Pappa-Octavia on todella kallis auto

ddggsagt

Kun Octaviaan on Skodan sivuilla lisännyt varusteet, jotka autossa tulee olla, autosta onkin tullut todella kallis. Toyota auriksessa sen sijaan kaikki on vakiona.

https://www.toyota.fi/autot/auris/grade/high-auris

283

3763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vääräverrokki

      Jos fyffet ei riitä Ocuun niin sitten voi tyytyä Aurikseen. Vapaa maa ja vapaa valinta. '
      Kumpaakaan en ole ostamassa mutta näen näiden kahden auton painivan eri sarjassa. Ocu on selkeästi isompi jopa verrattuna Aurista isompaan Aveen .

      • heräähyvämies

        Höpö höpö. Ei octavia ole avensista isompi. Ainoastaan saakelin kallis.


      • veljen_poika

        Nauris riisikuppi mikä riisikuppi


      • isompiOcu
        heräähyvämies kirjoitti:

        Höpö höpö. Ei octavia ole avensista isompi. Ainoastaan saakelin kallis.

        Avensis 509 litraa, 25.000 egee
        Octavia 590 litraa, 22.000 egee
        Teille teroille ei todellisuus ja numerot näytä merkkaavan mitään.


      • heräähyvämies
        isompiOcu kirjoitti:

        Avensis 509 litraa, 25.000 egee
        Octavia 590 litraa, 22.000 egee
        Teille teroille ei todellisuus ja numerot näytä merkkaavan mitään.

        Vettä lattialla vai mikä on tuo sinun lukusi? Jos tarkoitat takakonttia niin ei se ikävä kyllä ole ison auton merkki, että paljonko sinne niitä varoituskolmioita mahtuu. Ulkoapäin aika pieni kippo on tuo skoda. Yhtään autoa ei saa ulos liikkeestä tuolla rahalla minkä tuossa kerrot. Et varmaan ole ikinä uutta autoa ostanut. Muuten tietäisit, että aika paljon pitää euroja laittaa vielä tiskiin, että auto on käyttökelpoinen.


      • TSI2012
        heräähyvämies kirjoitti:

        Vettä lattialla vai mikä on tuo sinun lukusi? Jos tarkoitat takakonttia niin ei se ikävä kyllä ole ison auton merkki, että paljonko sinne niitä varoituskolmioita mahtuu. Ulkoapäin aika pieni kippo on tuo skoda. Yhtään autoa ei saa ulos liikkeestä tuolla rahalla minkä tuossa kerrot. Et varmaan ole ikinä uutta autoa ostanut. Muuten tietäisit, että aika paljon pitää euroja laittaa vielä tiskiin, että auto on käyttökelpoinen.

        Ja sinä et ole yhtään perheautoa ostanut todelliseen käyttöön.

        Sinulla on mennyt Dacia ja Skoda sekaisin.


      • heräähyvämies
        TSI2012 kirjoitti:

        Ja sinä et ole yhtään perheautoa ostanut todelliseen käyttöön.

        Sinulla on mennyt Dacia ja Skoda sekaisin.

        Olen hankkinut kyllä autoja niin uutena kuin käytettynä. Ja niitä perheautoja. Yhtään Octaviaa ei ole myynnissä muuten edes hinnat alkaen tuohon 22000 euroa hintaan. Tarkistin asian. Pääasiassa hinnat ovat 25000-40000 euroa ja siinä vaiheessa aletaan vasta raksailemaan väriä autoon. Niin, että sen uuden Octavian saa lunastettua sieltä kaupasta ulos kun kantaa tiskille ainakin sen 30 k€. Niin, että kyllä tuolla rahalla voisi vaikka autoja hankkia alle. Ei tarvitsisi ainakaan selitellä, että miksi ostin tällaisen.


      • karseat_itäkipat
        heräähyvämies kirjoitti:

        Olen hankkinut kyllä autoja niin uutena kuin käytettynä. Ja niitä perheautoja. Yhtään Octaviaa ei ole myynnissä muuten edes hinnat alkaen tuohon 22000 euroa hintaan. Tarkistin asian. Pääasiassa hinnat ovat 25000-40000 euroa ja siinä vaiheessa aletaan vasta raksailemaan väriä autoon. Niin, että sen uuden Octavian saa lunastettua sieltä kaupasta ulos kun kantaa tiskille ainakin sen 30 k€. Niin, että kyllä tuolla rahalla voisi vaikka autoja hankkia alle. Ei tarvitsisi ainakaan selitellä, että miksi ostin tällaisen.

        kallis halppis on tuo itäkippa. skodan kun ostaa, saa kalliilla huonoa. oikein koko 590 litran tilavuudella. siinä muuten onkin taito, että saa 590 kuution tilavuuksisesta kipasta ahtaan, ikävän, kapean ja kiikkerän. mutta politrukki ja skeidatehdas, ne osaa senkin taidon !!!


      • valinnanvapaus
        heräähyvämies kirjoitti:

        Vettä lattialla vai mikä on tuo sinun lukusi? Jos tarkoitat takakonttia niin ei se ikävä kyllä ole ison auton merkki, että paljonko sinne niitä varoituskolmioita mahtuu. Ulkoapäin aika pieni kippo on tuo skoda. Yhtään autoa ei saa ulos liikkeestä tuolla rahalla minkä tuossa kerrot. Et varmaan ole ikinä uutta autoa ostanut. Muuten tietäisit, että aika paljon pitää euroja laittaa vielä tiskiin, että auto on käyttökelpoinen.

        Molemmista autoista on otettu tasapuolisuuden vuoksi hinnat alkaenmalli. Ocu on kaikenpuolin tilavampi kuin melkein 20v vanha Avensis. Se on 90-luvun suunnittelua ja se näkyy sisätiloissa.
        Ocu on ylivoimainen menestyjä myyntitilastoissa monestakin syystä. Ajo-ominaisuudet, viimeistelyn laatu ja tilavuus niistä päälimmäiset. Lisäksi vaihtoehtojen runsaus on moninkertainen tojon tarjontaan verrattuna, nelivetoa, RS:ää, dieselautomaattia, Scout. Kaikkea löytyy vaativalle kuljettajalle kun tojosta pääsee vzlitsemaan joko tuhnun tai vielä tuhnumman harmaana tau todella harmaana.


      • Toyota_Corolla
        valinnanvapaus kirjoitti:

        Molemmista autoista on otettu tasapuolisuuden vuoksi hinnat alkaenmalli. Ocu on kaikenpuolin tilavampi kuin melkein 20v vanha Avensis. Se on 90-luvun suunnittelua ja se näkyy sisätiloissa.
        Ocu on ylivoimainen menestyjä myyntitilastoissa monestakin syystä. Ajo-ominaisuudet, viimeistelyn laatu ja tilavuus niistä päälimmäiset. Lisäksi vaihtoehtojen runsaus on moninkertainen tojon tarjontaan verrattuna, nelivetoa, RS:ää, dieselautomaattia, Scout. Kaikkea löytyy vaativalle kuljettajalle kun tojosta pääsee vzlitsemaan joko tuhnun tai vielä tuhnumman harmaana tau todella harmaana.

        Otit hinnat alkaen mallit,mutta kun Octaviaaan halkitaan samat varusteet kuin Avensiksessa on vakiona tulee siitä huomattavasti kalliimpi. Ajo-ominaisuudet, viimeistelyn laatu ja tilavuus on Avensiksessa huomattavasti parempia kuin Octaviassa. Meluttomuus ja kestävyys kuuluu Avensikseen vakiona, mutta Octaviaan niitä ei saa edes lisävarusteena. Octavia on edelleen huojakka ajettava. Tiloiltaan lähinnä Auriksen kokoluokkaa, mutta kaikilta ominaisuuksiltaan sitä huonompi.


      • hajoavatkin

        Ocu on VW golffin kokoinen kippana, ei edes passatin mitoissa. Hauskaa että jonkun mielestä se ahdas kiikutin on muka avensista isompi. Siinähän ottaa hartiatkin toisiinsa kiinni etumatkustajilla jos on vähänkään raamikkaampia kyydissä. Katto on kapea, ei edes poliisin hälytystukki mahdu. Pääntilakin sekä edessä että takana ovien yläpuolella todella huono, kun puikula sämpylä pyöreä muoto syö tilaa.


      • fakta.on.faktaa
        isompiOcu kirjoitti:

        Avensis 509 litraa, 25.000 egee
        Octavia 590 litraa, 22.000 egee
        Teille teroille ei todellisuus ja numerot näytä merkkaavan mitään.

        Sorry, mutta laadusta joutuu ja kannattaakin maksaa.


      • Simply_Clever
        hajoavatkin kirjoitti:

        Ocu on VW golffin kokoinen kippana, ei edes passatin mitoissa. Hauskaa että jonkun mielestä se ahdas kiikutin on muka avensista isompi. Siinähän ottaa hartiatkin toisiinsa kiinni etumatkustajilla jos on vähänkään raamikkaampia kyydissä. Katto on kapea, ei edes poliisin hälytystukki mahdu. Pääntilakin sekä edessä että takana ovien yläpuolella todella huono, kun puikula sämpylä pyöreä muoto syö tilaa.

        Onneksi on faktojakin tarjolla! Ei tarvitse tyytyä tojofanaatikon puusilmäisiin arvioihin autojen kokoeroista, jotka ovat useimmissa kohtaa toisinpäin kuin hänen luulemansa.
        -Avensis ja Octavia ovat sentilleen saman levyisiä, 181cm.
        -Avensiksen akseliväli on vain 3cm pitempi kuin Octavian, mutta käyttökelpoisen sisätilan pituus eli ns. mukavuusmitta (pituus istumakorkeudella kaasupolkimesta takaselkänojaan, vähennettynä etuselkänojan paksuudella) on etupenkin asennosta riippuen Avensiksessa 173-177cm ja Octaviassa 175-181cm, Octaviassa siis keskimäärin 3cm enemmän! Pituussuuntainen istumatila takapenkillä etuistuin takimmaisessa asennossa on Avensiksessa 64cm, Octaviassa 66cm etuistuin säädettynä samalle etäisyydelle kuin Avensiksen takimmainen asento. Octaviassa etuistuin säätyy tarvittaessa vielä 3cm taaksemmas kuin Avensiksessa.
        -Istumakorkeudet ovat takapenkillä samat, Octavian etuistuin on korkeussäätöasennosta riippuen 1-2cm korkeampi ja säätövara 3cm laajempi niin korkeus kuin pituussuunnassa.
        -Pääntilaa on Avensiksessa vähemmän, edessä 3cm, takana 2cm.
        -Ohjauspyörän säätövaraa pituus- ja korkeussuunnassa on Avensiksessa 1cm vähemmän.
        -Avensis on 5cm pitempi, mutta se ei näy edes suurempana tavaratilana, jota Octaviassa on 100l enemmän.

        Lähde: TM12/2012 ja TM11/2013


    • TSI2012

      Ostin Elegance Octavian, eikä tarvinnut "varusteita" tilailla. Niin se vain on.

      Vakiona sellaista, mitä toiset merkit tarjoavat edelleen erillis-paketeissa tai "mahtavina lisäetuina".

      • hyväntahtoista_hymyä

        Älänyt hyvä ihminen nolaa itseäsi ja tunnusta ääneen tosiaankin ostaneesi häpeällistä itäkippaa. Johan sulle nauraa naurismaan aidatkin, niinkuin skeidaajille ja skeidoille kaikki hymyilee, ja jotkut jopa nauraa.


      • TSI2012
        hyväntahtoista_hymyä kirjoitti:

        Älänyt hyvä ihminen nolaa itseäsi ja tunnusta ääneen tosiaankin ostaneesi häpeällistä itäkippaa. Johan sulle nauraa naurismaan aidatkin, niinkuin skeidaajille ja skeidoille kaikki hymyilee, ja jotkut jopa nauraa.

        Haluatko osoitetiedot? Tervetuloa nauramaan! Laita pikaviestiä, niin vaihdetaan osoite ja autotietoja.

        Mutta tämähän onkin anonyymi rölötyspalsta. Oikeasti Sinua ei ole olemassakaan.


      • skodakriitikko

        Skodan sivuilta ei löydy edes mitään "Elegancea". L&K löytyy ja siitä puuttuu lämmittimet ja ties mitkä.


    • TSI2012

      Nyt kun vielä tietäisi, mitä varusteita aloittaja joutuu erikseen tilailemaan, päästäkseen Tojon tasolle, tai "Ajokelpoiseen" lopputulokseen.

      • jfjfhjfhhjfdg

        Japanilaisten varusteet yleensä vain kopioita eurooppalaisista varusteista jotka aina tulevat viiveellä.Myös toteutus sitten rihkamalaatua kun osaavat aina tinkiä siitä mikä ei näy päällepäin ja verhoilut halvinta keinokuitua mitkä kuluu puhki.


    • näin_se_vaan_menee

      Ocu Style ja varusteluita ei tarvitse lisäillä. Jaa no jos haluaa maavaraa hieman korottaa, mutta sehän ei ole varustelu.
      Ei löydy tojolta Nauriista, eikä Aaveesta vakiona samaa varustelutasoa puhumattakaan sisätilojen tilavuudesta, ajo-ominaisuuksista ym.
      Ja turha väittää muuta, vaihtaessani auton, tutkin huolella useamman automerkkien mallistoja, myös tojon mallistot.

      • huojuukin

        ahdas kapea itäkinneri ei ole ikinä tilava, penkitkin halvat neuvostoperäiset vaahtomuovipatjat käännetty kaksinkerroin.


      • osta.vain.karvalakki

        Stylestä puuttuu moottorin ja sisätilan lämmittimet, vakiovanteet on helvetin rumat (rumemmat kuin ambitionissa!). Stylen vanteet ovat helvetin epämukavat, 16" vanteet joutuu hankkimaan muualta ja myydä mukana tulleet renkaineen jollekin RS-sirkuspellelle. Lisäksi vakioväri Pacific blue on haalistuvaa tyyppiä. Jos aikoo pitää skeidaa vaikka sen 3-5 vuotta niin kannattaa ottaa metalliväri eli taas varustelistalle. Takalasin pyyhin on viistoperässä lisävaruste, joka kannattaa ottaa. Puujäljitelmäkoristelu on pakollinen jos haluaa vähääkään pois sitä neuvostoilmettä. Adaptiivinen keskinopeudensäädin on sekin otettava erikseen jos aikoo ajella muualla kuin Lapissa tai Siperiassa....


      • karvalakki.on

        Ja tästä jäi siis navigaattorit ja vähääkään perusmankkaa parempi audio pois. Ja nahat saati osanahat voi unohtaa.


      • tuleva.itäautoilija

        Minä yritin kysellä itäautopalstalta tuosta style varustelun beigesta sisustasta että onko kovin vaikea pitää puhtaana. Ei oikein tullut vastausta, tietäisikö joku täällä? Tuohon nimittäin saattaa joutua ottamaan ne osanahat isolla rahalla.


    • stalinin.perua

      karseita klonks vaageneita, jo ovien peltinen rämähdys ja sisätilojen kuttaperkka&ämpärimuovi kertovat näistä itäkipoista kaiken oleellisen ☺

      • Larvankantokoski

        Eikö vieläkään helpota?


    • säälittäväRiisikippo

      Toyotassa "kaikki" vakiona. Mm. toimimaton törmäyssuoja jne...
      Skodaa ei osteta hinnan takia, vaan hyvien ominaisuuksien ja Toyotaa hinnan ja wanhojen uskomusten takia.

    • missäJärkiTero

      Aloittajahan on suuri nero, eli tyypillinen Tero. Vertaa kahta eri kokoluokan ja laatutason auto keskenään. Auris on perushalpis pikkukinneri ja Octavia suuri laatuauto.

      • vialliset.itäkipat

        Skeidataavia ei oo mitään muuta suurta nähnyt kuin suuret korjaamolaskut ja laadun kanssa tällä kyseisellä sikakiikulla ei ole mitään tekemistä.


      • Nauran_aina_skodalle

        HAHAHHA kiitos taas kerran hyvistä rehevistä nauruista! "Octavia suuri laatuauto" RÖHÖHÖHÖHÖHÖÖÖÖ :DDD XD XD XD -päivä taas skoda kääkän pelastama, kun tuonkin viestin satuin huomaamaan.


    • gsfgsdfgsdg

      Toyotassa on laatu vakiona. Hanska-autoon sellaista ei saa rahallakaan.
      Olen itse ajanut molempia jonkin verran ja minusta jako on selvä. Skoda on saksalaista halpislaatua, joka porsii sieltä täältä. Toyota kestää normaalia käyttöä maailman tappiin.

      • tojo_paljonparempi

        Itsellä ei ole ollut tojoa, mutta olen ajanut, ja onhan se sentään ihan eri maailmasta kuin huojuva sikakiikku skeidanen. Paljon hiljaisempi ja paremman kyydin saa. Vikoja ei juurikaan ole, eli päinvastoin kuin noissa skeida-kakkaklarineteissa.


      • helpottiko
        tojo_paljonparempi kirjoitti:

        Itsellä ei ole ollut tojoa, mutta olen ajanut, ja onhan se sentään ihan eri maailmasta kuin huojuva sikakiikku skeidanen. Paljon hiljaisempi ja paremman kyydin saa. Vikoja ei juurikaan ole, eli päinvastoin kuin noissa skeida-kakkaklarineteissa.

        Joo kyytissä on oltu joo. Joo kiikku on joo. Joo meluava kippa on joo.
        Nooh, joko henkinen tuska helpotti?


    • VoiJeesus

      Voi vittu, miten kalliin ja resun auton olen ostanut, Skoda Octavian. Hinta on älytön ja laatu mitätön.

    • kääkkylästä_kajahtaa

      Täysin ylihinnoiteltu huonolaatuinen halppis. Huono imago ja arvo ei säily. Rahat menevät hukkaan. Vain Suomen rikkaimmille. Vai onkohan se sittenkään niille tarkoitettu

    • näin_se_vaan_menee

      Skodan vakiovarusteet ylittää keveästi Tojon vakiovarustee. TIEDÄN tämän. Kun vaihdoin autoani, Tsekkasin myös Tojon varustelutason.

    • Kallijaruma

      Katso rakenna oma Skoda niin näet, että perushinnalla saa vain neljä pyörää ja kotelon.
      Auto on vielä pirun tavanomaionen ja vanhoillinen muodoiltaan.

      • skeptikkoo

        Taidat kuitenkin puhua Mersusta?


      • K0LMEKAKARAAJARAKKI

        Niin, onhan se tavanomainen, eikä halpa. Jepjep. Tavanomaisuus tarkoittaa toimivia ratkaisuja niin tekniikassa kun ergonomiassakin. Käyttöpeli. Ei suuria innovaatioita, jos haluaa kaikkee kivaa meditaatiolla toimivaa ni osta ihmeessä joku göeningsec, tai miten se ny kirjoitetaan :-) Skoda on meille perheellisille joille toimivuus ja pienet käyttökulut merkitsevät.


      • viis.makkaraa.ja.nakki
        K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Niin, onhan se tavanomainen, eikä halpa. Jepjep. Tavanomaisuus tarkoittaa toimivia ratkaisuja niin tekniikassa kun ergonomiassakin. Käyttöpeli. Ei suuria innovaatioita, jos haluaa kaikkee kivaa meditaatiolla toimivaa ni osta ihmeessä joku göeningsec, tai miten se ny kirjoitetaan :-) Skoda on meille perheellisille joille toimivuus ja pienet käyttökulut merkitsevät.

        ankea itäkippa toisin sanoen, jossa ämpärimuovinen kajuutta, suomen tylsin harmaavarpunen, käyttöpeli olisi, jos toimisi, mutta kun hajoaa ja vie helvetisti öljyä, itäblokin kaalikärry tuo on


    • K0LMEKAKARAAJARAKKI

      Mitä varustetasoon tulee, tuossa -11 greenline farkussa on ihan riittävästi, jopa turhiakin kuten mäkilähtöavustin.

      • hidashitaampiskoda

        Skodaan pitäisi ehdottomasti kuulua jo hinnat alkaen -mallissa liikennevaloista lähtöavustin. Aina kun on Skoda valoissa ensimmäisenä tietää ettei niistä valoista mene läpi kuin 2-3 autoa. Jotenkin sillä skodalla ei millään pääse lähtemään liikkeelle silloin kun valot vaihtuu. Avustin voisi olla vaikka venäläisen talikon piikki joka tökkäisi uinuvaa kuljettajaa hanuriin.


    • jeesjakust

      Mitäpä muuta sitä voikaan provoilla paremman puutteessa, kuin Skodan hyvää hinta/varustesuhdetta vastaan.

      Kyykkis voi poimia hinnastosta hinnat alkaen mallin, johon sitten lisää lisävarusteina juttuja, jotka volyymi-malleissa ovat vakiona ja kokonaisuutena paljon halvempia.

    • sdfsdafasdfadff

      Huh! mikä ero Toyotan varusteltuihin autoihin verrattuna. Touotin täysin varustellun auton rinnalla saa vain pyörät ja kotelon. Noinko valhe myy. Vanhanaikainen muotoikukin vielä.

    • sdfsddadsf

      Pappojen pottulaatikko.

    • Itäkiikuy

      Skoda ja dacia on autojen häpeäpaaluja. Sinnekkun joutuu sisään niin on peli käytännössä jo menetetty...automies todellinen enthuasisti ei aja itäautoilla eikä millään kipoilla. Ajtomies ostaa volvon tai mersun.

      • itäautot

        Dacia sentään on hinnoiteltu suurin piirtein kohdalleen, toisin kuin Skeida.


      • RollaAmispoika

        Automies osaa kirjoittaa ja ymmärtää maantiedosta ja historiasta edes jotain. Eikö ammattikoulussa opeteta enää mitään mikä sivistää?


    • kalliithalppikset

      Skodat on kalliita halppiksia. Niissä on paras kate kaikista tuotetuista autoista EU alueella. Valmistuskustannukset ovat n. 1/5 suomalaisen loppukäyttäjän maksamasta hinnasta, ja n. 1/3 saksalaisen loppukäyttäjän maksamasta. Suomalaisille skodanostajille nauretaan Saksassa, siellä on joidenkin tiedossa, paljonko Suomessa skeidakipat maksavat. Sillekin nauravat kun Suomi yhden taannoisen verkko kaupan yhteydessä aikoinaan ostivat pelkkää ilmaa. Jotkut/monet Suomessa ovat valitettavasti aika tyhmiä, ja se on noteerattu laajasti ulkomailla.

      • vuotavat-pissaakin

        Tämäpä uutinen. Kun Skodalle ja Skodanostajalle nauravat kaikki ja kaikkialla palstalla yelisesti tiedossa olevan faktan mukaan, vain jullinjuntti kuvittelee, että Saksan nauramisilla olisi jotain erillistä uutisarvoa. Vanha juttu.


      • kuinkassitten

        Ja "kalliithalpikset" heistä yliveto ääliökö tahtoo olla? Mitä ilmeisimmin, niin on innostunut satuilemaan kuin juoruämmät täällä automerkkien palstalla.


    • Aikakallis

      Tuleepa paljon kallimmaksi kuin toyota. En olisi äkkiseltään uskonut.

      • ilouutisia

        Ensi vuonna tulee Octavia 1.0 TSI, kolmisylinterinen vauhtihirmu eikä maksa paljon.


      • peltipoliisi

        Eikä kuluta paljon. Ei kuitenkaan kannata hurjastella, sillä se tulee kalliiksi.


    • kokllmlkmlkmlm

      Kaikki kyseisen konsernin autot ovat kalliita. Perushinttaan saa vain neljä pyörää ja kotelon. Muusta on maksettava kovasti.

    • ojkey

      Toyota. Täh. Ei kannata verrata skodaan. Skoda on Auto kaikilta osin toyotaan verrattuna. Aurikset ja muut. Rupeaa hymyilyttään...Skoda on onnistunut luomaan huippubrändin. Kokonaisuus on kunnossa. Laadukkaat autot. Viimeisin tekniikka jne. Listaa voisi jatkaa. Suomessa toki aiheuttaa kateutta. 8/10 autosta kun on paalitavaraa. Uusi skoda ei tuonne oikein tahdo mahtua....

      • Kuha_Kysyn

        Miksi skoda ei sitten käytä niitä alkuperäisiä ylivoimaisia laatuosiaan vaan pelkästään VW:n tekniikkaa?


      • Kuha_pysyt_kyykyssä
        Kuha_Kysyn kirjoitti:

        Miksi skoda ei sitten käytä niitä alkuperäisiä ylivoimaisia laatuosiaan vaan pelkästään VW:n tekniikkaa?

        Alkuperäisiä? Voitko selittää hieman tarkemmin? Kun sotkit tähän Kyykkis vieraita merkkejä, niin käyttävätkö muut konsernin merkit alkuperäisiä laatuosiaan? Mitä ne Volkkarin osat ovat? Alivoimaisia?

        Ei saisi Kyykkis kirjoitella Volkkarista. Skodaa verrataan vain Mersuun tällä palstalla.


      • skodaonskeida_HOBORO

        Skeidan osat tulee siperiasta ja ne on jäte- ja ylijäämävarastoa joka on Neuvostoliiton perua. Pienellä modauksella menee skeida-itäautoon ja samat kommarit niitä vielä ropottaa venäjän skeida massatuontantotehtaalla, intian ja tsekin tehtailla. Joka osa on merkattu lapulla jossa lukee HOBORO хорошо .


      • Ave_Kuski

        Tosiaan! Eipä kannata verrata Toyotaa Skodaan. Toyota Auris on kokoluokkansa paras auto. Skoda Octavia taasen surkein. Toyota on kestävä, hiljainen, taloudellinenja hyvin viimeistelty. Lisäksi Auris on loistava auto ajo-ominaisuuksiltaan. Kun on kerran ajanut Toyotalla ei muuta enää huoli.

        Skoda on meluisa, huonosti viimeistelty vikapesä. Kaiken kukkuraksi kurjan surkee ajaa. Aivan kuin 50-luvun autot perinteisesti.


    • Kallison

      Se on todella kallis, mutta kansa uskoo edelleen sen edullisuuteen. Perushinta on kohtuullinen, mutta kun siihen pitää lisätä ne auton varrusteet niin silloin siitä tulee jumalattooman kalli. Toyotassa varusteet kuuuluvat perushintaa.

    • Tojoforevertero

      Naurispurnukka on saanut muotonsa ruumisarkusta. Varusteita, tai ei, sama luikerteleva munankeitin. Ostakoon teiniterot, jos ylettyvät.
      Ei aikamiehille ja muille autoiluun vakavasti suhtautuville tienkäyttäjille.

    • Kallismikäkallis

      Kansa on jäänyt elämään menneisiin mielikuviin. Auto on tosiaankin kallis.

      • Kallisseon

        Se on uskomatoman kallis kun sen varustelee.


      • TodellaKallis

        Kyllä se on kallis kuten muutkin kyseisen konsernin autot. Perushinnassa ei autossa ole mitään varusteita. TODELLA KALLIS.


      • BjarnekalliS
        TodellaKallis kirjoitti:

        Kyllä se on kallis kuten muutkin kyseisen konsernin autot. Perushinnassa ei autossa ole mitään varusteita. TODELLA KALLIS.

        "Perushinnassa ei autossa ole mitään varusteita."

        Voitko tarkentaa "mitään varusteita" ja missä mallissa? Se-malli? "Se"?


    • kallishalppis_kippana

      Sen vielä jotenkin ymmärtäisi jos hyvästä maksais paljon mutta että kun paskasta itälaadusta maksaa paljon.....

      • kippaskappas

        Niin niin, kuten sinä maksoit paljon Mersusta. Toki näinkin, toki.


      • sepä_se

        Älä muuta virka, ja vielä RUMASTA autosta! Kolhosta, ja ankeasta, sekä rujosta.


      • elämä.on.valintoja
        kippaskappas kirjoitti:

        Niin niin, kuten sinä maksoit paljon Mersusta. Toki näinkin, toki.

        Jos tuo kallishalppis.... nimimerkki on mersuun satsannut, on ainakin satsannut paljon parempaan kuin johonkin skodaskeidaan. Mersun laatu myös heikkeni väliaikaisesti, mutta nyt on saanut jo kauan sitten asiat kuntoon.


      • kippaskappas
        elämä.on.valintoja kirjoitti:

        Jos tuo kallishalppis.... nimimerkki on mersuun satsannut, on ainakin satsannut paljon parempaan kuin johonkin skodaskeidaan. Mersun laatu myös heikkeni väliaikaisesti, mutta nyt on saanut jo kauan sitten asiat kuntoon.

        Taidat kirjoittaa tosissasi Mersusta... :D


    • papoiltavelkavekseli

      Kai siinä kusetetaan pappoja oikein urakalla.

    • skoda-kallishalppishuono

      Toyota on kieltämättä hyvälaatuinen länsiauto. Itsellä ei ole koskaan ollut tojotaa mutta pelkkää hyvää noiden kestävyydestä kuulee (muualla paitsi skoda-palstalla)

      • tojotavirheetönheheheheh

        Etkö kue Toyota-palstaa? Kannattaisi...


    • Eidieseleitä

      Dieselautojen myynti on loppunut ja Octavian kysyntä sen mukana. Yritykset eivät osta enää dieselautoja. Octavioista myytiin yli puolet dieseleinä ja kun kysyntä on loppunut on Octaviankin myynti todella pieni tässä lokakuussakin.

      Dieselautot on laitettu täysin pannaan ja kieltolistalle ensimmäisenä Euroopassa.

      • EiEpätarkkuutta

        Nyt on hyvää aikaa lokakuun loppua odotellessa määritellä mitä takoittaa lukumääräisesti, "Octaviankin myynti todella pieni tässä lokakuussakin."

        Tähän ei sitten riitä pelkkä maininta, että "kukaan ei osta Octaviaa lokakuussakaan". Montako kappaletta se "kukaan" tarkalleen on? Onko "kukaan ei osta" sama kuin syyskuussa myytyjen Octavioiden määrä?


    • KalleinAuto

      Kansa elää menneessä ja luulee Skodan olevan hinnaltaa edullinen, vaikka se on kaikkein kallein kokoluokkansa auto.

    • HuhUskomatonta

      Uskomatonta kuinka kallis auto siitä tulee kun lisää siihenvarusteet!!!

      • EleganceStyle

        Mitä varusteita tarvitset? AK47 lavetilla & panssarilasit?


    • HintaSivuseikka

      Vain persaukiset miettivät tuollaisia.

    • HyvinErikoista

      Uskomaton auto. Perushinnalla ei saa paljon mitään ja kun lisää normaalit varusteet niin hinta on hirveä.

    • rahako_ratkaisee

      Tuohan on selvää persaukisen kitinää.

    • PapatOnSokeita

      Johan on tehty hirveä rahastuspalapeli koko autosta. Hinta nousee huimaksi.

    • Papapapapapa

      No mutta papat on kuitekin iloisia. Saavat kovalla rahalla pienistä eläkkeistään maksaen varusteita jotka heidän nuoruudessaan 60-luvulla olivat luksusta, huomaamatta että nykyään samat vermeet tulee korealaisiin hinnat-alkaen -malleihin.

      • MIETI_MIKSI_TROLLAAT

        Ehkä kannattaisi herättyään pyyhkiä rääpät pois silmistä ja virkistäytyä kunnollisella aamupalalla, niin että nestetasapaino ja hiilihydraattien tarve tasaantuu. Ja mikä tärkeintä, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, mikä siinä trollauksessa on niin tärkeää, että sitä pitää tulla tekemään tänne palstalle lauantaina aamulla ennen kuutta.

        Ensinnäkin, Skodassa varusteet kuuluvat hintaan, ja niitä on paljon enemmän ja paljon parempia kuin kiemurtelevissa japanialaisissa. Kannattaa oikeasti tutustua tarjontaan. Viittaus 60-luvun autojen varusteisiin ihan naurattaa, eihän autoissa ollut silloin kuin pieni pannu ja peltikuoret. Tupakansytytin ja autoradio olivat luksusta.

        Toisekseen, Skoda Octavia on kylläkin profiloitunut nuorten perheiden autoksi, koska siinä on hyvät sisätilat, hyvät varusteet ja myös riittävästi tehoa liikkumiseen, kaikki kuitenkin järkevällä hinnalla. Auton suosio Suomen eniten rekisteröitynä automallina todistaa asian.


      • TSI2012
        MIETI_MIKSI_TROLLAAT kirjoitti:

        Ehkä kannattaisi herättyään pyyhkiä rääpät pois silmistä ja virkistäytyä kunnollisella aamupalalla, niin että nestetasapaino ja hiilihydraattien tarve tasaantuu. Ja mikä tärkeintä, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, mikä siinä trollauksessa on niin tärkeää, että sitä pitää tulla tekemään tänne palstalle lauantaina aamulla ennen kuutta.

        Ensinnäkin, Skodassa varusteet kuuluvat hintaan, ja niitä on paljon enemmän ja paljon parempia kuin kiemurtelevissa japanialaisissa. Kannattaa oikeasti tutustua tarjontaan. Viittaus 60-luvun autojen varusteisiin ihan naurattaa, eihän autoissa ollut silloin kuin pieni pannu ja peltikuoret. Tupakansytytin ja autoradio olivat luksusta.

        Toisekseen, Skoda Octavia on kylläkin profiloitunut nuorten perheiden autoksi, koska siinä on hyvät sisätilat, hyvät varusteet ja myös riittävästi tehoa liikkumiseen, kaikki kuitenkin järkevällä hinnalla. Auton suosio Suomen eniten rekisteröitynä automallina todistaa asian.

        Uutisten mukaan Suomen autojen keski-ikä on 12-vuotta. Se kertoo paljon. Eihän tuollaiselle yöt valvovalle "kriitikolle" koskaan edes muodostu kokemusta uutena ostetun auton varustelusta.

        Itse pidän lähes kuusi vuotta vanhaa autoani jo hieman ikääntyneenä vähistä kilometreistä huolimatta, mutta sehän on oikeasti lähes uusi Suomessa... 😉

        Mutta surkea on tämän aamuvirkun provoilijan elämäntaival, merkit ovat selvät...


    • entinen.skodan.omistaja

      Eihän toi skodan hankintahinta vielä mitään, mutta kun siihen tulee kaikki korjaukset ja kalliit varaosat päälle, niin huh, huh. En halua edes laskea, miten paljon meidän vuonna 2012 ostettu Ocu tuli maksamaan, tulis vain paha mieli. Vikoja oli aivan uskomaton määrä. Onneksi pääsin siitä vuosi sitten eroon, kaikkein kallein ikinä ostamani auto

      • TSI2012

        Halu ja kyky eivät ole sama asia. No, sattuipa meille saman vuoden Skodat. Itse olen tällainen sunnuntailapsi, jolla on autojenkin suhteen aina tuuria. Ja rahaakin olisi niihin sinua kauhistuttaneisiin korjauksiin ja varaosiin. Osaisimpa myös neuvotella hyvät vastaantulot, hyvin huollettuun autoon.

        Sulla taisi puuttua sekä huoltokirjan leimat että kyky neuvotella.

        Mutta ei mitään, toivottavasti elämä ilmam auto on antoisaa. Et kai mitään muuta merkkiä ole ottanut taas menoeräksi?


    • KivaakoMiettiäHintoja

      Tuollaisia juttuja suoltavat vain persaukiset.

    • VertaaVähän

      papoille on jäänyt päälle, että Skoada olisi halpa. Kaikkea muuta. Vertaapa Aurikseen. Hintaa ja varustelua.

      • AutoVsAuris

        Octavia on sentään auto verrattuna Aurikseen, katsoit varmaan Autohullujen jakson jossa kyseisiä autoja verrattiin?
        Toyota laittaa kyllä paljon halpaa elektroniikkaa varustelista täytteeksi, mutta monesti nuo ei edes toimi kun anturit on huurteessa jne.. Täyttyy myös muistaa, että Auris on käytännössä pakko suojauttaa ja se lisää hintaa min. 1500 euroa. Lisäksi olisi syytä teettää lisää äänieristettä ja vältellä maanteitä ettei kulutus karkaa mainoksessa luvatusta. Ajo-ominaisuuksia ei Aurikseen saa edes rahalla ja halpa sisustus on vakiona myös.


    • KateusVoittaaKiimankin

      Älä itke omaa kurjuuttasi. Papoilla on usein, millä maksaa - raippaverosta huolimatta.

    • UskomatonEro

      On todella kallis. Perushintainen Skoda on täysin varusteeton. Kun lisää asiaan kuuluvat varusteet laskurilla, niin hibta nousee 10.000 euroa. Sen jälkeen kun katson Toyotan laskuria niin lähes kaiken varustuksen saa perushintaan.

    • TotuusVastaanFakta

      Kun tätä "faktaa" pyöritellään vuodesta toiseen, niin mietitäänpä, miten " täysin varusteettomaan" Octaviaan lisätään ne 10 000 euron asiaan kuuluvat varusteet (mitä ne sitten ovatkaan).

      Valitaan Active-malli ja siihen varusteita 10. 000 eurolla? Mutta kun ei siihen Active-malliin edes saa "kaikkea"! Nerokas Skoda-kriittinen yhtälö lähteä halvimmasta mallista, jota kukaan ei osta, koska ostamalla valmiiksi paremmin varustellun mallin saat varusteet halvemmalla jo vakiona.

      Toyotan metodista en tiedä, mutta tuskin aloittajakaan. Edes mitä 10 000 euron varusteet ovat...

    • Tylsin
      • skodakääkkä

        Mitä auton pitää sanoa? Kerro se meille, niin voidaan yhdessä nauraa.


    • Nimim.Ostoa.Harkitseva

      Mikä on loppuhinta, jos täysin varusteettomaan Octaviaan lisää varusteet, jotka autossa tulee olla? Ja mitä varusteita pitäisi lisätä täysin varusteettomaan Octaviaan?

      Onko esim. penkkien verhoilu tai pintamaali vakiona?

    • eimitäänjärkee

      Hinnat alkaen priimiumiin pitää ostaa lisäksi lähes 20.000 euron varusteet, jotta se olisi lähellekään yhtä hyvin varusteltu kuin vakio-Skoda.

      • Nimim.Ostoa.Harkitseva

        ???

        Mutta jos vakiona Octavia on varusteeton, kuinka näin? Vai tarkoitatko, että priimiumin purkaminen yhtä "paljaaksi" kuin vakio Octavia maksaa 20.000 euroa?


      • järkeevaieijärkee
        Nimim.Ostoa.Harkitseva kirjoitti:

        ???

        Mutta jos vakiona Octavia on varusteeton, kuinka näin? Vai tarkoitatko, että priimiumin purkaminen yhtä "paljaaksi" kuin vakio Octavia maksaa 20.000 euroa?

        Vakio-Skodassa on kaikki herkut. Priimiumin ostajalle annetaan se kuuluisa lisävarusteiden ruksimistehtävä.


      • Nimim.Ostoa.Harkitseva
        järkeevaieijärkee kirjoitti:

        Vakio-Skodassa on kaikki herkut. Priimiumin ostajalle annetaan se kuuluisa lisävarusteiden ruksimistehtävä.

        Jaahas. Sitten tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että tämän keskustelun aloittaja valehtelee ja yrittää minut rötöksellä huijata ostamaan Toyotan.

        Ja tuolta Skodan nettisivuiltahan ne tiedot tosiaan löytää. Varustelu on Skodassa kattava. :)


      • rehtipeli
        Nimim.Ostoa.Harkitseva kirjoitti:

        Jaahas. Sitten tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että tämän keskustelun aloittaja valehtelee ja yrittää minut rötöksellä huijata ostamaan Toyotan.

        Ja tuolta Skodan nettisivuiltahan ne tiedot tosiaan löytää. Varustelu on Skodassa kattava. :)

        Pitäisiköhän ottaa yhteyttä palstan ylläpitoon ja kertoa heille, että palstalla valehdellaan?


      • Nimim.Ostoa.Harkitseva

        Niin. Olisihan se hyvä, että joku kertoisi. Ehkä jos joku rekisteröitynyt käyttäjä kertoisi, niin vaivautuisivat ehkä helpommin vilkaisemaan, mitä täällä kirjoitetaan. Ehkä joku Landlord?

        Varmaan vain jäänyt kirjoittelu vähemmälle seurannalle tällä palstalla, kun on kaikenlaista maahanmuutto- sun muuta ajankohtaista keskustelua kovin paljon...

        Valehtelu on rumaa, se tiesi jo Peppi Pitkätossukin...


    • Nyt-menee-hyvin

      Yli 5000 Suomalaista valitsi uudeksi autoksi Skoda Octavian.(2017).
      Vuoden SKODA myynti 11505 uutta autoa.

      • Hävettävän.rumakin

        Hei hönö,etkö tiedä ettei kukaan laatupuutteisia itäruoskia omaksi osta,ne rekisteröidään halppis liisareilla moppi kauppiaiden riesaksi.


      • hävettävän.tyhmäkin
        Hävettävän.rumakin kirjoitti:

        Hei hönö,etkö tiedä ettei kukaan laatupuutteisia itäruoskia omaksi osta,ne rekisteröidään halppis liisareilla moppi kauppiaiden riesaksi.

        Mutta kuitenkin. Liisinkifirma joutuu ostamaan ne omaksi, ennenkuin liisaa niitä eteenpäin.


    • Vanha-TOJOTA-äijä

      Aja sää vaa Sokotal.Mää aja autoll.
      Ei Sokota mikkää auto ol.Mää en ikin ost Sokotaa.

    • PeppiPitkätossunVaari

      Valehtelu onkin mukavaa?

    • HolistinTappiotJatkuu

      Holisti on jäänyt alakynteen jo liian monessa ketjussa ja sekoilu menee vaan pahemmaksi. Sen sitä saa kun ei ole faktaa tai oikeaa tietoa mistään autoihin liittyvästä. Hän menee aina Toyotan mainosten halpaan ja johonkin Iltapäivälehtien sutaistuihin palstantäytteeseen, kuten mm. ValittujenPalojen melkein 400 hlön vastauksiin ja siitä tehtyyn kaiken kattavaan tilastoon, hehee mikä dorka.

    • skodanisti

      Niinhän se on,että rakkaat asiat tuovat paljon myös polemiikkia,puolesta tai vastaan,,auto on joillekkin isompi asia kuin itse elämä. Skodalla useamman vuoden itseäni ja perhettäni kuljetelleena sanoisin sanasen: Kyllä sillä pääsee paikasta A paikkaan B oikein hyvin,,eikä tarvitse maksaa edes itseänsä kipeäksi kyydistään. Siinä se,,autoilu.

    • ddfdasfdsafadsf

      Miksi joku pitää markkinoilla itse rakennettavaa autoa. Laatikon ja pyörät saa eurolla, mutta kun lisää siihen tarvittavat varustee,t niin hinta on 40.000 euroa.

      • HintaPetosta

        Volkswagen-konsernin kaikissa autoissa on sama petossysteemi. Lähtöhinta on alhainen, mutta autossa ei ole mitään varusteita. Eivät pysty muutoin kilpailemaan japanilaisten kanssa niin yritetään antaa väärä kuva hinnasta.


      • Tolkun_ihminen
        HintaPetosta kirjoitti:

        Volkswagen-konsernin kaikissa autoissa on sama petossysteemi. Lähtöhinta on alhainen, mutta autossa ei ole mitään varusteita. Eivät pysty muutoin kilpailemaan japanilaisten kanssa niin yritetään antaa väärä kuva hinnasta.

        Tätä palstaa lukee paljon järkeviä ihmisiä. He tietävät, että Skodan hinnassa tarpeelliset varusteet ovat hinnassa mukana. Esim Style-varustetaso on erittäin kattava ilman mitään ruksimisia ja lisähintoja. Petossyytteet ovat huonoa trollausta.

        Japanilaisiinhan ei nimenomaan voi tilata mitään lisävarusteita, vaan ne täytyy ostaa sellaisian kuin ne on Suomeen varastoon roudattu.


    • KallisjaRisa

      Tämä auto on todellakin huippukallis ja sen valmistaja on täysin risaisia autoja Valmistava Volkswagen-konserni. Samat risat mootorit ja vaihteistot ym.

      • dfdfdsafadfadd

        On se näköjään todella kallis.


    • OutoAjattelu

      Ihme tyyli. Auto myydään halvalla ilman varusteita ja kun lisää varusteet niin auto on jumalattoman kallis.

    • KallisAuto

      Papat tosiaan luulevat vieläkin Octavian olevan halpa, mutta se oli silloin kymmenen vuotta sitten. Nyt päästöt ovat muuttaneet myös omalta osaltaan Octavina hintaa ylöspäin verrattuna Toyotan hybrideihin.

    • Skeida taavia on ikävä ja nulju piiloilkeä vasurikippana

    • ddsfdsfdafads

      Pappojen pyörillä varustettu varusteeton laatikko. Papat kun eivät osaa käyttää kunnolla edes tuulilasin pyyhkimiä.

      • Tuttunäky

        octaavioiden,varsinkin sedanien, rateissa näkee yleensä näitä kuivan kesän oravia, kääkkänöitä ja paapparaisia. sitten se itäpulkka soutaa koko kaistan leveydeltä kun kädet ratissa klo 10-14 kohdalla vielä heiluttavat sitä rattia edes takas , klappia ohjauksessa noissa kun on.


      • esteetikko-hipsteri
        Tuttunäky kirjoitti:

        octaavioiden,varsinkin sedanien, rateissa näkee yleensä näitä kuivan kesän oravia, kääkkänöitä ja paapparaisia. sitten se itäpulkka soutaa koko kaistan leveydeltä kun kädet ratissa klo 10-14 kohdalla vielä heiluttavat sitä rattia edes takas , klappia ohjauksessa noissa kun on.

        totta, myös lihava laiskan tyhmän oloinen eukko on myös skodistien yksi arkkityyppi.


    • Auto-Eino

      Eikö papat olenkaan ossa vähän katsoa, että Skoda on päästöjen perusteella autoveron vuoksi tullut yhä kalliimmaksi verratuuna muihin autoihin. Kallistunut muutenkin.

    • uskomatonjuttu

      Johan on hurjan kallis auto. Vanha valheellinen maine elää silti yhä:

    • vepsukaine

      Kyykkyläisten ja sekalaisten kengänkuluttajien kulkupeli, ei auto ensinkään

    • Auto-Eino

      Uskomatonta kuinka kallis autosta tulee kun sen varustelee. Auriksen hybridissä kaiken saa samaan halpaan hintaan vähäpäästöisen veroilla.

    • Jarde

      Hirveää hintahuijausta. Varusteltuna Skoda maksaa maltaista.

    • OikeaaTietoa

      Uskomatonta että auton hinta voi nousta noin paljon. Halpa octavia on enää pelkkä myytti.

    • dfdsfdsfdd

      Kumma kun tuollaiset halpuuden muutit jäävät elämään.

    • EulaaliaNiksula

      Toyota autoissa ei ole myöskään ikinä vikoja, skoota taas on aivan järkyttävä vikapesä.

      • Outo_palsta

        Kobe


    • dfdsfdsfads

      Ihmiset elävät edelleen kuvitelmassa, että Skoda on halpa hinnaltaan. Se on yksi kalleimpia luokassaan.

      • sdasfasknas

        Hybridihonkkelia harmittaa, kun Skodan bensamallien hinnat laskevat uuden päästömittausjutun myötä.


    • HurjaHinta

      Kylläpä osaa olla jumalattoman kallis auto. Lootan ja pyörät saa edullisesti. Mutta kaikki autoon kuuluvat varusteet nostavat hinnan pilviin.

      • töttörööpippijuu

        Aika luonnevikainen tyyppi, jankuttaa samoja juttuja jatkuvasti.





        Ai niin, mutta sehän onkin holistivepukainen. Kaikkihan sen tietää että se on vähän dingdong.


    • KainoKökkölä

      Jaris hupriti kallistuu niin saakelisti.

    • Sarkasmi.sakari

      Skoda on todella kallis luokassaan. Eikä Skodan luokassa "ajokelvottomat paskakinnerit" edes ole muita vaihtoehtoja.

      Skoda on huonoin auto, huonompaa en ole nähnyt.

    • dfdsfsdafds

      Uskomattoman kallis auto.

    • öklkölkökläkölk

      uskomaton trollaaja tuo hybridiykkönen holisti

    • dgfdsafadsfa

      Minä olen niin vanha pappa, että on hyvä että autossa on vain kotelo ja neljä pyörää. En oikein opi uutta enää enkä osaa käyttää mitään kuin ohjata kaasuttaa ja jarrtuttaa.

      • automaattivekseli

        Olenkin ihmetellyt, mihin ja keille autoissa tarvitaan kaikenmoista elektroniikkaa kuten istuimien persmuistia, kaistavahtia, automaattista kattoluukkua, valoavustinta ja kuskinherätintä. Ostin muutaman tonnin säästön takia messujen näyttelyauton, jossa on kaikenlaista tuollaista. Olisi joku huoltofirmaan soittajakin, jos suostuisin ostamaan omenapuhelimen.


    • Penkkivero

      Nyt tulee kaupantekijäisiksi WLTP-päästöarvonta ja sen mukaiset verot.
      Extraa pitää laittaa vähän muutenkin, kun sillisalaattivarusteltujen autojen testaukset maksaa maltaita, kun kaikki varustekombinaatiot on testattava erikseen.

      • Aktiivimallin_kannattaja

        Voithan valita jonkun muun merkin, jos noin korpeaa. Sen jonkin vähäpäästöisen länsiauton, joka on merkiltään.......?


      • SkodaMafiaJyrääMeitin
        Aktiivimallin_kannattaja kirjoitti:

        Voithan valita jonkun muun merkin, jos noin korpeaa. Sen jonkin vähäpäästöisen länsiauton, joka on merkiltään.......?

        Enhän voi! Skoda Mafia on jo niin laajalle levinnyt organisaatio, että uhkaavat tappaa, jos et osta skodaa! Pelottaa!!!
        Viranomaiset nyt huom! Skoda mafia uhkaa tappaa, jos ei skoda omalta kohdaltasi nappaa!!


    • dfdsfsdfas

      Uskomattoman kallis auto. Muut vähäpäästöiset ovat halventuneet ja rumilus-Octaviast on tullu todella kallis.

    • TodellaKallis

      Kuinkahan kalliiksi Octavian pitää tulla, jotta papat tajuavat että autohan on jumalattoman kallis.

      • SitäOstavat

        Papat ostaa sitä pelkät pyörät ja laatikko-mallia.


    • Kyykkäpää

      Kapeita ahtaita matalia itäkippanoita noi okut. Pirun rumiakin vielä kaiken kukkuraksi

    • PelkkääHuijaustaTuokin

      Miksi ostajan pitää rakentaa auto. Sehän olisi valmistajan tehtävä. Siksikö, että auton hinta näyttää varusteeettomana edulliselta, mutta sitten varusteltuna onkin yksi automaailman kalleimmista. No tuohan on ollut aina Volkswagen konsernin huijariajatus.

    • Sarkasmi.sakari

      Skoda, neljä pyörää ja loota.

      Kaikki muu pitää ostaa erikseen. Kun lisäät yli 20 000 euron lähtöhintaan kaikki korista, moottorista, ovista ja ikkunoista alkaen, alkaa S-sarjan mersu vaikuttaa halvalta.

      Sisältyykö pyöriin renkailta? Tuskin. Skoda on skeida.

    • HuippuKallis

      Jumalauta, miten korkeaksi auton hinta nousee. Uskomatonta huijausta.

    • Sarkasmi.sakari

      Onhan Skodan hinta jo aivan posketon, kun päästöhuijaus ei mene enää uusilla normeilla läpi.

      Saako uutta "hinnat alkaen" papparazzi-Ocua alle 40000 euron? Tuohon vielä kun alat ostamaan lisävarusteena moottoria, mittaristoa sun muuta länsiautoissa vakiona olevaa, niin hinta lienee lähemmäksi 100000 euroa. Ilmastoinnista ei uskalla edes haaveilla, eikä sitä Skodaan "toistaiseksi" ole edes saatavilla. Perusmallin ilmanvaihto pelaa hyvin, kun on vain neljä pyörää ja loota.

      • Tososeon

        Niin on, neljä pyörää ja loota.


    • Auto-Eino

      Papat eivät osaa vertailla autojen hintoja.

      • HinnatOvatKöyhienHuvia

        Monella papalla on sen verran pätäkkää, etteivät hintavertailut kiinnosta, ehkäpä elinkaarianalyysit ennemmin.


    • laatukuralla_skeidat

      Itäautosta joutuvat minulle maksamaan, jos sellainen pitäisi välttämättä harmiseen ottaa. Skeida on aito itäauto, ja vielä ruma kuin piru. Kodiakkikin kuin sika ilman otsatukkaa. Luonnevikaiset trollit täällä koittaa puolustella skeidaa 24/7 mutta kaikki tietää skoota ruppanoiden paskan laadun.

    • ihmesysteemiVwllä

      Onhan se hurjaa, että auton hinta nousee noin hurjasti kun sen varustelee.

      • miljoonavariaatioita

        Kunhan nyt saavat joskus kaikkien nippeliversioiden WLTP testit ensin tehtyä.
        Asiakashan tuon sillilsalaatin kulut aina lopulta maksaa, enemmän vakioituna olisi edukkaampi.


      • dfsdfdsfda
        miljoonavariaatioita kirjoitti:

        Kunhan nyt saavat joskus kaikkien nippeliversioiden WLTP testit ensin tehtyä.
        Asiakashan tuon sillilsalaatin kulut aina lopulta maksaa, enemmän vakioituna olisi edukkaampi.

        Niin hirveän kallis ja ei ole edes päästötestejä läpäissyt.


    • kyykkäpää

      Suomessa skootaa sanotaankin kallishalppikseksi. Muualla maailmassa sen halpa hinta korreloi sen surkean laadun kanssa.

      • dfdfdsafdsfads

        Muualla Euroopassa se on jossakin sijalla 26 myyntitilastossa, koska siellä tajutaan auton kalleus ja huono laatu.


      • Ikuinen_itäauto
        dfdfdsafdsfads kirjoitti:

        Muualla Euroopassa se on jossakin sijalla 26 myyntitilastossa, koska siellä tajutaan auton kalleus ja huono laatu.

        Eihän sivistysmaissa haluta ostaa itäblokin tuotetta skeidaa.


      • dfdfdsafsdf
        dfdfdsafdsfads kirjoitti:

        Muualla Euroopassa se on jossakin sijalla 26 myyntitilastossa, koska siellä tajutaan auton kalleus ja huono laatu.

        Maailmanlaajuisesti se Octavia ei ole kysytyimpien joukossa, vaan sijoittuu vasta sijalle 26.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/skXSHfd5

        Suomen ensirekisteröintilaston kakkosena oli viime vuonna Nissan Qashqai. Sekään ei muualla myy samaan malliin, ja sijoitus koko maailman myyntilistalla on 20.

        Maailman kärjessä ovat Toyota Corolla ja RAV4.


      • MiksiMyy

        Miksi tuo roska myy Suomessa?


      • Sarkasmi.sakari
        MiksiMyy kirjoitti:

        Miksi tuo roska myy Suomessa?

        Jos Skodaa tarkoitat, niin syynä on kansakunnan läpi ulottuva piilokommunismi. Skodat ovat täällä valmiina, kun Puna Armeija tulee. Varmasti valtausparaatin kärjessä ovat Skodat.


    • huhuhuhuhuhuh

      Herra soikoon. Kuinka kallis auto.

    • Hurjankallis

      Onpa se kallis auto.

    • dsfdsfdasfdsa

      Erikoinen tapa myydä autoja. Ensin alhainen hinta ja sitten siitä varusteltuna tuleekin kallis.

    • Vähänvatusteitahalpahint

      Saksalaishuijarien keksimä tapa myydä auoja kun eivät muuten saa kilpailukykyistä hintaa Toyotaan verrattuna.

      • OikeaaTietoa

        Saksalaiskonsernin autot eivät ole hinnaltaan kilpailukykyisiä ja saasreisina niiden verot nostaa hintaa.


    • dfdsfasdf

      Eihän niitä enää saa Suomessa myydä 1.9 jälkeen kun päästörajat eivät täyty.

    • fdsfdsafdsaf

      Ei ne papat tajua. Elävät vaan vanhassa hokemassa. Octaviasta on tullut kallis auto ja sen päästöt ovat suuria.

      • Lisäksi vie järjettömiä määriä polttoainetta ja öljyä.


    • Kallismikäkallis

      Se nyt vaan on uskomatoman kallis auto.

      • Sarkasmi.sakari

        Lisäksi skodisti maksaa isse issesseen kaikki kalliit korjaukset. Markkinoiden lyhyin takuu ei korvaa mitään.

        Ja tämä on fakta.


    • SeniilitOstaa

      Uskomattoman kallis auto. Papat ovat täysin seniilejä.

    • dfdsfsdafdsf

      Uskomatonka kuinka hurjaksi hinta nousee.

    • TodellaKallis

      Uskomatoman kallis auto.

      • HinnatOvatKöyhienHuvia

        Niinpä varmaan persaukisille.


    • Katumus

      Naapuri katuu kauppaansa. Tajusi vasta nyt ostaneensa kallin ja saastuttavan auton, Octavian.

      • MyyntiLoppui

        Volkswagen-konsenin päivät ovat luetut. Ympäristökysymykset ovat nousseet autonostajan ykkösasiaksi.


      • Sarkasmi.sakari
        MyyntiLoppui kirjoitti:

        Volkswagen-konsenin päivät ovat luetut. Ympäristökysymykset ovat nousseet autonostajan ykkösasiaksi.

        Ei kelpaa enää edes köyhille eläkeläisille. Ympäristötietoisuus on tätä päivää myös leipäjonoissa.


      • dfdfdsfadsf
        Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        Ei kelpaa enää edes köyhille eläkeläisille. Ympäristötietoisuus on tätä päivää myös leipäjonoissa.

        Ei kelpaa. On saastepommi.


    • Hävettävän.rumakin

      Skeida on kallishalppis pirkkavolkkari.

    • kuusakoski oy kutsuu kaikki koeajettavina olleet skodat kierrätykseen. kestävyys on ollut...sanotaanko kiltisti että heikkoa....

    • dfdfdsfdsa

      Miksi Toyota-liikkeissä on aika vähän Octaviaoita vaihtoautoina. Eivät taida ottaa vaihdossa.

      • näin_se_vain_on

        Kukaan Octavian omistanut ei ole niin hullu, että vaihtaisi autonsa johonkin Toyotaan! Ymmärrätkö nyt miksi siellä on niin vähän Octavioita?


    • Jardeman

      Onhan se todella kallis auto.

    • Sarkasmi.sakari

      Oi joi miten kallis ja huono auto tuo Skoda huh huh.

    • AikaPaha

      Miksi Skodaa pidetään halpana. Halpuus on kaukana tuosta autosta. Lisäksi siinä on suutet päästöt kaikissa moottoreissa.

      • AikaPaha

        Talkoitin moottoleissa


    • AutoJalmari

      Moni ei ymmärrä tuota Skodan ovelaa rahastusta.

    • Jahnuri

      Papat ostavat vain pyörät ja kotelon. Eivät muusta tajua.

    • Gyyg-meister

      Kattoantennikin vielä monissa skeida itäautoissa

    • Perushinnassa

      No, johan tulee autosta kallis kun sen varustelee. Muissa automerkeissä nuo varusteet kuuluvat perushintaan.

    • Hintahuijareita

      Aika ovelaa ihmisten huijaamista hinnalla.

    • KallisJaPäästöt

      Autosta tulee näköjään jumalattoman kallis ja kaikilla moottoreilla päästöt ovat kohtuuttoman suuria.

    • Sanonko

      Octavia se on sellainen auto. On se vaan sellainen auto. Sanonko millainen ja minkälaisten ihmisten auto se on.

      • TosiasiatKirkkaana

        Yksikään varakas ei tyydy iljettävään halpaimagoiseen itäauto skeidaan. Skodalla ajelee epämääräiset kengänkuluttajat, kaiken maailman himp hamput.


    • EnsioItkonen

      Vakuovarusteisiin skeida avtoissa lukeutuu kuitenkin: peltivanteet, kattoantenni, öljytikku, konepellin tikku ja käynnistysveivi?

    • Kallis

      Tämä kuuluu saksaliskonsernin autoihin, jotka saastuttavat ympärisön tuhoon. Hinta ja vuotuinen käyttömaksu ovat korkeita. Suuret päästöt ja paljon veroa.

      • Totuusseon

        Siinä on totuus pelkistetty kolmeen lauseeseen.


    • SokeitaPappoja

      Sokeat papat tuijottavat vain alkaen-hintaa eivätkä huomaa hinnan kaksinkertaistumista.

    • Varusteeton

      Saksalaiskonserni on koko ikänsä huijannut tällä varustelutempulla ostajia, kun ei muuten ole ollut kilpailukykyinen Toyotan kanssa.

    • Vepsälääne

      Pappa-Octavia on vielä hävettävän rumakin. Kuinka skodatrollit kehtaavat sellaisella ajella?

    • HintaHuijausta

      Rakenna octaviasi sivulla alkaen hinta nousee 40.000 euroon. Todellista hntahuijausta.

      • Tarkkaavaisuutta.pyydän

      • Kaksi_Skodaa

        Että köyhät viitsivät kitistä jostain neljästäkymmenestä tonnista, Olisikohan parempi ajaa fillarilla?


    • KukaTarvitseeMitäkin

      Ei mun Auriksessa ollut sähkölämmitteistä tuulilasia. Nyt Mondeossa on.

      • Ford.ei.ole.auto

        Eikä siinä vielä kaikki, taivaspaikka vielä kaupan päälle!


      • lu.metsu.laa

        Mitä jotain Mondeosta höriset. Skodaan saa yhtä lailla lämmitettävän tuulilasin.


    • Vanhentunut

      Sikakallis ja tekniikaltaan vanhentunut ja suuripäästöinen auto. Moottorit kaukaa menneisyydestä, jotka tuottavat valtaat päästöt.

    • Könstä.on.kamala

      Pappa-Octaavia on typerän näköinen sämpylä ja puikula. Meluaa sairaasti ja syö öljyä. on kuin suoraan helvetistä sikinnyt demoni. Kidutuspihtien muotoiset takavalotkin.

    • kallisylläpitääVWskoda

      Nyt käytettyä octaviaa ruotsista kaikin varustein 3000e TDI vm 2014 esim!

      manuaali 6 vaihdetta ja tdi niin saattaa kestää jopa.

      mutta miten ne katalysaattorikorjaukset vaikuttaa suomen autoihin? Tuleeko 3000e remontti kuluttajien maksettavaksi? Saksassa alkaa korjaus

    • Mauton.köntsäke

      Halpa ja huono kompromissi ratkaisu toi pappa oktaavia. Mutta oikeasti kallis. Raha ei okun tapauksessa tuo laatua eikä imagoa, sen sijaan harmeja tuo yllinkyllin

      • BlueCollarBrand

        Onhan se kallis siihen nähden että sen osissa, materiaaleissa ja oikeastaan kaikessa on käytetty sitä halvinta vaihtoehtoa (halpabrändi), mutta loppukäyttäjä ei tästä hyödy, kun hinta on vedetty vain hiukan halvemmaksi kuin keskiluokan- ja ylemmän keskiluokan ajopeleissä. Kiitos maahantuojan...


    • SeSeVainOn

      Sekän on vain Skoda.

    • Kallis

      Kallis ostaa ja kallis pitää ja saastuttaa maapallon vanhanaiksiella moottorilla.

    • SeppoPapuperse

      pööpin muhveli

    • EiHybridiä

      Todellakin. Kallis ja vanhaa tekniikkaa eikä hybrideistä tietoakaan joita ihmiset haluavat ostaa.

    • Vanhanaikainen

      Hinnan ja suuripäästöisen moottorin vuoksi Octavian myynti on pudonnut rajusti marraskuussa eikä se ollut enää ostetuin automalli lokakuussakaan.

    • Seniilejä

      Seniilit papat eivät ymmärrä autojen hintoja.

    • Armo

      Minä onneton ostin vuosi sitten Octavian ja vasta nyt olen tajunnut kuinka kallis auto se on. On se maahnatuoja todellien silmänkääntäjä.

    • hghghfghgfh

      Mitä sitten Toyotassa pitää varusteluna kun monet yksityiskohdat jo kiusallisen vanhanaikaisia ja jokin navigaattorikin on kuin joku vanha 8 bittinen pelikone.

    • TodellaKallis

      Muualla Euroopassa Octavian myynti on aika vähäistä. Siellä ihmiset tajuavat kuinka kallis auto varustelematon Octavia on.

      • PelkkäMyytti

        Osoittaa vain, että vanha myytti edullisesta hinnasta elää yhä.


    • ei_auto_ensinkään

      pappa-oktaavia on huvittava näky tien päällä. niin ruma puikula, täysin mitäänsanomattoman näköinen. kun tietää vielä, miten heikko laatu siinä on, ihmetyttää kuka tuota köntsää viitsii ostaa.

    • RumaKallis

      Ruma, saasteinen, vanhanaikainen ja kallis. Miksi joku ostaisi sellaisen?

    • Vanhamikävanha

      Valmistaja ei ole pysynyt autojen kehityksen mukana.

    • TodellaKallis

      Jäänyt saasteisine moottoreineen kehityksestä jälkeen ja kyllä tämä hina nousee uskomattoman korkeaksi kun auton varustelee. Toyotalla nuo varusteet ovat perushinnassa ja siilä on paremmat turvallisuusvarusteet:

      http://cc-cloud.skoda-auto.com/FIN/FIN/fi-fi

    • VanhanaikainenAuto

      Miksi Octavian ostaja ei tajua, että Skoda on todella kallis ja vanhanaikainen auto tekniikaltaan. Moottorit ovat hyvin vanhanaikaisia ja paljon kuluttavia, jotka aiheuttavat suuret päästöt ja nostavat auton autoveroa.

      Toyota on kehityksessä edellä valovuoden.

    • ElävätMenneessä

      Toyota on uusilla moottoreillaan ja autoillaan joissa on myös sähkömoottori jättänyt eurooppalaiset autonvalmistajat kauaksi taakseen.

      • Aktiivimallin_kannattaja

        Hahhaaa! Tojolta ei ole tullut tällä vuosikymmenellä uusi malleja kuin pari hassua. Moottorit ovat saman vanhan kierrätystä enimmäkseen.
        Olihan avautumisesi sarkasmia, olihan?


      • Huppumoottori
        Aktiivimallin_kannattaja kirjoitti:

        Hahhaaa! Tojolta ei ole tullut tällä vuosikymmenellä uusi malleja kuin pari hassua. Moottorit ovat saman vanhan kierrätystä enimmäkseen.
        Olihan avautumisesi sarkasmia, olihan?

        Luuletko, että joku uskoo sinun valheitasi? Uskomaton valehtelija.

        Tässä viimeisin tuore huippumoottori:

        https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/engine/


      • TSI.2012
        Huppumoottori kirjoitti:

        Luuletko, että joku uskoo sinun valheitasi? Uskomaton valehtelija.

        Tässä viimeisin tuore huippumoottori:

        https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/engine/

        "Max. Torque (N・m/rpm) 205/4,800; 180/4,400"

        Kyllä nämä 2.0-litran "huippumoottorit" saavat väittämään totuudenpuhujaakin valehtelijaksi. Litran TSI:kin antaa paremman väännön käyttökierroksilla. Ja tehoja toki tojossa on aina ollut talla pohjassa...


      • Lue
        TSI.2012 kirjoitti:

        "Max. Torque (N・m/rpm) 205/4,800; 180/4,400"

        Kyllä nämä 2.0-litran "huippumoottorit" saavat väittämään totuudenpuhujaakin valehtelijaksi. Litran TSI:kin antaa paremman väännön käyttökierroksilla. Ja tehoja toki tojossa on aina ollut talla pohjassa...

        Luehan tammikussa mitä asiantuntija moottorista kirjoittaa, niin ei tarvitse sinun tietämättömän tollukan arvailla.


    • UskomattomanKallis

      Suomen kansa on alkanut vähitellen herätä vanhan myytiin pauloista ja huomannut kuinka jumalattoman kallis auto Skoda on.

    • UskomatonHintaEro

      Voi jeesus kuinka kalliksi Skoda Octavia tulee samoilla varusteilla verrattuna Toyota Aurikseen.

      • jake_49

        Auris ja Octavia on eri kokoluokan autoja, vertaa Aurista ja Fabiaa. Seuraavaksi joku väittää, että en tiedä mitään, mutta molemmat olen omistanut.


    • Vanhanaikainenjakallis

      Tämä se on sellainen vanhojen suomalaispappojen auto, joka papat luukevat vieläkin halvaksi. Se on kuitenkin varusteltuna yksi kalleimmista.

    • Entoijotaa

      Pappa-oktaavia vaihtui laadukkaaseen japanilaiseen autoon. Ei ikinä enää taistelua takuun kanssa.

    • Sijaisauto

      Ostin Octavian ja nyt ajan koko ajan korjaamon sijaisautolla.

      • Tjggjj

        Toivottavasti on jokin luotettava länsiauto?


    • EinariHuden

      Kunka auto voi olla niin myyty, jos se on näin vikainen. Sitä minä ihmettelen.

    • IsoEro

      Hinta nousi laskusrissa 40.000 euroon. Saan samoilla varusteilla olevan Auriksen 30.000 eurolla. On siinä eroa.

      • HuijaustaTuokin

        Totta se näköjään on. Uskomatonta auton hinnoittelua.


      • Halpamuttakallis

        Noinhan se auto saadaan näyttämään tyhmän silmissä halvalta.


    • Irmaorvokkivokki

      Aika kallis itäautoksi.

      • Impi

        Tuollainen hintahuijaus on ollut käytössä VW-konsernilla jo pitkään.


      • SellaistaHuijausta
        Impi kirjoitti:

        Tuollainen hintahuijaus on ollut käytössä VW-konsernilla jo pitkään.

        Hinta alkaen. Sis. pyörät ja laatikko.


    • Tiixjdifjfk

      Varsinkin Suomessa skodat ovat törkeästi ylihinnoiteltu. Niiden arvo kuitenkin laskee tosi nopeasti (dsg, tsi, jakopää, öljyn vienti ongelmat, konerikot, ruoste), joten skodan käytettynä voi saada edullisesti. Vain tee-itse miehille, koska huolto ja korjaushinnat ovat aivan järkyttävät.

      • dfdsfdasfasdff

        Pappojen mielestä halpa, vaikka tosiasia on että auto on ylikinnoiteltu varusteluunsa nähden. Papat menee vanhan uskomuksen varassa.


    • HintaSokeita

      Jumalauta, mitä hintahuijausta. Papat menee vipuun.

      • dfdsfsdafds

        Vanha uskomus halvasta hinnasta elää ikuisesti. Totuus on aivan toisenlainen.


    • Likainen

      Skoda on varusteltuna erittäin kallis auto. Hinoittelu on huijausta. Se on myös teknisesti vanhanaikainen. Katsokaa hurjat päästöt hinnastosta.

      • Pakaste.Anjovis

        Kannattaa verrata eri merkkien välillä myös huoltohintoja. Toyotan "puolihoito" on Skodan normihuollon hintainen, vaikka siinä ei vaihdeta edes öljynsuodatinta.


    • JoonasVon

      Erittäin vanhanaikainen ja ajastaan jälkeen jäänyt auto.

    • Kallis

      Noilla laskureilla tosiaan näkee kun niillä rakentaa autot, että Octavian on tosiaankin todella kallis auto.

    • SkodaSveitsinMyydyin

      Hyvä maksaa aina. Toyota on myös kovin ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiensa nähden.

      • OikeaaTietoa

        Toyota on erittäin edullinen, koska niissä on kaikkein pienimmät autoverot kaikkein alhaisimpien päästölukemien vuoksi. Tutki hinnastot.


      • dfdsfdfads

        ÄläValehtele.


    • O_ooooooooooooooooouh

      Herra Jumala. Hintahan nousee pilviin.

    • 756756756

      Haluan seuraavaankin autooni ns. matriisivalot. Corolla maksaa tällöin 40ke. Eikä siinä kuitenkaan ole kunnollisia ratin säätöjä ja mikä pahinta sillä ei voi vetää kuin 450kg jarrutonta kärryä.

      Ei Corolla farkku kovin halpa ole.

      On se sitli varmasti hintansa arvoinen jos varusteiden kaipuu menee yksiin mallin kanssa.

    • awinkawink

      Autosovietin uuden numeron mukaan skodillak on valittu huonoimmaksi itäautoksi kaikissa kategoorioissa. Tutkimuksessa tarkasteltiin mm. ruostumisherkkyyttä, ulkonäköä,toimintavarmuutta, polttoaineen kulutusta ja yleistä imagoa. skodillak taisteli uuden ladan kanssa melko tasaväkisesti, mutta ladan uljas muotoilu ja toimintavarmuus ratkaisi kilpailun ladalle, muiden ominaisuuksien ollessa melko tasaiset.

      • Federaatiosta

        Kyllä lada onkin tyylikkäämpi itäauto kuin köntsä-skeida


    • dffddasds

      Vanhanaikainen menneisyyden auto, joka saastuttaa paljon. varsinkin pikkuturboissa on suuret päästöt kun kulutus on korkea.

      • Eiyhtäänmitään

        Skodalla ei ole niitä autoja joita nyt ostetaan, ei hybridiä, ladattavaa hybridiä eikä sähköautoa.


    • Onhan Toyota auris hybrid myös paljon paremman näköinen, kuin kolho kylmä karu itäkippana skeida, joka on tahallaan rumennettu köntsäke.

    • Vanhanaikainen

      Octavia on vanhanaikainen vanhanaikaisella saastuttavalla moottorilla varustettu ruostuva ja vikainen kajakki, kuten Tuulilasi-lehden videokin kertoo.

    • Vepsäläine

      Sama pätee muihinkin skeida waageneihin. Samanlaisia tylsiä sämpylöitä ja sikakiikkuja kaikki tyynni

    • Anonyymi

      Erittäin vanhanaikainen suuripäästöinen auto.

    • Anonyymi

      Missä ovat Skodan nykyaikaiset hybridit? Missä?

    • Anonyymi

      Business line Octavian varustelistaa tutkin.

      Miten muuten tuo vakiovarusteena mainittu polttoainekäyttöinen lisälämmitin? Eihän Skodaan saa Webastoa, luinko täältä?

      • Kyllä sen saa, mutta ne eivät laita sitä mielellään (kun tietävät, ettei se käytännössä toimi skodassa (pieni akku) )


      • Anonyymi

        No mutta vallan! :-D

        Kun ihan kaikissa business line-malleissa tuo on vakiona ( ja kuka mitään Active Ocua on koskaan ostanut), olisiko mahdollista, että ihan "isompi" akku olisi laitettu? Olisiko Volkkareista jäänyt II-laadun akkuja Skodan tarpeisiin, kunnes IV Octavia saa taas uutena mallina alitekapasiteetin vakkari akut ja webaston hylkimisen.... 😂👏👍


    • Anonyymi

      Octavia on kallis vanhanaikaisilla moottoreilla varustettu ja vanhanaikaisesti muotoiltu auto.

    • Anonyymi

      Totta se on. Tajuttoman kallis varusteltuna.

      • Anonyymi

        Ja pahinta on se, että vaikka sen varustelee kalliisti, sitten ne sähkö vimpaimet ja vekottimet reistaa minkä kerkeää. Ikkunatkin avautuvat itsestään, ja usein sateella! T:Vepsäläinen_Eke


    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe