Omistajien kokemuksia 1.5 sport yariksesta.

Yaris1.5

Moi.
Olen aikeissa mahdollisesti ostamassa 03-05 yarista 1.5 litrasella 105hv koneella.
Tiedustelisin omistajien kokemuksia kyseisestä mallista.

Tuon ikäiset ovat n.150-200tkm ajettuja.
Onko kytkin remppaa tullut ennen 250tkm?
Kulutus sekaajossa, meneekö seiskalla 100km?

Testeissä muuten kehuttu, mutta välitykset on ilmeisesti aika tiukat, kiertää kuulemma aika korkealta jo satasen vauhdissa.
Kokemuksia tästä?

Nykyinen autoni on corolla vm.1999 1.6l koneella ja huvittaisi tuollainen yaris oikein kovasti, olisi hiukan pirteämpi.
Koko ei minulle merkkaa, enemmän tuo parempi ripeys ja parempi ajettavuus, koska corolla on kuin jäinen pulkka öljytyllä alustalla hiemankin kovemmalla nopeudella, vaikka kaikki puslat ja iskarit on kunnossa.

Corollan talvikulutus on myös huima, nousee litralla verrattuna kesä keliin, ja se on mielestäni aika reilusti, ja kyllä, moottori on ihan kunnossa.
Olen ollut yllättynyt tuosta talvikulutuksesta, joka talvi se on ollut sama juttu, auto on ollut minulla jo kuusi vuotta.

Mutta joo, jos joku tähän joskus vastaa niin kiva juttu.
Auton vaihto on edessä vasta keväällä 2016 joten käyn tätä joskus katsomassa.

Ja jos joku tähän haluaa jotain kuraa vastata, tuttuun suomi24 tyyliin, niin kuule ihan vapaasti, ei paljon pilkat ja ivat paina enää tässä vaiheessa elämää, joskus teininä olisi varmaan mennyt ihan kierroksille, mutta ei enää, kirjoita kuraa jos se sulle jotain antaa, mulle ihan sama.

Huoltovapaita ja turvallisia kilometrejä kaikille jotka tämän jaksaa lukea.
Pidetään autot hyvässä kunnossa ja ajetaan reippaasti tilanteet ennakoiden.

7

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfverf

      Eräällä työkaverilla oli tuo Sportti malli, mutta ei se koskaan puhunut siitä mitään, että en pysty asiassa auttamaan.

    • Umpirautaa

      Emäntä ajaa tuommosella. On ajanut vuodesta 2008, auto on vm. 2002 ja tällä hetkellä n. 170 t. ajettu.
      Kytkin näyttäisi kestävän mainiosti ainakin 200 t. , kun mitään oireita ei ole ollut ja toimii aina samalla tavalla.
      Keskikulutus n. 6,9 l/100 km.
      Tiheävälityksinenhän se on, 150:n nopeudessa kierrokset vitosella 5000:n paikkeilla, joten melkoista vinkua on meno kovemmissa nopeuksissa. Ottaa kyllä ton 150 kuin tyhjää vaan, että sillä pääsee jos korvat kestää. Alusta on sen verran jäykkä ja kori vähän laskettu 1,3:een verrattuna, jotta pysyy kyllä vauhdissakin tiellä, ei mitään ongelmaa ajettavuuden suhteen. Erittäin kovaa sivutuulta kannattaa vähän varoa.
      Takajarrut olen purkanut jokaisen! renkaanvaihdon yhteydessä (siis palat käteen ja satula liikkuvaksi), muuten menee levyt ja palat vaihtoon, kun pikkuautossa levyjarrut takana on vähän kyseenalainen rakenne Suomen suolaisessa talvessa.
      Ovien helmat pitää suojata sisältä ja päältä, muuten tulee ruostereikiä. Muilta osin ei ole paha ruostumaan.
      Autossa on ketjukone ja sovitepalasäätöiset venttiilinnostajat sekä suorasytytys. Öljyn ja suodattimien sekä sytytystulppien ja apuhihnojen vaihtojen lisäksi koneelle ei käytännössä tarvitse tehdä mitään.
      Yksi raidetangon pää, yksi turvavyön automaattikiristin, yksi etupyörän laakeri, yksi oven lukko, etupään koiranluut, etulevyt ja palat, takalevyt ja palat, ilmastointijärjestelmästä yksi putkiliitoksen tiiviste, yksi rengaskerta kumpaakin lajia ja akku kertaalleen vaihdettu meidän aikana (100000 km). Autoa voi yleisesti ottaen verrata ratakiskon pätkään.

    • Pavelkin

      Kytkin on reilusti alimitoitettu, jos autoa käytetään tyyppimerkintänsä mukaan hieman räväkämpään ajoon. Mummoilla kytkin varmasti kestääkin. Todellisuudessa auto on erittäin alitehoinen jota vaihdevälityksillä pyritty saamaan rivakammaksi seurauksella kovat kierrokset ja meteli. Sanoisin Naisten sportti.

    • Mikset osta samantien Yaris TS 1.8 dualia?
      1.8 koneella, 133 heppaa.
      Mulla on ollut jo yli 9 vuotta tuommonen, uutena ostettu helmikuu 2007.
      Ei näköjään ole monta myynnissä netissä.
      Autoliikkeet pyytävät 10.000-12.000 euroa kilometreistä riippuen.
      Olen erittäin tyytyväinen Jarppaani.
      Bensaa menee kylläkin sekalaisessa ajossa 7.2-8 litraa satasella.
      Auto on edelleen hyvässä kunnossa, olen vaihtanut siihen kerran jarrulevyt ja palat, sekä eteen että taakse.
      No, moottoritiellä saisi olla 6. vaihde, kierroksia on noin 4500 kun ajaa 120 km/h.
      Ja avaimeton systeemi on nami juttu.
      Autossa on myös ketju nokka-akselilla, hihnasta ei tarvi huolehtia.
      Koneelle en ole tehnyt muuta kuin käyttänyt huollossa, öljyä ei tarvi lisätä huoltojen välillä.
      Nyt ajettu noin 80.000,km.
      Sporttimalli on paljon mukavampi ajaa kuin peruscorollasi, johtuen jäykemmästä alustasta ja jousituksesta.

    • Kulutusrjnsasta

      Kytkin ei kyllä ollut mikään ongelma ja moottori kesti hyvin sen pari vuotta mitä tuollaisella ajelin, mutta kulutus oli melkoista ja alusta ruostui hiukan. Myin pois kun tarvitsin lisää tilaa. Hassua kyllä uusi auto oli joka suhteessa parempi vaikka pahamaineinen katsastustilastojumbo onkin.

    • sxcdwe

      Mun lähes uudessa Yariksessa on kierroksia satasen vauhdissa 1950/rpm, ja entises Corollas 2900/rpm. Löytyy yksi auto jossa 1480/rpm kun ajetaan satasta. Miksi moottorien pitäisi huutaa?

    • Enkaipaa

      Söi jopa 8 litraa sadalla vaikkei erityisesti piiskannutkaa. Ei kulutuksesta huolimatta mikään erityisen urheilullinen auto. Isompi kone lisäsi vain kulutusta. Jotain 100 heppaa eikä edes vääntänht niinkjin jotlu turbokoneet.

      Ensimmäisen sadan tuhannen kohdalla oli jo ruostetta näkyvissä. Kannattaa lukaista Autoabildin taannoinen kesrotesti ihan ajatuksella, niiden ruosteiden osalta. Olen jo hankkiutunut eroon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe