ja kilpailu kykyymme, jotta saisimme saisimme talouskasvua
http://www.uusisuomi.fi/raha/154164-huomasiko-hallitus-tata-suomi-lukua-professori-yli-20-vuotta-yhteen-menoon
Työnlaatu onkin vientimme heikkous..
3
<50
Vastaukset
On myös pulaa työntekijöistä. Työvoimaa on mutta ei ole töiden tekijöitä. Keskustelin eilen erään tuttavani kanssa ja hän valitteli tilannetta jossa kaksi Savon sydämmessä toimivaa yritystä potee ammattitaitoisten hitsaajien ja koneistajien pulaa. Molempien yritysten tuotanto menee yli 90%:sti vientiin. Ensi vuoden tilauskirjat ovat täynnä ja seuraavan vuoden tilaukset niin pitkälle kuin ovat uskaltaneet ottaa.
Edes alihankinnoilla ei pysty täyttämään vajauksia.
Vuosia sitten olin konsultoimassa toisessa em. yrityksissä 7kk ja silloin oli päivänselvää, että kilpailukyky ja vienti perustui nimenomaan laatuu, tarkkuuteen ja toimitusaikojen luotettavuuteen. Kaukoidässä valmistetaan samoja tuotteita mutta laatuluokituksessa ne jäävät 1 - 2 porrasta jälkeen 5-portaisella asteikolla.- Läheltä.nähnyt
Valitettavasti Suomen tuotteitten laatu on enimmäkseen alle ala-arvoisen. Siksi ei kauppa käy, samaa roskaa kun saa Kiinasta murto-osalla Suomen hinnoista.
Eikä sitä osata myydäkään mitään. Huorissa vain juovuksissa pörrätään muka myyntimatkalla. - hämeen_hiras
Heikolla laadulla ja/tai kalliilla hinnoilla on paha kilpailla niin kotimaasa kuin ulkomaillakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202710Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442348Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262142Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o292064Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581728Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121262Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181259- 551110
- 651099
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?41075