Terveyskeskuslääkäri epäili minulla olevan essentiaalista vapinaa ja sain tähän lääkkeeksi tarvittaessa otettavaa Propral 10 mg -lääkevalmistetta, joka on toiminut tähän asti ihan hyvin (käsien vapinaan).
Olen parikymppinen mies ja tarkoitukseni olisi hakea kevään yhteishaussa opiskelemaan ja nyt minua huolettaa sairauteni vaikutus opiskeluun ja työhön. Ainut minua kiinnostava ammatti on sairaanhoitaja, mutta en tiedä kykenenkö työskentelemään sellaisena. Työssähän täytyy kuitenkin antaa rokotteita, ottaa verikokeita ja tehdä muuta käsien tarkkuutta ja vakautta vaativaa.
Tällä hetkellä vapina on vielä melko lievää, mutta käsittääkseni sillä on taipumusta pahentua iän myötä (etenkin kun se on alkanut nuorella iällä, minulla siis 16-17-vuotiaana). Nyt kysyisinkin muiden kokemuksia, miten es. vapina on vaikuttanut työntekoon ja ammatinvalintaan? Tilanteeni huolestuttaa minua, koska jos en kykene sairaanhoitajan työhön ei minulla oikein ole muitakaan vaihtoehtoja; en kuitenkaan haluaisi loppuelämääni työtönkään olla. Olisiko minulla kuitenkin mahdollisuus työkyvyttömyyseläkkeeseen tai muuhun tukeen? Entä voisiko tilanteessani olla aihetta leikkaukselle?
Essentiaalinen vapina ja ammatinvalinta
Essentiaalikko
0
349
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147394
- 594742
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434714- 753408
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161995Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301840- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441657- 361557
- 1431307