Ajatuksesta toimintaan

eppu2

Toiset meistä ennakoivat asiat, ennenkuin toimivat. Toiset toimivat ja ajttelevat mennessään. Sitten on tietysti kaikkea siltä väliltä.
Itse mietin mielelläni asiat niin valmiiksi, kuin voi. Akuuttitilanteissa taas lienen, kuin kameleontti. Niissäkin jotkut lamaantuvat, toiset toimivat.
Kiinalainen sananlasku sanoo:´´Kaivoa pitää alkaa kaivaa ennen kuin on jano. Terveyttä on alettava hoitaa ennen kuin sairastuu.´´

53

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

      Suurin osa ihmisiä lieneen niitä siltä väliltä, niinkuin minäkin. Toisaalta tuhannen jatustelija, toisaalta aivoton pöheltäjä.
      Ajatella, että sinustakin on tullut kameleontti vaikka salamanteriksi minä sitä ensin luulin.

      • eppu2

        Monipuoliseksi minä olen Sinut ajatellutkin.
        Se on vaan tilannekohtaista ollakko kameleontti vai salamanteri.
        Ei minulla kyllä oranssia mustapilkullista vatsaa ole.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Monipuoliseksi minä olen Sinut ajatellutkin.
        Se on vaan tilannekohtaista ollakko kameleontti vai salamanteri.
        Ei minulla kyllä oranssia mustapilkullista vatsaa ole.

        Reilu vuosi sitten oli punapilkullinen vatsa ja kintut. Ei muuttuneet mustiksi. Nyt ei ole muualla kuin keskellä otsaa punainen läikkä. Mikä eläin se sitten on?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Reilu vuosi sitten oli punapilkullinen vatsa ja kintut. Ei muuttuneet mustiksi. Nyt ei ole muualla kuin keskellä otsaa punainen läikkä. Mikä eläin se sitten on?

        Liittyvätkö nuo nyt ollenkaan toisiinsa.
        Intiassa laittavat vieläkin läikän keskelle otsaa, kun ovat kuulemma korkeampiarvoisia, kuin jotkut toiset, mutta se on musta.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Liittyvätkö nuo nyt ollenkaan toisiinsa.
        Intiassa laittavat vieläkin läikän keskelle otsaa, kun ovat kuulemma korkeampiarvoisia, kuin jotkut toiset, mutta se on musta.

        Minä olen nähnyt intialaisissa vain niitä, joilla on punainen piste otsassa.
        http://lh4.ggpht.com/_rl3UbJ4tOxI/TUIktEKNKwI/AAAAAAAAEW4/fRRfnimsFwA/MallikaBadrinath_thumb1.jpg?imgmax=800
        Onko ne alempiarvoisia kuin mustatäpläiset?


    • Kun on isoista asioista kysymys mietin usein kauan ja sitten kun olen aikani jahkaillut edestakaisin päätös tulee silmänräpäyksessä. Pikkujutuissa voin olla hyvinkin spontaani ja usein miettiä vasta jos meni pieleen. Jotkut isommatkin päätökset ovat tapahtuneet ilman syvällisiä harkintoja ja osoittautuneet onnekkaiksi.

      • eppu2

        Joskus on jonkun päätöksen tekeminen vaikeaa.
        Joissain asioissa voi päätöstensä vaikutukset ennakoida paremmin, kun toisissa.
        Sitten on niitä tilanteita, että päätös tulee ikäänkuin selkäytimestä. Esimerkiksi, joku vaarallinen liikennetilanne.


    • siilimuori3

      Nii. Minä olen pikkasen selanen jälviisas. Aina jälkeenpäin tiedän kuinka toimisin seuraavan kerran samassa tilanteessa.

      • ent.siivoojaparka

        Semmosta se on olla oman elämänsä hallitsija.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Semmosta se on olla oman elämänsä hallitsija.

        Ei kait se semmonen hallitse joka jälkiviisailemaan joutuu?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori3 kirjoitti:

        Ei kait se semmonen hallitse joka jälkiviisailemaan joutuu?

        Aikaisemminhan olet kehunut itse olevasi tiukasti ruorissa ja hallitsevasi itse omaa elämääsi. Nyt kuulostaa, että oletkin ollut vähän tuuliajolla jälkiviisastelijana.


      • eppu2

        Kyllä sitä itse kullakin, näitä jälkiviisausjuttuja varmaan on elämän aikana eteen tullut.


      • siilimuori3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Aikaisemminhan olet kehunut itse olevasi tiukasti ruorissa ja hallitsevasi itse omaa elämääsi. Nyt kuulostaa, että oletkin ollut vähän tuuliajolla jälkiviisastelijana.

        Sinä oot käsittäny väärin. On asioista joihin voi vaikuttaa ja siis etuläteen hallita ja asioista, joista hallitessaan huomaa tehneensä erheen. Mut onneksi elämä tarjoaa aina uusintoja.


    • 1eero

      Tavalliset asiat ennakoi äkkitilanteet miten ne ennakoi tietysti varovaisuus empä osannu varoa eilen, putosin tuolilta kylki edellä imurin päälle ja kipeäksi meni eikä hengittäminen tunnu mukavalta mutta on aikaa tervehtyä. Aina voi lohdattaua miten pahasti voi käydä, etukäteen ennakointi jaa onko meillä jokaisella kohtalomme mikä lie edestään sen löytää.

      • siilimuori3

        Olikko nää istullaan tuolilla vai seisoitkos?Ettei vain ole kylkiouita poikki?


      • eppu2

        Tuli tuosta mieleeni vanha tarina, positiivisesta miehestä, joka putosi katolta ja jalka meni poikki. Hän tuumasi, että oli se hyvä asia, kun meni vaan toinen jalka.
        Olekkos muuten varma, ettei tullut murtumaa, meinaan vaan, kun sanot, että hengittäminen ei tunnu mukavalta.
        Vahinko ei tule kellokaulassa, sanotaan.


      • siilimuori3
        siilimuori3 kirjoitti:

        Olikko nää istullaan tuolilla vai seisoitkos?Ettei vain ole kylkiouita poikki?

        siis o=u


      • 1eero
        siilimuori3 kirjoitti:

        Olikko nää istullaan tuolilla vai seisoitkos?Ettei vain ole kylkiouita poikki?

        Verhoja ripustelin eilen illalla sieltä sitten alas,tänä aamuna se vasta oikein tuntu, kyllä se siitä.


      • hytinäx1

        Juu pitäis sinun käydä ensiavussa varmuuden vuoksi tarkistuttamassa ettei katkennut kykiluu ole puhkaissut keuhkoa.


      • siilimuori3
        1eero kirjoitti:

        Verhoja ripustelin eilen illalla sieltä sitten alas,tänä aamuna se vasta oikein tuntu, kyllä se siitä.

        Murtunut tai poikkimennyt kylkiluu voi olla inhottavan pistävän kipeä pitkään. Ota kipulääkettä jotta pystyt hengittämään kunnolla. Jos alkaa henkeä ahdistaa eiku lääkäriin Kuvvaavat kylkiluut.


      • siilimuori3
        hytinäx1 kirjoitti:

        Juu pitäis sinun käydä ensiavussa varmuuden vuoksi tarkistuttamassa ettei katkennut kykiluu ole puhkaissut keuhkoa.

        Meinaakko jotihan ilimarinta ois tullu?


      • ent.siivoojaparka
        1eero kirjoitti:

        Verhoja ripustelin eilen illalla sieltä sitten alas,tänä aamuna se vasta oikein tuntu, kyllä se siitä.

        Onneksi et mennyt raamit kaulassa ikkunasta läpi.
        Kyllä minäkin eilen ikkunoita pestessä ja verhoja laittaessa manailin, että miksi minua ei lapsena laitettu kasvatuslaitokseen, kun vaikka miten kiipeää jakkaralle ja siitä kurkottelee, niin aina meinaa jäädä jokunen sentti, ettei ylety.


      • eppu2
        1eero kirjoitti:

        Verhoja ripustelin eilen illalla sieltä sitten alas,tänä aamuna se vasta oikein tuntu, kyllä se siitä.

        Verhoja minäkin olen hiljan vaihtanut. Olen aina ylivarovainen ja harkitsen liikkeeni siinä hommassa.
        Yksin kun asuu ja jos sieltä rojahtaa, ei ihan heti välttämättä apua saa.
        Jos ei ihan taju kankaalle mene, niin ainakin pitäisi päästä raahautumaan kännykän luo.


      • 1eero
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Onneksi et mennyt raamit kaulassa ikkunasta läpi.
        Kyllä minäkin eilen ikkunoita pestessä ja verhoja laittaessa manailin, että miksi minua ei lapsena laitettu kasvatuslaitokseen, kun vaikka miten kiipeää jakkaralle ja siitä kurkottelee, niin aina meinaa jäädä jokunen sentti, ettei ylety.

        Eilen minäkin pesin koko syksyn meinannu nyt pärjää vuoden, vielä vähän siivoomista ja huomenissa tullee tytär lapsosen kanssa joksuks päiväksi, näin mennään hiljaa hengittäen lohduttaen kuin todettu ei vahinko tule kello kaulassa.


      • hytinäx1
        siilimuori3 kirjoitti:

        Meinaakko jotihan ilimarinta ois tullu?

        Kah, ku oli ällä jääny kykiluusta poies. Hyvä ettei koo ollu muuttunu älläksi ; o.

        Leikki sikseen, tiiän miltä tuntuu kun kylykiluu on poikki , hankala on syvvään hengittää ja etes naurahtaa.


      • 1eero
        - Hitsi, että täällä on nopeat vastaajat, joten useita viestejä ehti tulla kunnes sinun imuri ongelmaan ehdin oman stoorini kirjoittaa.
        Kas´kun minulle kävi niin, että imuroidessani hieman ahdasta eteistä kompastuin siihen imurin johtoon ja lensin päistikkään ovenkarmia päin ja olkapää siinä oli ensimmäisenä vastaan ottamassa. Ei siinä ehtinyt edes mitään kilpikonna asentoa miettimään, jota tuolla toisaalla kaatuessa suositeltiin, olikohan noissa 70 puolella.

        Aikani yritin (1-v) parannella sitä kotona, kunnes terkkariin menin ja se onkin sitten niin pitkä stoori, että siirryn heti sinne varjoainekuvauksiin, jossa todettiin, että on pakko leikata, sillä nivelsiteet ovat niin pahasti vioittuneet?

        Vihdoin sain ajan Jorviin, mutta sitten tulikin yllättävä muutto ja uusi sairaala ja lääkäri, sanonko?, sanon, tumma! Rasisti olin, en uskaltanut mennä, koska jotain sentään pystyin jo tekemään sillä oikealla kädellä ja mitäs ne eläkeläisen kiireet on?

        Sanoisinko, että kuutisen vuotta ja vammaa en edes enää huomaa, koska nyt on tullut jo molempiin käsiin jonkinlaista "haitta".


      • 1eero
        Kristiina23 kirjoitti:

        1eero
        - Hitsi, että täällä on nopeat vastaajat, joten useita viestejä ehti tulla kunnes sinun imuri ongelmaan ehdin oman stoorini kirjoittaa.
        Kas´kun minulle kävi niin, että imuroidessani hieman ahdasta eteistä kompastuin siihen imurin johtoon ja lensin päistikkään ovenkarmia päin ja olkapää siinä oli ensimmäisenä vastaan ottamassa. Ei siinä ehtinyt edes mitään kilpikonna asentoa miettimään, jota tuolla toisaalla kaatuessa suositeltiin, olikohan noissa 70 puolella.

        Aikani yritin (1-v) parannella sitä kotona, kunnes terkkariin menin ja se onkin sitten niin pitkä stoori, että siirryn heti sinne varjoainekuvauksiin, jossa todettiin, että on pakko leikata, sillä nivelsiteet ovat niin pahasti vioittuneet?

        Vihdoin sain ajan Jorviin, mutta sitten tulikin yllättävä muutto ja uusi sairaala ja lääkäri, sanonko?, sanon, tumma! Rasisti olin, en uskaltanut mennä, koska jotain sentään pystyin jo tekemään sillä oikealla kädellä ja mitäs ne eläkeläisen kiireet on?

        Sanoisinko, että kuutisen vuotta ja vammaa en edes enää huomaa, koska nyt on tullut jo molempiin käsiin jonkinlaista "haitta".

        Niinpä, on mulla ollu murtumia ennenkin siitä ne reilun kuukaunen vihoittelee.
        Mullakin kerran meni olkapäästä nivelsiteet siitä se vaan parani, sekin kaatuessa sattu olkapää mennee sijoitaan, lekuri väänti paikoilleen varmuuden vuoksi kuvattiin niin sitä operoitiin kuntoon.


      • siilimuori3
        hytinäx1 kirjoitti:

        Kah, ku oli ällä jääny kykiluusta poies. Hyvä ettei koo ollu muuttunu älläksi ; o.

        Leikki sikseen, tiiän miltä tuntuu kun kylykiluu on poikki , hankala on syvvään hengittää ja etes naurahtaa.

        Ennenwanhaan kylkiluumurtumia teipattiin. Makia poistaa niitä liimateippejä miesten karvaisista kyljistä :).


      • 1eero kirjoitti:

        Niinpä, on mulla ollu murtumia ennenkin siitä ne reilun kuukaunen vihoittelee.
        Mullakin kerran meni olkapäästä nivelsiteet siitä se vaan parani, sekin kaatuessa sattu olkapää mennee sijoitaan, lekuri väänti paikoilleen varmuuden vuoksi kuvattiin niin sitä operoitiin kuntoon.

        Me taidetaan olla sellaisia "maalla-asujia", joiden vammat paranee ajan kanssa, kuten on todistettavasi kerrottu, mutta paranee kuitenkin,...ajan kanssa vaikeinkin vamma.

        Ainakaan minä en soittaisi 112 numeroon kysyäkseni vain, mitä särkylääkkeitä voin ottaa, ..ilman, että kuolen niihin?

        Jotenkin on ollut huvittavaa katsoa noita Poliisi-Tv- sarjoja (uusintana), joissa paikkakuntalaiset aiheuttavat mitä ihmeellisimpiä hälytys tilanteita itselleen ja yhtään "pakolaista" niissä ei ole näkynyt? Jokunen pitkähameinen on kuitenkin ollut samettimekossaan? Miksi ei kukaan puutu heidän avustuksiinsa, mitä he saavat? Nyt on vain mahdoton vastarinta lietsonta näihin maahanmuuttajiin?


    • henrjii

      mää yleensä teen ensin, ja luen vasta sitten mitä ei olisi saanut nimenomaan ensin tehdä.
      Tulen yleensä täihin kun katson jonkun kämmentämistä

      • eppu2

        Tuosta johtui mieleen se, miten ne käyttöohjeet jää usein vähemmälle huomiolle ja sitten tulee sutta.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuosta johtui mieleen se, miten ne käyttöohjeet jää usein vähemmälle huomiolle ja sitten tulee sutta.

        Just, käyttöohjeet luen vasta jos en saa konetta ensin kunnolla toimimaan. Vanha pesukoneeni hyppi ja pomppi, tanssi suorastaan kylppärissä kauhealla metelillä ja sitten ostin uuden ja kuinka ollakaan, innoissani sen täytin ja ohjelma päälle, sekin hyppi ja pomppi ja piti valtaista meteliä. Käyttöohjeet sitten luettuani totesin, olisi pitänyt joku kuljetusrauta poistaa ennen koneen käyttöönottoa. Mutta ei se onneksi ollut tuosta koepesusta moksiskaan. Hyvin on sen jälkeen palvellut ja puhdasta tehnyt. Sain opetuksen: lue käyttöohje ennen käyttöönottoa.


      • eppu2
        rosaliiin kirjoitti:

        Just, käyttöohjeet luen vasta jos en saa konetta ensin kunnolla toimimaan. Vanha pesukoneeni hyppi ja pomppi, tanssi suorastaan kylppärissä kauhealla metelillä ja sitten ostin uuden ja kuinka ollakaan, innoissani sen täytin ja ohjelma päälle, sekin hyppi ja pomppi ja piti valtaista meteliä. Käyttöohjeet sitten luettuani totesin, olisi pitänyt joku kuljetusrauta poistaa ennen koneen käyttöönottoa. Mutta ei se onneksi ollut tuosta koepesusta moksiskaan. Hyvin on sen jälkeen palvellut ja puhdasta tehnyt. Sain opetuksen: lue käyttöohje ennen käyttöönottoa.

        Nykyään olen törmännyt sellaisiinkin käyttöohjeisiin, että vaikuttaa, kun niitä ei olisi suomalainen kääntänyt, jos on ulkomainen vehje.
        Esim. öljyntäytön kuva halkomakoneesta oli väärinpäin ja öljytilavuus päin mäntyä.


      • hytinäx1
        eppu2 kirjoitti:

        Nykyään olen törmännyt sellaisiinkin käyttöohjeisiin, että vaikuttaa, kun niitä ei olisi suomalainen kääntänyt, jos on ulkomainen vehje.
        Esim. öljyntäytön kuva halkomakoneesta oli väärinpäin ja öljytilavuus päin mäntyä.

        Sitä muuten pitäisi antaa palautetta sinne valmistajalle jos käännös on väärin, ei niitä tekstejä ja ohjeita useinkaan viralliset kielenkääntäjät alkuperäisestä valmistajamaan tekstistä käännä. Sehän voi aiheuttaa hengenvaaran jos käännös on päin hiisunkia.


    • Sekä, että. Osan asioista suunnittelen ja valmistelen sekä toteutan hyvissä ajoin mutta on joitakin joiden suhteen tunnustan olevani liian hidas. Yhtenä esimerkkinä kylpyhuoneremontti. Oikeammin saneeraus. Olisi ollut järkevää tehdä se jo 28-vuotta sitten mutta pakko teetätti sen muutama vuosi taakse päin.

      Arkiset asiat ennakoin. Pitemmällä tähtäyksellä esimerkiksi auton ennakkohuollot.
      Suunnittelen ko. värkin pitämisen yli 10:n vuoden tähtäyksellä.

      • eppu2

        Se on väliin niin, että jos ei ole ihan pakko, johonkin asiaan ei saa tartutuksi, varsinkin, jos se ei ole kovin mukava ja selkeä.
        Pitkään se sitten meni Sinulla tuo kylpyhuoneremontin teko. Vaan parempi myöhään, kun ei silloinkaan.


      • Miten ihmeessä osaat miettiä autojuttuja 10 vuoden tähtäyksellä.
        Eikö koskaan tule yks kaks yllättäen.
        Mulla tulee aina yllättäen kaikki autoon liittyvä, niksahtaa nyt ja joku toinen kohta naksahtaa sitten kohta.
        Miten oppisi ennakoimaan noin hyvin, pitääkö käydä auton alla tutkimassa alvariinsa. Auto taitaa olla silmäteräsi, niin varmaan monilla miehillä, ei naisilla, olisin onnellinen jos jotain hoksais etukäteen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Se on väliin niin, että jos ei ole ihan pakko, johonkin asiaan ei saa tartutuksi, varsinkin, jos se ei ole kovin mukava ja selkeä.
        Pitkään se sitten meni Sinulla tuo kylpyhuoneremontin teko. Vaan parempi myöhään, kun ei silloinkaan.

        Kylppäri? Alakerran väki huomautti vesivahingosta. Vanhat käyttövesiputket pettäneet.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Miten ihmeessä osaat miettiä autojuttuja 10 vuoden tähtäyksellä.
        Eikö koskaan tule yks kaks yllättäen.
        Mulla tulee aina yllättäen kaikki autoon liittyvä, niksahtaa nyt ja joku toinen kohta naksahtaa sitten kohta.
        Miten oppisi ennakoimaan noin hyvin, pitääkö käydä auton alla tutkimassa alvariinsa. Auto taitaa olla silmäteräsi, niin varmaan monilla miehillä, ei naisilla, olisin onnellinen jos jotain hoksais etukäteen.

        On tapahtunut yxkax. 1964 leikkasi kuplan etupyörän laakeri kiinni Oslossa. Oma vika kiristyksessä.
        1971 alkoi silloisen keksinnön tasuspyörästö huutamaan Sveitsissä ja vekotin viivähti vähän aikaa Kööpenhaminassa saapuen kuormurin lavalla silloisen työpaikkani portille.
        Joskus 70-luvulla katkesi tuulettajan hihna. Kuului mukana kulkeviin perustarvikkeisiin.

        Maallikon ennakointia. Ostan tehdasuuden, halvahkon, eurooppalaisen auton.
        100000km:n tietämissä vaihdan (nykyisin vaihdatan) jakopään roippeet.
        Alle 10:n käyttövuoden arvioin alustan suojakumien ja konehuoneen kumien kunnon ja arvion mukaan vaihdan.
        Jarrut puhdistan renkaiden vaihdon yhteydessä ja vaihdan jarrupalat hyvissä ajoin.
        Katsastuksen yhteydessä käyn vekottimen alla ja jututan katsastajan.
        Tärkeintä on katsastajan arvio jarruletkujen kunnosta. Jos epäilyttää tippaakaan niin uusiksi.
        Kaikki parilliset osat, lampuista murrosten suojakumeihin, vaihdan/vaihdatan kaikki vaikka vain yksi olisi epäilyttävässä kunnossa.
        Tietenkin seuraan moottoriöljyä, määrää, puhtautta, vaihdatan kausittain.
        Saranoiden öljyäminen, tiivisteiden hölväys, lukkosulat jne. jne. pientä huomaamatonat ja oikeastaan seuraamuksiltaan harmitontakin.
        Jokaiseen avaamaani liitokseen, kierre-, laippa- tai sukupuoliliitos, laitan asennustahnan.

        Viime vuosien tekniikka, näköni heikkeneminen ( lähinäkö, valon tarve ) ja laiskuuteni ovat siirtäneet puuhasteluani kaupallisille yrityksille.


      • eppu2
        flegu kirjoitti:

        On tapahtunut yxkax. 1964 leikkasi kuplan etupyörän laakeri kiinni Oslossa. Oma vika kiristyksessä.
        1971 alkoi silloisen keksinnön tasuspyörästö huutamaan Sveitsissä ja vekotin viivähti vähän aikaa Kööpenhaminassa saapuen kuormurin lavalla silloisen työpaikkani portille.
        Joskus 70-luvulla katkesi tuulettajan hihna. Kuului mukana kulkeviin perustarvikkeisiin.

        Maallikon ennakointia. Ostan tehdasuuden, halvahkon, eurooppalaisen auton.
        100000km:n tietämissä vaihdan (nykyisin vaihdatan) jakopään roippeet.
        Alle 10:n käyttövuoden arvioin alustan suojakumien ja konehuoneen kumien kunnon ja arvion mukaan vaihdan.
        Jarrut puhdistan renkaiden vaihdon yhteydessä ja vaihdan jarrupalat hyvissä ajoin.
        Katsastuksen yhteydessä käyn vekottimen alla ja jututan katsastajan.
        Tärkeintä on katsastajan arvio jarruletkujen kunnosta. Jos epäilyttää tippaakaan niin uusiksi.
        Kaikki parilliset osat, lampuista murrosten suojakumeihin, vaihdan/vaihdatan kaikki vaikka vain yksi olisi epäilyttävässä kunnossa.
        Tietenkin seuraan moottoriöljyä, määrää, puhtautta, vaihdatan kausittain.
        Saranoiden öljyäminen, tiivisteiden hölväys, lukkosulat jne. jne. pientä huomaamatonat ja oikeastaan seuraamuksiltaan harmitontakin.
        Jokaiseen avaamaani liitokseen, kierre-, laippa- tai sukupuoliliitos, laitan asennustahnan.

        Viime vuosien tekniikka, näköni heikkeneminen ( lähinäkö, valon tarve ) ja laiskuuteni ovat siirtäneet puuhasteluani kaupallisille yrityksille.

        Tulipa tuosta mieleen, kun nuorisoporukalla mentiin tanssilavalla, taisin olla 16:sta. Mohtoi olla Bel Air, kun tuulettimen hihna katkesi. Nailonsukista sitten väännettiin tilapäisapu ja ontuen päästin pois.
        Tuota pikkuhuoltoa olen itsekin harrastanut.
        Poika on tehnyt isommat, vaan nyt olen ulkoistanut pojalle loputkin.
        Mitä nyt pakosta jotain lampun tai akun vaihtoo ja kenkien siivoomista.
        Asistenttina joskus toimin. Viime kesänä, kun piti korjata vaihteita mökillä(automaatti pakussa), ei ollut varaosaa.
        Sitten ajatusnystyrät käyntiin. Mietittiin ja mietittiin, sitten keksin, kuulakärkikynän säiliöstä voi sellaisen saada, poika sen sitten siitä muokkasi.
        Sitten minä ajoin ja jarrutin vuoron perään ja poika sääti, siellä se ´varaosa´ toimii vieläkin.


    • eppu2
      Olisiko sinun pitänyt mainita, että katselit ohjelman "Hyvät ja huonot uutiset", koska siellä "asiantuntijat" arvostelivat, kuinka toimia ja se "lähdekoodi" olisi pitänyt tuoda esiin, siis mikäs´se nyt olikaan se yliopisto, joka oli tehnyt tämän tutkimuksen?

      Tosi hyvä ohjelma mielestäni ja ennenkaikkea näiden vastausten huumorin sanelema vastailu. Hirviniemen vaimo on jotenkin niin ihana, mutta en nyt muista, mitä hän vastasi tuohon kysymykseen, kuten en toistenkaan.

      Sieltä löytyisi hyviä kysymyksiä tännekkin palstalle, jota olen usein miettinyt, että heittäiskö sieltä vinkin, että kuinkahan me vastattaisiin?

      • eppu2

        En ole katsellut tuota ohjelmaa pitkään aikaan.
        Joten en ole selvillä mitä siellä on puhuttu.
        Mutta, jos sieltä hyviä vinkkejä löytyy, niin mikset sitten tekisi vaikka aloitusta jostakin.


      • eppu2 kirjoitti:

        En ole katsellut tuota ohjelmaa pitkään aikaan.
        Joten en ole selvillä mitä siellä on puhuttu.
        Mutta, jos sieltä hyviä vinkkejä löytyy, niin mikset sitten tekisi vaikka aloitusta jostakin.

        - niin mikset sitten tekisi vaikka aloitusta ?

        Arvaappas vain, mitä on aloitustentekeminen? Sieltä hyökkää herra, joka laittaa taas jonkun "kopionsa", tai ainakin kommentin, että tästä on jo kirjoitettu ja juuri hänen kirjaimillaan ja juuri hänen sanoillaan ja nyt kopsaat minua?

        Ei innosta. Joskus olisi mielen kiintoisiakin juttuja, joihin voisi kirjoittaa, mutta, mutta, mutta, eräs herra tyrmää jo heti alkuunsa nämä aloitukset.


      • eppu2
        Kristiina23 kirjoitti:

        - niin mikset sitten tekisi vaikka aloitusta ?

        Arvaappas vain, mitä on aloitustentekeminen? Sieltä hyökkää herra, joka laittaa taas jonkun "kopionsa", tai ainakin kommentin, että tästä on jo kirjoitettu ja juuri hänen kirjaimillaan ja juuri hänen sanoillaan ja nyt kopsaat minua?

        Ei innosta. Joskus olisi mielen kiintoisiakin juttuja, joihin voisi kirjoittaa, mutta, mutta, mutta, eräs herra tyrmää jo heti alkuunsa nämä aloitukset.

        Tyrmäähän tuo usein, mutta ei sitä kannata niin tosissaan ottaa.
        Niitä tyrmäyksiä, kun on saanut miltei jokainen.


    • Vanha suunnittelijatausta tuppaa puskemaan läpi ja suunnittelen kaiken aika tarkkaan etukäteen, on aa ja bb ja cc vaihtoehtoja helposti mielessä. Tosin mietintöjen teko riippuu kyllä paljon asiastakin. Vaatiiko nopeaa päätöstä vain voiko kunnolla vatuloida.
      Kiinalaiset on aika viisaita, tuli mieleeni yksi, joka sopii tähän kohtaan. Jotenkin näin se meni "Jos miettii liian kauan seuraavaa askeltaan voi käydä, että saa seisoa loppu elämänsä yhdellä jalalla".
      Ajatuksesta sanoiksi, mietin myös, joskus tietysti lipsuu, elämäähän se vain lipsuminenkin on, en kyllä mikään läpän heittelijä ole, jos sanojaan ja tekemisiään näin voi arvioida.

      • eppu2

        On se niinkin, että jos liian kauan jotain miettii, voi joku hyvä tilaisuus mennä ohi.
        Toisaalta taas, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, niinkuin sanotaan.
        Lieneekö kuitenkin tärkeimmästä päästä oikea ajoitus.


    • fhimps

      Kaupan tarjouksista ostettuja villalankakeriä ol kertynyt useampi nyssykkä
      - radiosta kuunnellut mitä upeimpia musiikkiesityksiä kutoessa
      - lahjoiksi eteenpäin - kylmissä olosuhteissa villasukille ja lapasille lie käyttöä
      - ei skään puuha mitenkään ajattelemista estä, päinvastoin,
      silmukoita ja kerroksia laskiessa tai erilaisia tempoja ja rytmejä kuunnellessa.

      • eppu2

        Noita kutomisia teen toisinaan, TV:tä katsoessa.
        Radiota kuunnellessa tulee puuhasteltua jotain liikkuvaa hommaa.
        Ihmisen aivoilla harvemmin on luppoaikaa, aina jokin ajatus tuppaa esille.
        Luulempa, että niitä villasukkiakin vielä tarvitaan, ei ne talvet nyt ihan vielä ole loppuneet, vaikka ehkä lyhentyneet.


    • Mull kontrolli on tosi tärkeää, joten suunnittelen. Jos en voi suunnitella, jahkailen ja stressailen. Luen käyttöohjeet, lääkkeistä pakkausselosteet. Lastenkin kanssa olen miettinyt joka askeleen etukäteen, mitä teen jos...

      • eppu2

        Jos on stressi pukkaamassa päälle, silloin kannattaa suunnitella ja ennakoida, sellaisissa asioissa missä se on mahdollista.
        Silti eteen tulee tilanteita, että on vaan toimittava ja arvioitava jälkikäteen. Joissain tapauksissa joutuu tekemään korjausliikkeitä.


    • Minun pitäisi todennäkoisesti luottaa enemmän omaan intuitioon ja vaistoihin. Olen harvoin katunut nopeasti tehtyjä päätöksiäni, mutta joskus pitkäkin harkinta ei ole johtanut oikeaan päätökseen, koska meillä ei ole koskaan kaikki fakta tiedossa ja asiat voivat muuttua nopeastikin: emme pysty hallitsemaan kaikkea ja tilanteet karkaa käsistä ilman omaa syytämme.

      • Pieni lisäkaneetti tuohon: esimerkiksi auton osto: kantsii ostaa juuri se auto minkä itse oli ajatellut, ei sitä mitä joku muu on yrittänyt "myydä" sinulle. Sitten jos auto sippaa lähimetreillä niin voi syyttää vain itseään :( En ole mitään katunut sen enempää kuin erästä auton hankintaa johon ystävättäreni sai minut ylipuhuttua. (emmä nyt oikeen tiedä....ei tää ole oikeen mun juttuni <> osta se vaan, sä tuut rakastaan sitä autoo, se onjust sulle sopiva).


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Pieni lisäkaneetti tuohon: esimerkiksi auton osto: kantsii ostaa juuri se auto minkä itse oli ajatellut, ei sitä mitä joku muu on yrittänyt "myydä" sinulle. Sitten jos auto sippaa lähimetreillä niin voi syyttää vain itseään :( En ole mitään katunut sen enempää kuin erästä auton hankintaa johon ystävättäreni sai minut ylipuhuttua. (emmä nyt oikeen tiedä....ei tää ole oikeen mun juttuni <> osta se vaan, sä tuut rakastaan sitä autoo, se onjust sulle sopiva).

        Varsinkin asioissa, joissa ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, kannattaa kuulla itseänsä.
        Intuitiokin voimistuu, kun sitä käyttää.
        Tuo on aina mahdollista, ettei ole tiedossa kaikkia päätöksiin tarvittavia faktoja, vaikka niin voi luulla. Silloin voi tulla eteen korjausliike, mikäli se on mahdollista.
        Aina kuitenkin ihmisen on elettävä päätöksiensä kanssa, oli ne sitten hyviä tai huonoja.
        Joskus myös ajan kuluminen saattaa muuttaa näkökulmaa johonkin päätökseen.
        Mikä näyttää hyvältä, voi pitkässä juoksussa ollakin huono, tai päinvastoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4976
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2761
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1985
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1668
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1533
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      63
      1397
    7. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      51
      1390
    8. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1377
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1334
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe