Eläinlääkis

eläinlääkikseen

Haluaisin eläinlääkikseen, mutta mua ei kiinnosta ns. tuotantoeläimet vaan vain kotieläimet. Oon kuullu, että siellä pitää paljon hoitaa just jotain lehmiä tai sikoja, mikä ei mua kiinnosta. Haluaisin hoitaa koiria, kissoja jne. ja toimia klinikkatyössä. Onko eläinlääkis mulle sitten oikea paikka?

6

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nii-iin

Ei ole olemassa sellaista alaa, että siinä kaikki kiinnostaisi. Opiskeluaikana on hoidettava myös tuotantoeläimiä, vaikka ei kiinnostaisi. Valmis eläinlääkäri voi kuitenkin keskittyä niin halutessaan pelkkiin lemmikkeihin.

Jotenkin kuitenkin pitäisin oikeana, että eläinlääkäri arvostaa ja kunnioittaa kaikkia hoidon tarpeessa olevia eläimiä linnuista sikoihin, vaikka pitäisikin eniten villakoirista.

• shsth

No unboha kaikki ne haaveet sitten..

• Ammattietiikka

Kannattaa miettiä syvällisemmin. Sinulla on vahva addiktio hellyttäviin lemmikkieläimiin (hoivavietti) . Lemmikit ovat rakastettavia. Siihen maailmaan ei kuulu siat, lehmät. Onko sinulla vahvuutta, kun "klinikalle" hoitoon tuotua lemmikkiä ei voi enää auttaa. Eläinlääkäri joutuu työkseen myös lopettamaan eläimen. Oletko valmis myös siihen. Vaatii vahvaa sitoutumista työhön ja eettisiin arvoihin.

• jajaan

Et sinä eläinlääkikseen halua, vaan sinä haluat paijata ihania lemmikkejä. Eikä sinun tarvitse hakeutua eläinlääkikseen voidaksesi hoitaa vain suloisia lemmikkejä. Hanki itsellesi kissa ja koira kotiin. Siinä on hoitamista ja hellimistä. Tykkäävät sinusta.

• eläinlääkikseen

Olen siis ollut tetissä eläinlääkäriasemalla ja se työ tuntuu oikealta. Olin myös mukana kun lemmikkiä lopetettiin, eikä se silleen tuntunut erityisen vastenmieliseltä. Mutta en ole ikinä erityisemmin tykännyt hevosista, lehmistä tai sellaisista. Kai se on sitten opiskeluaikana kestettävä ja sen jälkeen voi sitten hakeutua klininikkatöihin.

• koiruli123

Kellään tietoa paljon eläinlääkäri tienaa nykyään? Jos vaikka esimerkkinä pieneläinlääkäri klinikalla. Käsittääkseni palkka liikkuu 3500e ylöspäin jopa 6000e asti... Kellään tarkkaa tietoa/omia kokemuksia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3498
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1516
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe