Uusi C-mersu, kokemuksia+

vaihtoa_pukkaa

Millainen nykyinen C mersu on ollut päivittäisessä käytössä ja eri liikenne tilanteissa?
Kyseeseen tulisi bensakoneinen automaatti.

15

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneahankinnalle

      Erittäin hyvä auto. Mukava, hyvä ajettava,tyylikäs varsinkin sisustaltaan. Laadukas ja hyvin arvonsa säilyttävä. Jo C180 Bensa tarjoaa riittävät kyydit, C200 tai C250 sitten vielä reilummin voimareservejä

      • vaihtoa-pukkaa

        Tuleeko usein tilannetta että peileistä ei näe onko joku naapurikaistalla nokka takapyörän kohdalla? nimittäin BMWssä peilit on niin surkeat niistä ei näe ja oho tilanteita tulee eteen.
        Miten hyvin takatutkiin voi luottaa?

        Varusteet on kyllä aika kalliit. Ratin lämmitin maksaa n. 1500e. Jos haluat jotain pitääkin ottaa joku muu ja sen saat vain jos otat jonkin kolmannen jne... :-(


    • Lakimies10

      M-B C-sarjan farmari on ainakin erittäin pätevä tuote. Itsellä taitaa 99% varmuudella työsuhdefarkku w204 vaihtua kesällä w205 farkkuun

      • 32423

        Voitko vähän täsmällisemmin kirjoittaa mikä on ollut hyvää ja mikä voisi olla toisin?


    • Bensakoneinen_automaatti

      Koeajo johti tilaukseen. Vajaat 5 000 km takana. Onnittelen itseäni valinnasta.

    • Mersut

      Yhäkö onnittelet vanhan mersun omistajana?

    • hfjfyt

      Osamaksut maksettu?

    • Mersunomistanut

      W204 C Meru on talven liukkailla surkea etenijä. Peräpää menettää otteensa tiehen helposti. Kaasun kanssa saa olla varovainen. Pieneenkin jäiseen ylämäkeen lähdettäessä jää helposti keskelle mäkeä, kun luistonesto estää takapyörien vedon. Kaasu pohjassakin pyörät eivät pyöri. Luistoneston saa pois päältä hankalasti ohjelmallisesti, koska ei ole erillistä nappia. AMG agility madalletun alustan 12 cm maavara on surkea talvikelien uraisille teille. Kesäkelille hyvä ajettava, mutta talveksi valitsisin ehdottomasti nelivetoisen Mersun. Saksalaiset premium merkit luovat mielikuvaa loistavista autoista, mutta sillä on hintansa. Tavallisen lähes yhtä hyvän auton saa 10 000 € halvemmalla. Ei tarvitse maksaa varusteista erikseen, koska Mersussa saat maksaa kaikesta ylimääräistä.

      • Minusta S204 on hieno ajaa. Paras mahdollinen 50/50 tasapaino tekee siitä paitsi erittäin loogisesti kääntyvän, rauhallisesti luistavan ja vetovoimaakin on enemmän kuin useimmissa etuvetoisissa silloin kun pitää kiivetä lumistä mäkeä. Ja tasamaallahan kaikkien vetovoima riittää etenemiseen muutenkin.

        Koska omat ajoni ovat talvisin erittäin lumisissa olosuhteissa, en edes harkinnut Suomeen sopimattoman matalaa alustaa, vaan otin vakiokorkuisen. Talvirenkaita meluisimmille kesärenkailel vaihdettuani vaihtui myös kesärenkaan rengaskoko Suomessa toimivaan kapeaan 205 sarjaan.

        Mökkinaapureiden etuvetoisia autoja hinattiin useampaankin otteeseen, S204 ei kertaakaan niinä vuosina kuin se meillä oli .

        Ceen tilat eivät vaan omaan käyttööni riitä, joten vaihdoin isompaan.


    • Mersustelija

      C 180 T A (S205, farkku) ollut uudesta pitäen 3 vuotta / 37 tkm. Ei mitään ongelmia, ellei sellaisiksi katsota kolmea takaisinkutsua. Niissä on kajottu moottorin kampikammion huohotusjärjestelmään, käynnistysmoottorin ylikuormitussuojaukseen ja ohjauspylvään maadoituksen varmistukseen (ilman että niissä mahdollisesti piilevät ongelmat olisivat antaneet mitään merkkejä itsestään).

      Ensimmäinen takavetoiseni 29 vuoden etuvetoseikkailujen jälkeen. Samalla ensimmäistä kertaa kitkarenkaat talvitöppösinä. En ole kokenut vaikeuksia etenemiskyvyn suhteen enkä muutenkaan; en harkitse paluuta nastoihin saati etuvetoon.

      115 kW ja 250 Nm 7-vaihteisen automaatin kanssa ovat antaneet minun kiireisiini aivan riittävät kyydit kaikissa suomalaisissa liikenneolosuhteissa. Tien tukkona ei ole tarvinnut olla ja kulku on ollut vaivattoman kepeää.

      Auto vaikutti keväällä 2015 neljän ehdokkaan koeajoissa sormenpää- ja perstuntumaltaan eniten ”minun autoltani” eikä vaikutelma ole 3 vuodessa muuttunut. Vakuuttavan mukava ja letkeä ajettava pitkillä taipaleilla, samalla vaivaton kaupunkipyörittelyssäkin.

      Ympärivuotinen keskikulutus satasella ajotietokoneen mukaan 7,9 litran luokkaa, pitkää matkaa taittaa pihistelemättä 6,5 litralla. En pidä lukemia korkeina, kun asun ruuhka-Suomessa Kehä I:n ja Kehä III:n välimailla ja vuotuiseen ajoon kuuluu paljon lyhyttä taajama-ajoa kylmällä koneella.

      Auto on ollut selvästi kallein tähänastisista ajokeistani, mutta mielestäni olen saanut hyvin vastinetta rahoilleni. En ole valintaani vähääkään pettynyt ja voisin hyvinkin tehdä saman valinnan uudelleen.

      • Mersunomistanut

        Onnittelut, olet hurahtanut Mersu-uskoon.


      • Llflflflffllffl

        Onhan tuo pitkän matkan kulutus, mikä siis vertailukelpoinen, aika heikko. Samaan pääsee oma saman kokoluokan paljon halvempi vaparini. No, vapari 1.6:ssa ei samoja tehoja, mutta laiha lohtu mielestäni, kun auto 35000e kalliimpi.


      • Mersustelija
        Llflflflffllffl kirjoitti:

        Onhan tuo pitkän matkan kulutus, mikä siis vertailukelpoinen, aika heikko. Samaan pääsee oma saman kokoluokan paljon halvempi vaparini. No, vapari 1.6:ssa ei samoja tehoja, mutta laiha lohtu mielestäni, kun auto 35000e kalliimpi.

        Tehoilla ei ole minulle paljoakaan merkitystä. Arkiliikenteen kannalta verrattomasti tärkeämpi on vääntö ja vääntöalueen laajuus. Ajoin aikaisemmin pitkään 2-litraisella vaparilla, jossa oli tehoa minulle riittämiin (97 kW) eikä vääntökään (parhaimmillaan 180 Nm) ollut aikanaan luokassaan mitenkään kilpailukyvytön, mutta nykyaikaisella turbotekniikalla täysi rähinä löytyy jo hyvinkin alhaalta saakka (M-B:ssäni 250 Nm @ 1 250–4 000 rpm). Tämä tekee liikkumiseen vaivattomuutta, jolle ainakin minä osaan antaa arvoa!

        Edellisen autoni 1,4-litrainen moottori kehitti nimellistehoa jopa hivenen enemmän (118 kW), mutta jäi väännössä ja vääntöalueen alapään laajuudessa karvan verran (240 Nm @ 1 500–4 500rpm). Hyvin ehdin paikasta toiseen silläkin, käytännössä suorituskyky oli aivan samaa luokkaa. Nyt mennään vain astetta elegantimmin ohjaustuntuman, jousitusmukavuuden ja äänimaailman suhteen, joten mielestäni olen saanut hintaerolle katetta.

        Mahdolliset tulevat pettymykset luotettavuuden ja kestävyyden suhteen saattavat tietenkin nakertaa ”Mersu-uskoani”, johon minun näköjään kuvitellaan hurahtaneen. Itse puhuisin mieluummin toivosta kuin uskosta. Tähänastiset kokemukset ruokkivat tuota toivoa.


      • toinen205

        Itsellä lähes identtinen tilanne. 3-vuotias W205 farkku ja 1.6 bensakone. Riittää hyvin perusajoon. Ei mikään tykki, mutta ei jää jalkoihinkaan.

        Kulutus 7,8/100km 80% kaupunki / taajama-ajoa.

        Samat takaisinkutsut ja lisäksi jarrulevyt vaihdettiin sekä uudet sivulasit eteen takuuseen. (akustolasit suhinoiden vuoksi)

        Muuten on hyvät kokemukset ja auto on paljon parempi, kuin edellinen w204 vaikka sekään ei huono ollut.

        Toki kilometrejä on vasta 35000, joten ei noilla kilometreillä saakkaan olla mitään vikaa.


      • toinen205 kirjoitti:

        Itsellä lähes identtinen tilanne. 3-vuotias W205 farkku ja 1.6 bensakone. Riittää hyvin perusajoon. Ei mikään tykki, mutta ei jää jalkoihinkaan.

        Kulutus 7,8/100km 80% kaupunki / taajama-ajoa.

        Samat takaisinkutsut ja lisäksi jarrulevyt vaihdettiin sekä uudet sivulasit eteen takuuseen. (akustolasit suhinoiden vuoksi)

        Muuten on hyvät kokemukset ja auto on paljon parempi, kuin edellinen w204 vaikka sekään ei huono ollut.

        Toki kilometrejä on vasta 35000, joten ei noilla kilometreillä saakkaan olla mitään vikaa.

        Kulutuksen ja suorituskyvyn suhde ei ole tuon bensanelikon vahvuus, mutta kiva auto se on ajaa.

        Ellei etuvetoisen ajokäytös miellytä, jää vain muutama vaihtoehto, josta valita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10380
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3555
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3301
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2875
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      207
      2243
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2203
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2033
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1638
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1456
    10. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe