En ny oo varma kuuluuko tää tänne mut tungenpahan sen nyt kuitenki tähän osioon :D
Eli siis tahtoisin tehdä fursuitin. Yhen fursuitin olen (osittain) jo tehnyt, sellaisen Foxy the Pirate pään. Sen kanssa kuljin viime Traconissa. Tuli kankaan kanssa kiire niin se kiinnitettiin vähän miten meni, ja nyt haluaisin tehdä tuollaisen oikeastaan melko "tavallisen" fursuitin. Eli tässä siis muutama kysymys:
Miten tuo pää päällystetään (laitetaan kiinni)? Olen huomannut joidenkin laittavan jossain vaiheessa ilmastointiteippiä..? Onko se pakollista vai auttaako se suitin päällystämiseen?
Miten saadaan kuviot esim päähän?
Päällystetäänkö korvat samaan aikaan itse päänkanssa eikä erikseen?
Kuinka olette silmiä tehneet? Foxyn päähän taiteilin itse jotenkin aurinkolaseista. Millä muulla tavalla olisi myös hyvä tehä?
Tahtoisin liikkuvan leuan, onko kuinka vaikea? Mistä olette esim. Kielen tehneet ja hampaat tehneet? Ja kuinka se leuka siis saadaan pysymään niin, ettei tipahda jos sitä auotaan, tai siis sillein... Tajuatte kyllä xD
Ja mielellään jos teillä on vaikka linkata jotain kuviakin!!
Fursuitti kymysyksiä teille tietäville
4
176
Vastaukset
- furrsuit
Niin ja jos on jotain muitakin vinkkejä antaa niin kertokaa vain!
- Vammapena
Anteeksi myöhäinen vastailuni mutta ei voi mitään :'D en tiedä käytkö täällä enää mutta.
Itse olen suhteellisen aloittelija, muta osaan kyllä vastata ainakin jotenkin noihin kysymyksiin.
1. Jotkut laittavat jesaria vaahtouovin päälle 1. kuvioiden teon helpottamiseks (osa ottaa pois ennen furraamista) 2. helpottaakseen kiinnittämistä 3.pitämään paremmin kasassa/muotoilua helpottaakseen
Ei todellakaan pakollista.
2. Joko laittamalla eri karvoja (ompele, älä koskaan vain liimaa joka palaa vierekkäin..)
tai maalaamalla (esimerkiksi akryylivärejä sekoitetaan veteen ja vaikka hammasharjaa käyttämällä maalataan karvaan)
3. Tämä varmasti riippuu tyylistä. Ite ainakin leikkaan palat ja ompelen tietyt osat kiinni ensin. Esim ompelen korvat, liimaan ne päädystä ja keskeltä kiinni ja ompelen pääosan vasta sitten korviin kiinni.. Ja sitten kuonon yms
Toivottavasti ymmärsit... :D vaikea selittää tai sit oon vaan tosi huono siinä
4.Tämäkin riippuu tyylistä. 3D silmät saa tehtyä laihasta pahvista tai parempi, laihasta vaahtomuovista tai mitä lie ja sitten kierretään peini suikale siihen ympärille tuomaan 3d efektiä.. Vaikea selittää, kuva (otettu googlesta):
http://ic.pics.livejournal.com/dio_pardalis/39638910/2733/2733_640.jpg
Olen käyttäny myös huopaa 2d silmiin, mutta tuppaa keräämään likaa helposti..
5.Suu fimomassasta, kieli joko huovasta tms tai myöskin fimosta.
Liikkuvaan leukaan on miljoonia eri tapoja tehdä, joista yleisimmät on laittaa paksu kuminauha pitämään leukaa (leuka pitää kiinnnittää pitkällä vaahtomuovilla korvien kohdalta/takaata tai että aukeaa kunnolla, tehdä sarana (pitää improvisoida vaahtomuovin kanssa).
Olen kuullut jonkun rakentaneen kumilankakasasa ja bionicleistä että.. :D
Ite kuitekkin tein suhteellisen hyvän leuan sillä, että laitoin kiinni rautalangalla pahviin, jonka liimasin siihen omien korvien lähelle sisäpuolelle, kiinitin pahvinpalat leukaan ja laitoin rautalangan ns saranaksi. Pahvi/kovempi materiaali kannattaa laittaa leuan sisään ´, voi toimia vähän paremmin. Itse kuitenlin laitoin vaan vähän rautalankaa leuan alle pitämään sitä ns enemmän suorassa, eikä taittuis nii helposti.
Sit laitoin vaan kasan normikumilankaa pahviin (leikkaat viillon ja teippaat jesarilla viillon kinni ku on tarpeeks kumilankoja) ja kiinnitin ne leukaan ja toisen puolen päähän. Vaikea selittää, tässä kuva jonka piirsin esittämään taktikkaa :D :
https://gyazo.com/bff81196876fcc85829edf64c9637a07
Jos ekaa suittia olet tekemässä, en suosittele tekemään liikkuvaa leukaa, vasta kun oot opinu muuten ymmärtämään miten suitti toimii tai sillee.. :D
tee vaikka suu auki oleva suitti? Niin mä tein ekan
Toivottavasti tämä nyt auttoi jotakuta :'D - Vammapena
Unohdin mainita, et jesari karvan ja vaahtomuovin välissä voi tehä suittipäästä kuumemman.
- furrsuit
Joo, auttoi jonkin verran, kiiz! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768