Juttuseuraa

IFHY

Heipat kaikille!

Olen itse täysi-ikäinen nuori nainen, joka sai diagnoosin yli vuosi sitten mutta kärsinyt tästä jo lapsesta saakka. Sairaus on vuosi vuodelta pahentunut ja nyt saamassa yliotteen. lääkekokeilut ovat kaikki menneet niin pieleen kuin mahdollista, mutta lääkäri ei suostu terapiaan jos en droppeja syö. uskon että juttuseura (sellainen joka pystyy samaistua ja on suunnilleen samassa elämän vaiheessa) voisi helpottaa oloa. Onko täällä kukaan innokas vaihtamaan fiiliksiä? Ja tarkoitan tosiaan juttuseuraa, muussa tapauksessa kirjoittaisin kyllä seuranhakupalstalle.
Kiitos!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lowandhigh

      Hei IFHY! Kuulostaa surulliselta tuo huononeva ennuste. Masennus oli diagnoosina 30v lähtien. Terapian päätyttyä mieli alkoi sahata niin että hypomaniaa saattoi olla 1-3pv ja sen jälkeen depressio 2-3pv. Diagnoosi tuli 6 vk sitten. Alkuun helpotus ja masennuslääkitys ajettiin alas. Tasaava tuntui tepsivän. Kolme vkoa sitten kuulin läheisiltäni hyvin vaikeita ja haavoittavia asioita. Olotila huononi merkittävästi. Töissä olen yrittänyt sinnitellä. Vahva halu eristäytyä. Töissä pystyn pitämään sosiaalisen ja iloisen roolini. Mikä paradoksi. Olen miettinyt laukaisiko terapia niin vaikeita kehollisia muistoja joka osaltaan altisti tähän kaksisuuntaiseen.

      • IFHY

        Niin, kaksisuuntainenhan voi olla periytyvä tai traumaperäinen. Uskon kuitenkin että asiat aina on parempi käsitellä vaikka toisikin vain lisää harmia elämään. Mulle kävi liian rankaksi pitää iloista roolia töissä, joten taas sairaslomalla. On aivan mielettömän vaikeaa esittää jotain mitä ei ole. Työ on kuitenkin siitä hyvä että on pakko nousta sängystä ylös. Tuohon eristäytymiseen en ole itsekään löytänyt vastausta: muutaman kuukauden ajan en ole jaksanut nähdä ystäviä lähes ollenkaan. Vapaa-aika menee kotona maalailessa ja sarjoja katsellessa. Turhauttavaa koska tiedän oikealta luonteeltani olevan sosiaalinen ja aikaansaava.
        Vaikeat asiat tiputtavat helposti montun pohjalle, täytyy vain luottaa että se helpottaa ajan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe