miksi apteekista saatavan canesten -hiivatulehdus yhdistelmäpakkausen ohjeissa sanotaan että pitää käydä lääkärissä jos tulehdus on ensimmäistä kertaa?
onko toi käynti vaan sit "läpäläpälää-tä" eli sellainen jossa selitellään tietämättömäksi oletetulle potilaalle että hiiva tulehduksen hiiva on eri hiivaa kuin leivonta hiiva! (naur.)
vai voiko ton tuotteen käytöstä tulla jotain terveydellisiä tms. ongelmia?
mä ostin sellasen yhdistelmä paketin ja mietin tässä nyt että pitääkö mun muka rynnätä jonnekin päivystävälle kuuntelemaan leivontavinkkejä vai käytänkö sen tavaran ja saan sen jälkeen sitten jotain sairaita oireita?
kiitos avusta!!!
hiivatulehduksen hoito
6
1738
Vastaukset
- Nipa
Just käytin viikon sitä voidetta enkä oo lekurilla käyny vaik oli eka tulehdus... eikä ainakaa vielä oo pippeli pudonnu ;-)
- pieni pesusieni
noin mä vähän laskelmoinkin että sen kehotuksen täytyy olla vaan joku semmonen että ihmiset ei suin päin ihan mitä vaan touhuile tommosilla aineilla. mutta en vaan millään keksi että mitä eroa sillä on onko ensimmäinen vai viideskymmeneskahdeksas tulehdus.
kiitos nipa. :) hyvä kun joku muukin uskaltaa kokeilla.. heh. ilmotan sitten jos mulle kasvaa jotain ylimääräsiä elimiä!
nou hätä siis. - Nipa
pieni pesusieni kirjoitti:
noin mä vähän laskelmoinkin että sen kehotuksen täytyy olla vaan joku semmonen että ihmiset ei suin päin ihan mitä vaan touhuile tommosilla aineilla. mutta en vaan millään keksi että mitä eroa sillä on onko ensimmäinen vai viideskymmeneskahdeksas tulehdus.
kiitos nipa. :) hyvä kun joku muukin uskaltaa kokeilla.. heh. ilmotan sitten jos mulle kasvaa jotain ylimääräsiä elimiä!
nou hätä siis.Voihan siinä sellanen juttu olla jos haluu olla varma et se todella on sitä hiivatulehdusta. Mut vaimollaki oli sellaset oireet ku hiivassa nii siitä vaan canestenia käyttään :-)
- pieni pesusieni
Nipa kirjoitti:
Voihan siinä sellanen juttu olla jos haluu olla varma et se todella on sitä hiivatulehdusta. Mut vaimollaki oli sellaset oireet ku hiivassa nii siitä vaan canestenia käyttään :-)
itse just eilen kun rupesin ihmetteleen että mikäs mua vaivaa niin kyllä siis ihan kaikki oireet viittaaa tohon hiiva juttuun.
en haluis kuitenkaan mihkää terveyskeskukseen mennä kuuntelemaan olevani oikeassa ja maksaa siitä 22€! huijausta koko arvauskeskus toimita. kokeilen nyt tota systeemiä ja jos ei parane niin kai on sit vaan pakko nöyrtyä ja mennä lekurille!
- mie
Epäilin saaneeni elämäni ensimmäisen hiivatulehduksen kun oireet viitasivat siihen niin hyvin ja olin syönyt aika monta antibioottikuuriakin. Lähetteen labraan sain pelkästään soittamalla vastaanottoon ja tulosten tultua lääkrini soitti minulle itse. Hiivahan se siis ei ollut. Oireet olivat samat mutta kysessä oli jokin muu bakteerikantaani kuulumaton vierailija, jonka hoitoon sain asiaan kuuluvat lääkkeet.
Että jos koskaan ennen ei ole ollut hiivatulehdusta niin juuri tällaisen tilanteen takia suositellaan lääkäriin menoa ennen apteekin tehohitojen käyttöä. Ne kun ovat vain hiivan hoitoon, mutta jos kyseessä on jokin muu eivät oireet häviä ja voi olla että apteekin mömmö hankaloittaa sen oiikean syys slevitystä. Saatta peittää sen todellisen vaivan aiheuttajan. - opiskelijatar
Tänä syksynä epäilin oireiden perusteella saaneeni elämäni ekan hiivan. Oppimieni ohjeiden mukaan soitin opiskelijaterveydenhuoltoon ja sanoin että luulen, että mulla on hiiva ja pitäis varmaan saada lääkäriaika. Ne ohjas puhelun terveydenhoitajalle, joka kyseli oireet ja olisiko mahdollista että kyseessä olisi sukupuolitauti (tiesin 100% varmasti ettei ainakaan se) ja sanoi että sitten se on varmaan hiiva. Käski mennä hakemaan apteekista reseptittömän kuurin ja jos se ei auttaisi niin sitten vasta pääsisin labrakokeisiin.
Lääkekuuri tehosi, joten mitä ilmeisemmin se sitten tosiaan oli hiiva. Vähän jäi kyllä vaivaamaan se, etten koskaan päässyt niihin labrakokeisiin vaikka sanotaan että ekalla hiivakerralla olisi hyvä mennä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213