Heipat kaikille!
Olen itse täysi-ikäinen nuori nainen, joka sai diagnoosin yli vuosi sitten mutta kärsinyt tästä jo lapsesta saakka. Sairaus on vuosi vuodelta pahentunut ja nyt saamassa yliotteen. lääkekokeilut ovat kaikki menneet niin pieleen kuin mahdollista, mutta lääkäri ei suostu terapiaan jos en droppeja syö. uskon että juttuseura (sellainen joka pystyy samaistua ja on suunnilleen samassa elämän vaiheessa) voisi helpottaa oloa. Onko täällä kukaan innokas vaihtamaan fiiliksiä? Ja tarkoitan tosiaan juttuseuraa, muussa tapauksessa kirjoittaisin kyllä seuranhakupalstalle.
Kiitos!
Juttuseuraa
2
70
Vastaukset
- lowandhigh
Hei IFHY! Kuulostaa surulliselta tuo huononeva ennuste. Masennus oli diagnoosina 30v lähtien. Terapian päätyttyä mieli alkoi sahata niin että hypomaniaa saattoi olla 1-3pv ja sen jälkeen depressio 2-3pv. Diagnoosi tuli 6 vk sitten. Alkuun helpotus ja masennuslääkitys ajettiin alas. Tasaava tuntui tepsivän. Kolme vkoa sitten kuulin läheisiltäni hyvin vaikeita ja haavoittavia asioita. Olotila huononi merkittävästi. Töissä olen yrittänyt sinnitellä. Vahva halu eristäytyä. Töissä pystyn pitämään sosiaalisen ja iloisen roolini. Mikä paradoksi. Olen miettinyt laukaisiko terapia niin vaikeita kehollisia muistoja joka osaltaan altisti tähän kaksisuuntaiseen.
- IFHY
Niin, kaksisuuntainenhan voi olla periytyvä tai traumaperäinen. Uskon kuitenkin että asiat aina on parempi käsitellä vaikka toisikin vain lisää harmia elämään. Mulle kävi liian rankaksi pitää iloista roolia töissä, joten taas sairaslomalla. On aivan mielettömän vaikeaa esittää jotain mitä ei ole. Työ on kuitenkin siitä hyvä että on pakko nousta sängystä ylös. Tuohon eristäytymiseen en ole itsekään löytänyt vastausta: muutaman kuukauden ajan en ole jaksanut nähdä ystäviä lähes ollenkaan. Vapaa-aika menee kotona maalailessa ja sarjoja katsellessa. Turhauttavaa koska tiedän oikealta luonteeltani olevan sosiaalinen ja aikaansaava.
Vaikeat asiat tiputtavat helposti montun pohjalle, täytyy vain luottaa että se helpottaa ajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su17310188- 735139
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1494862Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234142Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.433872Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko363743Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383598- 483273
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?443199- 492814