WLAn todella hidas

osaakojokuauttttaa

Voisiko joku auttaa selvittämään miksi WLAN yhteytni on yhtäkkiä muuttunut erittäin hitaaksi? Sivut vain pyörii ja pyörii, eikä mene minnekään. Vähän väliä tulee: verkkosivu ei käytettävissä, Youtube videoita en edes pysty katsomaan, vaikka käytössä pitäisi olla ihan nopea netti. Mitä tietoja tarvitsee antaa, että joku osaisi auttaa asian kanssa? Tarkistin juuri virus-ei mitään. Kannettava on melko uusi. Käytän siis puhelimen wlan kannettavassani.

49

1327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiollanormaalia

Kun kyseessä on puhelimesta tuleva yhteys niin tämä on normaalia varsinkin jos käyttää 3G yhteyttä.

• osaakojokuauttttaa

Minulla on 4G
        aikaisemmin ongelmaa ei ollut TOIMI HYVIN. Olen miettinyt , voiko johtua jostain asetuksista, päivitykset pitäisi olla ajan tasalla, mistä muusta voi johtua??

• kokeiletätä
        osaakojokuauttttaa kirjoitti:

Minulla on 4G
        aikaisemmin ongelmaa ei ollut TOIMI HYVIN. Olen miettinyt , voiko johtua jostain asetuksista, päivitykset pitäisi olla ajan tasalla, mistä muusta voi johtua??

Lataa puhelimeen Speedtest.net sovellus ja testaa nopeus.

• osaakojokuauttttaa
        kokeiletätä kirjoitti:

Lataa puhelimeen Speedtest.net sovellus ja testaa nopeus.

Yritin mutta tuli NETWORK ERROR voisiko joku auttaa. Sivut ei taas lataudu ja menee todella hitaasti.

• tässäonvikaa

Yritin mutta tuli NETWORK ERROR voisiko joku auttaa. Sivut ei taas lataudu ja menee todella hitaasti.

Eli nettiyhteys on pois päältä. Käynnistä puhelin uudelleen.

• osaakojokuautttaa
        tässäonvikaa kirjoitti:

Eli nettiyhteys on pois päältä. Käynnistä puhelin uudelleen.

Ei se auta olen tuotakin yrittänyt.

• äläannailmaiseksi

Asutko kerrostalossa?
      Jos, niin onko WLAN:in salaus päällä?

Jos yhteys ei ole salattu, niin koko kerostalo voi käyttää sinun nettiä, ja sitten se on todellakin hidas.

4G ei ole koskaan niin hidas, että eikö sillä juutuupi aukeaisi, joten uskon, että unohdit salata yhteytesi, eli jaat netin muillekkin tietämättäsi.

• osaakojokuauttttaa

On minulla salasana, laitoin kännykästä EIKÖ SE RIITÄ?

• Ruuhkaako
      • osaakojokuauttttaa

Ihan oma kaista minulla on, VAI EIKÖ SALAUS TOIMI?!?!

• Hyvin todennäköisesti Wlanissa ei ole mitään vikaa, vaan ongelma on mobiilidatayhteydessä: liikaa ruuhkaa, jokin tukiasema pois päältä, tavallista enemmän puheliikennettä, muuten vaan heikko yhteys tjms.

• nämävaikuttaa

Puheliikenne ei vaikuta 4G verkkoon koska se ei kuljeta sitä. Ainoastaan ruuhka ja muiden datankulutus.

• Listani oli tarkoitettu mobiilidatan hitauden kanssa painiville yleisesti, ei ainoastaan aloittajalle.

Vastauksista pitäisi aina pyrkiä tekemään yleispäteviä.

• lanlanalan

Kyllä se johtuu ylimyynnistä. Luvattu alinkaan 4G nopeus ei toteudu. Testata voit kun aamuyöllä nouset surffaamaan

• nopeusloppuukesken
        lanlanalan kirjoitti:

Kyllä se johtuu ylimyynnistä. Luvattu alinkaan 4G nopeus ei toteudu. Testata voit kun aamuyöllä nouset surffaamaan

Tottakai johtuu. Vielä ei ole keksitty niin nopeaa yhteyttä että se toimisi kaikilla yhtä nopeasti.

• 43987429874398
        nopeusloppuukesken kirjoitti:

Tottakai johtuu. Vielä ei ole keksitty niin nopeaa yhteyttä että se toimisi kaikilla yhtä nopeasti.

Tuplaisivat tai triplaisivat vaan tukiasemien määrän, johan alkaisi toimia. Mutta ei pysty, voitot pienenisivät. Suurin osa ihmisiä on valmis maksamaan vajaasta palvelusta, koska "ei sillä niin väliä, kunhan joskus pääsee sähköpostiin ja pankkiin ja on mahdolisiimman halpa".

Fiksut ihmiset hommavat kiinteän yhteyden.

• tämäehkäkorjaa
        43987429874398 kirjoitti:

Tuplaisivat tai triplaisivat vaan tukiasemien määrän, johan alkaisi toimia. Mutta ei pysty, voitot pienenisivät. Suurin osa ihmisiä on valmis maksamaan vajaasta palvelusta, koska "ei sillä niin väliä, kunhan joskus pääsee sähköpostiin ja pankkiin ja on mahdolisiimman halpa".

Fiksut ihmiset hommavat kiinteän yhteyden.

5G ehkä korjaa tämän asian. Se taitaa vaatia korkean taajuuden vuoksi tiheämmän tukiasemaverkoston?

• osaakojokuauttttaa

Olen myös huomannu että netti toimii käynnistämisen jälkeen hyvin n. 5 min kunnes alkaa tökkiminen...MISTÄ JOHTUU?

• vauhtivillet

no mitä vauhtia ne nopeustestit näyttää?

• osaakojokuauttttaa
        vauhtivillet kirjoitti:

no mitä vauhtia ne nopeustestit näyttää?

81mms???

• väärätieto

81mms???

Se lienee ping.

• osaakojokuautttaa
        väärätieto kirjoitti:

Se lienee ping.

Antaa koko ajan eri lukuja.. Kun avasin tuli 4,45mbps..sitten 0.75 mbps ..sitten 0,00mbps vaikka nettiyhetys päällä. Äsken tuli taas "network issues" eikä mennyt mihinkään netti . Apua?

• hidasonjoo
        osaakojokuautttaa kirjoitti:

Antaa koko ajan eri lukuja.. Kun avasin tuli 4,45mbps..sitten 0.75 mbps ..sitten 0,00mbps vaikka nettiyhetys päällä. Äsken tuli taas "network issues" eikä mennyt mihinkään netti . Apua?

Juu elikkä yhteys on hidas eikä sille voi tehdä mitään.

• wlan

4G hilpatööriä myydään valtavalla vauhdilla. Aiemmin hyvin toiminut asuinalueesi tukiasema ruuhkautuu ja yhteys on ajoittain hidas katkoo jne. Joissain tapauksissa 3G on ruuhkattomampi tiettyinä aikoina. Itse olen sukkuloinut vekkojen välillä ja saanut operaattorilta hyvitystä laskuihin kun luvattu nopeus ei toteudu. On hyvä muistaa, että esim. 5-40 Mbit/s sopimuksen voi purkaa kesken sopimuskautta jos nopeus jää alle 5Mbit/s vaikkapa vain iltaisin.

• näinmennään1
        wlan kirjoitti:

4G hilpatööriä myydään valtavalla vauhdilla. Aiemmin hyvin toiminut asuinalueesi tukiasema ruuhkautuu ja yhteys on ajoittain hidas katkoo jne. Joissain tapauksissa 3G on ruuhkattomampi tiettyinä aikoina. Itse olen sukkuloinut vekkojen välillä ja saanut operaattorilta hyvitystä laskuihin kun luvattu nopeus ei toteudu. On hyvä muistaa, että esim. 5-40 Mbit/s sopimuksen voi purkaa kesken sopimuskautta jos nopeus jää alle 5Mbit/s vaikkapa vain iltaisin.

Käyttäjämäärä nousee= Yhteys hidastuu.

Näin menee ainakin tämänhetken mobiiliyhteyksissä. Saa nähdä tuoko 5G tähän parannusta..

• tämäkinmeneesuohon
        näinmennään1 kirjoitti:

Käyttäjämäärä nousee= Yhteys hidastuu.

Näin menee ainakin tämänhetken mobiiliyhteyksissä. Saa nähdä tuoko 5G tähän parannusta..

Ihmiset irtisanoo kiinteitä yhteyksiä ja käyttää 4Gtä "kiinteänä" koska se on kympin halvempi kuukaudessa tms. ja näinhän siinä lopulta käy. En usko että pelkillä puhelimilla saisi niin paljon liikennettä aikaiseksi loppujen lopuksi, tai no tietysti jos niistä katsotaan jotain teräväpiirtovideota tms.

Operaattorien kannattaisi hinnoitella yhteydet siten että yksinäinen 4g datayhteys maksaisi enemmän kuin kiinteä yhteys, sitten jos asiakkaalla on jo operaattorin kiinteä yhteys niin siihen saisi matkakäyttöön mokkulan/nettitikun halvalla.

Miksiköhän aloittajalla ei ole kiinteää yhteyttä?

• siivoakone

Tyhjennä kone, selaimet ja sivuhistoriat. Puhdista kaikki turha roju koneeltasi. Siivoa kone asetuksilla saat myös puhdasta. Tarkista päivitykset, onhan virussuojaus kunnossa? Kaikki virustorjuntaohjelmat eivät huomaa kaikkia kalastelu/virussivuja. Joku on myös saattanut myös harkkeroida teikäläisen ip-osoitteen ja sitä kautta kykenee hidastamaan koneen toimintaasi.

• osaakojokuauttttaa

Oon tyhjentänyt mutta ei tunnu auttavan

• osaakojokuauttaaa

Nettiyhteys katkeilee koko ajan kännykälläkin ja välillä tulee"verkkosivu ei käytössä"vähän väliä. Eli tässä kännyssä jotain vikaa ehkä?

• normaaliaon
        osaakojokuauttaaa kirjoitti:

Nettiyhteys katkeilee koko ajan kännykälläkin ja välillä tulee"verkkosivu ei käytössä"vähän väliä. Eli tässä kännyssä jotain vikaa ehkä?

Ei vaan yhteydessä. Kännykän yhteydet elävät kokoajan eli joskus voi olla nopea ja joskus taas ei. Tämä on täsyin normaalia toimintaa langattomilla yhteyksillä ja ruuhkaisilla alueilla.

• Aäösldkd

Wlan nopeus voi eri laittella olla kotona erilainen esim Android tabletti uusi Lollipop 5.1 käyttis ja nopeus 65 jota sanotaan erinomaiseksi yhteydessä tai Kitkat 4.42 on 72 ja mutta nopein laadukkain Lollipop 5.0.2 onkin 144 Mbps. Kännykkä joka vain mobiilidata käytössä nykyään wlan nopeus oli 72. Kaikissa laitteissa on Tietoturva ja sivustojen evästeestot käytössä normaalisti.

• osaakojokuautttaaa

Onko se muka normaalia että yhteys välillä katkeaa kokonaan vaikka olisikin hidas?TAI MELKEIN KOKO AJAN??? Ja minulla pitäisi olla nopea netti.

• osaakojokuauttttaa

Eikö kukaan osaa auttaa?

• heissävikaa

EDELLEENKIN VIKA ON OPERAATTORISSA! ME EMME OLE HEITÄ.

• hmhmhmhm

Kuten sanottua, sinun täytyy mitata kännykästä se yhteys ensin KÄNNYKÄLLÄ.

1. Mene speedtest.net, ja mittaa nopeus.
        2. Mene pingtest.net ja mittaa yhteyden laatu muuten

Jos näistä tulee hyvät tulokset, sitten voi olettaa, että 3G/4G yhteys kännykkään toimii hyvin.

Eli jossei vika löydy kännykän 3g 4g yhteydestä, niin sitten voisit alkaa analysoida sitä WLAN yhteyden toimintaa.

Jos on oikein paljon WLAN verkkoja naapureilla ja oma verkkosi on samalla kanavalla, niin kyllä sekin voi toimia huonosti.

Tarvitset ohjelman tuon WLAN:in anaysointiin ja testaamiseen tietokoneellesi.

Hyviä ovat esim inSSDier 4, joka tosin nykyään kai maksaa.

Toinen ohjelma tuohon voisi olla tämä:
        http://wvw.xirrus.com/wifi-inspector

• Kokeilija.nettissä
    • osaakojokuauttttaa

Misttä johtuu ettö talouden toinen netti toimii hyvin ihan nopeasti , mutta minu ei ja kummassakin on prepaid liittymä, saunalahdelta ....en ymmärrä.

• tästäjohtuu

Eri liittymät tai nopeudet.

• osaakojokuauttttaa
        tästäjohtuu kirjoitti:

Eri liittymät tai nopeudet.

niissä on sama nopeus
        ja toinen netti toimii hyvin eikä katkaise yhteyttä koko aikaa niinkuin minun , ELI ONKO KÄNNYKÄSSÄNI JOTAIN ONGELMAA? Miten saan selville missä on vika?

• osaakojokuauttttaa

Nettiyhteys myös katkeaa ladatessa jotakin, eli mistä tämä johtuu? Äsken tuli taas muka että nettiyhteys ei ole käytössä, vaikka on päällä.

• siitäjohtuu

Liian heikosta tai ruuhkaisesta yhteydestä.

• trollillelobotomiaa

"osaakojokuauttttaa"

Haista sinä saatanan trolli paska. Johan täällä on autettu tuhat kertaa, mutta sinä vaan jatkat saman paskalorun toistamista ja yrität jatkaa turhaa ketjuasi keksittyine ongelmineen maailman tappiin asti.

Ongelman ratkaisu rautalangasta:

1. Jos toinen liittymä toimii, vaihda sen SIM-kortti "ongelmapuhelimeen" - jos toimii, se toinen liittymä on paska
      2. Jos verkko pätkii edelleen toisellakin SIM-kortilla, puhelimesi on paska
      3. Vaihda paskaksi todettu laite/palvelu uuteen

Tärkeintä olisi kuitenkin se, että vaihtaisit paskapääsi uuteen. Uskon lobotomian tekevän sinulle hyvää.

• osaakojokuauttttaa

En ole mikään TROLLI.
        Puhelimeni ja kannettavani ovat uusia joten miksi pitäisi uuteen vaihtaa?

• cccpleaner

Paskat laitteet vaihdetaan uusiin tai sitten kärsitään.
        Ota läppäri ja puhelin mukaan ja mene pihalle kokeilemaan.

• osaakojokuauttttaa
        cccpleaner kirjoitti:

Paskat laitteet vaihdetaan uusiin tai sitten kärsitään.
        Ota läppäri ja puhelin mukaan ja mene pihalle kokeilemaan.

ei minun ole paskoja ainakaan kun on melko uusia

• osaakojokuauttttaa

ei minun ole paskoja ainakaan kun on melko uusia

Enkä usko että koneessa tai puhelimessa on muuten mitään vikaa kun kaikki muu toimii hyvin mutta netti vaan katkeilee ja jumittuu koko ajan

• hmhmhmhmhm

Enkä usko että koneessa tai puhelimessa on muuten mitään vikaa kun kaikki muu toimii hyvin mutta netti vaan katkeilee ja jumittuu koko ajan

Minustakin alkaa tuntua, että olet trolli.

Oletko koittanut mitata sitä yhteyttä speedtest.netistä ja pingtest.net sivulta? Ja mittaa suoraan puhelimella, ei tietokoneella. Jos mittaat tietokoneella, niin et saa yksilöityä onko ongelma siinä puhelimen ja tietokoneen välissä vai puhelimen netin toiminnassa.

• tässävikaon
        hmhmhmhmhm kirjoitti:

Minustakin alkaa tuntua, että olet trolli.

Oletko koittanut mitata sitä yhteyttä speedtest.netistä ja pingtest.net sivulta? Ja mittaa suoraan puhelimella, ei tietokoneella. Jos mittaat tietokoneella, niin et saa yksilöityä onko ongelma siinä puhelimen ja tietokoneen välissä vai puhelimen netin toiminnassa.

Kyllä se trolli on. Vika kun on edelleenkin operaattorissa eikä omissa laitteissa.. Me emme voi tehdä tälle yhtään mitään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe