Mikä minua vaivaa?

Hardwork

Olen nyt n.1kk pelännyt että minulle tulee vakavia sairauksia. Esim jos kehossani on pieniä muutoksia kuten vaikkapa epämääräinen patti naamassa pelkään että se on jokin vakava sairaus. Tai vaikkapa jos minulla on ollut suonenvetoja pelkään että se on jotain vakavaa vaikka tiedän ettei ole ja hoen sitä itselleni. Tarkkailen muutenkin kroppani muutoksia ja jos on muutoksia pelkään että minulla on vakava sairaus. Ja alan googlailemaan asioita joita minun kehossa on muuttunut kun pelkään että on jotain vakavaa. Olen myös alkanut pelkäämään kun esim yläkerrasta kuuluu askelia illalla. Mikä minua vaivaa ? Ja kysyn vakavissani enkä halua tyhmiä vastauksia tai mollauksia.

5

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkinpelkään

      kuulostaa jonkinlaiselta ahdistuneisuushäiriöltä tai paranoijalta... onko jotain joka laukaisi nämä ajatukset, vai kehittyivätkö pikkuhiljaa? Suosittelen ottamaan yhteyttä psykologiin, sillä kun oireet pahenevat mies pelkosi ja ahdistuksesi pahenee. Yritä aina kiinnittää huomiosi muualle kun alat kuvittelemaan asioita, esim. pelaaminen tai muu touhuilu voisi auttaa

      • Hardwork

        Juu. Se onkin sellainen. Että illalla yksin alkaa sellaista olemaan. Yritän ajatella silloin muuta ja hoen itselleni että se ei ole totta ja ei ole syytä pelätä. Vaikka kuuntelen musiikkia pelaan yms. Se ei silti silloin auta. Eniten pelkään illalla/yöllä.


    • Hardwork

      Olin menossa n.kuukausi sitten niin tälläisiä alkoi sitten tapahtua. Mulla on suvussa skitsofreniaa että eniten pelkään että oisi se tulossa :( päivisin tätä ei jostain syystä tapahdu. Illalla ja öisin. Silloin pelkään ääniä naapurista yläkerrasta jne..

      • Kostian

        Miksi pelkäät ääniä. Mieti jos niitä ei olisi, ei olisi elämää. Haluatko kuuroutua? Kuulostaa siltä.


    • 101100

      Sairauksien pelko on yleistä myös pakko-oireisuudessa, ei tarkoita skitsofreniaa. Eivätkä skitsofreniaan sairastuvat yleensä osaa itse ennakoida tulevaa sairastumistaan.

      Älä stressaa turhaan noista vaan hyväksy nuo pelot ja yritä järkeillä ne pois. Ihmisillä nyt vaan välillä on kaikenlaisia juttuja, ei nuo kuulosta mitenkään pahalle.

      Laita myös ruokavalio kuntoon, mikäli tarvetta. Jätäthän liian kofeiinin pois, jos käytät esim. energiajuomia tai juot älyttömästi kahvia. Huolehdi d-vitamiinin, sinkin ja magnesiumin sekä omega 3-rasvahappojen riittävästä saannista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe