De flesta firar julen med familj och släktingarr.Sen har vi de här tusentals ensamma som firar julen med TVn som enda sällskap.
Visst ordnas det julfester för ensamma på många orter men alla varken orkar eller vill delta.
Julen är en tung och ledsam helg för många.
Julfirandet.
6
122
Vastaukset
- hjärtrumstjärterum
Om man nu inte anser att samvaron på julaftonen är bara för familjen så kan man ju bjuda in någon ensam granne på julmat åtminstone.Det brukar vi göra.
- Skärdgårdsbo
Varför folk alltid tror att de som fira jultiden ensam, måste vara ledsen? Jag tror att problemet ligger hos dem som har förväntningar på vad julen borde vara. Jag själv tycker sitta ensam vid bordet, njuta julrätter (varje år brukar jag göra nånting ny julrätter på någon annan land), titta julfilmer/julprogram på tv och sedan gå till säng med bra bok. Och i morgon får jag sova länge! Ingen kommer inte att kräva mig upp.
Jag önskar julen frid till er alla :) - Skånepåg
God Jul alla sailors och Borgåbor :D https://youtu.be/i-9C_yDd7CU
- Skånepåg
Fullmåne idag, då kan vi yla litta :-*
- Ensamochglad
Det är mycket lättare att springa och hoppa omkring julgranen ensam - har jag märkt. Golvplankorna går inte sönder och det är lättare att sjunga julvisor i takt.
- sinkkukäring
Åtminstone kan man äta vad man vill när man är ensam,behöver inte ta hänsyn till vad andra anser att man måste äta om julen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 72955
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n254881Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12821- 33803