ja kilpailu kykyymme, jotta saisimme saisimme talouskasvua
http://www.uusisuomi.fi/raha/154164-huomasiko-hallitus-tata-suomi-lukua-professori-yli-20-vuotta-yhteen-menoon
Työnlaatu onkin vientimme heikkous..
3
<50
Vastaukset
On myös pulaa työntekijöistä. Työvoimaa on mutta ei ole töiden tekijöitä. Keskustelin eilen erään tuttavani kanssa ja hän valitteli tilannetta jossa kaksi Savon sydämmessä toimivaa yritystä potee ammattitaitoisten hitsaajien ja koneistajien pulaa. Molempien yritysten tuotanto menee yli 90%:sti vientiin. Ensi vuoden tilauskirjat ovat täynnä ja seuraavan vuoden tilaukset niin pitkälle kuin ovat uskaltaneet ottaa.
Edes alihankinnoilla ei pysty täyttämään vajauksia.
Vuosia sitten olin konsultoimassa toisessa em. yrityksissä 7kk ja silloin oli päivänselvää, että kilpailukyky ja vienti perustui nimenomaan laatuu, tarkkuuteen ja toimitusaikojen luotettavuuteen. Kaukoidässä valmistetaan samoja tuotteita mutta laatuluokituksessa ne jäävät 1 - 2 porrasta jälkeen 5-portaisella asteikolla.- Läheltä.nähnyt
Valitettavasti Suomen tuotteitten laatu on enimmäkseen alle ala-arvoisen. Siksi ei kauppa käy, samaa roskaa kun saa Kiinasta murto-osalla Suomen hinnoista.
Eikä sitä osata myydäkään mitään. Huorissa vain juovuksissa pörrätään muka myyntimatkalla. - hämeen_hiras
Heikolla laadulla ja/tai kalliilla hinnoilla on paha kilpailla niin kotimaasa kuin ulkomaillakin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171047Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875