Jo alkaa kyllästytää Regionline:n tosi hitaat ulkomaan yhteydet. Mulla on "meganen" yhteys, mutta imurointinopeudet(tiedostojen siirtonopeus) ovat keskimäärin vain 22 kilotavua sekunnissa. Tuttavallani on Elisan "meganen" yhteys, mutta imurointinopeus on keskimäärin 90 kilotavua sekunnissa. Melkonen ero Elisan hyväksi, eikö totta?
Testatkaapa tätä, paljonko antaa tulokseksi?:
http://www.bandwidthplace.com/speedtest/
Oma tulos oli:
Communications 182.3 kilobits per second
Storage 22.3 kilobytes per second
1MB file download 46 seconds
Subjective rating Mediocre
Valitin Regionline:lle heidän hitaista nettiyhteyksistään. Sain vastaukseksi, että KOPU ei ole ostanut riittävästi ulkomaankaistaa. Siksi yhteydet ulkomaille ovat niin hitaita.
Nyt kaikki valittamaan KOPU:lle, että saamme lisää imurointinopeutta ulkomailta.
Regionline(KOPU:n nettiyhteys)
33
4544
Vastaukset
- "1 meganen"
Tuo testi näytti, että yhteys olis 300 kb/s, vaikka mulla pitäis olla meganen yhteys. Oon kyllä huomannu tuon ulkomaanliikenteen hitauden jo kauan sitten. Aika säälittävää touhua tuollainen..."ei ole ostanut riittävästi ulkomaankaistaa"...olisikohan nyt sitten aika ostaa? Pitääpä ottaa yhteyttä tuonne KOPUun päin.
- RKM
Ei sitä ulkomaankaistaa kyllä mistään osteta. Ulkomaankaistat menevät aika pitkälle samoja kaapeleita pitkin operaattorista riippumatta. Ei KOPU omia linjojaan vetele Atlantin tai edes pohjanlahden ylitse.
Operaattorien omien kaapeleiden leveys ja paksuus ja palvelimien kapasiteetti voi vaihdella ja kopulla noita ongelmia on ollut ainakin palautteen perusteella kauan.
ftp.sunet.se ruotsissa ja ftp.funet.fi suomessa ovat perinteisesti olleet suht. hyviä testisivuja nopeuden kokeiluun. - olli
meganen kopu
Maksimi siirtonopeutesi: 876.3 Kbps
(107.4 K bytes/sec)
ei valittamista!
- Sami
Tässäkin on hyvä nopeustesti.
http://www.ictbrothers.com/bandwitter/tulos.asp - kokkola
Mulla kopun yhteydellä 692 kt. Nyt on vaan niin että reitit on ulkomaille suuntautuessa melko tahmaiset tuon tulvaonnettomuuden vuoksi.
Esim eilen Ruotsiin Expressen lehden aloitususivua sai odotella lähes 20 min! - kokkola
siirtonopeus ei koskaan ole mikään vakio. Riippuu siitä mista siirrät tavaraa. kotimaasta haettuna kopu siirtää yli 100 kt, mut esim elen kun imuroin ulkomailta niim siirtonopeus oli 5.7 kt. Syynä ruuhkautuneet ulkomaan reitit.
Eli ei se aina ole vika Kopussakaan tuskin on maanjäristykset Kopun aikaansaannosta - Jori
Ei vallitamista! Kamaa tulee koneeseen ihan sukkana!
- pesupulveri
Jos se sukkana tulee,niin silloin se on tukossa!Ja vielä villasukkana se hajoaa!
- telemiehet
Uusi sateliitti net on tulossa Kokkolaan! Asennus aika on 4 pv!Ja on nopeutta! Eikä maksa käyttömaksuna ,vain 12€ kuussa!
- Dundee
Mistä tämä tieto on peräisin? Milloin, miten?
- bitrade
Communications 798.1 kilobits per second
Storage 97.4 kilobytes per second
1MB file download 10.5 seconds
Subjective rating Good
Just ajettu testi regionlinen "megasella".- onnimanni
niin eräillä KOPU:n asiakkailla on yhteys kunnossa, toisin kuin minulla ja eräillä muilla. Olen kokeillut eri puolilla Kokkolaa tuttavillani KOPU:n "megasia" yhteyksiä. Niistä on tullut järjestäin suurinpiirtein tämä tulos:
Osa KOPU:n asiakkaista on eriarvoisessa asemassa. "megasella" yhteydellä tulee tulla noin 800 kilobittiä sekunnissa, eikä 182 kilobittiä sekunnissa. Tuttavallani, jolla on Elisan "meganen" yhteys, tulee dataa ulos pääsääntöisesti 800 kilobittiä sekunnissa. Eli siellä yhteydet ovat kunnossa. - bitrade
onnimanni kirjoitti:
niin eräillä KOPU:n asiakkailla on yhteys kunnossa, toisin kuin minulla ja eräillä muilla. Olen kokeillut eri puolilla Kokkolaa tuttavillani KOPU:n "megasia" yhteyksiä. Niistä on tullut järjestäin suurinpiirtein tämä tulos:
Osa KOPU:n asiakkaista on eriarvoisessa asemassa. "megasella" yhteydellä tulee tulla noin 800 kilobittiä sekunnissa, eikä 182 kilobittiä sekunnissa. Tuttavallani, jolla on Elisan "meganen" yhteys, tulee dataa ulos pääsääntöisesti 800 kilobittiä sekunnissa. Eli siellä yhteydet ovat kunnossa.tässä tuore:
Communications 831.7 kilobits per second
Storage 101.5 kilobytes per second
1MB file download 10.1 seconds
Subjective rating Good
- 2mb
Communications 1.4 megabits per second
Storage 171.8 kilobytes per second
1MB file download 6 seconds
Subjective rating Good - anto tuolla
Suomalaisella Maksimi siirtonopeutesi: 834.4 Kbps
(102.2 K bytes/sec) - tilausaika 11 viikkoa
Kopun liittymän nopeus näyttää olevan yhtä hidasta kuin liittymän toimitus, joka itselle on _arvioitu_ tällä hetkellä 11 viikkoksi!!! vittu mitä toimintaa... eli todellinen toimitusaika venähtää vielä tuosta arvioidusta.
- mulle
MULLE KAIKKI HETI JUST NYT!
- "palvelu"
Tuossa 11-viikossahan rakennetaan taloja ja ties mitä!
Kopu ei saa edes kahta karvaa kytkettyä... - muillakin
"palvelu" kirjoitti:
Tuossa 11-viikossahan rakennetaan taloja ja ties mitä!
Kopu ei saa edes kahta karvaa kytkettyä...Sama ruuhka on muillakin. Lue lehtiä.
Ei vaan kerkeä kaikkia tehä heti ja just sulle NYT. Äijät painaa iltaa myöten ja asiakkaat vittuilee vaan. Otappa omalle kohalle? - kyllästyttää
muillakin kirjoitti:
Sama ruuhka on muillakin. Lue lehtiä.
Ei vaan kerkeä kaikkia tehä heti ja just sulle NYT. Äijät painaa iltaa myöten ja asiakkaat vittuilee vaan. Otappa omalle kohalle?jos siellä joku painaa mukamas pitkää päivää, palkatkaa lisää henkilökuntaa, vai luuletteko ettei kokkolasta löydy työvoimaa häh.
itellä kesti 9 ja puoli viikkoa. Siinä ajassa(tästä on jo kuukausia) ehtii jo kouluttaa kaverin kuin kaverin laittamaan kaks piuhaa oikeaan paikkaan.
Tuo asennusruuhka on ollut sietämätön ainakin puoli vuotta, ehkä pidempäänkin, aikaisempia asennusaikoja kuin viime kesäkuulta en tiedä koska silloin vielä monopoli oli kova sana.
tarinan opetus, älä ota omalle kohdalle vaan anna se työtä haluavalle kaverille. - Monopoli
muillakin kirjoitti:
Sama ruuhka on muillakin. Lue lehtiä.
Ei vaan kerkeä kaikkia tehä heti ja just sulle NYT. Äijät painaa iltaa myöten ja asiakkaat vittuilee vaan. Otappa omalle kohalle?Pitemmän aikaa kopun touhuja seuranneena voin sanoa, että siellä ei tehdä mitään ennen kuin on pakko. Omasta monopoliasemasta yritetään pitää kynsin hampain kiinni, ja muutoksiin ei osata varautua.
Nyt uusien kilpailijoiden tullessa markkinoille olisi Kopun asiasta tietävänä ja alalla olevana PITÄNYT varautua muutokseen, mutta EI. Kopu alkoi muuttaa käytäntöään vasta kun ruuhkat liittymien räjähdysmäisestä kysynnästä iski päälle.
1. Vasta asiakkaiden siirtyessä kilpailijoille alennettiin hintoja
2. Viestintävirastolta tulleiden huomautusten ja pitkien toimitusaikojen jälkeen haettiin uusia asentajia. (Joulukuu)
Näyttää olevan ammattitaidotonta hommaa... - Erkki
Monopoli kirjoitti:
Pitemmän aikaa kopun touhuja seuranneena voin sanoa, että siellä ei tehdä mitään ennen kuin on pakko. Omasta monopoliasemasta yritetään pitää kynsin hampain kiinni, ja muutoksiin ei osata varautua.
Nyt uusien kilpailijoiden tullessa markkinoille olisi Kopun asiasta tietävänä ja alalla olevana PITÄNYT varautua muutokseen, mutta EI. Kopu alkoi muuttaa käytäntöään vasta kun ruuhkat liittymien räjähdysmäisestä kysynnästä iski päälle.
1. Vasta asiakkaiden siirtyessä kilpailijoille alennettiin hintoja
2. Viestintävirastolta tulleiden huomautusten ja pitkien toimitusaikojen jälkeen haettiin uusia asentajia. (Joulukuu)
Näyttää olevan ammattitaidotonta hommaa...Kopu pudotti laajkaista hintojaan jälleen pakon edessä. Aika heitteleviä hintoja ollut nyt parin kk aikana. Hyvä suunta että Kopu mukautuu vallitsevaan tilanteeseen pikku hiljaa.
Vuoden vaihteessa piti nopeudetkin nousta. Minulla kävi niin että kotimaan kaista nopeus nousi luvattuun megaan mutta ulkomaan hidastui vartti megaseksi. Soitin Kopulle ja jotain kävivät tekemässä ja nyt näyttää olevan kaikki kunnossa..:) - että
kyllästyttää kirjoitti:
jos siellä joku painaa mukamas pitkää päivää, palkatkaa lisää henkilökuntaa, vai luuletteko ettei kokkolasta löydy työvoimaa häh.
itellä kesti 9 ja puoli viikkoa. Siinä ajassa(tästä on jo kuukausia) ehtii jo kouluttaa kaverin kuin kaverin laittamaan kaks piuhaa oikeaan paikkaan.
Tuo asennusruuhka on ollut sietämätön ainakin puoli vuotta, ehkä pidempäänkin, aikaisempia asennusaikoja kuin viime kesäkuulta en tiedä koska silloin vielä monopoli oli kova sana.
tarinan opetus, älä ota omalle kohdalle vaan anna se työtä haluavalle kaverille.Nykymarkkinataloudessa ei paljoa oteta väkeä vaan sen varalle että joku nörtti saisi HETI internettinsä asennuksen. Vrt. Metso, UPM...
- Pysytään asiassa
että kirjoitti:
Nykymarkkinataloudessa ei paljoa oteta väkeä vaan sen varalle että joku nörtti saisi HETI internettinsä asennuksen. Vrt. Metso, UPM...
Kyse on ollut kohtuullisesta toimitusajasta, ei mistään heti nyt hätäilystä! Kohtuullisena pidän max. kahta viikkoa, en kolmea kuukautta!
-Kopu ja hitaat toimitukset- - kyllästyttää
että kirjoitti:
Nykymarkkinataloudessa ei paljoa oteta väkeä vaan sen varalle että joku nörtti saisi HETI internettinsä asennuksen. Vrt. Metso, UPM...
luetko viestejä joihin vastaat?
kuka on pyytänyt HETI asennusta?
onko siis mielestäsi yli yhdeksän viikon asennusaika normaalia ja hyväksyttävää?
miten voit verrata kopua metsoon ja upm:ään? ei ymmärrä, ei toimialan perusteella eikä yritysten koon perusteella, mistä sää noi revit? - juupajuu
kyllästyttää kirjoitti:
jos siellä joku painaa mukamas pitkää päivää, palkatkaa lisää henkilökuntaa, vai luuletteko ettei kokkolasta löydy työvoimaa häh.
tarinan opetus, älä ota omalle kohdalle vaan anna se työtä haluavalle kaverille.Lokakuussa 2001 otin KoPulta "laajakaistan"(256/256), asennus luvattiin kahden viikon sisään, asentaja kävi seuraavana päivänä..
Vielä loppuvuodesta 2003 oli yhtä rauhallista kun porukat otti kiinteän liittymän.
Elisan tulo tiputti hinnat ja ruuhkautti asennukset.
- Hiiri
Puolenmegan yhteys KOPULLA:
Communications 121.5 kilobits per second
Storage 14.8 kilobytes per second
JOTEN TARVIIKOS MAKSAA ENÄÄ KK MAKSUJA KOPULLE ?!!
Jos vaihdan Elisaan tietääkö kukaan ,, paraneekos tuo nopeus mihinkään kun kuiteski käyttävät kopun linjoja??- elisa!
Itse vaihdoin, ja olen ollu tyytyväinen. Netti toimii jouhevasti myös ulkomaille.
- kyllästyttää
itse vaihdon ja olen tyytyväinen. Pari kuukautta sitten oli iltaisin pientä takkuamista, soiteltiin tukeen ja piru vie nehän korjas tilanteen.
Elisalta lähtee isompi kaista runkolinjaan joten kyllä kulkee, ja jos tökkii niin siellä sentään hankitaan lisää kaistaa, eikä odotella ja viivytellä kunnes tietty % asiakkaista lähtee ja sitten hankitaan käpynen lisäys. - Mäkinen
kyllästyttää kirjoitti:
itse vaihdon ja olen tyytyväinen. Pari kuukautta sitten oli iltaisin pientä takkuamista, soiteltiin tukeen ja piru vie nehän korjas tilanteen.
Elisalta lähtee isompi kaista runkolinjaan joten kyllä kulkee, ja jos tökkii niin siellä sentään hankitaan lisää kaistaa, eikä odotella ja viivytellä kunnes tietty % asiakkaista lähtee ja sitten hankitaan käpynen lisäys.No joo mulla on Elisan 2 meganen mutta ei toimi kuin megasena.Että tämmöstä. Taitaa Kopu kusettaa Elisaakin.
- Hesekiel
siirtää testissä:
Communications 804.7 kilobits per second
Storage 98.2 kilobytes per second
1MB file download 10.4 seconds
Subjective rating Good
Eli ei valittamista. Toiminut kunnollisesti yli vuoden. - osamabin
Lueppa mitä olet ostanut:
Liitäntänopeus 1 Mbps / 512kbps kpnet alueverkkoon - Mervi_
Communications 632.8 kilobits per second
Storage 77.2 kilobytes per second
1MB file download 13.3 seconds
Subjective rating Not bad
Tällanen kiinteistöpaska. Missään en oo saanu niin huonoa palvelua kun kopulla!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272514Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271396- 981337
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59985