miten läpi pimeän

keijukainen1976

Olen jo jättänyt hänet.. narsistinen mies. Seurusteltiin melkeinpä viisi vuotta. Se oli on/off suhde viimeisen vuoden ajan. Oli niin paljon kaikkea.. en jaksa kertoa. Nyt kuulin että hänellä oli toinen nainen. epäilin kyllä jo silloin mutta nyt sain varmistuksen. Tuli niin lyöty olo. Kaikki oli vain puhetta ja valetta mitä minulle sanottiin. En pysty käsittämään. En ollutkaan paras, kaunein, ihanin... Miten tällaisesta toipuu? Kauanko kestää? Joulu tulee ja olen yksin. Tiedän että eräs toinen ei ole. Kaipaan niin paljon. Vaikka en halua takaisin. Ymmärtääkö kukaan? Miten ikinä pystyn luottamaan kehenkään? Miten saan elämänilon takaisin että kiinnostuisin edes tapaamaan ketään? Erossa ollaan oltu kolme kuukautta mutta nyt tämä todellisuus vasta iski päin kasvoja.

32

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On_se_toinen

      "Tiedän että eräs toinen ei ole."
      On. Se toinen on erittäin yksin. Äärettömän yksin. Ei edes aavista vielä. Sinä olet sen rajan paremmalla puolella.
      "kuulin että hänellä oli toinen nainen."
      Ei ole. Hänellä ei toista naista, ei ole koskaan ollutkaan, eikä hänellä koskaan tule olemaankaan ketään toista. Hänellä ei ole ensimmäistä, toista, kolmatta eikä ketään, jos hän on narsisti. Narsisti ei kykene parisuhteisiin. Narsisti kykenee vain huijaamaan.
      "Kaikki oli vain puhetta ja valetta mitä minulle sanottiin. "
      Kaikki on vain puhetta ja valhetta mitä hän kenellekään sanoo, jos hän kerran on narsisti.
      " En ollutkaan paras, kaunein, ihanin... Miten tällaisesta toipuu? "
      Tuota vähän ihmettelen, viisi vuotta... yleensä narsisti pudottaa jalustalta huomattavasti nopeammin. Ehkä liittyy siihen mistä et nyt jaksa kirjoittaa. Ok.

      Älä lankea ottamaan häntä takaisin. Hän tulee katsomaan vielä kuinka riudut. Hän tahtoo nöyryyttää sinua enemmän. Narsisti tahtoo tehdä uhristaan hengettömän. Tietenkin tuo vaatii, että hän saa tietää, että sinussa on vielä puhtia.
      Joulu sellaisena kuin suomalaiset sitä viettävät, on ennemminkin lapsia varten. Tervetuloa aikuisten kirjoihin.
      "Miten saan elämänilon takaisin että kiinnostuisin edes tapaamaan ketään?"
      Joskus voi mennä monta vuottakin. Kannatan lämpimästi, että aloitat toipumisen tavalla tai toisella itsestäsi. Tule siksi joka olet. Etsi elämässä niitä asioita joita sinä haluat.
      Jos olet törmännyt narsistiin, olet unohtanut kaiken sinulle arvokkaan, koska hän on vienyt sinusta kaiken mielenkiinnon ja voiman. Muistele, mitä tahdoit ennen häntä. Lähde toteuttamaan omia toiveitasi. Etsi uutta koulutusta, muuta paikkakuntaa jos se vaatii sen. Mikään ei ole liian suuri teko että pääsisit pelkän kuppaavan loisen kynsistä.
      Parempaa tulevaisuutta!

    • keijukainen1976

      "Tuota vähän ihmettelen, viisi vuotta... yleensä narsisti pudottaa jalustalta huomattavasti nopeammin. Ehkä liittyy siihen mistä et nyt jaksa kirjoittaa. Ok."

      Se on juuri sitä.. En jaksa kirjoittaa. Kyllä hän pudotti jo kolmannella viikolla. Mutta olin tosi nopeasti koukussa. Olin todella kokematon parisuhteissa vaikka ikää jo on melkein neljäkymmentä :(. Olisi pitänyt ottaa kaikki alun omituisuudet tosissaan. Mutta ei.. en vaan uskonut että joku voi olla niin tunteeton ja paha. Koska oli välillä niin niin niin hyvä. ja kyllä hän jo ehti minusta tekemään tavallaan hengettömän. Hänen kanssaan välillä hehkuin ja olin elämäni voimissani.. ja sitten pudotettiin. Nyt kun olen yksin, olen todella hengetön ja tyhjä. Pelkkä muumio joka suorittaa elämää ja suree tuollaisen idiootin perään. Kirjat auttaa ymmärtämään mutta eivät paranna tätä tuskaani.

      Kiitos sinun vastauksesta. Luen sen moneen kertaan.

      • Kunpa_ymmärtäisit

        "Nyt kun olen yksin, "
        Kunpa ymmärtäisit, että olit paljon paljon enemmän yksi narsistin kanssa. Narsisti varmistaa sen, että uhri on loukussa... ilman ketään... jättäytyy hänen, narsistin varaan... vaikka narsisti ei ole kukaan, pelkkä ihmisen kuori. Narsisti on kuin vampyyri, tarvitsee sen urhin, että voi imeä hänestä verta, jolla verellä hän itse elää.
        Voiko kukaan koskaan olla niin yksin elämässä kuin uhri jonka narsisti on sokaissut eikä ole vielä lähtenyt itsenäistymään narsistista, vaan odottaa vain tämän paluuta? Tyhjän ihmisen kuoren, joka on mestari ottamaan toisen vangiksi ja eristämään tämän muusta maailmasta.


      • Ei_ollut_

        "oli välillä niin niin niin hyvä."
        Ei ollut. Ei hän ollut hyvä. Sinä olit se, joka eli sen kaiken yksin.
        Tämä on tullut täällä palstalla ennenkin todetuksi, kuinka hölmöltä tuntuu kun joutuu toteamaan, että on itse ihan yksin luonut koko yksipuolisen rakkaustarinan. Toinen siinä myötäillyt ja antanut itsensä leikkikaluksi, koska onhan se narsistista fyysisesti varmaan kuitenkin tyydyttävää. Ei kuitenkaan muuta.
        Se-on-niin-mahdottoman-vaikea-ymmärtää-, ei-kuitenkaan-mahdotonta.
        Narsisti käyttää toista peilinä, mutta on myös itse toisen peili.
        Peilaa myös muita aiempia suhteitaan kunkinhetkiseen uhriinsa. Uhriin toisensa perään...


      • aikaparantaahaavat

        Sulla on vain sydän särkynyt. Eiköhän se siitä parissa vuodessa kuntoudu.


      • Kysymys_aika
        aikaparantaahaavat kirjoitti:

        Sulla on vain sydän särkynyt. Eiköhän se siitä parissa vuodessa kuntoudu.

        "Sulla on vain sydän särkynyt. "
        Narsistin uhrilla on murskaksi tallottu sydän, jonka päällä narsisti pomppii vielä senkin jälkeen, kun on sen ensin tallonut murskaksi.

        Kysymys aikaparantaahaavat: miksi ilmeistyit vähättelemään juuri tätä uhria?
        Siis juuri tätä uhria.


    • kgjhljhgjyhlgj

      Olet siis noin neljäkymmentä ja teillä oli yhteistä aikaa viisi vuotta, jonka lopullisesta romahtamisesta on nyt kolme kuukautta ...ymmärsinkö oikein?

      Kuulostaa näin ulkopuolisen korviin siltä, että et ole koskaan lähtenyt tutkimusmatkalle itseesi (et ainakaan kunnolla) ja käynyt läpi menneisyyttä, elämänarvojasi, kuolemaa, lapsuuden traumoja (joita on ihan joka ikisellä).

      Sinulle tekisi hyvää jättää seuran haku, seurustelu vähintään pariksi kolmeksi vuodeksi ja lähteä selvittämään noita asioita.

      Voimia!

      • voivoivoivoiiii

        Kamalan joulun jälkeen sitä miettii, että nainen on valmis tyhmäksi aina niin kauan kuin mukana on mulkku ja miehellä edes jonkinlainen omaisuus. Vielä keski-ikäisenäkin antaa vedättää itseään ja huijata, uskoo satuihin ja tarinoihin. Lopulta päätyy vain mulkun nuolijaksi - tuntuu olevan oikein ruuhkaa tuolle paikalle.


    • vertaisweb

      Kun on yhteistä mukavaa historiaa, niin joulunaika on tuskallista.
      Kärsimys kuitenkin kasvattaa ja jokainen nukuttu yö pitää sisällään
      merkin ja mieli alkaa järkiperäistää elettyä elämää. Yksinäisyydessä on siis myös rationaalista ulottuvuutta, "mistä vältyn nyt", ja toisaalta myös "maailmani on auki". On helppo sanoa, että yritäppäs irrottautua kaikkien vaikeuksien keskellä, koska tunneside on edelleen vahva, mutta aika tekee tehtävänsä ja järki kumuloituu huomaamaan oman tunneherkkyyden kokemuksensa kautta. Tunteet ja järki pitäisi olla 50/50, mutta eihän se kriiseissä mene alkumetreillä koskaan näin. Kuitenkin, aika parantaa haavat ja tekee sen ihan varmasti ja jos ei ole syviä arpeja, niin sielun saama opetus on varmasti tervehdyttävää.

    • NoContact

      Ymmärrän täysin tuon vaiheen missä olet nyt. Lue niin paljon kuin mahdollista narsismista eri lähteistä. Englanniksi löytyy parhaiten, hakusanat no contact, narcissist. Narsisteilla on tapana tulla takaisin, varsinkin jos vähänkään tajuavat että jotakin lähdettä on vielä imettävissä susta. Eli kun hän ottaa sinuun yhteyttä, Älä reagoi mitenkään. Vaatii tahdonvoimaa. Muista että sitä enemmän kadut myöhemmin jos antaudut vaikka olisi ollut mahdollisuus pysyä lujana nyt kun tiedät mikä hän on. Hän lähestyy sua jotain sun heikkoutta hyväksi käyttäen. On se sitten seksuaalisuus, rakkaus tai joku muu.
      Älä stalkkaan narsistia. Ei facebook, ei whatsapp tai muun kautta. Poista hänet kaikkialta.
      Pääset irti hänestä kyllä vielä henkisestikin, se vie vaan aikaa.

      • NoContact

        Lisäystä vielä. Sun viestistä kuvastuu se että narsisti vei pois kaiken sen mitä hän loi. Eli hän sai sut tuntemaan itsesi kauniiksi, ihanimmaksi jne. väärällä tavalla. Hän sai ne tunteet sussa aikaiseksi vain ja ainoastaan itsensä luomana, (vaikka olet sitä kaikkee ilman häntäkin ja joskus vielä jollekin toiselle), hän otti sen pois sulta. Et sinä narsistia takaisin halua, haluat sen mitä hän sai sut tuntemaan. Haluat itsesi takaisin. Mä en näe muuta parantumiskeinoa kuin lukea narsismista ja käydä kaikki kivuliaat muistot läpi, järkyttyä ja lopuksi hyväksyä.
        Sä pystyt siihen ja näet vielä kaiken kirkkaampana :)


      • hkljöhlkhlkhlh

        Ihminen jonka oma psyyke on hakoteilla ei pitäisi lähteä analysoimaan toisten tekstejä käyttäen omaa mielikuvitusta apuna.


      • vertaisweb
        hkljöhlkhlkhlh kirjoitti:

        Ihminen jonka oma psyyke on hakoteilla ei pitäisi lähteä analysoimaan toisten tekstejä käyttäen omaa mielikuvitusta apuna.

        Jeesus pelastaa, halleluja!


      • hkljöhlkhlkhlh
        NoContact kirjoitti:

        Lisäystä vielä. Sun viestistä kuvastuu se että narsisti vei pois kaiken sen mitä hän loi. Eli hän sai sut tuntemaan itsesi kauniiksi, ihanimmaksi jne. väärällä tavalla. Hän sai ne tunteet sussa aikaiseksi vain ja ainoastaan itsensä luomana, (vaikka olet sitä kaikkee ilman häntäkin ja joskus vielä jollekin toiselle), hän otti sen pois sulta. Et sinä narsistia takaisin halua, haluat sen mitä hän sai sut tuntemaan. Haluat itsesi takaisin. Mä en näe muuta parantumiskeinoa kuin lukea narsismista ja käydä kaikki kivuliaat muistot läpi, järkyttyä ja lopuksi hyväksyä.
        Sä pystyt siihen ja näet vielä kaiken kirkkaampana :)

        Omaa elämää ei kannata pilata toisen vuoksi, vaan elää täysillä ja vapaasti. Narsistin tukkaa ei tule silittää millään omilla suojakeinoilla.

        Häirintää saattaa olla aluksi, mutta tunteeton ihminen jättää lopulta kaiken yhteydenpidon koska kokee sen itseään voimauttavaksi eli toista ihmistä loukkaavaksi ja siirtyy uuteen uhriin.


      • Käsittääkseni_
        NoContact kirjoitti:

        Lisäystä vielä. Sun viestistä kuvastuu se että narsisti vei pois kaiken sen mitä hän loi. Eli hän sai sut tuntemaan itsesi kauniiksi, ihanimmaksi jne. väärällä tavalla. Hän sai ne tunteet sussa aikaiseksi vain ja ainoastaan itsensä luomana, (vaikka olet sitä kaikkee ilman häntäkin ja joskus vielä jollekin toiselle), hän otti sen pois sulta. Et sinä narsistia takaisin halua, haluat sen mitä hän sai sut tuntemaan. Haluat itsesi takaisin. Mä en näe muuta parantumiskeinoa kuin lukea narsismista ja käydä kaikki kivuliaat muistot läpi, järkyttyä ja lopuksi hyväksyä.
        Sä pystyt siihen ja näet vielä kaiken kirkkaampana :)

        Käsittääkseni tämä henkilö on lukenut narsismista, mutta jokin oivallus puuttuu.
        Olen täysin samaa mieltä kgjhljhgjyhlgj 21.12.2015 14:06 n kanssa siitä, että tämän hekilön kannattaisi aloittaa tutkimusmatka itseensä. Minustakaan hän ei ole ollenkaan sinut itsensä kanssa, eikä hän haluakaan olla.
        Olen lähipiirissäni nähnyt, kuinka valtavan paljon ihminen voi muuttua vahvemmaksi, kun vain jaksaa kohdata omat ongelmansa. Jokin elämän asenteissa saattaa olla väärässä kurssissa.
        Tämä hekilö on sellainen, että ottaa sen verenimijän takaisin tuon tuosta. Ei löydä ulospääsyä eikä jaksa uskoa narsismiasiaa todeksi, että olisi itse kohdannut sellaisen.


      • olet_
        Käsittääkseni_ kirjoitti:

        Käsittääkseni tämä henkilö on lukenut narsismista, mutta jokin oivallus puuttuu.
        Olen täysin samaa mieltä kgjhljhgjyhlgj 21.12.2015 14:06 n kanssa siitä, että tämän hekilön kannattaisi aloittaa tutkimusmatka itseensä. Minustakaan hän ei ole ollenkaan sinut itsensä kanssa, eikä hän haluakaan olla.
        Olen lähipiirissäni nähnyt, kuinka valtavan paljon ihminen voi muuttua vahvemmaksi, kun vain jaksaa kohdata omat ongelmansa. Jokin elämän asenteissa saattaa olla väärässä kurssissa.
        Tämä hekilö on sellainen, että ottaa sen verenimijän takaisin tuon tuosta. Ei löydä ulospääsyä eikä jaksa uskoa narsismiasiaa todeksi, että olisi itse kohdannut sellaisen.

        olet unohtanut kaiken sinulle arvokkaan, koska hän on vienyt sinusta kaiken mielenkiinnon ja voiman. Muistele, mitä tahdoit ennen häntä. Lähde toteuttamaan omia toiveitasi. Etsi uutta koulutusta, muuta paikkakuntaa jos se vaatii sen. Mikään ei ole liian suuri teko että pääsisit pelkän kuppaavan loisen kynsistä.

        Parempaa tulevaisuutta
        törmännyt narsistiin, olet unohtanut kaiken sinulle arvokkaan, koska hän on vienyt sinusta kaiken mielenkiinnon ja voiman. Muistele, mitä tahdoit ennen häntä. Lähde toteuttamaan omia toiveitasi. Etsi uutta koulutusta, muuta paikkakuntaa jos se vaatii sen. Mikään ei ole liian suuri teko että pääsisit pelkän kuppaavan loisen kynsistä.

        Parempaa tulevaisuutta


      • Tuokin_on
        hkljöhlkhlkhlh kirjoitti:

        Omaa elämää ei kannata pilata toisen vuoksi, vaan elää täysillä ja vapaasti. Narsistin tukkaa ei tule silittää millään omilla suojakeinoilla.

        Häirintää saattaa olla aluksi, mutta tunteeton ihminen jättää lopulta kaiken yhteydenpidon koska kokee sen itseään voimauttavaksi eli toista ihmistä loukkaavaksi ja siirtyy uuteen uhriin.

        "siirtyy uuteen uhriin."
        Tuokin on erittäin hirveän vaikea ajatus. Narsisti nostaa uhrissaan kaikki vaistot pintaan suhteen aikana ja hyväksikäyttää niitä. Äidin/isän vaistot eivät ole vähäisimmät noista.
        Tiedostamattaan ja alitajuisestikin uhri taistelee narsistin raakoja brutaaleja kauheuksia vastaan vielä pitkään sen jälkeen kun narsisti on jo kälppinyt kauheaan painajaiseensa takaisin uhrin hoivista.
        Uhri muistaa uhrina olemisen syvällä sisimmässään niin syvästi, että tunne siitä, että narsistilla on uusia kierroksessa pitää häntä vereslihalla pitempään kuin jos narsisti vain vaikka sairastuisi tai kuolisi.
        Narsisti väittää urhia mustasukkaiseksi, vaikka kyse on paljon pahemmasta. Mustasukkaisuus on sangen kevytmielinen ja vähättelevä ilmaus uhrin vereslihalla olevaa tunnetta kohtaan.

        Mielestäni tuosta ei urhi oikein selviydy, jos ei lähde kohti uusia haasteita. Uhrin on myös tajuttava narsisti jotekin idiootiksi, ennenkuin pääsee hänestä irti todella. En tiedä, onko idiootti jotenkin väärä ilmaus sen takia, että todellisilla idiooteilla saattaa olla tunteita... narsistilla ei.
        Ehkä narsisti on ennemminkin tunneidiootti, joka tekee heikäläisestä sitten toiminnaltaankin idiootteja.

        Mielestäni omasta kidutuksestaan pääsee irti, kun löytää elämälleen mielekästä sisältöä, jota osaa arvostaa. Täytyy tajuta, että narsisti tuhoaa kaiken sellaisen, narsisti olisi tuhonnut uhrin tulevaisuuden.


    • keijukainen1976

      Kävin yli vuoden terapiassa ja kyllä olen lukenut jo kaksi vuotta aiheesta jatkuvasti. On ollut teoriatietoa että näinhän tämä on mutta en ole sisäistänyt kunnolla asiaa. Tai en ole ottanut sitä asiaa OIKEASTI niin että tämä ON minun elämää. Ihan kuin vain olisin lukenut että tällaistakin voi olla. Nyt sitten se oma tietoisuus asiasta kolahti päälle ja siksi nyt niin suuri pudotus henkisesti. Itseäni en tuntenut viisi vuotta sitten ollenkaan, nyt luulen tuntevani melko hyvin. Ja opin koko ajan lisää. ja onhan noita yhteydenottoja tullut. Juuri kun ajattelee että nyt ei enää tulee niin juuri sitten kohta jo tuleekin. Nykyään tiedän että en reagoi mitenkään. Vaikeaa se on. Ihan hitsin vaikeaa.

    • ymmällään

      keijukainen1976,
      otan osaa sydämestäni. Minulle asia selvisi oikeastaan viikonloppuna että olen samanlaisessa tilanteessa. Pitäisi saada voimaa repiä itsensä täältä pois. Itkettää ja harmittaa koska luulin olleeni elämäni unelmamiehen kanssa naimisissa. Tottakai avioliitossa on aina kaksi osapuolta ja peiliin katson itsekin, enkä ole täydellinen, olen vaan ihminen monenlaisilla virheillä. Onneksi ei ole lapsia mutta joulu on juuri tulossa ja jotenkin haluaisin että edes jonkinlainen "sopu" olisi talossa. Aika pitkä liitto takana ja monenlaisia yhteisiä isoja vaikeuksia on rämmitty yhdessä. Ei ollut helppoa kuitenkaan havaita koska viimeiseen asti olin luottavainen ja uskoin kaikkeen hyvään.

      • keijukainen1976

        Voi ei, voimia kovasti sinulle! Oliko hänellä sitten joku toinen taisi tosia? Jaksatko kertoa millaista elämänne muutoin oli? Oliko hän kontrolloiva, alistava vai mitä?


      • ymmällään

        Alistava on. Yleensä hänen mielestään aina riidat ovat lähteneet minusta ja minun syyni. Oikeasti se ei vaan voi mennä niin yksipuolisesti. En usko että on toista naista ainakaan vielä mutta todennäköisesti hakusessa tai sitten minun vain annetaan ymmärtää niin.
        Luulen että se on keino saada minut jälleen takaisin ruotuun. Itseeni iski mustasukkaisuus kun hän tuntitolkulla facebookkaa naiskavereidensa kanssa. Ja kun otin asian puheeksi niin hupsheijaa minut poistettiin kavereista ja samalla hän päivitti tietonsa ettei ole naimissa käyttäjän siis minun kanssa.
        Koko pitkän (yli 10v) suhteen voin sanoa olleeni onnellinen kaikkine riitoineen päivineen. Meillä oli kyllä kaikenlaisia vaikeuksia muilla alueilla, läheisten kuolemia ym ja kun vihdoin viimein viime kesänä asiat järjestyivät niin tässä nyt ollaan. Kun vaikeudet lähtivät niin tässä tulos. En yritä mitenkään syyttää vain toista mutta en aio myöskään itse kantaa yksin vastuuta asioista. Meidän riidat johti aina siihen kun mies sanoi että vaihdetaan osia niin että minä teen hänen hommat ja hän minun. Kaikki asiat mitä minä tein luonnistuivat kyllä häneltäkin ja kysyi pirullisesti että pysyykö moottorisaha kädessä ja voinko korjata talon autot? Tai kannanko 50kg painavaa tavaraa kuten hän tekee. Jos näin ei ole niin minun on syytä pitää turpa kiinni. että silleen. Voisi kai tuota pitää alistavana.


      • Mistä_ihmeestä
        ymmällään kirjoitti:

        Alistava on. Yleensä hänen mielestään aina riidat ovat lähteneet minusta ja minun syyni. Oikeasti se ei vaan voi mennä niin yksipuolisesti. En usko että on toista naista ainakaan vielä mutta todennäköisesti hakusessa tai sitten minun vain annetaan ymmärtää niin.
        Luulen että se on keino saada minut jälleen takaisin ruotuun. Itseeni iski mustasukkaisuus kun hän tuntitolkulla facebookkaa naiskavereidensa kanssa. Ja kun otin asian puheeksi niin hupsheijaa minut poistettiin kavereista ja samalla hän päivitti tietonsa ettei ole naimissa käyttäjän siis minun kanssa.
        Koko pitkän (yli 10v) suhteen voin sanoa olleeni onnellinen kaikkine riitoineen päivineen. Meillä oli kyllä kaikenlaisia vaikeuksia muilla alueilla, läheisten kuolemia ym ja kun vihdoin viimein viime kesänä asiat järjestyivät niin tässä nyt ollaan. Kun vaikeudet lähtivät niin tässä tulos. En yritä mitenkään syyttää vain toista mutta en aio myöskään itse kantaa yksin vastuuta asioista. Meidän riidat johti aina siihen kun mies sanoi että vaihdetaan osia niin että minä teen hänen hommat ja hän minun. Kaikki asiat mitä minä tein luonnistuivat kyllä häneltäkin ja kysyi pirullisesti että pysyykö moottorisaha kädessä ja voinko korjata talon autot? Tai kannanko 50kg painavaa tavaraa kuten hän tekee. Jos näin ei ole niin minun on syytä pitää turpa kiinni. että silleen. Voisi kai tuota pitää alistavana.

        "Koko pitkän (yli 10v) suhteen voin sanoa olleeni onnellinen kaikkine riitoineen päivineen. "
        Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että miehesi on muka narsisti? Kukaan, ei yhtään kukaan vietä narsisti kanssa yhteistä avioliittoa kymmentä vuotta. Vaikka olisit maailman suurin LR, ei tuo toimisi. Elämäsi olisi ollut helvetti, jonka jäljiltä sinä raunio.
        "Voisi kai tuota pitää alistavana."
        Pelkkä vähän lapsellinen sovinisti. Ei narsisti.
        Olet vain pettynyt tällä hetkellä. Ikävä kyllä tällä narsismipalstalla sinä saat vain vähättelyä, vaikka oikesti kaikki erotilanteet ovat vaikeita ja ansaitsisivat oman huomionsa.
        Tämä on kuitenkin palsta, jossa keskustellaan vaarallisista narsisteista ja psykopaateista, että jos ymmärrät, tämä ei ole sinua varten.


      • Jostain_syystä
        keijukainen1976 kirjoitti:

        Voi ei, voimia kovasti sinulle! Oliko hänellä sitten joku toinen taisi tosia? Jaksatko kertoa millaista elämänne muutoin oli? Oliko hän kontrolloiva, alistava vai mitä?

        "Voi ei, voimia kovasti sinulle! "
        Jostain syystä sinulle ilmestyy aina näitä samantyyppisiä vastauksia. Jostain pompahtaa paikalle joku, johon sinä tahdot samaistua. Kuitenkin tuolla toisella on vain tavallisempi ero... tavallisemmat vaikeudet.
        Selvästikään kymmenen onnellisen vuoden ihminen ei ole tavannutkaan narsistia ikinä.
        Tuo on osa sinua, lähdet myötäilemään jonkun kanssa "miesongelmia"... toisen vaikudet ovat vain tavallisempia, joista selviytyy lapsikin... Niinhän hän sanoo, että vika on hänessäkin.
        Kun on narsistin kanssa tekemisissä, omat pikku parisuhdeviat peittäyvät valtavaan kuonaan, jota narsisti syytää. Mikään ei auta. Ei mikään.

        Tuo joka aina ilmestyy sinua myötäilemään, ja jota sinä lähdet myötäilemään... Auttaa sinua ajautumaan yhä uudestaan narsistin uhriksi...
        HUOMAA!
        Sinua kiinnostaa kovasti olla kimpassa jonkun kanssa, joka "samassa tilanteessa". Kerta toisensa jälkeen, aina ajaudut narsistin syliin uudestaan, aina ja aina. Kumpa pystyisit ajattelemaan, että ajaudut kuristavaan kuolon syleilyyn.


      • Sinulla_ei

        Sinulla ei tällä hetkellä ole resursseja lähteä sympatiseeraamaan ketään muuta. Selviydy omista vaikeuksistasi ensin. En tahdo olla julma, mutta totuus ei tällä hetkellä ole kaunis. Totuus voi muuttua kauniiksi, mutta ei ennen kuin pääset narsistista eroon ja seisot omilla jaloillasi.


    • keijukainen1976

      Voimia vielä sinulle ymmällään. Varmaan on parasta hankkia tukijoukkoja että voit puida asiaa ulkopuolisten kanssa ja kuulla heidän näkemystä asiaan. Siinä varmasti oma näkemys normaalista ja ei normaalista hämärtyy kun alkaa pikku hiljaa tulemaan kaikenlaista. Äläkä ajattele Joulua Jouluna vaan ihan tavallisena viikonloppuna. Niin minä yritän tehdä jotta selviän pyhien yli yksin. Tsemppiä! Täällä ajatellaan sinua vaikka en tiedä yhtään kuka olet ja missä :)

      • Xblue_eyes

        Älä heittäydy tavanomaiseen sinisilmäisyyteesi, jonka seurauksia on kuultu tällä palstalla.


    • joulumasennus

      Minulle tämä Joulu on vieläkin vaikea, vaikka siitä on jo kaksi vuotta. Silloin narsistimies lähti toisen naisen luokse syömään jouluherkkuja. Oli siihen mennessä kohdellut minua jotakuinkin ihmisenä ja saanut minut rakastumaan. Ja sitten yhtäkkiä olinkin vain käyttöesine, jolla tehtiin mitä haluttiin. En voinut käsittää sitä. Nyt hävettää, että olin niin tietämätön ja tyhmä. Mutta edelleen muistelen häntä, niitä hyviä asioita, vaikka ei kannattaisi.

    • Keijukainen1976

      Oloa ei helpota yhtään täm: se narsistimiesystävästä otti minuun nyt yhteyttä. Haluaisi nähdä ja viettää joulun yhdessä. Kieltäydyin. Huh. Mutta tiedän että tämä ei jää tähän. Olen yksin koko joulun ja hän tietää sen. Kyllä minulla pakopaikkojakin olisi mutta haluan olla kerrankin joulun yksin ja rauhoittua. Lukea ja antaa aikaa vain itselleni. Siihen ei tämä mies kyllä kuulu. Jotenkin minulla oli aavistus tästä... Kylläpä tulee joulu. Mitähän tässä vielä on edessä..

      • Kuten_odotitkin

        " se narsistimiesystävästä otti minuun nyt yhteyttä. "
        Kuten odotitkin. Odotit ja riuduit odottaessasi. Sinuun sattui suunnattomasti kun kuvittelit että mies on jonkun toisen kanssa jouluna. Siis odotit että hän ottaa yhteyttä. Toivoit, koska odotit.
        "Kylläpä tulee joulu. Mitähän tässä vielä on edessä.."
        Niin, kylläpä sinulle tulee joulu... mitähän sillä pukilla on kontissaan?
        " Huh. Mutta tiedän että tämä ei jää tähän. "
        Niin, niinhän sinä toivot ja odotat, ja nyt sait vahvituksen. Vihdoinkin...

        Sinä ja sinun aavistuksesi.

        "Kerta toisensa jälkeen, aina ajaudut narsistin syliin uudestaan, aina ja aina. Kumpa pystyisit ajattelemaan, että ajaudut kuristavaan kuolon syleilyyn."
        Tuossa vastaukseni uudelleen, jonka kirjoitin siis eilen.

        " Kyllä minulla pakopaikkojakin olisi mutta haluan olla kerrankin joulun yksin ja rauhoittua. Lukea ja antaa aikaa vain itselleni. "
        Ketä luulet huiputtavasi?


      • NoContact

        Ööö. Kieltäydyit? Miten olisi se no contact. Eli älä reagoi mitenkään. Tällä menolla et pääse hänestä vielä pitkiin aikoihin. Et saakaan häntä, hän ei muutu, hän ei rakasta. No ehkä haluat vielä kerran kopsauttaa pään seinään.


      • Tämä_uhri

        Tämä uhri... vielä kerran, kops, sitten taas kerran kops, kops, kops, kops, en tiedä, kuinka monta kertaa, aina vain uudestaan.
        Sitä vain ihmettelen, vaikka onkin narsistin uhri, niin miksi hän sitä tällä palstalla toistaa. Kannattaisi toistaa jossain parisuhdepalstalla, olsi enemmän hänen tyylisilleen. Täällä ei kukaan oikein usko häneen kun hän aina vain lankeaa.
        Aikoinaan minäkin jatkoin narsistin tapaamista, mutta en sanonutkaan lopettavani, ennenkuin sitten lopetin vihdon viimein.
        Narsisti näkee että voi pitää ja pyörittää toista aivan leikkikaluna, eikä mikään mitä tämä sanoo pidä koskaan paikkaansa. Uhri on aivan narsistin pyöriteltävissä ja jotenkin hyvin lapsellinen.
        Hän tulee ja kirjoittaa palstalle suurin otsikoin: Nyt olen jättänyt hänet...
        Sitten seuraa valitusta kuinka suunnaton ikävä kaihertaa, pimeydessä ei ole lohtua, mutta kuinka hän silti sinnittelee eikä anna periksi, jonka kirjoituksen jälkeen hän sukeltaa takaisin narsistin syleilyyn. Kaikki käy yleensä nopeassa tahdissa.


      • Tämä_uhri

        "Olen yksin koko joulun ja hän tietää sen. "
        Tämä uhri on kuin lapsi, hän tähtää joulun yli, joka on hänestä suuunnatoman pitkä aika onnistua. Joulun jälkeen voi sitten taas... Mutta nyt ei tainnut onnistua edes joulun yli tällä kertaa.
        Tämä urhi ei osaa olla olematta rehellinen, hän tahtoo että hänen miehensä tietää kaikein, hän tahtoo olla rehellinen. Hän vain on sen luontoinen eikä voi piiruakaan muuttua vaikka vastassa olisi mikä. Hänen on saatava puhua miehensä kanssa kaikki asiat. Tottakai hän vastaa tälle kun tämä soittaa, ettei mies kuvittele että hän ei vastaa tai tahtoo tosissaan laittaa välit poikki.
        Mitä tulee miehen muihin naisiin, joitä tämä on käynyt jopa näyttämässä hänelle, uhri sulkee kokonaan silmänsä. Välillä vain kokee tuskaa kun niitä on, sitten mennään taas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe