Passat teki tänä aamuna toisen kerran vastaavaa kiusaa 3kk:n aikana. Startattaessa lähti käymään, mutta sammui parin sekunnin jälkeen. Sen jälkeen startattaessa ei oikein edes luvannut lähteä, mutta sitkeän yrittämisen jälkeen lähti vaivoin käymään. Olisiko jollain sanoa mahdollista vikaa pelkästään näillä tiedoilla. Molemmat kerrat on ollut yön seisomisen jälkeen eli kylmänä.
Käynnistysongelma
9
5194
Vastaukset
- Passat -97
Sama ongelma 97 turbo passatissa. Tosin täysin kylmänä lähtee ihan ok käyntiin, mutta jos on lämmittänyt lohkolämmittimellä niin tekee tuon ilmiön. Lämpimäksi ajettuna lähtee hyvin käyntiin. Toinen vika on että jäähdytysveden merkkivalo vilkkuu kylmänä käynnistettäessä kunnes viisari saavutta n. 90 astetta.
- Passat 1.8T -97
Samoin oli minullakin lämmityksessä ennen tämän aamuista starttausta. Nesteen valon kanssa ei kyllä ole ongelmia. Onhan tuo auto ollut monta kertaa ennenkin lämmityksessä, mutta ei ole oireillut vastaavasti ennen.
- johannes
Minulla oli vuoden 2000 mallia oleva Passat 1.8T ja olin sen uutena ostanut, siinä ilmeni myös käynnistysongelma;
ei lähtenyt pakkasella kunnolla käyntiin ja muistaakseni vika oli moottorin lämpötilantunnistamisanturissa tai jotain sinnepäin.
toivottavasti tästä oli apua.- TLA
Itselläni on 2002-mallinen kaksilitrainen. Minulla oli ongelmana, että auto ei millään lähtenyt käyntiin lohkolämmittimen käytön yhteydessä, mutta ilman lämmitintä vaikka kuinka kovassa pakkasessa kuin palmun alta. Anturissa oli joku vika tai lohkari oli väärin asennettu niin, että moottorinohjausjärjestelmä luuli olevan kesäkeli eikä rikastanut polttoainetta. Ja asennus oli tehty Herttoniemen Stokkalla. Kaverin auto oli vuotta vanhempi ja sama vika, joten eivät olleet mitään kokemuksistaan oppineet. Jos lohkari on piirimyyjällä asennettu, mielestäni heidän pitää homma korjata ilman laskua.
- tare
Mulla oli sama vika.
Vaihdoin lämpoanturan ,4-piuhasen, väri vihreä
AEB koneen takana.
Maksaa n30E.
Vaihdon jälkeeen kone käynistyi ilman
ongelmia. - petrisa
Juuri näissä lämpötila-antureissa on ollut jonkin verran vikoja.
Varmuuden asiasta saisi jos olisi mahdollista tutkia vikakoodia esim. VAG-COM:lla.
Pikahuollossa ne sen äkkiä tarkistaisivat, mutta min. veloitus taitaa olla 50€ luokkaa huolloilla.
Samaa vikaa muuten aiheuttaa ajonestojärjestelmä, kun se alkaa temppuilemaan. Mutta siihen ei tietenkään vaikuta onko auto lämmin vai kylmä tai seissyt tunnin vai viikon.
Joten vika lienee juuri tässä kyseisessä lämpötila-anturissa. Siinä on itse asiassa kaksi anturia samassa paketissa: toinen moottorinohjainlaitteelle (joka nyt rikki) ja toinen mittariston lämpötilamittaria varten.- tomi
tunnut tuntevan autoja, onko ratkaisu sama 95 1.9l diesel passatissa. Jos niin missä kyseinen anturi/anturit sijaitsevat, ja miltä näyttävät.
jos osaat yhtään auttaa olisin kovin kiitollinen
T - petrisa
tomi kirjoitti:
tunnut tuntevan autoja, onko ratkaisu sama 95 1.9l diesel passatissa. Jos niin missä kyseinen anturi/anturit sijaitsevat, ja miltä näyttävät.
jos osaat yhtään auttaa olisin kovin kiitollinen
TNäistä vanhemmista VAG-dieseleistä en tiedä.
Näitä vanhempia dieseleitä kun on TD- ja TDi-malleja. Kannattaa hankkia näihin vuosimalleihin Alfamerin korjauskäsikirja. Maksaa reilut 20€, mutta hankkii äkkiä hintansa.
- thoomas
passat vm.2005 1890 iskutilavuus. Käynnistyy, mutta sammuu 2 sekunnin kuluttua. toistoilla ei auta. sammuu aina kun löysää strtin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 107990
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 46966
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12891Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47820