Eläinlääkis

eläinlääkikseen

Haluaisin eläinlääkikseen, mutta mua ei kiinnosta ns. tuotantoeläimet vaan vain kotieläimet. Oon kuullu, että siellä pitää paljon hoitaa just jotain lehmiä tai sikoja, mikä ei mua kiinnosta. Haluaisin hoitaa koiria, kissoja jne. ja toimia klinikkatyössä. Onko eläinlääkis mulle sitten oikea paikka?

6

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nii-iin

Ei ole olemassa sellaista alaa, että siinä kaikki kiinnostaisi. Opiskeluaikana on hoidettava myös tuotantoeläimiä, vaikka ei kiinnostaisi. Valmis eläinlääkäri voi kuitenkin keskittyä niin halutessaan pelkkiin lemmikkeihin.

Jotenkin kuitenkin pitäisin oikeana, että eläinlääkäri arvostaa ja kunnioittaa kaikkia hoidon tarpeessa olevia eläimiä linnuista sikoihin, vaikka pitäisikin eniten villakoirista.

• shsth

No unboha kaikki ne haaveet sitten..

• Ammattietiikka

Kannattaa miettiä syvällisemmin. Sinulla on vahva addiktio hellyttäviin lemmikkieläimiin (hoivavietti) . Lemmikit ovat rakastettavia. Siihen maailmaan ei kuulu siat, lehmät. Onko sinulla vahvuutta, kun "klinikalle" hoitoon tuotua lemmikkiä ei voi enää auttaa. Eläinlääkäri joutuu työkseen myös lopettamaan eläimen. Oletko valmis myös siihen. Vaatii vahvaa sitoutumista työhön ja eettisiin arvoihin.

• jajaan

Et sinä eläinlääkikseen halua, vaan sinä haluat paijata ihania lemmikkejä. Eikä sinun tarvitse hakeutua eläinlääkikseen voidaksesi hoitaa vain suloisia lemmikkejä. Hanki itsellesi kissa ja koira kotiin. Siinä on hoitamista ja hellimistä. Tykkäävät sinusta.

• eläinlääkikseen

Olen siis ollut tetissä eläinlääkäriasemalla ja se työ tuntuu oikealta. Olin myös mukana kun lemmikkiä lopetettiin, eikä se silleen tuntunut erityisen vastenmieliseltä. Mutta en ole ikinä erityisemmin tykännyt hevosista, lehmistä tai sellaisista. Kai se on sitten opiskeluaikana kestettävä ja sen jälkeen voi sitten hakeutua klininikkatöihin.

• koiruli123

Kellään tietoa paljon eläinlääkäri tienaa nykyään? Jos vaikka esimerkkinä pieneläinlääkäri klinikalla. Käsittääkseni palkka liikkuu 3500e ylöspäin jopa 6000e asti... Kellään tarkkaa tietoa/omia kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      133
      10569
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5080
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      43
      2281
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2088
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      1986
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1452
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1124
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1071
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      997
    Aihe