Väärät opettajat

ihminen17

Teutalle ja kumppaneille kysymys!

Raamattu sanoo että joka ei huonettansa hallitse, kuinka hän taitaa hallita seurakuntaa?

Samoin myös niille saarnaajille, joiden lapset on, missä nyt ikinä onkaan.

Ei uskoa voikaan antaa, mutta Raamattu puhuu hallitsemisesta?

Mitäköhän mahtaa tarkoittaa?

24

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmän kansanosan hallinnastahan uskonnoissa on aina ollut kyse.

      • ihminen17

        Joka ei siis hallitse pakanoita, kuinka hän saattaa hallita seurakuntaa? Niinkö?


    • ihminen17

      Toisesta ketjusta vielä teutalle, kun noi tuli raiskaamaa sen palstan.

      "Ruotsissa ei siis ole esikoislestadiolaisten seurakuntaa, jonka kautta yksikin ihminen pääsee taivaaseen, vaan väärien Jellivaaran ukkojen opetuksien kautta koko Ruotsin es. seurakunta on tuomittu kadotukseen?

      Jos ne siis vääriä ovat, niin näin mä uskon, vaikka meidän turvamme ei olekaan ihmisiin, mutta Jellivaaran ukkojen turvapa nyt sattuu vaan olemaan Jeesuksen Kristuksen päälle, ja jos se on väärä Kristus, niin on koko Ruotsin es.lest.seurakunnalla väärä Kristus."

      • teuta01

        Niin on ,minusta olet oikeassa he on niin pajon Ihmisoppia vääntä'neet
        että ei siinä ole mitään vastaan pulli kointia , olisiko jollakin iso luulo siitä
        Mistä Paavali varoittaa omiaan .
        .
        Paavali sanoi jos joku luulee tai ymmärtää ,minä paljon enempi ,Joka olen Benjami-
        lainen Benjamilaisesta , Hebrealainen Hebrealaisesta ,Suvun mukaan Israelilainen
        LAIN jälkeen Fariseus ja kaikesta laista ,Laittamaton , siihen saattoi tulla joku virhe
        Mutta ulkoa kirjoitin koska en ehtinyt hakea tukea.
        .
        Ihminen 17 Ei se auta ruotsalaisia mitenkään koska , me kyllä kilvoittelemme
        Taivaaseen mutta menemme Paratiisiin automaattisesti kaikki jotka on kuol-
        lut Jeesuksen Kristuksen jälkeen . Hän tulee Karitsana Tuomitsemaan KAIKKI
        ja siinä menee jako eriskummallisesti , ainakin Yhtä pelasrtunutta kohti 31 EI
        pelastu näitä sanoja löytyy Raamatusta . mutta Harvat on ne jotka löytää.
        .'
        En millään voi tajuta sellaista vataan hankoittelua joita Liian monet Naulitsee,
        Voimehan me ihmetellä pahan puhujia ,tänne päin koska he luulevat olevansa
        oikeamassa kuin me ; Meillä on paljon oppimista , ja mielellämme me opimme
        Mutta ei sitä samaa kuin he-.


      • ihminen17
        teuta01 kirjoitti:

        Niin on ,minusta olet oikeassa he on niin pajon Ihmisoppia vääntä'neet
        että ei siinä ole mitään vastaan pulli kointia , olisiko jollakin iso luulo siitä
        Mistä Paavali varoittaa omiaan .
        .
        Paavali sanoi jos joku luulee tai ymmärtää ,minä paljon enempi ,Joka olen Benjami-
        lainen Benjamilaisesta , Hebrealainen Hebrealaisesta ,Suvun mukaan Israelilainen
        LAIN jälkeen Fariseus ja kaikesta laista ,Laittamaton , siihen saattoi tulla joku virhe
        Mutta ulkoa kirjoitin koska en ehtinyt hakea tukea.
        .
        Ihminen 17 Ei se auta ruotsalaisia mitenkään koska , me kyllä kilvoittelemme
        Taivaaseen mutta menemme Paratiisiin automaattisesti kaikki jotka on kuol-
        lut Jeesuksen Kristuksen jälkeen . Hän tulee Karitsana Tuomitsemaan KAIKKI
        ja siinä menee jako eriskummallisesti , ainakin Yhtä pelasrtunutta kohti 31 EI
        pelastu näitä sanoja löytyy Raamatusta . mutta Harvat on ne jotka löytää.
        .'
        En millään voi tajuta sellaista vataan hankoittelua joita Liian monet Naulitsee,
        Voimehan me ihmetellä pahan puhujia ,tänne päin koska he luulevat olevansa
        oikeamassa kuin me ; Meillä on paljon oppimista , ja mielellämme me opimme
        Mutta ei sitä samaa kuin he-.

        Ootko käynyt Ruotsissa, ja milloin viimeksi, ja oletko tutustunut ruotsalaisiin tai norjalaisiin es. uskovaisiin. Monet ovat sanoneet taas että Ruotsissa ja Norjassa on paljon lämpimämpi kristillisyys kuin Suomessa?

        Itse olen yhden kerran ollut Ruotsissa ja Jellivaarassa joulukokouksissa, ja kun mä astuin sinne saliin niin ensimmäinen ajatus oli tämä:

        "Enkö mä ole koskaan aikaisemmin ollut uskovaisten seuroissa"

        Kyllä musta tuntuu että Suomessa on nyt hieman kylmät tuulet.

        Mutta puhuinkin siitä, että onko koko seurakunta väärä, jos yksi on väärä, eli onko joku saarnaaja antikristuksen hengen viettelemä?


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        Ootko käynyt Ruotsissa, ja milloin viimeksi, ja oletko tutustunut ruotsalaisiin tai norjalaisiin es. uskovaisiin. Monet ovat sanoneet taas että Ruotsissa ja Norjassa on paljon lämpimämpi kristillisyys kuin Suomessa?

        Itse olen yhden kerran ollut Ruotsissa ja Jellivaarassa joulukokouksissa, ja kun mä astuin sinne saliin niin ensimmäinen ajatus oli tämä:

        "Enkö mä ole koskaan aikaisemmin ollut uskovaisten seuroissa"

        Kyllä musta tuntuu että Suomessa on nyt hieman kylmät tuulet.

        Mutta puhuinkin siitä, että onko koko seurakunta väärä, jos yksi on väärä, eli onko joku saarnaaja antikristuksen hengen viettelemä?

        Kun kävin Gällissä 1982 . tapailin jotain tuollaisia ajatuksia , en hähnyt vilaustakaan
        mindestä , tai GP. Minde on syntynyt 1952 ,ja GP. 1940 paikkeilla Jouluna 1982 siellä
        saarnasi kaikki vanhan kaartin miehet , kuten EL. LL: H.G , E:H, ja joku norjasta ..
        .
        Mutta noita nuoria ei näkynyt . Oli vasta 10 kk. siitä Kun GJ. oli kuollut , ja eräs
        vanhenpi henkilö sanoi kun kysyin kuinka te tulette toimeen kun GJ. oli kuollut ,
        Sain seyraavan laisen Vastauksen ,, Tiedätkö Harakan ja sen pesän , Totta kai .
        olin monta pesää tuhonnut poikasena , (sitä en sanonut hänelle.), ja hän jatkoi ,
        .
        Tämä kristillisyys on kuin Harakanpesä ; Harakka ei tee koskaan pesää Yhden
        oksan varaan ,jos seuraan sitä tarkemmin ,pesä on 4-5 haaraoksassa, jos nyt
        yksi oksa katkeaa ei se pudota pesää, elikkä näin ajateltun Kristillisyys PYSYY.
        Juuri niin kauan Kuin Jumala sen antaa olla ,
        .
        Kului 14 vuotta ja sain Lahden Rukous huneen talkoista lahjan ,,Kiirunan matkan
        se oli 1996 nyt nämä pöyhkeä nuoret uroot , oli esillä vähän liikaakin en siitä
        senenempää ,mutta huomasin että se aika oli tehnyt tehtävänsä , ja kun he tuli
        Juhannuksena Rukoushuoneen vihkiäisiin ja sitten lähetystoimeen .
        .
        He ei saaneet vihkiä ,koska se oli toimitettu , VV: AH ;RT,, Jotka hoitivat HYVIN ,
        KOKO ASIAN , Minäkin olin paikalla ,ja kuulin joka sanan ,olin varannut jakkaran
        oikein läheltä, , VV:oli Kuin Aaron ylimmäinen pappi ja AH. oli Toinen Ylipappi.
        Hekin On kuolleet , niin jokaisen aika päättyy joskus , mutta vain HERRA tietää
        milloin se aika on täys.
        .
        .
        Kysyit siitä ,onko kokoseurakunta väärä jos yksi sanan palvelija on väärä,. Ei Minusta koska Pyhä kolminaisuus antaa oman selityksen . ?
        .
        Isää,ei ole kukaan tehnyt , eikä luonut ,eikä synnyttänyt. .
        .
        Poika on ISÄSTÄ , ei tehty, eikä Luotu , Vaan syntynyt .
        .
        Pyhä Henki on ISÄSTÄ ja POJASTA, ei tehty ,eikä Luotu , Eikä syntynyt ,
        Vaan HEISTÄ LÄHTEVÄ;
        .
        Myö sen Harakan pesä vertauksen huomioon olttaen , ei kukaan pudota
        kristillisyyttä ,yhden miehen tähden , vaan on aika odottaa että sellainen
        käy toisten kaulaan ja rukoilee anteeksi , koska kaikille on anettu mahdol-
        lisesta katumuksesta ja anteeksisaamisesta , mutta se edellyttää katumusta
        ja sekin pitää tehdä nöyrästi (ei pöyhkeillen tai ylpeydellä' jota olen havainnut)
        sellaisten parissa.. täällä jälkeen päin. ja se tulkoon mainituksi.


      • teuta01
        ihminen17 kirjoitti:

        Ootko käynyt Ruotsissa, ja milloin viimeksi, ja oletko tutustunut ruotsalaisiin tai norjalaisiin es. uskovaisiin. Monet ovat sanoneet taas että Ruotsissa ja Norjassa on paljon lämpimämpi kristillisyys kuin Suomessa?

        Itse olen yhden kerran ollut Ruotsissa ja Jellivaarassa joulukokouksissa, ja kun mä astuin sinne saliin niin ensimmäinen ajatus oli tämä:

        "Enkö mä ole koskaan aikaisemmin ollut uskovaisten seuroissa"

        Kyllä musta tuntuu että Suomessa on nyt hieman kylmät tuulet.

        Mutta puhuinkin siitä, että onko koko seurakunta väärä, jos yksi on väärä, eli onko joku saarnaaja antikristuksen hengen viettelemä?

        Kyllä siinä voi olla vähän perää , koska aikanaan suomi oli Alustamaa ,vaikka Nimi oli Ruotsi-suomi ,katsos meidän kieli on hivenen Vaikea ,ja siksi toiseksi Norrbot-
        tenissa oli määräys pitää kaikki seurat suomeksi , ja se määräys tuli ennen kuin .
        LLL:n kuoli ,ja se oli syy koska Agricolan Raamarttru oli hankittu , joskus seurakuntaan . EL :oli viimeinen sen todella täyttnyt. Ei se käsky ollut ,mutta moni
        käyttäytyi sen kanssa kuin se olisi ollut, Ainakin Larssoneista , on ollut sellaisen täyttäjäksi ,mutta ei ,DB. Eikä Minde ,ja koska ei ,minde ,ei Pärsterikään.


      • teuta01
        teuta01 kirjoitti:

        Kyllä siinä voi olla vähän perää , koska aikanaan suomi oli Alustamaa ,vaikka Nimi oli Ruotsi-suomi ,katsos meidän kieli on hivenen Vaikea ,ja siksi toiseksi Norrbot-
        tenissa oli määräys pitää kaikki seurat suomeksi , ja se määräys tuli ennen kuin .
        LLL:n kuoli ,ja se oli syy koska Agricolan Raamarttru oli hankittu , joskus seurakuntaan . EL :oli viimeinen sen todella täyttnyt. Ei se käsky ollut ,mutta moni
        käyttäytyi sen kanssa kuin se olisi ollut, Ainakin Larssoneista , on ollut sellaisen täyttäjäksi ,mutta ei ,DB. Eikä Minde ,ja koska ei ,minde ,ei Pärsterikään.

        Vaikka Pärster oli Tulkin poika (Peitiläinen ) se hänen oikea nimi on ,Ja
        osaa kuin vettä vaan suomen kielen .,että älkää koskaan väheksykö.


      • Tutkikaahistoriaa

        On sitä ennenkin olleet saarnaajat väärässä. 60-luvulla suomen saarnaajat olivat Isaksonin perässä, vähät seurakuntalaiset saivat taistella pienin voimin enemmistöä vastaan syytettyinä tietysti että eivät olleet kuuliaisia ja että oma järki on tullut niin suureksi että ei tarvi uskoa mitä saarnaajat sanovat. Kuulostaako tutulta?
        Sama laulu, mutta nyt sitä huutaa G joukkoineen. Kaikki pitää uudistaa niin kuin hän haluaa. Eipä ole Ruotsissakaan yksimielisyyttä vaikka rakkautta halutaan ylläpitääkin. Opissa kun ei voi antaa periksi.


      • teuta01
        Tutkikaahistoriaa kirjoitti:

        On sitä ennenkin olleet saarnaajat väärässä. 60-luvulla suomen saarnaajat olivat Isaksonin perässä, vähät seurakuntalaiset saivat taistella pienin voimin enemmistöä vastaan syytettyinä tietysti että eivät olleet kuuliaisia ja että oma järki on tullut niin suureksi että ei tarvi uskoa mitä saarnaajat sanovat. Kuulostaako tutulta?
        Sama laulu, mutta nyt sitä huutaa G joukkoineen. Kaikki pitää uudistaa niin kuin hän haluaa. Eipä ole Ruotsissakaan yksimielisyyttä vaikka rakkautta halutaan ylläpitääkin. Opissa kun ei voi antaa periksi.

        AIVAN NIIN. Väärin on seurakunta oppi ja muukin siinä sivussa .
        Oikea seurakunta oppi on siinä , että kaikki jotka Uskoo Kristukseen
        Ne pelastuu ,100 varmasti , ja se johtaa Perille ,ei LV:t ,eikä hunsvotit.


      • kielensivistäjä
        teuta01 kirjoitti:

        AIVAN NIIN. Väärin on seurakunta oppi ja muukin siinä sivussa .
        Oikea seurakunta oppi on siinä , että kaikki jotka Uskoo Kristukseen
        Ne pelastuu ,100 varmasti , ja se johtaa Perille ,ei LV:t ,eikä hunsvotit.

        Tiedätkö teuta01, kuinka rumaa sanaa käytät, kun käytät sanaa hunsvotti?

        Tiedätkö mitä hunsvotti tarkoittaa?

        Se tulee ruotsinkielestä ja saksankielestä ja tarkoittaa sananmukaisessa merkityksessään: 'koiran vittu' (ruots. 'hundsvott' ja saks. 'Hundsfott' tai 'Hundsfotze'.).

        https://fi.wiktionary.org/wiki/hunsvotti

        Sanontamerkityksessä se tarkoittaa suomenkielessä:

        1. (halventava) heittiö, lurjus, roikale

        2. hulttio, soheltaja, sohlari

        Ainakin saksankielessä kyseisellä ilmauksella tarkoitetaan sanontamerkityksessä oikeastaan samaa asiaa kuin suomessakin, eli:

        1. (halventava, karkea) hunsvotti, lurjus (Hundsfott m. (gen. des Hundsfotts, des Hundsfottes, mon. Hundsfotte, Hundsfötter).

        Hundsfotze tarkoittaa sananmukaisesti: 'koiranvittu', ~ "koiranperse"

        https://fi.wiktionary.org/wiki/Hundsfott


      • ujhnbrf
        teuta01 kirjoitti:

        Niin on ,minusta olet oikeassa he on niin pajon Ihmisoppia vääntä'neet
        että ei siinä ole mitään vastaan pulli kointia , olisiko jollakin iso luulo siitä
        Mistä Paavali varoittaa omiaan .
        .
        Paavali sanoi jos joku luulee tai ymmärtää ,minä paljon enempi ,Joka olen Benjami-
        lainen Benjamilaisesta , Hebrealainen Hebrealaisesta ,Suvun mukaan Israelilainen
        LAIN jälkeen Fariseus ja kaikesta laista ,Laittamaton , siihen saattoi tulla joku virhe
        Mutta ulkoa kirjoitin koska en ehtinyt hakea tukea.
        .
        Ihminen 17 Ei se auta ruotsalaisia mitenkään koska , me kyllä kilvoittelemme
        Taivaaseen mutta menemme Paratiisiin automaattisesti kaikki jotka on kuol-
        lut Jeesuksen Kristuksen jälkeen . Hän tulee Karitsana Tuomitsemaan KAIKKI
        ja siinä menee jako eriskummallisesti , ainakin Yhtä pelasrtunutta kohti 31 EI
        pelastu näitä sanoja löytyy Raamatusta . mutta Harvat on ne jotka löytää.
        .'
        En millään voi tajuta sellaista vataan hankoittelua joita Liian monet Naulitsee,
        Voimehan me ihmetellä pahan puhujia ,tänne päin koska he luulevat olevansa
        oikeamassa kuin me ; Meillä on paljon oppimista , ja mielellämme me opimme
        Mutta ei sitä samaa kuin he-.

        teutan paavali sanoo myös että hän on rukoillut saatanastaa eroa, sitä raamatun mukaan saamatta.
        Eikä kristityillä ole Jeesuksen seurakuntia vaan heillä on saatanaa palvelevien rikollisuuden eksyttäjä lahkoja maailmassa yli 3500.
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Jeesus teki selväksi mitä paavalilais-luterilaisuuden saatanaa palvelevat ovat:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        12:30 "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        Jumalasta ja ihmisyydestään luopuneiden järjettömien saatanan enkeleiden
        sairasta oppia;
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Murhattujen vainajien raiskaaminen on saatanallisuuden sairasta:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
        -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

        Lahkonsa herra jumalan saatanan enkelit leikkivät olevansa Jumalan herroja:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Faktaa:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.

        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen. He eivät anna aivopesu uskontunnustusta herra jumalille.


      • yhmnbvc
        teuta01 kirjoitti:

        Kyllä siinä voi olla vähän perää , koska aikanaan suomi oli Alustamaa ,vaikka Nimi oli Ruotsi-suomi ,katsos meidän kieli on hivenen Vaikea ,ja siksi toiseksi Norrbot-
        tenissa oli määräys pitää kaikki seurat suomeksi , ja se määräys tuli ennen kuin .
        LLL:n kuoli ,ja se oli syy koska Agricolan Raamarttru oli hankittu , joskus seurakuntaan . EL :oli viimeinen sen todella täyttnyt. Ei se käsky ollut ,mutta moni
        käyttäytyi sen kanssa kuin se olisi ollut, Ainakin Larssoneista , on ollut sellaisen täyttäjäksi ,mutta ei ,DB. Eikä Minde ,ja koska ei ,minde ,ei Pärsterikään.

        perääkö se teuta tarvii!
        eikö niitä vainajia ole ruumishuoneella tarpeeksi?

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • teuta01
        kielensivistäjä kirjoitti:

        Tiedätkö teuta01, kuinka rumaa sanaa käytät, kun käytät sanaa hunsvotti?

        Tiedätkö mitä hunsvotti tarkoittaa?

        Se tulee ruotsinkielestä ja saksankielestä ja tarkoittaa sananmukaisessa merkityksessään: 'koiran vittu' (ruots. 'hundsvott' ja saks. 'Hundsfott' tai 'Hundsfotze'.).

        https://fi.wiktionary.org/wiki/hunsvotti

        Sanontamerkityksessä se tarkoittaa suomenkielessä:

        1. (halventava) heittiö, lurjus, roikale

        2. hulttio, soheltaja, sohlari

        Ainakin saksankielessä kyseisellä ilmauksella tarkoitetaan sanontamerkityksessä oikeastaan samaa asiaa kuin suomessakin, eli:

        1. (halventava, karkea) hunsvotti, lurjus (Hundsfott m. (gen. des Hundsfotts, des Hundsfottes, mon. Hundsfotte, Hundsfötter).

        Hundsfotze tarkoittaa sananmukaisesti: 'koiranvittu', ~ "koiranperse"

        https://fi.wiktionary.org/wiki/Hundsfott

        Örvelö
        älä luule minua itseksesi, en sano paremmin ..
        Tai miksen .katsos sitä asiaa siltä kantilta . että Heidän tulee Puhua niin
        ettei kenenkään tarvitse sanoa hunsvotiksi , Koska jos saarnaaja saarnaa
        asiallisesti , ei kenenkään tee mieli hunsvoti seeraamaan .
        .
        Mutta LV:t ei ymmärrä ,tai jos ymmärtää omasta mielestä ,niin se ei ole sama
        kuin JUMALAN RAKKAUS . Ja ihmisten rakkaus ei ole siihen verrattuna juuri
        mitään . Ja tästä johtuen noita väärin käsityksia on tullut vieläpä tänäpäivänä.
        .
        Lainattuatekstiäs.
        Jos LLL:n käännytys työ olisi tapahtunut noin , en usko että 1844 olisi vielä käännettyjä ollut niin kuin ei ollutkaan ,miksi siksi kun hän ei ollut saanut
        Vielä sitä MILLA Gtyttären oppi Kinkeri reissulla jouluna 1844 , sen jälkeen
        oli Vasta papin tarvitsijoita ollut ja ei juuri sitä ennen 1826 -1844. ollut kukaan
        tarvinnut Pappia ,siis 18 vuoteen ,vaikka hän itse sanoo 20 vutta ei häntä tarvittu
        .
        Palattuaan kinkeri reissulta Kaaresuandoon hän teki saarnan joka on taltoitu,
        6 sunnuntai Kolminaisuuden jälkeisenä sunnuntaina Joka sattuu n.Juhannukseen
        tietämiin . 1844 vanhassa sarjassa se on numero 200. siitä voi lukea miten hän
        oli muuttunut sanan palvelijana Sitten on 2 1846 v. ja 2 1847. ja 3 1848 , muutama.
        sitten on monta ,1849 ,joista osa on Karesuandossa , ja muuton jälkeen,Pajalassa .
        ehkäpä 10 ,kunta ..


    • äänitakapenkistä

      Autuaaksi tekevän uskon perusta on muualla kuin inhimillisissä tunteissa ja unien näkemisessä.

      • teuta01

        "Siplekiantta "
        en osannut kirjoittaa nimeäsi oikein mutta tiedät ,
        Sata varmasti asian , että se on muualla kuin inhimmillisissä tunteisa ja unen näössä .
        Siitä kertoo JOEL. 2 luvussa ,jakeet 28-32. .niitä ei ole aivan nuorimmissa Raama ma-
        tuissa , 1776 Bibiliassa ja vanhemmissa .Että 1758 , 1685 , 1642, vielä on kerottavaa .


    • fgwewdfwe

      Nyt on tosiaan saarnaajatkin väärässä, niin ikävää kuin se onkin. Eikös Hämeenlinnassakin ole kapinahenki esikoislestadiolaisuutta vastaan, saarnaajiaan en tunne mutta hirvittää.

      • teuta01

        On ,oikeassa HML: saarnaajat on ainoita oikeita kapunkimaissa . olevista Seurakunnista , he on puolustaneet kantaansa sillä että ei ole Rakkautta
        muuten kuin Jumala ja Jeesus Rakastaa ihmistä .
        .
        Syy on siinä että todellisuudessa ei ihmisen rakkautta noterata samalla
        vaaalla eikä kuppi käänny joka suuntaan . Todella kapinahenki on siellä
        kaukana ja se on rakkaudemn henki .


      • bvcxz
        teuta01 kirjoitti:

        On ,oikeassa HML: saarnaajat on ainoita oikeita kapunkimaissa . olevista Seurakunnista , he on puolustaneet kantaansa sillä että ei ole Rakkautta
        muuten kuin Jumala ja Jeesus Rakastaa ihmistä .
        .
        Syy on siinä että todellisuudessa ei ihmisen rakkautta noterata samalla
        vaaalla eikä kuppi käänny joka suuntaan . Todella kapinahenki on siellä
        kaukana ja se on rakkaudemn henki .

        Jumala rakastaa ihmistä / ihmisiä!

        mutta

        saatana rakastaa ihmisyydestään luopuneita pikku piruja:
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • teuta01
        bvcxz kirjoitti:

        Jumala rakastaa ihmistä / ihmisiä!

        mutta

        saatana rakastaa ihmisyydestään luopuneita pikku piruja:
        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Örvelö.
        .
        Asia ei ole noin , vaikka olemme puhuneet niin , Mekin olemme vain ihmisiä .
        kumpikin, kun olemme saaneet synnit anteksi , meille ei ole jäänyt mitään kanteeksi
        sinä tiedät mutta et halua ilmaista sitä. Miksi ? Olen kysynyt ennenkin , ja olet vastaillut jotain käsittämätöntä, kummallisia suuri rimpsuja tajuattomia huutoja.
        Kun Kesitas tuli tänne palstalle ,olen kiitollinen Jeesukselle hänestä .
        .
        Jos hän ottaa yhteyttä sinuun älä jätä kuulematta ,se on Jeesuksen vastaus ,,,
        Meille jotka olemme Aiemmin pahaa puhuneet. Milloin mikäkin suuntaan .


    • äänitakapenkistä

      Ymmärtääkseni H-linnassa ei ole kapina esikoislestadiolaisuutta vastaan vaan sitä kristillisyyden hajotustyötä vastaan , jota on jo vuosia harrastettu muutaman ns. LV:n johdolla.
      Eikä H-linna ole ainoa paikkakunta.
      Elävä kristillisyys ei mihinkään häviä, siemen jää elämään.

      • teuta01

        Aivan , Lammi ilmoitti että he on pitäneet äänestyksen ,ja tulos oli ei oteta Sakramentteja omiin käsiin ,tähän lähtisin minäkin vaikka heti. PS. sekin on HML.


    • Olisiko HML asterixin ja obelixin kotikylä, jonka paaluaitaa eivät roomalaiset ole pystyneet kaatamaan?

      • teuta01

        Oli on oikea sana ,koska 0051 se kaatui kun siellä oli sisäistä riitaa ja he otti taikajuomaa ja kaivoivat suuren ojan halki kylän , niihin aikoihin oli Asterix ja
        Obelix menneet Parsiumiin ,ja kun he tuli takaisin Havaitsivat he saivat asiat
        järjestykseen ,kuinka Amaryllix kalakauppias oli tavoilleen uskollinen eikä
        ostanut kuin hajua omavia kaloja , Siitä tuli pelastus ,kaikki karkasi pakoon
        eikä riitaa ollut ,sen jälkeen kuin kalakauppiaan kanssa .
        .
        Vihne se oli idea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2107
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1720
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      257
      1063
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      988
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      951
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      885
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      825
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      811
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      764
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      729
    Aihe