Inhoan tuollaisia kirjoituksia. Mieti mitä ongelmia oikeasti on, älä pura viattomiin kissoihin.

    • Linnunkivittäjä

      Oletko ajatellut psykiatrista hoitoa. Kivititkö pienenä lintuja ja saitko vitsaa liian paljon? Taisi saada äiti myös..

    • Valitettavasti

      Eikö aloittajalla ole muuta järkevämpää aihetta kuin kissat? Vaikuttaa että olet myös lähiympäristölle itse oikea ”häirikkö”,paljon pahempi kun jokunen kissa.

    • hannuhuu

      Koeralle sama käsittely. Kissa on perheenjäsen joten säästettäkööt.

    • Kornitologi

      Jos irrallaan olevat kissat harmittaa, kannattaa rakentaa huuhkajalle pesä johonkin isompaan mäntyyn. Huuhkajat viihtyvät kaupungissa hyvin ja huolehtivat irtokissoista laajalla alueella.

    • Samanarvoisia

      Eilen oli kiimingissä yksi näyttelykoira päätynyt riekaleina hankeen haulikonlaukauksen seurauksena, oli tullut naapurin tontille peuhaamaan.

      Kesällä oli tämä koiranomistajan mies ampunut naapurinsa kissan kun se oli ollut yöllä hiirijahdissa väärällä puolen tontin rajaa.

      Oli kuulemma nuorella naisella ollut mukavan hysteerisen kuuloinen itku kun oli rakkaan koiransa noutanut useampana kappaleena :D

      No, elukoitahan nuo molemmat on, ja henki on samanarvoinen molemmilla, eikös niin?

    • nomice

      Kissakin oppii nopeasti, missä saa olla ja missä ei. Kesäaikaan muovipussista ja vedestä tehdyn pommin heittää korkealla kaarella kissan viereen niin pysyy poissa siltä pihamaalta. Tappaminen on toisen perheenjäsenen tappamista ja täysin tuomittava teko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe