Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Millainen käsittely vanhempaan (2002) autoon?

63577373

Jos vien ammattilaiselle suojattavaksi, millaisia ja minkä hintaisia käsittelyjä on tarjolla tällaiseen vanhempaan autoon? Autoon on tehyt Dinitrol käsittely 2009 ja on melko ruosteeton, ehkä vähän ruosteenalkua kynnyksissä ja takakaarissa mutta ulospäin ei näy eli hyvin pientä ruosteenalkua vain.

Mietin millaisen käsitelyn tähän kannattaisi teettää ja kuinka paljon se maksaisi (olettaen ettei ruosteita tarvi korjata)? Onko kokemuksia?

Ei mikään hirveän kallis auto kyseessä mutta on vähän ajettu ja muuten huippukuntoinen joten mielelläni pitäisin vielä kauan.

15

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöilö

      unohda koko juttu !

    • 63577373

      Vastaan nyt omaan kysymykseeni, vanhempiin autoihin eivät ruosteenestopaikoissa laita massaa vaan tekevät kaksinkertaisen kotelosuojakäsittelyn myös pohjaan. Sanoivat että periaatteessa massa pitää laittaa kun auto on uusi, muuten ei kannata. Omassa 2002 autossa on jo massa joten kotelosuoja pehmentää sitä ja pidentää suojausta. Eikää 500e käsittelystä kovin paha ole kun huomioi kuinka hyvin ruosteeton auto säilyttää jälleenmyyntiarvon.

      • serkkupoika

        Itselläni on Ford 1988 vuosimallia. Uutena tehtiin heti täydellinen ruosteenestosuojaus. Joka toinen vuosi pesen alustan painepesurilla (kuuma vesi) ja annan kuivua viikon verran. Todettuani alustan kuivaksi suoritan alustan suojauksen kotelosuoja-aineella. Annan kuivahtaa ja toinen käsittely samalla aineella johon on lisätty moottorisahan teräketju öljyä. Ruostetta ei ole missään. Autoni on vielä varustettu kaasarikoneella. Kaikki huollot pystyy tekemään itse. Onko tämmöisessä touhussa mitään järkeä, voi jokainen olla mitä mieltä haluaa.


      • hullujenTuhlausta

        suojattu pariin kertaan jo silti on ruostetta, kuinka hyvin se vaikuttaa arvottoman auton jälleenmyyntiarvoon.
        Auton pitää olla todella harvinen, haluttu klassikko että suojaus kannattaa.


      • serkkupoika
        hullujenTuhlausta kirjoitti:

        suojattu pariin kertaan jo silti on ruostetta, kuinka hyvin se vaikuttaa arvottoman auton jälleenmyyntiarvoon.
        Auton pitää olla todella harvinen, haluttu klassikko että suojaus kannattaa.

        Eihän minun Foortillani ole mitään myyntiarvoa. Käyttöarvoa sitäkin enemmän. Auton hankinta- ja käyttökulujen säästöt sijoitan tuottaviin osakkeisiin. Tuotoilla teen muita kivoja asioita.


      • Osakkeetmyass

        Ottaen huomioon nykyisen osakekurssikehityksen vs. säästyneet hankinta- ja käyttökulut, ehkä sinne karkkipussiin voi Filmtownista ottaa niitä kalliimpia konvehteja kanssa, ja dvd-levyn sijasta ottaa bd-leffan mikäli sattuu soitin löytymään.

        Alkuperäiseen aiheeseen ottaen kantaa, kuten sanoit niin myyntiarvo on nolla, käyttöarvo sata. Uusia tuollaisia ei tehdä, hinta alkaa vain nousta pikkuhiljaa. Jos pidät auton ehjänä. Sinulle pikkujutut, mitättömyydet, aikanaan tiputtavat hintaa sitten yllättävästi. Olen myös kuullut sanottavan ´helppo laittaa museorekkariin´. Sanoja ei useimmiten tiedä mistä puhuu.


      • serkkupoika
        Osakkeetmyass kirjoitti:

        Ottaen huomioon nykyisen osakekurssikehityksen vs. säästyneet hankinta- ja käyttökulut, ehkä sinne karkkipussiin voi Filmtownista ottaa niitä kalliimpia konvehteja kanssa, ja dvd-levyn sijasta ottaa bd-leffan mikäli sattuu soitin löytymään.

        Alkuperäiseen aiheeseen ottaen kantaa, kuten sanoit niin myyntiarvo on nolla, käyttöarvo sata. Uusia tuollaisia ei tehdä, hinta alkaa vain nousta pikkuhiljaa. Jos pidät auton ehjänä. Sinulle pikkujutut, mitättömyydet, aikanaan tiputtavat hintaa sitten yllättävästi. Olen myös kuullut sanottavan ´helppo laittaa museorekkariin´. Sanoja ei useimmiten tiedä mistä puhuu.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Vanhan auton museokatsastaminen ei ole todellakaan mikään helppo juttu. Osakesijoittaminen on pitkäjännitteistä touhua, puhutaan vuosikymmenien sijoituksista. Kaksi autoa olen tuotoillani laittanut museorekisteriin. Niillä rahoilla olisi kyllä saanut ostettua uuden pienen auton. Foortiani ei ole tarkoitus museokatsastaa. Se on pelkkä käyttöauto ja todella halpa kustannuksiltaan.


    • ehdottomastinäin

      Jos on volkkari tai sokota niin paras vaihtoehto on paaliin.

    • htrhrh

      Kotelosuoja-aineen levitystä ehdoteltu aiemmin ja on käytännössä toimiva konsti, ei vaadi kummoisia pohjatöitä ja hidastaa myös jo alkanutta ruostetta merkittävästi.

    • 32552433

      Kävin itse just suojauttamasa vm2004 autoni, autoon on kerran tehty uudehkona täyellinen suojaus sisältäen massauksen. Nyt pohja käsiteltiin kahteen kertaan kotelosuojalla (paksuhkoa joten ei sitä ihan ohuinta kotelosuojaa) ja kaikkiin koteloihin ja oviin tehtiin täydellinen kotelosuojaus. Maksoi 600e.

      Nyt voi taas rauhassa ajaa vähintään 4v ennen kuin taas voi miettiä uusintakäsittelyä. Te joilla on suojaamattomat autot saatta vaan arvailla koska kotelojen sisälä oleva ruoste puske läpi tai millainen pommi siellä muovikatteien alla muhii. Oma auto tarkastettu joka paikasta eikä mitään ruostevaurioita vaikka on japsi kyseessä.

      Hinnassa saan helposti tonnin enemmän kun myyn, japsien luotettavuus yhdistettynä ruostesuojauksen on varma myyntivaltti. Myynti-ilmoistakin näkee etä suojatut menee heti.

      P-puhetta että suojaus ei muka kannata.

      • grgrrg

        SItä hieman epäilen että muutaman vuoden päästä saisit mazdastasi tonnia enempää kuin muista vastaavista, mutta todennäköisesti ajat sillä paljon pidempään kuin suojaamattomalla yksilöllä.


      • UusiaAutojaEiEnää

        ruostesuojata jo satamassa kuten ennen, kiitos EU:n. Auton ruostesuojaaminen on jokaisen omalla vastuulla.

        Katsastusmies antoi neuvon, että ensiksi ruiskuttaa vanhan auton pohjaan pellava öljyä joka imeytyy hyvin ruosteeseen. Sen jälkeen vasta massa. Motonetista tai Biltemassa saa valmiita putkiloita jotka voi liittää suuttimeen.

        Meillä on se etu, että meillä on betonista valettu pukki jossa auton alla voi suorana kävellä. Poikani on muutaman auton siinä ruostesuojannut. Itse tehtynä massauksen kulut eivät päätä huomaa.


      • grgrg

        Muuten hyvät ohjeet mutta levittäkää ne pellavaöljyt vaikka terassikalusteisiin. Kotelosuoja-aine oikea valinta auton alustaan.


      • 2355234543252

        Kyllä jos joku Mazda6/Accord/Avensis esim vm2004 maksaa 4000-5000e niin helposti suojattu vastaava voi olla 6000e ja myydään paljon nopeammin. Varsinkin kun puhutaan näistä luotettavimmista japsesita ja etenkin Mazdasta joka ei millään kestä suojaamattomana, suojaus yhdistettynä huippuluotettavaan tekniikkaan on aika satavarma valinta jos haluaa luotettavaa autoilua.

        Aika kauan olen syksyn mittaan seurannut hintoja kun auton osto oli ajankohtainen, ruostesuojattu hieman edullisempi japsi (10-15 vuotias) on tosi kysytty. Kaikki pelkää ruostevaurioita mutta tekniikka niissä kuitenkin luotettavin.


    • Teetin_omaan_japsiin

      kevyen mutta riittävän käsittelyn kesälomalla hintaan 600€. Vuoden 2009 mallinen auto kun ei ulkomailla elämisen takia suolaa näe. Keskitalven pari kuukautta käytössä on toinen, halpa auto josta ei niin tarvitse välittää. Tilanne oli sikäli helppo ettei minkäänlaisia oikeita ruostevaurioita vielä ollut ilmaantunut mihinkään. Tällä autolla mennään vielä pitkälle jos ei kolarin tai muun huonon tuurin takia suunnitelmat muutu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe