Käynnistysongelma

Passat 1.8T -97

Passat teki tänä aamuna toisen kerran vastaavaa kiusaa 3kk:n aikana. Startattaessa lähti käymään, mutta sammui parin sekunnin jälkeen. Sen jälkeen startattaessa ei oikein edes luvannut lähteä, mutta sitkeän yrittämisen jälkeen lähti vaivoin käymään. Olisiko jollain sanoa mahdollista vikaa pelkästään näillä tiedoilla. Molemmat kerrat on ollut yön seisomisen jälkeen eli kylmänä.

9

5089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passat -97

      Sama ongelma 97 turbo passatissa. Tosin täysin kylmänä lähtee ihan ok käyntiin, mutta jos on lämmittänyt lohkolämmittimellä niin tekee tuon ilmiön. Lämpimäksi ajettuna lähtee hyvin käyntiin. Toinen vika on että jäähdytysveden merkkivalo vilkkuu kylmänä käynnistettäessä kunnes viisari saavutta n. 90 astetta.

      • Passat 1.8T -97

        Samoin oli minullakin lämmityksessä ennen tämän aamuista starttausta. Nesteen valon kanssa ei kyllä ole ongelmia. Onhan tuo auto ollut monta kertaa ennenkin lämmityksessä, mutta ei ole oireillut vastaavasti ennen.


    • johannes

      Minulla oli vuoden 2000 mallia oleva Passat 1.8T ja olin sen uutena ostanut, siinä ilmeni myös käynnistysongelma;

      ei lähtenyt pakkasella kunnolla käyntiin ja muistaakseni vika oli moottorin lämpötilantunnistamisanturissa tai jotain sinnepäin.

      toivottavasti tästä oli apua.

      • TLA

        Itselläni on 2002-mallinen kaksilitrainen. Minulla oli ongelmana, että auto ei millään lähtenyt käyntiin lohkolämmittimen käytön yhteydessä, mutta ilman lämmitintä vaikka kuinka kovassa pakkasessa kuin palmun alta. Anturissa oli joku vika tai lohkari oli väärin asennettu niin, että moottorinohjausjärjestelmä luuli olevan kesäkeli eikä rikastanut polttoainetta. Ja asennus oli tehty Herttoniemen Stokkalla. Kaverin auto oli vuotta vanhempi ja sama vika, joten eivät olleet mitään kokemuksistaan oppineet. Jos lohkari on piirimyyjällä asennettu, mielestäni heidän pitää homma korjata ilman laskua.


    • tare

      Mulla oli sama vika.
      Vaihdoin lämpoanturan ,4-piuhasen, väri vihreä
      AEB koneen takana.
      Maksaa n30E.
      Vaihdon jälkeeen kone käynistyi ilman
      ongelmia.

    • petrisa

      Juuri näissä lämpötila-antureissa on ollut jonkin verran vikoja.
      Varmuuden asiasta saisi jos olisi mahdollista tutkia vikakoodia esim. VAG-COM:lla.
      Pikahuollossa ne sen äkkiä tarkistaisivat, mutta min. veloitus taitaa olla 50€ luokkaa huolloilla.

      Samaa vikaa muuten aiheuttaa ajonestojärjestelmä, kun se alkaa temppuilemaan. Mutta siihen ei tietenkään vaikuta onko auto lämmin vai kylmä tai seissyt tunnin vai viikon.

      Joten vika lienee juuri tässä kyseisessä lämpötila-anturissa. Siinä on itse asiassa kaksi anturia samassa paketissa: toinen moottorinohjainlaitteelle (joka nyt rikki) ja toinen mittariston lämpötilamittaria varten.

      • tomi

        tunnut tuntevan autoja, onko ratkaisu sama 95 1.9l diesel passatissa. Jos niin missä kyseinen anturi/anturit sijaitsevat, ja miltä näyttävät.

        jos osaat yhtään auttaa olisin kovin kiitollinen
        T


      • petrisa
        tomi kirjoitti:

        tunnut tuntevan autoja, onko ratkaisu sama 95 1.9l diesel passatissa. Jos niin missä kyseinen anturi/anturit sijaitsevat, ja miltä näyttävät.

        jos osaat yhtään auttaa olisin kovin kiitollinen
        T

        Näistä vanhemmista VAG-dieseleistä en tiedä.
        Näitä vanhempia dieseleitä kun on TD- ja TDi-malleja. Kannattaa hankkia näihin vuosimalleihin Alfamerin korjauskäsikirja. Maksaa reilut 20€, mutta hankkii äkkiä hintansa.


    • thoomas

      passat vm.2005 1890 iskutilavuus. Käynnistyy, mutta sammuu 2 sekunnin kuluttua. toistoilla ei auta. sammuu aina kun löysää strtin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe