Pappa-Octavia on todella kallis auto

Kun Octaviaan on Skodan sivuilla lisännyt varusteet, jotka autossa tulee olla, autosta onkin tullut todella kallis. Toyota auriksessa sen sijaan kaikki on vakiona.

https://www.toyota.fi/autot/auris/grade/high-auris
5
Ilmoita


276 Vastausta

Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.


Jos fyffet ei riitä Ocuun niin sitten voi tyytyä Aurikseen. Vapaa maa ja vapaa valinta. '
Kumpaakaan en ole ostamassa mutta näen näiden kahden auton painivan eri sarjassa. Ocu on selkeästi isompi jopa verrattuna Aurista isompaan Aveen .
12 VASTAUSTA:
Höpö höpö. Ei octavia ole avensista isompi. Ainoastaan saakelin kallis.
Nauris riisikuppi mikä riisikuppi
heräähyvämies kirjoitti:
Höpö höpö. Ei octavia ole avensista isompi. Ainoastaan saakelin kallis.
Avensis 509 litraa, 25.000 egee
Octavia 590 litraa, 22.000 egee
Teille teroille ei todellisuus ja numerot näytä merkkaavan mitään.
isompiOcu kirjoitti:
Avensis 509 litraa, 25.000 egee
Octavia 590 litraa, 22.000 egee
Teille teroille ei todellisuus ja numerot näytä merkkaavan mitään.
Vettä lattialla vai mikä on tuo sinun lukusi? Jos tarkoitat takakonttia niin ei se ikävä kyllä ole ison auton merkki, että paljonko sinne niitä varoituskolmioita mahtuu. Ulkoapäin aika pieni kippo on tuo skoda. Yhtään autoa ei saa ulos liikkeestä tuolla rahalla minkä tuossa kerrot. Et varmaan ole ikinä uutta autoa ostanut. Muuten tietäisit, että aika paljon pitää euroja laittaa vielä tiskiin, että auto on käyttökelpoinen.
heräähyvämies kirjoitti:
Vettä lattialla vai mikä on tuo sinun lukusi? Jos tarkoitat takakonttia niin ei se ikävä kyllä ole ison auton merkki, että paljonko sinne niitä varoituskolmioita mahtuu. Ulkoapäin aika pieni kippo on tuo skoda. Yhtään autoa ei saa ulos liikkeestä tuolla rahalla minkä tuossa kerrot. Et varmaan ole ikinä uutta autoa ostanut. Muuten tietäisit, että aika paljon pitää euroja laittaa vielä tiskiin, että auto on käyttökelpoinen.
Ja sinä et ole yhtään perheautoa ostanut todelliseen käyttöön.

Sinulla on mennyt Dacia ja Skoda sekaisin.
TSI2012 kirjoitti:
Ja sinä et ole yhtään perheautoa ostanut todelliseen käyttöön.

Sinulla on mennyt Dacia ja Skoda sekaisin.
Olen hankkinut kyllä autoja niin uutena kuin käytettynä. Ja niitä perheautoja. Yhtään Octaviaa ei ole myynnissä muuten edes hinnat alkaen tuohon 22000 euroa hintaan. Tarkistin asian. Pääasiassa hinnat ovat 25000-40000 euroa ja siinä vaiheessa aletaan vasta raksailemaan väriä autoon. Niin, että sen uuden Octavian saa lunastettua sieltä kaupasta ulos kun kantaa tiskille ainakin sen 30 k€. Niin, että kyllä tuolla rahalla voisi vaikka autoja hankkia alle. Ei tarvitsisi ainakaan selitellä, että miksi ostin tällaisen.
heräähyvämies kirjoitti:
Olen hankkinut kyllä autoja niin uutena kuin käytettynä. Ja niitä perheautoja. Yhtään Octaviaa ei ole myynnissä muuten edes hinnat alkaen tuohon 22000 euroa hintaan. Tarkistin asian. Pääasiassa hinnat ovat 25000-40000 euroa ja siinä vaiheessa aletaan vasta raksailemaan väriä autoon. Niin, että sen uuden Octavian saa lunastettua sieltä kaupasta ulos kun kantaa tiskille ainakin sen 30 k€. Niin, että kyllä tuolla rahalla voisi vaikka autoja hankkia alle. Ei tarvitsisi ainakaan selitellä, että miksi ostin tällaisen.
kallis halppis on tuo itäkippa. skodan kun ostaa, saa kalliilla huonoa. oikein koko 590 litran tilavuudella. siinä muuten onkin taito, että saa 590 kuution tilavuuksisesta kipasta ahtaan, ikävän, kapean ja kiikkerän. mutta politrukki ja skeidatehdas, ne osaa senkin taidon !!!
heräähyvämies kirjoitti:
Vettä lattialla vai mikä on tuo sinun lukusi? Jos tarkoitat takakonttia niin ei se ikävä kyllä ole ison auton merkki, että paljonko sinne niitä varoituskolmioita mahtuu. Ulkoapäin aika pieni kippo on tuo skoda. Yhtään autoa ei saa ulos liikkeestä tuolla rahalla minkä tuossa kerrot. Et varmaan ole ikinä uutta autoa ostanut. Muuten tietäisit, että aika paljon pitää euroja laittaa vielä tiskiin, että auto on käyttökelpoinen.
Molemmista autoista on otettu tasapuolisuuden vuoksi hinnat alkaenmalli. Ocu on kaikenpuolin tilavampi kuin melkein 20v vanha Avensis. Se on 90-luvun suunnittelua ja se näkyy sisätiloissa.
Ocu on ylivoimainen menestyjä myyntitilastoissa monestakin syystä. Ajo-ominaisuudet, viimeistelyn laatu ja tilavuus niistä päälimmäiset. Lisäksi vaihtoehtojen runsaus on moninkertainen tojon tarjontaan verrattuna, nelivetoa, RS:ää, dieselautomaattia, Scout. Kaikkea löytyy vaativalle kuljettajalle kun tojosta pääsee vzlitsemaan joko tuhnun tai vielä tuhnumman harmaana tau todella harmaana.
valinnanvapaus kirjoitti:
Molemmista autoista on otettu tasapuolisuuden vuoksi hinnat alkaenmalli. Ocu on kaikenpuolin tilavampi kuin melkein 20v vanha Avensis. Se on 90-luvun suunnittelua ja se näkyy sisätiloissa.
Ocu on ylivoimainen menestyjä myyntitilastoissa monestakin syystä. Ajo-ominaisuudet, viimeistelyn laatu ja tilavuus niistä päälimmäiset. Lisäksi vaihtoehtojen runsaus on moninkertainen tojon tarjontaan verrattuna, nelivetoa, RS:ää, dieselautomaattia, Scout. Kaikkea löytyy vaativalle kuljettajalle kun tojosta pääsee vzlitsemaan joko tuhnun tai vielä tuhnumman harmaana tau todella harmaana.
Otit hinnat alkaen mallit,mutta kun Octaviaaan halkitaan samat varusteet kuin Avensiksessa on vakiona tulee siitä huomattavasti kalliimpi. Ajo-ominaisuudet, viimeistelyn laatu ja tilavuus on Avensiksessa huomattavasti parempia kuin Octaviassa. Meluttomuus ja kestävyys kuuluu Avensikseen vakiona, mutta Octaviaan niitä ei saa edes lisävarusteena. Octavia on edelleen huojakka ajettava. Tiloiltaan lähinnä Auriksen kokoluokkaa, mutta kaikilta ominaisuuksiltaan sitä huonompi.
Ocu on VW golffin kokoinen kippana, ei edes passatin mitoissa. Hauskaa että jonkun mielestä se ahdas kiikutin on muka avensista isompi. Siinähän ottaa hartiatkin toisiinsa kiinni etumatkustajilla jos on vähänkään raamikkaampia kyydissä. Katto on kapea, ei edes poliisin hälytystukki mahdu. Pääntilakin sekä edessä että takana ovien yläpuolella todella huono, kun puikula sämpylä pyöreä muoto syö tilaa.
isompiOcu kirjoitti:
Avensis 509 litraa, 25.000 egee
Octavia 590 litraa, 22.000 egee
Teille teroille ei todellisuus ja numerot näytä merkkaavan mitään.
Sorry, mutta laadusta joutuu ja kannattaakin maksaa.
hajoavatkin kirjoitti:
Ocu on VW golffin kokoinen kippana, ei edes passatin mitoissa. Hauskaa että jonkun mielestä se ahdas kiikutin on muka avensista isompi. Siinähän ottaa hartiatkin toisiinsa kiinni etumatkustajilla jos on vähänkään raamikkaampia kyydissä. Katto on kapea, ei edes poliisin hälytystukki mahdu. Pääntilakin sekä edessä että takana ovien yläpuolella todella huono, kun puikula sämpylä pyöreä muoto syö tilaa.
Onneksi on faktojakin tarjolla! Ei tarvitse tyytyä tojofanaatikon puusilmäisiin arvioihin autojen kokoeroista, jotka ovat useimmissa kohtaa toisinpäin kuin hänen luulemansa.
-Avensis ja Octavia ovat sentilleen saman levyisiä, 181cm.
-Avensiksen akseliväli on vain 3cm pitempi kuin Octavian, mutta käyttökelpoisen sisätilan pituus eli ns. mukavuusmitta (pituus istumakorkeudella kaasupolkimesta takaselkänojaan, vähennettynä etuselkänojan paksuudella) on etupenkin asennosta riippuen Avensiksessa 173-177cm ja Octaviassa 175-181cm, Octaviassa siis keskimäärin 3cm enemmän! Pituussuuntainen istumatila takapenkillä etuistuin takimmaisessa asennossa on Avensiksessa 64cm, Octaviassa 66cm etuistuin säädettynä samalle etäisyydelle kuin Avensiksen takimmainen asento. Octaviassa etuistuin säätyy tarvittaessa vielä 3cm taaksemmas kuin Avensiksessa.
-Istumakorkeudet ovat takapenkillä samat, Octavian etuistuin on korkeussäätöasennosta riippuen 1-2cm korkeampi ja säätövara 3cm laajempi niin korkeus kuin pituussuunnassa.
-Pääntilaa on Avensiksessa vähemmän, edessä 3cm, takana 2cm.
-Ohjauspyörän säätövaraa pituus- ja korkeussuunnassa on Avensiksessa 1cm vähemmän.
-Avensis on 5cm pitempi, mutta se ei näy edes suurempana tavaratilana, jota Octaviassa on 100l enemmän.

Lähde: TM12/2012 ja TM11/2013
+Lisää kommentti
Ostin Elegance Octavian, eikä tarvinnut "varusteita" tilailla. Niin se vain on.

Vakiona sellaista, mitä toiset merkit tarjoavat edelleen erillis-paketeissa tai "mahtavina lisäetuina".
3 VASTAUSTA:
Älänyt hyvä ihminen nolaa itseäsi ja tunnusta ääneen tosiaankin ostaneesi häpeällistä itäkippaa. Johan sulle nauraa naurismaan aidatkin, niinkuin skeidaajille ja skeidoille kaikki hymyilee, ja jotkut jopa nauraa.
hyväntahtoista_hymyä kirjoitti:
Älänyt hyvä ihminen nolaa itseäsi ja tunnusta ääneen tosiaankin ostaneesi häpeällistä itäkippaa. Johan sulle nauraa naurismaan aidatkin, niinkuin skeidaajille ja skeidoille kaikki hymyilee, ja jotkut jopa nauraa.
Haluatko osoitetiedot? Tervetuloa nauramaan! Laita pikaviestiä, niin vaihdetaan osoite ja autotietoja.

Mutta tämähän onkin anonyymi rölötyspalsta. Oikeasti Sinua ei ole olemassakaan.
Skodan sivuilta ei löydy edes mitään "Elegancea". L&K löytyy ja siitä puuttuu lämmittimet ja ties mitkä.
+Lisää kommentti
Nyt kun vielä tietäisi, mitä varusteita aloittaja joutuu erikseen tilailemaan, päästäkseen Tojon tasolle, tai "Ajokelpoiseen" lopputulokseen.
1 VASTAUS:
Japanilaisten varusteet yleensä vain kopioita eurooppalaisista varusteista jotka aina tulevat viiveellä.Myös toteutus sitten rihkamalaatua kun osaavat aina tinkiä siitä mikä ei näy päällepäin ja verhoilut halvinta keinokuitua mitkä kuluu puhki.
+Lisää kommentti
Ocu Style ja varusteluita ei tarvitse lisäillä. Jaa no jos haluaa maavaraa hieman korottaa, mutta sehän ei ole varustelu.
Ei löydy tojolta Nauriista, eikä Aaveesta vakiona samaa varustelutasoa puhumattakaan sisätilojen tilavuudesta, ajo-ominaisuuksista ym.
Ja turha väittää muuta, vaihtaessani auton, tutkin huolella useamman automerkkien mallistoja, myös tojon mallistot.
4 VASTAUSTA:
ahdas kapea itäkinneri ei ole ikinä tilava, penkitkin halvat neuvostoperäiset vaahtomuovipatjat käännetty kaksinkerroin.
Stylestä puuttuu moottorin ja sisätilan lämmittimet, vakiovanteet on helvetin rumat (rumemmat kuin ambitionissa!). Stylen vanteet ovat helvetin epämukavat, 16" vanteet joutuu hankkimaan muualta ja myydä mukana tulleet renkaineen jollekin RS-sirkuspellelle. Lisäksi vakioväri Pacific blue on haalistuvaa tyyppiä. Jos aikoo pitää skeidaa vaikka sen 3-5 vuotta niin kannattaa ottaa metalliväri eli taas varustelistalle. Takalasin pyyhin on viistoperässä lisävaruste, joka kannattaa ottaa. Puujäljitelmäkoristelu on pakollinen jos haluaa vähääkään pois sitä neuvostoilmettä. Adaptiivinen keskinopeudensäädin on sekin otettava erikseen jos aikoo ajella muualla kuin Lapissa tai Siperiassa....
Ja tästä jäi siis navigaattorit ja vähääkään perusmankkaa parempi audio pois. Ja nahat saati osanahat voi unohtaa.
Minä yritin kysellä itäautopalstalta tuosta style varustelun beigesta sisustasta että onko kovin vaikea pitää puhtaana. Ei oikein tullut vastausta, tietäisikö joku täällä? Tuohon nimittäin saattaa joutua ottamaan ne osanahat isolla rahalla.
+Lisää kommentti
karseita klonks vaageneita, jo ovien peltinen rämähdys ja sisätilojen kuttaperkka&ämpärimuovi kertovat näistä itäkipoista kaiken oleellisen ☺
1 VASTAUS:
Eikö vieläkään helpota?
+Lisää kommentti
Toyotassa "kaikki" vakiona. Mm. toimimaton törmäyssuoja jne...
Skodaa ei osteta hinnan takia, vaan hyvien ominaisuuksien ja Toyotaa hinnan ja wanhojen uskomusten takia.
2
Ilmoita
Aloittajahan on suuri nero, eli tyypillinen Tero. Vertaa kahta eri kokoluokan ja laatutason auto keskenään. Auris on perushalpis pikkukinneri ja Octavia suuri laatuauto.
2 VASTAUSTA:
Skeidataavia ei oo mitään muuta suurta nähnyt kuin suuret korjaamolaskut ja laadun kanssa tällä kyseisellä sikakiikulla ei ole mitään tekemistä.
HAHAHHA kiitos taas kerran hyvistä rehevistä nauruista! "Octavia suuri laatuauto" RÖHÖHÖHÖHÖHÖÖÖÖ :DDD XD XD XD -päivä taas skoda kääkän pelastama, kun tuonkin viestin satuin huomaamaan.
+Lisää kommentti
Toyotassa on laatu vakiona. Hanska-autoon sellaista ei saa rahallakaan.
Olen itse ajanut molempia jonkin verran ja minusta jako on selvä. Skoda on saksalaista halpislaatua, joka porsii sieltä täältä. Toyota kestää normaalia käyttöä maailman tappiin.
2 VASTAUSTA:
Itsellä ei ole ollut tojoa, mutta olen ajanut, ja onhan se sentään ihan eri maailmasta kuin huojuva sikakiikku skeidanen. Paljon hiljaisempi ja paremman kyydin saa. Vikoja ei juurikaan ole, eli päinvastoin kuin noissa skeida-kakkaklarineteissa.
tojo_paljonparempi kirjoitti:
Itsellä ei ole ollut tojoa, mutta olen ajanut, ja onhan se sentään ihan eri maailmasta kuin huojuva sikakiikku skeidanen. Paljon hiljaisempi ja paremman kyydin saa. Vikoja ei juurikaan ole, eli päinvastoin kuin noissa skeida-kakkaklarineteissa.
Joo kyytissä on oltu joo. Joo kiikku on joo. Joo meluava kippa on joo.
Nooh, joko henkinen tuska helpotti?
+Lisää kommentti
Voi vittu, miten kalliin ja resun auton olen ostanut, Skoda Octavian. Hinta on älytön ja laatu mitätön.
2
Ilmoita
Täysin ylihinnoiteltu huonolaatuinen halppis. Huono imago ja arvo ei säily. Rahat menevät hukkaan. Vain Suomen rikkaimmille. Vai onkohan se sittenkään niille tarkoitettu
2
Ilmoita
Skodan vakiovarusteet ylittää keveästi Tojon vakiovarustee. TIEDÄN tämän. Kun vaihdoin autoani, Tsekkasin myös Tojon varustelutason.
2
Ilmoita
Katso rakenna oma Skoda niin näet, että perushinnalla saa vain neljä pyörää ja kotelon.
Auto on vielä pirun tavanomaionen ja vanhoillinen muodoiltaan.
3 VASTAUSTA:
Taidat kuitenkin puhua Mersusta?
Niin, onhan se tavanomainen, eikä halpa. Jepjep. Tavanomaisuus tarkoittaa toimivia ratkaisuja niin tekniikassa kun ergonomiassakin. Käyttöpeli. Ei suuria innovaatioita, jos haluaa kaikkee kivaa meditaatiolla toimivaa ni osta ihmeessä joku göeningsec, tai miten se ny kirjoitetaan :-) Skoda on meille perheellisille joille toimivuus ja pienet käyttökulut merkitsevät.
K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:
Niin, onhan se tavanomainen, eikä halpa. Jepjep. Tavanomaisuus tarkoittaa toimivia ratkaisuja niin tekniikassa kun ergonomiassakin. Käyttöpeli. Ei suuria innovaatioita, jos haluaa kaikkee kivaa meditaatiolla toimivaa ni osta ihmeessä joku göeningsec, tai miten se ny kirjoitetaan :-) Skoda on meille perheellisille joille toimivuus ja pienet käyttökulut merkitsevät.
ankea itäkippa toisin sanoen, jossa ämpärimuovinen kajuutta, suomen tylsin harmaavarpunen, käyttöpeli olisi, jos toimisi, mutta kun hajoaa ja vie helvetisti öljyä, itäblokin kaalikärry tuo on
+Lisää kommentti
Mitä varustetasoon tulee, tuossa -11 greenline farkussa on ihan riittävästi, jopa turhiakin kuten mäkilähtöavustin.
1 VASTAUS:
Skodaan pitäisi ehdottomasti kuulua jo hinnat alkaen -mallissa liikennevaloista lähtöavustin. Aina kun on Skoda valoissa ensimmäisenä tietää ettei niistä valoista mene läpi kuin 2-3 autoa. Jotenkin sillä skodalla ei millään pääse lähtemään liikkeelle silloin kun valot vaihtuu. Avustin voisi olla vaikka venäläisen talikon piikki joka tökkäisi uinuvaa kuljettajaa hanuriin.
+Lisää kommentti
Mitäpä muuta sitä voikaan provoilla paremman puutteessa, kuin Skodan hyvää hinta/varustesuhdetta vastaan.

Kyykkis voi poimia hinnastosta hinnat alkaen mallin, johon sitten lisää lisävarusteina juttuja, jotka volyymi-malleissa ovat vakiona ja kokonaisuutena paljon halvempia.
Ilmoita
Huh! mikä ero Toyotan varusteltuihin autoihin verrattuna. Touotin täysin varustellun auton rinnalla saa vain pyörät ja kotelon. Noinko valhe myy. Vanhanaikainen muotoikukin vielä.
Ilmoita
Pappojen pottulaatikko.
1
Ilmoita
Skoda ja dacia on autojen häpeäpaaluja. Sinnekkun joutuu sisään niin on peli käytännössä jo menetetty...automies todellinen enthuasisti ei aja itäautoilla eikä millään kipoilla. Ajtomies ostaa volvon tai mersun.
2 VASTAUSTA:
Dacia sentään on hinnoiteltu suurin piirtein kohdalleen, toisin kuin Skeida.
Automies osaa kirjoittaa ja ymmärtää maantiedosta ja historiasta edes jotain. Eikö ammattikoulussa opeteta enää mitään mikä sivistää?
+Lisää kommentti
Skodat on kalliita halppiksia. Niissä on paras kate kaikista tuotetuista autoista EU alueella. Valmistuskustannukset ovat n. 1/5 suomalaisen loppukäyttäjän maksamasta hinnasta, ja n. 1/3 saksalaisen loppukäyttäjän maksamasta. Suomalaisille skodanostajille nauretaan Saksassa, siellä on joidenkin tiedossa, paljonko Suomessa skeidakipat maksavat. Sillekin nauravat kun Suomi yhden taannoisen verkko kaupan yhteydessä aikoinaan ostivat pelkkää ilmaa. Jotkut/monet Suomessa ovat valitettavasti aika tyhmiä, ja se on noteerattu laajasti ulkomailla.
2 VASTAUSTA:
Tämäpä uutinen. Kun Skodalle ja Skodanostajalle nauravat kaikki ja kaikkialla palstalla yelisesti tiedossa olevan faktan mukaan, vain jullinjuntti kuvittelee, että Saksan nauramisilla olisi jotain erillistä uutisarvoa. Vanha juttu.
Ja "kalliithalpikset" heistä yliveto ääliökö tahtoo olla? Mitä ilmeisimmin, niin on innostunut satuilemaan kuin juoruämmät täällä automerkkien palstalla.
+Lisää kommentti
Tuleepa paljon kallimmaksi kuin toyota. En olisi äkkiseltään uskonut.
2 VASTAUSTA:
Ensi vuonna tulee Octavia 1.0 TSI, kolmisylinterinen vauhtihirmu eikä maksa paljon.
Eikä kuluta paljon. Ei kuitenkaan kannata hurjastella, sillä se tulee kalliiksi.
+Lisää kommentti
Kaikki kyseisen konsernin autot ovat kalliita. Perushinttaan saa vain neljä pyörää ja kotelon. Muusta on maksettava kovasti.
Ilmoita
Toyota. Täh. Ei kannata verrata skodaan. Skoda on Auto kaikilta osin toyotaan verrattuna. Aurikset ja muut. Rupeaa hymyilyttään...Skoda on onnistunut luomaan huippubrändin. Kokonaisuus on kunnossa. Laadukkaat autot. Viimeisin tekniikka jne. Listaa voisi jatkaa. Suomessa toki aiheuttaa kateutta. 8/10 autosta kun on paalitavaraa. Uusi skoda ei tuonne oikein tahdo mahtua....
4 VASTAUSTA:
Miksi skoda ei sitten käytä niitä alkuperäisiä ylivoimaisia laatuosiaan vaan pelkästään VW:n tekniikkaa?
Kuha_Kysyn kirjoitti:
Miksi skoda ei sitten käytä niitä alkuperäisiä ylivoimaisia laatuosiaan vaan pelkästään VW:n tekniikkaa?
Alkuperäisiä? Voitko selittää hieman tarkemmin? Kun sotkit tähän Kyykkis vieraita merkkejä, niin käyttävätkö muut konsernin merkit alkuperäisiä laatuosiaan? Mitä ne Volkkarin osat ovat? Alivoimaisia?

Ei saisi Kyykkis kirjoitella Volkkarista. Skodaa verrataan vain Mersuun tällä palstalla.
Skeidan osat tulee siperiasta ja ne on jäte- ja ylijäämävarastoa joka on Neuvostoliiton perua. Pienellä modauksella menee skeida-itäautoon ja samat kommarit niitä vielä ropottaa venäjän skeida massatuontantotehtaalla, intian ja tsekin tehtailla. Joka osa on merkattu lapulla jossa lukee HOBORO хорошо .
Tosiaan! Eipä kannata verrata Toyotaa Skodaan. Toyota Auris on kokoluokkansa paras auto. Skoda Octavia taasen surkein. Toyota on kestävä, hiljainen, taloudellinenja hyvin viimeistelty. Lisäksi Auris on loistava auto ajo-ominaisuuksiltaan. Kun on kerran ajanut Toyotalla ei muuta enää huoli.

Skoda on meluisa, huonosti viimeistelty vikapesä. Kaiken kukkuraksi kurjan surkee ajaa. Aivan kuin 50-luvun autot perinteisesti.
+Lisää kommentti
Se on todella kallis, mutta kansa uskoo edelleen sen edullisuuteen. Perushinta on kohtuullinen, mutta kun siihen pitää lisätä ne auton varrusteet niin silloin siitä tulee jumalattooman kalli. Toyotassa varusteet kuuuluvat perushintaa.
Ilmoita
Naurispurnukka on saanut muotonsa ruumisarkusta. Varusteita, tai ei, sama luikerteleva munankeitin. Ostakoon teiniterot, jos ylettyvät.
Ei aikamiehille ja muille autoiluun vakavasti suhtautuville tienkäyttäjille.
1
Ilmoita
Kansa on jäänyt elämään menneisiin mielikuviin. Auto on tosiaankin kallis.
3 VASTAUSTA:
Se on uskomatoman kallis kun sen varustelee.
Kyllä se on kallis kuten muutkin kyseisen konsernin autot. Perushinnassa ei autossa ole mitään varusteita. TODELLA KALLIS.
TodellaKallis kirjoitti:
Kyllä se on kallis kuten muutkin kyseisen konsernin autot. Perushinnassa ei autossa ole mitään varusteita. TODELLA KALLIS.
"Perushinnassa ei autossa ole mitään varusteita."

Voitko tarkentaa "mitään varusteita" ja missä mallissa? Se-malli? "Se"?
+Lisää kommentti
Sen vielä jotenkin ymmärtäisi jos hyvästä maksais paljon mutta että kun paskasta itälaadusta maksaa paljon.....
4 VASTAUSTA:
Niin niin, kuten sinä maksoit paljon Mersusta. Toki näinkin, toki.
Älä muuta virka, ja vielä RUMASTA autosta! Kolhosta, ja ankeasta, sekä rujosta.
kippaskappas kirjoitti:
Niin niin, kuten sinä maksoit paljon Mersusta. Toki näinkin, toki.
Jos tuo kallishalppis.... nimimerkki on mersuun satsannut, on ainakin satsannut paljon parempaan kuin johonkin skodaskeidaan. Mersun laatu myös heikkeni väliaikaisesti, mutta nyt on saanut jo kauan sitten asiat kuntoon.
elämä.on.valintoja kirjoitti:
Jos tuo kallishalppis.... nimimerkki on mersuun satsannut, on ainakin satsannut paljon parempaan kuin johonkin skodaskeidaan. Mersun laatu myös heikkeni väliaikaisesti, mutta nyt on saanut jo kauan sitten asiat kuntoon.
Taidat kirjoittaa tosissasi Mersusta... :D
+Lisää kommentti
Kai siinä kusetetaan pappoja oikein urakalla.
1
Ilmoita
Toyota on kieltämättä hyvälaatuinen länsiauto. Itsellä ei ole koskaan ollut tojotaa mutta pelkkää hyvää noiden kestävyydestä kuulee (muualla paitsi skoda-palstalla)
1 VASTAUS:
Etkö kue Toyota-palstaa? Kannattaisi...
+Lisää kommentti
Dieselautojen myynti on loppunut ja Octavian kysyntä sen mukana. Yritykset eivät osta enää dieselautoja. Octavioista myytiin yli puolet dieseleinä ja kun kysyntä on loppunut on Octaviankin myynti todella pieni tässä lokakuussakin.

Dieselautot on laitettu täysin pannaan ja kieltolistalle ensimmäisenä Euroopassa.
1 VASTAUS:
Nyt on hyvää aikaa lokakuun loppua odotellessa määritellä mitä takoittaa lukumääräisesti, "Octaviankin myynti todella pieni tässä lokakuussakin."

Tähän ei sitten riitä pelkkä maininta, että "kukaan ei osta Octaviaa lokakuussakaan". Montako kappaletta se "kukaan" tarkalleen on? Onko "kukaan ei osta" sama kuin syyskuussa myytyjen Octavioiden määrä?
+Lisää kommentti
Kansa elää menneessä ja luulee Skodan olevan hinnaltaa edullinen, vaikka se on kaikkein kallein kokoluokkansa auto.
1
Ilmoita
Uskomatonta kuinka kallis auto siitä tulee kun lisää siihenvarusteet!!!
1 VASTAUS:
Mitä varusteita tarvitset? AK47 lavetilla & panssarilasit?
+Lisää kommentti
Vain persaukiset miettivät tuollaisia.
2
Ilmoita
Uskomaton auto. Perushinnalla ei saa paljon mitään ja kun lisää normaalit varusteet niin hinta on hirveä.
1
Ilmoita
Tuohan on selvää persaukisen kitinää.
1
Ilmoita
Johan on tehty hirveä rahastuspalapeli koko autosta. Hinta nousee huimaksi.
1
Ilmoita
No mutta papat on kuitekin iloisia. Saavat kovalla rahalla pienistä eläkkeistään maksaen varusteita jotka heidän nuoruudessaan 60-luvulla olivat luksusta, huomaamatta että nykyään samat vermeet tulee korealaisiin hinnat-alkaen -malleihin.
2 VASTAUSTA:
Ehkä kannattaisi herättyään pyyhkiä rääpät pois silmistä ja virkistäytyä kunnollisella aamupalalla, niin että nestetasapaino ja hiilihydraattien tarve tasaantuu. Ja mikä tärkeintä, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, mikä siinä trollauksessa on niin tärkeää, että sitä pitää tulla tekemään tänne palstalle lauantaina aamulla ennen kuutta.

Ensinnäkin, Skodassa varusteet kuuluvat hintaan, ja niitä on paljon enemmän ja paljon parempia kuin kiemurtelevissa japanialaisissa. Kannattaa oikeasti tutustua tarjontaan. Viittaus 60-luvun autojen varusteisiin ihan naurattaa, eihän autoissa ollut silloin kuin pieni pannu ja peltikuoret. Tupakansytytin ja autoradio olivat luksusta.

Toisekseen, Skoda Octavia on kylläkin profiloitunut nuorten perheiden autoksi, koska siinä on hyvät sisätilat, hyvät varusteet ja myös riittävästi tehoa liikkumiseen, kaikki kuitenkin järkevällä hinnalla. Auton suosio Suomen eniten rekisteröitynä automallina todistaa asian.
MIETI_MIKSI_TROLLAAT kirjoitti:
Ehkä kannattaisi herättyään pyyhkiä rääpät pois silmistä ja virkistäytyä kunnollisella aamupalalla, niin että nestetasapaino ja hiilihydraattien tarve tasaantuu. Ja mikä tärkeintä, kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä, mikä siinä trollauksessa on niin tärkeää, että sitä pitää tulla tekemään tänne palstalle lauantaina aamulla ennen kuutta.

Ensinnäkin, Skodassa varusteet kuuluvat hintaan, ja niitä on paljon enemmän ja paljon parempia kuin kiemurtelevissa japanialaisissa. Kannattaa oikeasti tutustua tarjontaan. Viittaus 60-luvun autojen varusteisiin ihan naurattaa, eihän autoissa ollut silloin kuin pieni pannu ja peltikuoret. Tupakansytytin ja autoradio olivat luksusta.

Toisekseen, Skoda Octavia on kylläkin profiloitunut nuorten perheiden autoksi, koska siinä on hyvät sisätilat, hyvät varusteet ja myös riittävästi tehoa liikkumiseen, kaikki kuitenkin järkevällä hinnalla. Auton suosio Suomen eniten rekisteröitynä automallina todistaa asian.
Uutisten mukaan Suomen autojen keski-ikä on 12-vuotta. Se kertoo paljon. Eihän tuollaiselle yöt valvovalle "kriitikolle" koskaan edes muodostu kokemusta uutena ostetun auton varustelusta.

Itse pidän lähes kuusi vuotta vanhaa autoani jo hieman ikääntyneenä vähistä kilometreistä huolimatta, mutta sehän on oikeasti lähes uusi Suomessa... 😉

Mutta surkea on tämän aamuvirkun provoilijan elämäntaival, merkit ovat selvät...
+Lisää kommentti
Eihän toi skodan hankintahinta vielä mitään, mutta kun siihen tulee kaikki korjaukset ja kalliit varaosat päälle, niin huh, huh. En halua edes laskea, miten paljon meidän vuonna 2012 ostettu Ocu tuli maksamaan, tulis vain paha mieli. Vikoja oli aivan uskomaton määrä. Onneksi pääsin siitä vuosi sitten eroon, kaikkein kallein ikinä ostamani auto
1 VASTAUS:
Halu ja kyky eivät ole sama asia. No, sattuipa meille saman vuoden Skodat. Itse olen tällainen sunnuntailapsi, jolla on autojenkin suhteen aina tuuria. Ja rahaakin olisi niihin sinua kauhistuttaneisiin korjauksiin ja varaosiin. Osaisimpa myös neuvotella hyvät vastaantulot, hyvin huollettuun autoon.

Sulla taisi puuttua sekä huoltokirjan leimat että kyky neuvotella.

Mutta ei mitään, toivottavasti elämä ilmam auto on antoisaa. Et kai mitään muuta merkkiä ole ottanut taas menoeräksi?
+Lisää kommentti
Tuollaisia juttuja suoltavat vain persaukiset.
2
Ilmoita
papoille on jäänyt päälle, että Skoada olisi halpa. Kaikkea muuta. Vertaapa Aurikseen. Hintaa ja varustelua.
1 VASTAUS:
Octavia on sentään auto verrattuna Aurikseen, katsoit varmaan Autohullujen jakson jossa kyseisiä autoja verrattiin?
Toyota laittaa kyllä paljon halpaa elektroniikkaa varustelista täytteeksi, mutta monesti nuo ei edes toimi kun anturit on huurteessa jne.. Täyttyy myös muistaa, että Auris on käytännössä pakko suojauttaa ja se lisää hintaa min. 1500 euroa. Lisäksi olisi syytä teettää lisää äänieristettä ja vältellä maanteitä ettei kulutus karkaa mainoksessa luvatusta. Ajo-ominaisuuksia ei Aurikseen saa edes rahalla ja halpa sisustus on vakiona myös.
+Lisää kommentti
Älä itke omaa kurjuuttasi. Papoilla on usein, millä maksaa - raippaverosta huolimatta.
2
Ilmoita
On todella kallis. Perushintainen Skoda on täysin varusteeton. Kun lisää asiaan kuuluvat varusteet laskurilla, niin hibta nousee 10.000 euroa. Sen jälkeen kun katson Toyotan laskuria niin lähes kaiken varustuksen saa perushintaan.
1 VASTAUS:
Eipä noissa varusteluetteloissa ole kovin merkittävää eroa ja hinnassakin toisinpäin kuin sanot.
Skoda Octavia 1,4 TSI DSG Elegance, hinta 31555€, Toyota Auris Touring Sports Hybrid Premium, hinta 33639€. Skodaan saa ostaa parilla tonnilla lisää varusteita joita Aurikseen ei edes saa ja silti ollaan samoissa hinnoissa.

Yksi merkittävä ero noilla on: Octavia on suorituskykyinen, tilava, hiljainen ja edullinen ylläpidettävä viiden tähden vertailutestivoittaja, Auris on nuhapumppu, meluisa, kapea ja kallis ylläpidettävä, saman vertailutestin neljäs.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288904/a582306193cfce11c044667f43e93e65.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288910/21fb1f3789210f18d1b2c8a98756906d.jpg
+Lisää kommentti
Kun tätä "faktaa" pyöritellään vuodesta toiseen, niin mietitäänpä, miten " täysin varusteettomaan" Octaviaan lisätään ne 10 000 euron asiaan kuuluvat varusteet (mitä ne sitten ovatkaan).

Valitaan Active-malli ja siihen varusteita 10. 000 eurolla? Mutta kun ei siihen Active-malliin edes saa "kaikkea"! Nerokas Skoda-kriittinen yhtälö lähteä halvimmasta mallista, jota kukaan ei osta, koska ostamalla valmiiksi paremmin varustellun mallin saat varusteet halvemmalla jo vakiona.

Toyotan metodista en tiedä, mutta tuskin aloittajakaan. Edes mitä 10 000 euron varusteet ovat...
1
Ilmoita
Kalliin auton lisäksi pappojen Skoda Octavia kisaa joka vuosi paikasta Suomen tylsimpänä ja mitäänsanomattomimpana autona - ja pärjää hyvin.

http://www.autosijoittaja.fi/2016/08/miksi-skoda-octaviasta-ei-tule-koskaan.html?m=1
1 VASTAUS:
Mitä auton pitää sanoa? Kerro se meille, niin voidaan yhdessä nauraa.
+Lisää kommentti
Mikä on loppuhinta, jos täysin varusteettomaan Octaviaan lisää varusteet, jotka autossa tulee olla? Ja mitä varusteita pitäisi lisätä täysin varusteettomaan Octaviaan?

Onko esim. penkkien verhoilu tai pintamaali vakiona?
2
Ilmoita
Hinnat alkaen priimiumiin pitää ostaa lisäksi lähes 20.000 euron varusteet, jotta se olisi lähellekään yhtä hyvin varusteltu kuin vakio-Skoda.
5 VASTAUSTA:
???

Mutta jos vakiona Octavia on varusteeton, kuinka näin? Vai tarkoitatko, että priimiumin purkaminen yhtä "paljaaksi" kuin vakio Octavia maksaa 20.000 euroa?
Nimim.Ostoa.Harkitseva kirjoitti:
???

Mutta jos vakiona Octavia on varusteeton, kuinka näin? Vai tarkoitatko, että priimiumin purkaminen yhtä "paljaaksi" kuin vakio Octavia maksaa 20.000 euroa?
Vakio-Skodassa on kaikki herkut. Priimiumin ostajalle annetaan se kuuluisa lisävarusteiden ruksimistehtävä.
järkeevaieijärkee kirjoitti:
Vakio-Skodassa on kaikki herkut. Priimiumin ostajalle annetaan se kuuluisa lisävarusteiden ruksimistehtävä.
Jaahas. Sitten tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että tämän keskustelun aloittaja valehtelee ja yrittää minut rötöksellä huijata ostamaan Toyotan.

Ja tuolta Skodan nettisivuiltahan ne tiedot tosiaan löytää. Varustelu on Skodassa kattava. :)
Nimim.Ostoa.Harkitseva kirjoitti:
Jaahas. Sitten tässä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin että tämän keskustelun aloittaja valehtelee ja yrittää minut rötöksellä huijata ostamaan Toyotan.

Ja tuolta Skodan nettisivuiltahan ne tiedot tosiaan löytää. Varustelu on Skodassa kattava. :)
Pitäisiköhän ottaa yhteyttä palstan ylläpitoon ja kertoa heille, että palstalla valehdellaan?
Niin. Olisihan se hyvä, että joku kertoisi. Ehkä jos joku rekisteröitynyt käyttäjä kertoisi, niin vaivautuisivat ehkä helpommin vilkaisemaan, mitä täällä kirjoitetaan. Ehkä joku Landlord?

Varmaan vain jäänyt kirjoittelu vähemmälle seurannalle tällä palstalla, kun on kaikenlaista maahanmuutto- sun muuta ajankohtaista keskustelua kovin paljon...

Valehtelu on rumaa, se tiesi jo Peppi Pitkätossukin...
+Lisää kommentti
Yli 5000 Suomalaista valitsi uudeksi autoksi Skoda Octavian.(2017).
Vuoden SKODA myynti 11505 uutta autoa.
2 VASTAUSTA:
Hei hönö,etkö tiedä ettei kukaan laatupuutteisia itäruoskia omaksi osta,ne rekisteröidään halppis liisareilla moppi kauppiaiden riesaksi.
Hävettävän.rumakin kirjoitti:
Hei hönö,etkö tiedä ettei kukaan laatupuutteisia itäruoskia omaksi osta,ne rekisteröidään halppis liisareilla moppi kauppiaiden riesaksi.
Mutta kuitenkin. Liisinkifirma joutuu ostamaan ne omaksi, ennenkuin liisaa niitä eteenpäin.
+Lisää kommentti
Aja sää vaa Sokotal.Mää aja autoll.
Ei Sokota mikkää auto ol.Mää en ikin ost Sokotaa.
1
Ilmoita
Valehtelu onkin mukavaa?
Ilmoita
Holisti on jäänyt alakynteen jo liian monessa ketjussa ja sekoilu menee vaan pahemmaksi. Sen sitä saa kun ei ole faktaa tai oikeaa tietoa mistään autoihin liittyvästä. Hän menee aina Toyotan mainosten halpaan ja johonkin Iltapäivälehtien sutaistuihin palstantäytteeseen, kuten mm. ValittujenPalojen melkein 400 hlön vastauksiin ja siitä tehtyyn kaiken kattavaan tilastoon, hehee mikä dorka.
2
Ilmoita
Niinhän se on,että rakkaat asiat tuovat paljon myös polemiikkia,puolesta tai vastaan,,auto on joillekkin isompi asia kuin itse elämä. Skodalla useamman vuoden itseäni ja perhettäni kuljetelleena sanoisin sanasen: Kyllä sillä pääsee paikasta A paikkaan B oikein hyvin,,eikä tarvitse maksaa edes itseänsä kipeäksi kyydistään. Siinä se,,autoilu.
2
Ilmoita
Miksi joku pitää markkinoilla itse rakennettavaa autoa. Laatikon ja pyörät saa eurolla, mutta kun lisää siihen tarvittavat varustee,t niin hinta on 40.000 euroa.
2 VASTAUSTA:
Volkswagen-konsernin kaikissa autoissa on sama petossysteemi. Lähtöhinta on alhainen, mutta autossa ei ole mitään varusteita. Eivät pysty muutoin kilpailemaan japanilaisten kanssa niin yritetään antaa väärä kuva hinnasta.
HintaPetosta kirjoitti:
Volkswagen-konsernin kaikissa autoissa on sama petossysteemi. Lähtöhinta on alhainen, mutta autossa ei ole mitään varusteita. Eivät pysty muutoin kilpailemaan japanilaisten kanssa niin yritetään antaa väärä kuva hinnasta.
Tätä palstaa lukee paljon järkeviä ihmisiä. He tietävät, että Skodan hinnassa tarpeelliset varusteet ovat hinnassa mukana. Esim Style-varustetaso on erittäin kattava ilman mitään ruksimisia ja lisähintoja. Petossyytteet ovat huonoa trollausta.

Japanilaisiinhan ei nimenomaan voi tilata mitään lisävarusteita, vaan ne täytyy ostaa sellaisian kuin ne on Suomeen varastoon roudattu.
+Lisää kommentti
Tämä auto on todellakin huippukallis ja sen valmistaja on täysin risaisia autoja Valmistava Volkswagen-konserni. Samat risat mootorit ja vaihteistot ym.
1 VASTAUS:
On se näköjään todella kallis.
+Lisää kommentti
Ihme tyyli. Auto myydään halvalla ilman varusteita ja kun lisää varusteet niin auto on jumalattoman kallis.
1
Ilmoita
Papat tosiaan luulevat vieläkin Octavian olevan halpa, mutta se oli silloin kymmenen vuotta sitten. Nyt päästöt ovat muuttaneet myös omalta osaltaan Octavina hintaa ylöspäin verrattuna Toyotan hybrideihin.
2
Ilmoita
Skeida taavia on ikävä ja nulju piiloilkeä vasurikippana
2
Ilmoita
Pappojen pyörillä varustettu varusteeton laatikko. Papat kun eivät osaa käyttää kunnolla edes tuulilasin pyyhkimiä.
2 VASTAUSTA:
octaavioiden,varsinkin sedanien, rateissa näkee yleensä näitä kuivan kesän oravia, kääkkänöitä ja paapparaisia. sitten se itäpulkka soutaa koko kaistan leveydeltä kun kädet ratissa klo 10-14 kohdalla vielä heiluttavat sitä rattia edes takas , klappia ohjauksessa noissa kun on.
Tuttunäky kirjoitti:
octaavioiden,varsinkin sedanien, rateissa näkee yleensä näitä kuivan kesän oravia, kääkkänöitä ja paapparaisia. sitten se itäpulkka soutaa koko kaistan leveydeltä kun kädet ratissa klo 10-14 kohdalla vielä heiluttavat sitä rattia edes takas , klappia ohjauksessa noissa kun on.
totta, myös lihava laiskan tyhmän oloinen eukko on myös skodistien yksi arkkityyppi.
+Lisää kommentti
Eikö papat olenkaan ossa vähän katsoa, että Skoda on päästöjen perusteella autoveron vuoksi tullut yhä kalliimmaksi verratuuna muihin autoihin. Kallistunut muutenkin.
1
Ilmoita
Johan on hurjan kallis auto. Vanha valheellinen maine elää silti yhä:
1
Ilmoita
Kyykkyläisten ja sekalaisten kengänkuluttajien kulkupeli, ei auto ensinkään
1
Ilmoita
Uskomatonta kuinka kallis autosta tulee kun sen varustelee. Auriksen hybridissä kaiken saa samaan halpaan hintaan vähäpäästöisen veroilla.
1
Ilmoita
Hirveää hintahuijausta. Varusteltuna Skoda maksaa maltaista.
1
Ilmoita
Uskomatonta että auton hinta voi nousta noin paljon. Halpa octavia on enää pelkkä myytti.
1
Ilmoita
Kumma kun tuollaiset halpuuden muutit jäävät elämään.
Ilmoita
Toyota autoissa ei ole myöskään ikinä vikoja, skoota taas on aivan järkyttävä vikapesä.
1 VASTAUS:
Kobe
+Lisää kommentti
Ihmiset elävät edelleen kuvitelmassa, että Skoda on halpa hinnaltaan. Se on yksi kalleimpia luokassaan.
1 VASTAUS:
Hybridihonkkelia harmittaa, kun Skodan bensamallien hinnat laskevat uuden päästömittausjutun myötä.
+Lisää kommentti
Kylläpä osaa olla jumalattoman kallis auto. Lootan ja pyörät saa edullisesti. Mutta kaikki autoon kuuluvat varusteet nostavat hinnan pilviin.
1 VASTAUS:
Aika luonnevikainen tyyppi, jankuttaa samoja juttuja jatkuvasti.

Ai niin, mutta sehän onkin holistivepukainen. Kaikkihan sen tietää että se on vähän dingdong.
+Lisää kommentti
Jaris hupriti kallistuu niin saakelisti.
Ilmoita
Skoda on todella kallis luokassaan. Eikä Skodan luokassa "ajokelvottomat paskakinnerit" edes ole muita vaihtoehtoja.

Skoda on huonoin auto, huonompaa en ole nähnyt.
1
Ilmoita
Uskomattoman kallis auto.
1
Ilmoita
uskomaton trollaaja tuo hybridiykkönen holisti
1
Ilmoita
Minä olen niin vanha pappa, että on hyvä että autossa on vain kotelo ja neljä pyörää. En oikein opi uutta enää enkä osaa käyttää mitään kuin ohjata kaasuttaa ja jarrtuttaa.
1 VASTAUS:
Olenkin ihmetellyt, mihin ja keille autoissa tarvitaan kaikenmoista elektroniikkaa kuten istuimien persmuistia, kaistavahtia, automaattista kattoluukkua, valoavustinta ja kuskinherätintä. Ostin muutaman tonnin säästön takia messujen näyttelyauton, jossa on kaikenlaista tuollaista. Olisi joku huoltofirmaan soittajakin, jos suostuisin ostamaan omenapuhelimen.
+Lisää kommentti
Nyt tulee kaupantekijäisiksi WLTP-päästöarvonta ja sen mukaiset verot.
Extraa pitää laittaa vähän muutenkin, kun sillisalaattivarusteltujen autojen testaukset maksaa maltaita, kun kaikki varustekombinaatiot on testattava erikseen.
2 VASTAUSTA:
Voithan valita jonkun muun merkin, jos noin korpeaa. Sen jonkin vähäpäästöisen länsiauton, joka on merkiltään.......?
Aktiivimallin_kannattaja kirjoitti:
Voithan valita jonkun muun merkin, jos noin korpeaa. Sen jonkin vähäpäästöisen länsiauton, joka on merkiltään.......?
Enhän voi! Skoda Mafia on jo niin laajalle levinnyt organisaatio, että uhkaavat tappaa, jos et osta skodaa! Pelottaa!!!
Viranomaiset nyt huom! Skoda mafia uhkaa tappaa, jos ei skoda omalta kohdaltasi nappaa!!
+Lisää kommentti
Uskomattoman kallis auto. Muut vähäpäästöiset ovat halventuneet ja rumilus-Octaviast on tullu todella kallis.
2
Ilmoita
Kuinkahan kalliiksi Octavian pitää tulla, jotta papat tajuavat että autohan on jumalattoman kallis.
1 VASTAUS:
Papat ostaa sitä pelkät pyörät ja laatikko-mallia.
+Lisää kommentti
Kapeita ahtaita matalia itäkippanoita noi okut. Pirun rumiakin vielä kaiken kukkuraksi
1
Ilmoita
Miksi ostajan pitää rakentaa auto. Sehän olisi valmistajan tehtävä. Siksikö, että auton hinta näyttää varusteeettomana edulliselta, mutta sitten varusteltuna onkin yksi automaailman kalleimmista. No tuohan on ollut aina Volkswagen konsernin huijariajatus.
1
Ilmoita
Skoda, neljä pyörää ja loota.

Kaikki muu pitää ostaa erikseen. Kun lisäät yli 20 000 euron lähtöhintaan kaikki korista, moottorista, ovista ja ikkunoista alkaen, alkaa S-sarjan mersu vaikuttaa halvalta.

Sisältyykö pyöriin renkailta? Tuskin. Skoda on skeida.
2
Ilmoita
Jumalauta, miten korkeaksi auton hinta nousee. Uskomatonta huijausta.
1
Ilmoita
Onhan Skodan hinta jo aivan posketon, kun päästöhuijaus ei mene enää uusilla normeilla läpi.

Saako uutta "hinnat alkaen" papparazzi-Ocua alle 40000 euron? Tuohon vielä kun alat ostamaan lisävarusteena moottoria, mittaristoa sun muuta länsiautoissa vakiona olevaa, niin hinta lienee lähemmäksi 100000 euroa. Ilmastoinnista ei uskalla edes haaveilla, eikä sitä Skodaan "toistaiseksi" ole edes saatavilla. Perusmallin ilmanvaihto pelaa hyvin, kun on vain neljä pyörää ja loota.
1 VASTAUS:
Niin on, neljä pyörää ja loota.
+Lisää kommentti
Papat eivät osaa vertailla autojen hintoja.
1 VASTAUS:
Monella papalla on sen verran pätäkkää, etteivät hintavertailut kiinnosta, ehkäpä elinkaarianalyysit ennemmin.
+Lisää kommentti
Itäautosta joutuvat minulle maksamaan, jos sellainen pitäisi välttämättä harmiseen ottaa. Skeida on aito itäauto, ja vielä ruma kuin piru. Kodiakkikin kuin sika ilman otsatukkaa. Luonnevikaiset trollit täällä koittaa puolustella skeidaa 24/7 mutta kaikki tietää skoota ruppanoiden paskan laadun.
1
Ilmoita
Onhan se hurjaa, että auton hinta nousee noin hurjasti kun sen varustelee.
2 VASTAUSTA:
Kunhan nyt saavat joskus kaikkien nippeliversioiden WLTP testit ensin tehtyä.
Asiakashan tuon sillilsalaatin kulut aina lopulta maksaa, enemmän vakioituna olisi edukkaampi.
miljoonavariaatioita kirjoitti:
Kunhan nyt saavat joskus kaikkien nippeliversioiden WLTP testit ensin tehtyä.
Asiakashan tuon sillilsalaatin kulut aina lopulta maksaa, enemmän vakioituna olisi edukkaampi.
Niin hirveän kallis ja ei ole edes päästötestejä läpäissyt.
+Lisää kommentti
Suomessa skootaa sanotaankin kallishalppikseksi. Muualla maailmassa sen halpa hinta korreloi sen surkean laadun kanssa.
5 VASTAUSTA:
Muualla Euroopassa se on jossakin sijalla 26 myyntitilastossa, koska siellä tajutaan auton kalleus ja huono laatu.
dfdfdsafdsfads kirjoitti:
Muualla Euroopassa se on jossakin sijalla 26 myyntitilastossa, koska siellä tajutaan auton kalleus ja huono laatu.
Eihän sivistysmaissa haluta ostaa itäblokin tuotetta skeidaa.
dfdfdsafdsfads kirjoitti:
Muualla Euroopassa se on jossakin sijalla 26 myyntitilastossa, koska siellä tajutaan auton kalleus ja huono laatu.
Maailmanlaajuisesti se Octavia ei ole kysytyimpien joukossa, vaan sijoittuu vasta sijalle 26.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/skXSHfd5

Suomen ensirekisteröintilaston kakkosena oli viime vuonna Nissan Qashqai. Sekään ei muualla myy samaan malliin, ja sijoitus koko maailman myyntilistalla on 20.

Maailman kärjessä ovat Toyota Corolla ja RAV4.
Miksi tuo roska myy Suomessa?
MiksiMyy kirjoitti:
Miksi tuo roska myy Suomessa?
Jos Skodaa tarkoitat, niin syynä on kansakunnan läpi ulottuva piilokommunismi. Skodat ovat täällä valmiina, kun Puna Armeija tulee. Varmasti valtausparaatin kärjessä ovat Skodat.
+Lisää kommentti
Herra soikoon. Kuinka kallis auto.
1
Ilmoita
Onpa se kallis auto.
1
Ilmoita
Erikoinen tapa myydä autoja. Ensin alhainen hinta ja sitten siitä varusteltuna tuleekin kallis.
1
Ilmoita
Saksalaishuijarien keksimä tapa myydä auoja kun eivät muuten saa kilpailukykyistä hintaa Toyotaan verrattuna.
1 VASTAUS:
Saksalaiskonsernin autot eivät ole hinnaltaan kilpailukykyisiä ja saasreisina niiden verot nostaa hintaa.
+Lisää kommentti
Eihän niitä enää saa Suomessa myydä 1.9 jälkeen kun päästörajat eivät täyty.
1
Ilmoita
Ei ne papat tajua. Elävät vaan vanhassa hokemassa. Octaviasta on tullut kallis auto ja sen päästöt ovat suuria.
1 VASTAUS:
Lisäksi vie järjettömiä määriä polttoainetta ja öljyä.
+Lisää kommentti
Se nyt vaan on uskomatoman kallis auto.
1 VASTAUS:
Lisäksi skodisti maksaa isse issesseen kaikki kalliit korjaukset. Markkinoiden lyhyin takuu ei korvaa mitään.

Ja tämä on fakta.
+Lisää kommentti
Uskomattoman kallis auto. Papat ovat täysin seniilejä.
1
Ilmoita
Uskomatonka kuinka hurjaksi hinta nousee.
1
Ilmoita
Uskomatoman kallis auto.
1 VASTAUS:
Niinpä varmaan persaukisille.
+Lisää kommentti
Naapuri katuu kauppaansa. Tajusi vasta nyt ostaneensa kallin ja saastuttavan auton, Octavian.
3 VASTAUSTA:
Volkswagen-konsenin päivät ovat luetut. Ympäristökysymykset ovat nousseet autonostajan ykkösasiaksi.
MyyntiLoppui kirjoitti:
Volkswagen-konsenin päivät ovat luetut. Ympäristökysymykset ovat nousseet autonostajan ykkösasiaksi.
Ei kelpaa enää edes köyhille eläkeläisille. Ympäristötietoisuus on tätä päivää myös leipäjonoissa.
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Ei kelpaa enää edes köyhille eläkeläisille. Ympäristötietoisuus on tätä päivää myös leipäjonoissa.
Ei kelpaa. On saastepommi.
+Lisää kommentti
Skeida on kallishalppis pirkkavolkkari.
1
Ilmoita
kuusakoski oy kutsuu kaikki koeajettavina olleet skodat kierrätykseen. kestävyys on ollut...sanotaanko kiltisti että heikkoa....
1
Ilmoita
Miksi Toyota-liikkeissä on aika vähän Octaviaoita vaihtoautoina. Eivät taida ottaa vaihdossa.
1 VASTAUS:
Kukaan Octavian omistanut ei ole niin hullu, että vaihtaisi autonsa johonkin Toyotaan! Ymmärrätkö nyt miksi siellä on niin vähän Octavioita?
+Lisää kommentti
Onhan se todella kallis auto.
Ilmoita
Oi joi miten kallis ja huono auto tuo Skoda huh huh.
Ilmoita
Miksi Skodaa pidetään halpana. Halpuus on kaukana tuosta autosta. Lisäksi siinä on suutet päästöt kaikissa moottoreissa.
1 VASTAUS:
Talkoitin moottoleissa
+Lisää kommentti
Moni ei ymmärrä tuota Skodan ovelaa rahastusta.
Ilmoita
Papat ostavat vain pyörät ja kotelon. Eivät muusta tajua.
1
Ilmoita
Kattoantennikin vielä monissa skeida itäautoissa
Ilmoita
No, johan tulee autosta kallis kun sen varustelee. Muissa automerkeissä nuo varusteet kuuluvat perushintaan.
Ilmoita
Aika ovelaa ihmisten huijaamista hinnalla.
Ilmoita
Autosta tulee näköjään jumalattoman kallis ja kaikilla moottoreilla päästöt ovat kohtuuttoman suuria.
Ilmoita
Octavia se on sellainen auto. On se vaan sellainen auto. Sanonko millainen ja minkälaisten ihmisten auto se on.
1 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Yksikään varakas ei tyydy iljettävään halpaimagoiseen itäauto skeidaan. Skodalla ajelee epämääräiset kengänkuluttajat, kaiken maailman himp hamput.
+Lisää kommentti
Vakuovarusteisiin skeida avtoissa lukeutuu kuitenkin: peltivanteet, kattoantenni, öljytikku, konepellin tikku ja käynnistysveivi?
1
Ilmoita
Tämä kuuluu saksaliskonsernin autoihin, jotka saastuttavat ympärisön tuhoon. Hinta ja vuotuinen käyttömaksu ovat korkeita. Suuret päästöt ja paljon veroa.
1 VASTAUS:
Siinä on totuus pelkistetty kolmeen lauseeseen.
+Lisää kommentti
Sokeat papat tuijottavat vain alkaen-hintaa eivätkä huomaa hinnan kaksinkertaistumista.
Ilmoita
Saksalaiskonserni on koko ikänsä huijannut tällä varustelutempulla ostajia, kun ei muuten ole ollut kilpailukykyinen Toyotan kanssa.
Ilmoita
Pappa-Octavia on vielä hävettävän rumakin. Kuinka skodatrollit kehtaavat sellaisella ajella?
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Rakenna octaviasi sivulla alkaen hinta nousee 40.000 euroon. Todellista hntahuijausta.
2 VASTAUSTA:
Ei pidä paikkansa, alkaen hinta ei ole 40k€, valmis kaikilla mausteilla voi olla.

Sitäpaitsi, kaikkia se ei edes haittaa, olethan lukenut?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomen-rikkaat-ajavat-skodalla/aef27cd1-63c7-3973-834b-382e96dba3c2
Että köyhät viitsivät kitistä jostain neljästäkymmenestä tonnista, Olisikohan parempi ajaa fillarilla?
+Lisää kommentti
Ei mun Auriksessa ollut sähkölämmitteistä tuulilasia. Nyt Mondeossa on.
2 VASTAUSTA:
Eikä siinä vielä kaikki, taivaspaikka vielä kaupan päälle!
Mitä jotain Mondeosta höriset. Skodaan saa yhtä lailla lämmitettävän tuulilasin.
+Lisää kommentti
Sikakallis ja tekniikaltaan vanhentunut ja suuripäästöinen auto. Moottorit kaukaa menneisyydestä, jotka tuottavat valtaat päästöt.
1
Ilmoita
Pappa-Octaavia on typerän näköinen sämpylä ja puikula. Meluaa sairaasti ja syö öljyä. on kuin suoraan helvetistä sikinnyt demoni. Kidutuspihtien muotoiset takavalotkin.
2
Ilmoita
Nyt käytettyä octaviaa ruotsista kaikin varustein 3000e TDI vm 2014 esim!

manuaali 6 vaihdetta ja tdi niin saattaa kestää jopa.

mutta miten ne katalysaattorikorjaukset vaikuttaa suomen autoihin? Tuleeko 3000e remontti kuluttajien maksettavaksi? Saksassa alkaa korjaus
Ilmoita
Halpa ja huono kompromissi ratkaisu toi pappa oktaavia. Mutta oikeasti kallis. Raha ei okun tapauksessa tuo laatua eikä imagoa, sen sijaan harmeja tuo yllinkyllin
1 VASTAUS:
Onhan se kallis siihen nähden että sen osissa, materiaaleissa ja oikeastaan kaikessa on käytetty sitä halvinta vaihtoehtoa (halpabrändi), mutta loppukäyttäjä ei tästä hyödy, kun hinta on vedetty vain hiukan halvemmaksi kuin keskiluokan- ja ylemmän keskiluokan ajopeleissä. Kiitos maahantuojan...
+Lisää kommentti
Sekän on vain Skoda.
Ilmoita
Kallis ostaa ja kallis pitää ja saastuttaa maapallon vanhanaiksiella moottorilla.
Ilmoita
pööpin muhveli
Ilmoita
Todellakin. Kallis ja vanhaa tekniikkaa eikä hybrideistä tietoakaan joita ihmiset haluavat ostaa.
Ilmoita
Hinnan ja suuripäästöisen moottorin vuoksi Octavian myynti on pudonnut rajusti marraskuussa eikä se ollut enää ostetuin automalli lokakuussakaan.
Ilmoita
Seniilit papat eivät ymmärrä autojen hintoja.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Minä onneton ostin vuosi sitten Octavian ja vasta nyt olen tajunnut kuinka kallis auto se on. On se maahnatuoja todellien silmänkääntäjä.
Ilmoita
Mitä sitten Toyotassa pitää varusteluna kun monet yksityiskohdat jo kiusallisen vanhanaikaisia ja jokin navigaattorikin on kuin joku vanha 8 bittinen pelikone.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Muualla Euroopassa Octavian myynti on aika vähäistä. Siellä ihmiset tajuavat kuinka kallis auto varustelematon Octavia on.
1 VASTAUS:
Osoittaa vain, että vanha myytti edullisesta hinnasta elää yhä.
+Lisää kommentti
pappa-oktaavia on huvittava näky tien päällä. niin ruma puikula, täysin mitäänsanomattoman näköinen. kun tietää vielä, miten heikko laatu siinä on, ihmetyttää kuka tuota köntsää viitsii ostaa.
1
Ilmoita
Ruma, saasteinen, vanhanaikainen ja kallis. Miksi joku ostaisi sellaisen?
1
Ilmoita
Valmistaja ei ole pysynyt autojen kehityksen mukana.
Ilmoita
Jäänyt saasteisine moottoreineen kehityksestä jälkeen ja kyllä tämä hina nousee uskomattoman korkeaksi kun auton varustelee. Toyotalla nuo varusteet ovat perushinnassa ja siilä on paremmat turvallisuusvarusteet:

http://cc-cloud.skoda-auto.com/FIN/FIN/fi-fi
Ilmoita
Miksi Octavian ostaja ei tajua, että Skoda on todella kallis ja vanhanaikainen auto tekniikaltaan. Moottorit ovat hyvin vanhanaikaisia ja paljon kuluttavia, jotka aiheuttavat suuret päästöt ja nostavat auton autoveroa.

Toyota on kehityksessä edellä valovuoden.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Toyota on uusilla moottoreillaan ja autoillaan joissa on myös sähkömoottori jättänyt eurooppalaiset autonvalmistajat kauaksi taakseen.
4 VASTAUSTA:
Hahhaaa! Tojolta ei ole tullut tällä vuosikymmenellä uusi malleja kuin pari hassua. Moottorit ovat saman vanhan kierrätystä enimmäkseen.
Olihan avautumisesi sarkasmia, olihan?
Aktiivimallin_kannattaja kirjoitti:
Hahhaaa! Tojolta ei ole tullut tällä vuosikymmenellä uusi malleja kuin pari hassua. Moottorit ovat saman vanhan kierrätystä enimmäkseen.
Olihan avautumisesi sarkasmia, olihan?
Luuletko, että joku uskoo sinun valheitasi? Uskomaton valehtelija.

Tässä viimeisin tuore huippumoottori:

https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/engine/
Huppumoottori kirjoitti:
Luuletko, että joku uskoo sinun valheitasi? Uskomaton valehtelija.

Tässä viimeisin tuore huippumoottori:

https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/engine/
"Max. Torque (N・m/rpm) 205/4,800; 180/4,400"

Kyllä nämä 2.0-litran "huippumoottorit" saavat väittämään totuudenpuhujaakin valehtelijaksi. Litran TSI:kin antaa paremman väännön käyttökierroksilla. Ja tehoja toki tojossa on aina ollut talla pohjassa...
TSI.2012 kirjoitti:
"Max. Torque (N・m/rpm) 205/4,800; 180/4,400"

Kyllä nämä 2.0-litran "huippumoottorit" saavat väittämään totuudenpuhujaakin valehtelijaksi. Litran TSI:kin antaa paremman väännön käyttökierroksilla. Ja tehoja toki tojossa on aina ollut talla pohjassa...
Luehan tammikussa mitä asiantuntija moottorista kirjoittaa, niin ei tarvitse sinun tietämättömän tollukan arvailla.
+Lisää kommentti
Suomen kansa on alkanut vähitellen herätä vanhan myytiin pauloista ja huomannut kuinka jumalattoman kallis auto Skoda on.
Ilmoita
Voi jeesus kuinka kalliksi Skoda Octavia tulee samoilla varusteilla verrattuna Toyota Aurikseen.
1 VASTAUS:
Auris ja Octavia on eri kokoluokan autoja, vertaa Aurista ja Fabiaa. Seuraavaksi joku väittää, että en tiedä mitään, mutta molemmat olen omistanut.
+Lisää kommentti
Tämä se on sellainen vanhojen suomalaispappojen auto, joka papat luukevat vieläkin halvaksi. Se on kuitenkin varusteltuna yksi kalleimmista.
Ilmoita
Pappa-oktaavia vaihtui laadukkaaseen japanilaiseen autoon. Ei ikinä enää taistelua takuun kanssa.
Ilmoita
Ostin Octavian ja nyt ajan koko ajan korjaamon sijaisautolla.
1 VASTAUS:
Toivottavasti on jokin luotettava länsiauto?
+Lisää kommentti
Kunka auto voi olla niin myyty, jos se on näin vikainen. Sitä minä ihmettelen.
2
Ilmoita
Hinta nousi laskusrissa 40.000 euroon. Saan samoilla varusteilla olevan Auriksen 30.000 eurolla. On siinä eroa.
2 VASTAUSTA:
Totta se näköjään on. Uskomatonta auton hinnoittelua.
Noinhan se auto saadaan näyttämään tyhmän silmissä halvalta.
+Lisää kommentti
Aika kallis itäautoksi.
2 VASTAUSTA:
Tuollainen hintahuijaus on ollut käytössä VW-konsernilla jo pitkään.
Impi kirjoitti:
Tuollainen hintahuijaus on ollut käytössä VW-konsernilla jo pitkään.
Hinta alkaen. Sis. pyörät ja laatikko.
+Lisää kommentti
Varsinkin Suomessa skodat ovat törkeästi ylihinnoiteltu. Niiden arvo kuitenkin laskee tosi nopeasti (dsg, tsi, jakopää, öljyn vienti ongelmat, konerikot, ruoste), joten skodan käytettynä voi saada edullisesti. Vain tee-itse miehille, koska huolto ja korjaushinnat ovat aivan järkyttävät.
1 VASTAUS:
Pappojen mielestä halpa, vaikka tosiasia on että auto on ylikinnoiteltu varusteluunsa nähden. Papat menee vanhan uskomuksen varassa.
+Lisää kommentti
Jumalauta, mitä hintahuijausta. Papat menee vipuun.
1 VASTAUS:
Vanha uskomus halvasta hinnasta elää ikuisesti. Totuus on aivan toisenlainen.
+Lisää kommentti
Skoda on varusteltuna erittäin kallis auto. Hinoittelu on huijausta. Se on myös teknisesti vanhanaikainen. Katsokaa hurjat päästöt hinnastosta.
1 VASTAUS:
Kannattaa verrata eri merkkien välillä myös huoltohintoja. Toyotan "puolihoito" on Skodan normihuollon hintainen, vaikka siinä ei vaihdeta edes öljynsuodatinta.
+Lisää kommentti
Erittäin vanhanaikainen ja ajastaan jälkeen jäänyt auto.
Ilmoita
Noilla laskureilla tosiaan näkee kun niillä rakentaa autot, että Octavian on tosiaankin todella kallis auto.
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Hyvä maksaa aina. Toyota on myös kovin ylihintainen laatuunsa ja ominaisuuksiensa nähden.
2 VASTAUSTA:
Toyota on erittäin edullinen, koska niissä on kaikkein pienimmät autoverot kaikkein alhaisimpien päästölukemien vuoksi. Tutki hinnastot.
ÄläValehtele.
+Lisää kommentti
Herra Jumala. Hintahan nousee pilviin.
Ilmoita
Haluan seuraavaankin autooni ns. matriisivalot. Corolla maksaa tällöin 40ke. Eikä siinä kuitenkaan ole kunnollisia ratin säätöjä ja mikä pahinta sillä ei voi vetää kuin 450kg jarrutonta kärryä.

Ei Corolla farkku kovin halpa ole.

On se sitli varmasti hintansa arvoinen jos varusteiden kaipuu menee yksiin mallin kanssa.
Ilmoita
Autosovietin uuden numeron mukaan skodillak on valittu huonoimmaksi itäautoksi kaikissa kategoorioissa. Tutkimuksessa tarkasteltiin mm. ruostumisherkkyyttä, ulkonäköä,toimintavarmuutta, polttoaineen kulutusta ja yleistä imagoa. skodillak taisteli uuden ladan kanssa melko tasaväkisesti, mutta ladan uljas muotoilu ja toimintavarmuus ratkaisi kilpailun ladalle, muiden ominaisuuksien ollessa melko tasaiset.
1 VASTAUS:
Kyllä lada onkin tyylikkäämpi itäauto kuin köntsä-skeida
+Lisää kommentti
Vanhanaikainen menneisyyden auto, joka saastuttaa paljon. varsinkin pikkuturboissa on suuret päästöt kun kulutus on korkea.
1 VASTAUS:
Skodalla ei ole niitä autoja joita nyt ostetaan, ei hybridiä, ladattavaa hybridiä eikä sähköautoa.
+Lisää kommentti
Onhan Toyota auris hybrid myös paljon paremman näköinen, kuin kolho kylmä karu itäkippana skeida, joka on tahallaan rumennettu köntsäke.
Ilmoita
Octavia on vanhanaikainen vanhanaikaisella saastuttavalla moottorilla varustettu ruostuva ja vikainen kajakki, kuten Tuulilasi-lehden videokin kertoo.
Ilmoita
Sama pätee muihinkin skeida waageneihin. Samanlaisia tylsiä sämpylöitä ja sikakiikkuja kaikki tyynni
Ilmoita
Erittäin vanhanaikainen suuripäästöinen auto.
Ilmoita
Missä ovat Skodan nykyaikaiset hybridit? Missä?
Ilmoita
Business line Octavian varustelistaa tutkin.

Miten muuten tuo vakiovarusteena mainittu polttoainekäyttöinen lisälämmitin? Eihän Skodaan saa Webastoa, luinko täältä?
2 VASTAUSTA:
Kyllä sen saa, mutta ne eivät laita sitä mielellään (kun tietävät, ettei se käytännössä toimi skodassa (pieni akku) )
No mutta vallan! :-D

Kun ihan kaikissa business line-malleissa tuo on vakiona ( ja kuka mitään Active Ocua on koskaan ostanut), olisiko mahdollista, että ihan "isompi" akku olisi laitettu? Olisiko Volkkareista jäänyt II-laadun akkuja Skodan tarpeisiin, kunnes IV Octavia saa taas uutena mallina alitekapasiteetin vakkari akut ja webaston hylkimisen.... 😂👏👍
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pappa-Octavia on todella kallis auto

Kun Octaviaan on Skodan sivuilla lisännyt varusteet, jotka autossa tulee olla, autosta onkin tullut todella kallis. Toyota auriksessa sen sijaan kaikki on vakiona.

https://www.toyota.fi/autot/auris/grade/high-auris

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta