Terveyskeskuslääkäri epäili minulla olevan essentiaalista vapinaa ja sain tähän lääkkeeksi tarvittaessa otettavaa Propral 10 mg -lääkevalmistetta, joka on toiminut tähän asti ihan hyvin (käsien vapinaan).
Olen parikymppinen mies ja tarkoitukseni olisi hakea kevään yhteishaussa opiskelemaan ja nyt minua huolettaa sairauteni vaikutus opiskeluun ja työhön. Ainut minua kiinnostava ammatti on sairaanhoitaja, mutta en tiedä kykenenkö työskentelemään sellaisena. Työssähän täytyy kuitenkin antaa rokotteita, ottaa verikokeita ja tehdä muuta käsien tarkkuutta ja vakautta vaativaa.
Tällä hetkellä vapina on vielä melko lievää, mutta käsittääkseni sillä on taipumusta pahentua iän myötä (etenkin kun se on alkanut nuorella iällä, minulla siis 16-17-vuotiaana). Nyt kysyisinkin muiden kokemuksia, miten es. vapina on vaikuttanut työntekoon ja ammatinvalintaan? Tilanteeni huolestuttaa minua, koska jos en kykene sairaanhoitajan työhön ei minulla oikein ole muitakaan vaihtoehtoja; en kuitenkaan haluaisi loppuelämääni työtönkään olla. Olisiko minulla kuitenkin mahdollisuus työkyvyttömyyseläkkeeseen tai muuhun tukeen? Entä voisiko tilanteessani olla aihetta leikkaukselle?
Essentiaalinen vapina ja ammatinvalinta
Essentiaalikko
0
310
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1907907
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes974235- 682722
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751732Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.4011668- 641528
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201496Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171151Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841078Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070