Mikä minua vaivaa?

Hardwork

Olen nyt n.1kk pelännyt että minulle tulee vakavia sairauksia. Esim jos kehossani on pieniä muutoksia kuten vaikkapa epämääräinen patti naamassa pelkään että se on jokin vakava sairaus. Tai vaikkapa jos minulla on ollut suonenvetoja pelkään että se on jotain vakavaa vaikka tiedän ettei ole ja hoen sitä itselleni. Tarkkailen muutenkin kroppani muutoksia ja jos on muutoksia pelkään että minulla on vakava sairaus. Ja alan googlailemaan asioita joita minun kehossa on muuttunut kun pelkään että on jotain vakavaa. Olen myös alkanut pelkäämään kun esim yläkerrasta kuuluu askelia illalla. Mikä minua vaivaa ? Ja kysyn vakavissani enkä halua tyhmiä vastauksia tai mollauksia.

5

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkinpelkään

kuulostaa jonkinlaiselta ahdistuneisuushäiriöltä tai paranoijalta... onko jotain joka laukaisi nämä ajatukset, vai kehittyivätkö pikkuhiljaa? Suosittelen ottamaan yhteyttä psykologiin, sillä kun oireet pahenevat mies pelkosi ja ahdistuksesi pahenee. Yritä aina kiinnittää huomiosi muualle kun alat kuvittelemaan asioita, esim. pelaaminen tai muu touhuilu voisi auttaa

• Hardwork

Juu. Se onkin sellainen. Että illalla yksin alkaa sellaista olemaan. Yritän ajatella silloin muuta ja hoen itselleni että se ei ole totta ja ei ole syytä pelätä. Vaikka kuuntelen musiikkia pelaan yms. Se ei silti silloin auta. Eniten pelkään illalla/yöllä.

• Hardwork

Olin menossa n.kuukausi sitten niin tälläisiä alkoi sitten tapahtua. Mulla on suvussa skitsofreniaa että eniten pelkään että oisi se tulossa :( päivisin tätä ei jostain syystä tapahdu. Illalla ja öisin. Silloin pelkään ääniä naapurista yläkerrasta jne..

• Kostian

Miksi pelkäät ääniä. Mieti jos niitä ei olisi, ei olisi elämää. Haluatko kuuroutua? Kuulostaa siltä.

• 101100

Sairauksien pelko on yleistä myös pakko-oireisuudessa, ei tarkoita skitsofreniaa. Eivätkä skitsofreniaan sairastuvat yleensä osaa itse ennakoida tulevaa sairastumistaan.

Älä stressaa turhaan noista vaan hyväksy nuo pelot ja yritä järkeillä ne pois. Ihmisillä nyt vaan välillä on kaikenlaisia juttuja, ei nuo kuulosta mitenkään pahalle.

Laita myös ruokavalio kuntoon, mikäli tarvetta. Jätäthän liian kofeiinin pois, jos käytät esim. energiajuomia tai juot älyttömästi kahvia. Huolehdi d-vitamiinin, sinkin ja magnesiumin sekä omega 3-rasvahappojen riittävästä saannista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      101
      3258
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      4
      2633
    3. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      75
      2526
    4. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      73
      1488
    5. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      92
      1482
    6. Valkoinen Golf

Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.
      Kuhmo
      16
      1065
    7. Kaikki ovat syntisiä!!!

Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N
      Luterilaisuus
      335
      975
    8. Martina Aitolehti podcastissa: Ero

Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/696
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      975
    9. Moottorisahalla kauppaan

Missäs päin kaupunkia tämä yöllä moottorisahalla kauppaan yrittänyt asiakas askaroi? https://poliisi.fi/-/mies-yritti-s
      Kajaani
      11
      880
    10. Jos olisit kaivattusi

Kanssa kahdestaan samassa tilassa niin miten kävisi
      Ikävä
      50
      834
    Aihe