Mistä saatte apua joihinkin remonttiasioihin? Vai selviättekö ihan itseksenne? Auttavatko omaiset?
Remonttiapua!
16
193
Vastaukset
Asun vuokralla.
Joten mulla on no hätä.
Seniorit käyvät töissä vielä.
Varsinkin jos eivät Pidä Joulusta.
Hätä-tapauksessa kilautan kaverille, talo-yhtiön konttorille.
H.- Viatonsivullinen
Kaikki paikat ihanasti rempallaan~:-)
- eläke-ukko
Vaihdoin just lamppuun ite patterit.Yks män ensin viärin päin.Ei syttyny valo.
Aloin jo ihmetellä pittääkö miun viijä lamppu takasi Kuorttiin. Sit en meinannu löytee silimälasia mistää. Aikan etin. Peili ohi mennessä huomasin nostaneeni tuohon piälaile ylös.
Siinä sitte kun kahtelin sinne patteri pessää huomasin että jokatoine patter ol er suuntaa.
Eihä se sitte ollu iso vika kumminkaa,ku sain sen joka toisen patterin kiännettyvä.
Ommaisia en vielä viittiny soittoo appuu. Kyllä ne sit jouluks tulloo kuitennii.
Pittäähä se käyvä ukkoo ja mummoo vielä sillon kahtomassa kun pystyyvät joululahjat ja ruuvat hankkimaa. Kaverini osaa korjata auton ja tekee myös remontteja. Puiden pilkkomista en hallitse, mökillä on hyvä olla apua. Hän käy vielä töissä joten en vaadi mahdottomia. Kylppäriremontin teetin ammattimiehellä, maksoi aika paljon mutta tuli oikein hyvä. Olen miettinyt vuokralla asumista ainakin kylillä, kun on iso osakehuoneisto tulee remontit kalliiksi. Asunnot eivät mene kaupaksi, olen yrittänyt myydä aika huonolla menestyksellä. Jos saan kohtuullisella hinnalla myytyä muutan vuokralle.
- muorinen
Ostan ammattimiehen palvelun jos on jotain mitä en itse pysty tekemään. Pojan ja tyttären porukat aina täällä käydessään kyselevät mitä hommia voisivat tehdä, syksyllä rännit puhdistivat.
- eppu2
Pojan kanssa rempat tehty ja iso osa uudisrakennuksestakin.
Rautakaupastakin saa neuvoja tarvikkeita ostaessa.
Paljolti se työkin tekijäänsä opettaa, kun jollain lailla perushommat on tiedossa ja hallussa.
Nettiäkin on jossain kohtaa apuna käytetty. - Viatonsivullinen
Maaseutupaikassa oli kesällä remontti, siinä ammattilainen tekemässä.
Olen hyvilläni kun niin siistiä jälkeä teki. Sisällä ei ole muuta kun muurin maalausta ja pienelle alalle tapetti. En taida hallita pinkopahvin päälle tapetinlaittoa, onneksi se on niin pieni alue. Muuten on hirsiseinät, vanhat kauniit. Ne on ensikesän juttuja,
mieluummin häärin pihatöissä.
Minä en nää mitään hohtoa olla jokapaikanhöylä:)
Mieluummin erikoistun yhdenalan"spesialistiksi":) - Psykoterapeutitar
Aina joskus tulee jotain pientä, mitä ei osaa tai ei yletä ym., niin ei aina yletä viitstis pummata omaisia jeesaamaan. Ottaa vaan välillä niin aivoon, kun on joku pieni asia rempallaan, eikä itse aina voi kiivetä tikkaille hommaa hoitamaan, eikä ole ketään jeesaamassa.
- hytinäx1
Täällä joissakin kunnissa on palkattu henkilö joka auttaa vanhuksia, eläkkeellä olevia ja liikuntakyvyttömiä pienemmissä asioissa. Esim jos nuohooja on tulossa niin ottaa esille/vie pois tikkaat, vaihtaa hehkulamppuja, pattereita palohälyyttimeen, pumppaa pyörätuolin renkaisiin ilmaa, vie roskat lajittelupaikkaan, vaihtaa verhot, laittaa taulut seinälle ym sellaista pientä. Kaikki tämä on maksutonta ja tilataan kunnalta.
Kysyppä kunnaltasi jos teilläkin on tällainen palvelu ja jollei ole niin ehdota että järjestävät vaikka kokeilumielessä. En tiedä saako kunta tällaiseen toimintaan EU tukea vai tuleeko Terveydenhuollosta. Tämä palvelu on järjestetty juuri sen takia kun se maksaa yhteiskunnalle niin paljon jos vanhempi ihminen loukkaa itsensä. - Naurua.jatkuu
Kuule psykopaatti. Kun sinä olet niin rock rock niin pyydäppä jotain rockrokkaria auttamaan sinua. Voi vittu että olet naurettava paska.
- Kusipaskapää
Naurua.jatkuu kirjoitti:
Kuule psykopaatti. Kun sinä olet niin rock rock niin pyydäppä jotain rockrokkaria auttamaan sinua. Voi vittu että olet naurettava paska.
Kenelle kirjoitit? Ihan sivusta vain neuvon jos et sitä tiennyt, että Tenoja saa kaupasta. Laita tena päähäs ettei eritteet valu pitkin rumaa naamaas!
Keväällä suunnittelin terassia ja pyörin silloin treffipalstalla, niin ei muuta kun syynäsin kaikki kaverit paikkakunnalta ja jonka nimimerkki vähänkin viittasi remonttiin, ei vain, oli yksi jonka nimimerkki selvästi viittasi remonttiin ja niinpä otin yhteyttä. Kerroin haaveeni ja kyselin tietäisikö hän ketään remonttimiestä. Kertoi itse tekevänsä pikku remontteja ja niinpä sovittiin urakka. Kuukauden verran jouduin odottamaan kunnes hän sai edelliset työt alta pois. Hyvin kaikki onnistui, hyvän terassin teki. Lupasi vastakin avittaa jos satun tarvitsemaan.
- vanhavaluutta
P...upalkalla miekin teetän remppoja.
- melkeinhyvä
Elämän kirjossa niin monta ominaisuutta ja ammattia oppineena harvoin tarvitsen apua. Jotain lakipakollisia on teetettävä jos osuu kohdalle, vaikka itsekin osaisi.
- oma-apu.paras.apu
Aika hyvin pärjään pikku- miksei isommissakin remonteissa, vaikka olen nainen. Korjailen välillä ystävienikin pihakalusteita, vaatteita yms. Ei se ole minulle ongelma. On mulla mieskin, mutta hänellä oli ikävä sairaustapahtuma, minkä vuoksi otan vastuuta monista asioista entistä enemmän. Jos ei itse auta itseään, niin kukapa muukaan auttaisi. Niin se vaan menee.
Olen joskus uhonnut, että sitä mitä en osaa, sitä ei tarvita. Mutta joskus uupuu työkaluja eikä voi eikä pysty. Niin kävi kun telkkari piti saada seinälle, ei purrut tavallinen porakone siporeksiin. Apu löytyi vieruskylän remppamiehestä eikä maksanut kuin parikymppiä.
Googgeloi "talonmies" tai "kotitalkkari" ja oma paikkakuntasi. Tai ota yhteyttä muutamaan remppafirmaan ja kysy hintaa. Se kandee aina kysyä etukäteen, jotkut remppamiehet on kilttejä, mutta on niitä tuhmiakin jotka jälkikäteen laskuttaa vaikka kuinka paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5559198Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1656294Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815350Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli724831Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1014443Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664103SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha2064047- 1072211
- 1141578
- 531116