De flesta firar julen med familj och släktingarr.Sen har vi de här tusentals ensamma som firar julen med TVn som enda sällskap.
Visst ordnas det julfester för ensamma på många orter men alla varken orkar eller vill delta.
Julen är en tung och ledsam helg för många.
Julfirandet.
6
103
Vastaukset
- hjärtrumstjärterum
Om man nu inte anser att samvaron på julaftonen är bara för familjen så kan man ju bjuda in någon ensam granne på julmat åtminstone.Det brukar vi göra.
- Skärdgårdsbo
Varför folk alltid tror att de som fira jultiden ensam, måste vara ledsen? Jag tror att problemet ligger hos dem som har förväntningar på vad julen borde vara. Jag själv tycker sitta ensam vid bordet, njuta julrätter (varje år brukar jag göra nånting ny julrätter på någon annan land), titta julfilmer/julprogram på tv och sedan gå till säng med bra bok. Och i morgon får jag sova länge! Ingen kommer inte att kräva mig upp.
Jag önskar julen frid till er alla :) - Skånepåg
God Jul alla sailors och Borgåbor :D https://youtu.be/i-9C_yDd7CU
- Skånepåg
Fullmåne idag, då kan vi yla litta :-*
- Ensamochglad
Det är mycket lättare att springa och hoppa omkring julgranen ensam - har jag märkt. Golvplankorna går inte sönder och det är lättare att sjunga julvisor i takt.
- sinkkukäring
Åtminstone kan man äta vad man vill när man är ensam,behöver inte ta hänsyn till vad andra anser att man måste äta om julen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082