Fursuitti kymysyksiä teille tietäville

furrsuit

En ny oo varma kuuluuko tää tänne mut tungenpahan sen nyt kuitenki tähän osioon :D

Eli siis tahtoisin tehdä fursuitin. Yhen fursuitin olen (osittain) jo tehnyt, sellaisen Foxy the Pirate pään. Sen kanssa kuljin viime Traconissa. Tuli kankaan kanssa kiire niin se kiinnitettiin vähän miten meni, ja nyt haluaisin tehdä tuollaisen oikeastaan melko "tavallisen" fursuitin. Eli tässä siis muutama kysymys:
Miten tuo pää päällystetään (laitetaan kiinni)? Olen huomannut joidenkin laittavan jossain vaiheessa ilmastointiteippiä..? Onko se pakollista vai auttaako se suitin päällystämiseen?
Miten saadaan kuviot esim päähän?
Päällystetäänkö korvat samaan aikaan itse päänkanssa eikä erikseen?
Kuinka olette silmiä tehneet? Foxyn päähän taiteilin itse jotenkin aurinkolaseista. Millä muulla tavalla olisi myös hyvä tehä?
Tahtoisin liikkuvan leuan, onko kuinka vaikea? Mistä olette esim. Kielen tehneet ja hampaat tehneet? Ja kuinka se leuka siis saadaan pysymään niin, ettei tipahda jos sitä auotaan, tai siis sillein... Tajuatte kyllä xD

Ja mielellään jos teillä on vaikka linkata jotain kuviakin!!

4

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • furrsuit

      Niin ja jos on jotain muitakin vinkkejä antaa niin kertokaa vain!

    • Vammapena

      Anteeksi myöhäinen vastailuni mutta ei voi mitään :'D en tiedä käytkö täällä enää mutta.
      Itse olen suhteellisen aloittelija, muta osaan kyllä vastata ainakin jotenkin noihin kysymyksiin.

      1. Jotkut laittavat jesaria vaahtouovin päälle 1. kuvioiden teon helpottamiseks (osa ottaa pois ennen furraamista) 2. helpottaakseen kiinnittämistä 3.pitämään paremmin kasassa/muotoilua helpottaakseen
      Ei todellakaan pakollista.

      2. Joko laittamalla eri karvoja (ompele, älä koskaan vain liimaa joka palaa vierekkäin..)
      tai maalaamalla (esimerkiksi akryylivärejä sekoitetaan veteen ja vaikka hammasharjaa käyttämällä maalataan karvaan)

      3. Tämä varmasti riippuu tyylistä. Ite ainakin leikkaan palat ja ompelen tietyt osat kiinni ensin. Esim ompelen korvat, liimaan ne päädystä ja keskeltä kiinni ja ompelen pääosan vasta sitten korviin kiinni.. Ja sitten kuonon yms
      Toivottavasti ymmärsit... :D vaikea selittää tai sit oon vaan tosi huono siinä

      4.Tämäkin riippuu tyylistä. 3D silmät saa tehtyä laihasta pahvista tai parempi, laihasta vaahtomuovista tai mitä lie ja sitten kierretään peini suikale siihen ympärille tuomaan 3d efektiä.. Vaikea selittää, kuva (otettu googlesta):
      http://ic.pics.livejournal.com/dio_pardalis/39638910/2733/2733_640.jpg
      Olen käyttäny myös huopaa 2d silmiin, mutta tuppaa keräämään likaa helposti..

      5.Suu fimomassasta, kieli joko huovasta tms tai myöskin fimosta.
      Liikkuvaan leukaan on miljoonia eri tapoja tehdä, joista yleisimmät on laittaa paksu kuminauha pitämään leukaa (leuka pitää kiinnnittää pitkällä vaahtomuovilla korvien kohdalta/takaata tai että aukeaa kunnolla, tehdä sarana (pitää improvisoida vaahtomuovin kanssa).
      Olen kuullut jonkun rakentaneen kumilankakasasa ja bionicleistä että.. :D
      Ite kuitekkin tein suhteellisen hyvän leuan sillä, että laitoin kiinni rautalangalla pahviin, jonka liimasin siihen omien korvien lähelle sisäpuolelle, kiinitin pahvinpalat leukaan ja laitoin rautalangan ns saranaksi. Pahvi/kovempi materiaali kannattaa laittaa leuan sisään ´, voi toimia vähän paremmin. Itse kuitenlin laitoin vaan vähän rautalankaa leuan alle pitämään sitä ns enemmän suorassa, eikä taittuis nii helposti.
      Sit laitoin vaan kasan normikumilankaa pahviin (leikkaat viillon ja teippaat jesarilla viillon kinni ku on tarpeeks kumilankoja) ja kiinnitin ne leukaan ja toisen puolen päähän. Vaikea selittää, tässä kuva jonka piirsin esittämään taktikkaa :D :
      https://gyazo.com/bff81196876fcc85829edf64c9637a07

      Jos ekaa suittia olet tekemässä, en suosittele tekemään liikkuvaa leukaa, vasta kun oot opinu muuten ymmärtämään miten suitti toimii tai sillee.. :D
      tee vaikka suu auki oleva suitti? Niin mä tein ekan

      Toivottavasti tämä nyt auttoi jotakuta :'D

    • Vammapena

      Unohdin mainita, et jesari karvan ja vaahtomuovin välissä voi tehä suittipäästä kuumemman.

    • furrsuit

      Joo, auttoi jonkin verran, kiiz! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe