Olen 20, ja mun pitäisi jo osata vaan mennä sinne minne haluaa mutta haluaisin molempien vanhempien luo. He vaan haluavat omia minut täysin: "valinta on tehtävä". Kumpikin omalla tavallaan yrittää houkutella minua luokseen sanoen kuinka ihanaa olisi jos tulisin ja kertoen miten isovanhemmat ja muut sukulaiset ilahtuisivat myös.
Joo, jokatoinen vuosi äidin luona ja jokatoinen isän olisi varmaan järkevin ratkaisu mutta äitini on aina ollut tukenani aina auttanut aina läsnä. Lähiaikoina vasta olen samanlaista suhdetta rakentanut isän kanssa, mutta hän on monesti tuottanut pettymyksiä kun yritin nuorempana häneen turvautua ja hakea hyväksyntää.
Koen että jos menen jokatoinen vuosi -teemalla, se ei ole oikein äitiäni kohtaan, sillä hän on pelastanut minut useaan otteeseen kun elämä kaatui. Mutta jos en mene isän luo, ei se ole reilua. Viimevuoden olin äidin luona. Koen olevani velkaa kummallekin vanhemmalle enkä voi maksaa velkojani kuin vain toiselle.
Muita samassa tilanteessa? Onko vaan parempi että jää yksin kotiin ja nukkuu koko joulun pois alta ja palaa töihin heti taas 25. päivä?
Ahdistaa valinta erovanhempien välissä, neuvoja?
2
77
Vastaukset
- aikuistu_joskus
Eiköhän sinun iässäsi pitäisi jo viettää omia jouluja?!?! Vai oletko vanhempiesi riesana heidän kluolemaansa saakka?
- fiksupää
Joulussa on monta päivää. Ole pari päivää molemmissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773588
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262660Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?542496- 1462351
- 672016
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3041914- 311431
Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211383Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi381357Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,161265