GALLUPPI! Äiti vaiko eikö äiti?

Kysynvaan

Vaaditko puolisisi entisestä suhteesta tulleita lapsia kutsumaan sinua äidiksi? Miksi, miksi et?

(Oma kommentti tähän väliin, itse en tahtoisi heidän kutsuvan minua äidikseen, kun en sitä ole. Etunimi riittää varsin hyvin. Ja toivoisin tietysti, että lasten äitikin olisi kuvioissa enkä kyllä veisi hänen "titteliään" äitinä. Hän sen on ansainnut)

10

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maussu

      En tietenkään vaadi. En ole hänen äitinsä.

    • äidiksikutsuttavatottaka

      Ilamn muuta, lasten pitää kunnioittaa isän uutta vaimoa niin paljon että kutsuu tätä äidiksi. Olisihan se hävettävää jos kersat yleisillä paikoilla tai koulussa sanoisi uutta äitiä etunimellä. Toksi on hävettävää myös se jos entinen äiti tulee vaikka lasten koulun juhliin ettähänellä on kaksi äitiä, olenkin snaonut opettajalle että siinä tilanteessa entistä äitiä kutsutaan etunimellä ja minua äidiksi.
      Se on kunnioitus kysymys, ja lapsia ei kuunnella siinä asiassa, he tekevät niinkuin minusta tuntuu parhaalta.
      On hienoa olla suurperheen äiti ja nähdä miten entinen äiti kräsii. Hm itsekästä, ehkä mutta toimii meillä ja lapset tykkää valtavasti.

    • ylepäarvoisaäiti

      Meillä miehen pennut kutsuvat minua arvoisa äiti tai rakas äiti. Opetamme heitä kohteliaisuuteen ja hyviin kätyöstapoihin, niiamälla ja pokkaamalla minulle aivan kuin ennevanhnaan. On kiva kun vanhat mummot ulkosalla sanooo että oletpa sinä kasvattanut omat lapsesi hyvin.

    • äitiäitiäitiäiti

      Äidiksi kutsuvat kun se ono ikein.

    • isäpappa

      Miksi äidiksi pitäisi kutsua jotain muuta kuin äitiä?
      Tai miksi isäksi pitäisi kutsua jotain muuta kuin isää?



      No ehkä vähän eri juttu kun mun lapseni kutsuu mua edelleenkin välillä vahingossa äidiksi. Minähän se hänelle oikeastaan enemmän äiti olen ollutkin, ja pienenä hän käsitti sanan "äiti" lähinnä huolenpitäjäksi. Sanan "isä" hän oivalsi vasta myöhemmin. Minua vuoroviikkoyksinholtajaa kun ei kukaan kutsunut kuin mun omalla nimelläni.

      Tai no, meillä kyllä käytetään nimityksiä "mamma" ja "pappa", johtuen ihan kielialueesta.

    • kylläisätietää

      Kaikkien lasten pitää oppia se että isin uusi vaimo se rakas vaimo on heille äiti. Minusta kellään ei voi olla kahta äitiä ja se kenen kanssa isä on naimisissa tai asuu on lasten oikea äiti tai siis se jota äidiksi kutsutaan.
      Entinen äiti saa mennä mies on katsonut ettei ole pätevä siihen duuniin joten etsi lapsilleen uuden äidin.

      • Memiehet28

        No, ilmankos se ukkosi läksi, kun sinä olit vaan äiti, etkä ollenkaan puoliso, terve mies kaipaa myös läheisyyttä, sexiä ja kumppanuutta ,ei vaan äitiä koska hänellä on oma äiti.


      • maailmanparasäitipuoli
        Memiehet28 kirjoitti:

        No, ilmankos se ukkosi läksi, kun sinä olit vaan äiti, etkä ollenkaan puoliso, terve mies kaipaa myös läheisyyttä, sexiä ja kumppanuutta ,ei vaan äitiä koska hänellä on oma äiti.

        vat???? olipa sulla omituinen juttu...olit vaan äiti? No totta hitossa olin miehen lasten äiti, kun entinen äiti ei osannut kasvattaa eikä asettaa rajoja. Nyt ovat lapset todella edistyneitä ja käyvät kouluakin joka päivä, sekä ekevät valvonnassani läksyt ja kohtelevat minua arvokkaasti ja kuniisti. Kunnon kasvatus ja säännöt ova tehneet miehenlapsista yhteiskuntakelpoisia ja semmoisia jollaisiksi ne halusinkin.. vielä he kiittävät samoin heidän äitinsä kunhan nyt vähän tottuu menetelmääni ja hyväksyy ettei osannut hommiaan.


      • Lässyonjuoppoäiti
        maailmanparasäitipuoli kirjoitti:

        vat???? olipa sulla omituinen juttu...olit vaan äiti? No totta hitossa olin miehen lasten äiti, kun entinen äiti ei osannut kasvattaa eikä asettaa rajoja. Nyt ovat lapset todella edistyneitä ja käyvät kouluakin joka päivä, sekä ekevät valvonnassani läksyt ja kohtelevat minua arvokkaasti ja kuniisti. Kunnon kasvatus ja säännöt ova tehneet miehenlapsista yhteiskuntakelpoisia ja semmoisia jollaisiksi ne halusinkin.. vielä he kiittävät samoin heidän äitinsä kunhan nyt vähän tottuu menetelmääni ja hyväksyy ettei osannut hommiaan.

        Jos Lässy nyt ekaksi opettelisit lukemaan ja kirjoittamaan, ei isä ole äiti ja sinä olet huono äiti omillekin lapsillesi ja muita lapsia sulla ei ole, sillä kukaan "lapsellinen"mies ei tuollaista mielenterveytensä menettänyttä ja käskyttävää juoppoa huoli.


    • virrestäviisveisaan

      Vaatikaa miehen lapsia siivoamaan ja jtekemään kotitöitä eikä maleksimaan ja odottamaan valmista. Siksi he ovat sinne tulleet että auttavat isin uutta vaimoa kotitöissä. Kunnon säännöt ja huolehtikaa että niistä pidetään kiinni. Kännytkät ja pelit ei kuulu lasten elämään.
      Ostakaa vanha harmooni ja opetelkaa lasten virsiä, ne kantaa pitkälle elämään. Uusi äitipuoli on onnekas kun saa kasvattaa häiriköitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe