Jokohan riku on saanut sen kasaan?
Merivuokko
47
2355
Vastaukset
- merituokko
Mikä olikaan se paikka minne Merivuokko hilattiin uppoamisen jälkeen? Oliko joku "yleinen" venesatama? Luulis jollain palstalaisella tai kaverilla olevan vene siinä lähistöllä.
- EiEtene
En usko, että merivuokosta enää tulee yhtään mitään.
Ainut tapa pelastaa raato olisi museoida se. Voisi olla ihan fiksu veto ostaa se kuten Daphne - tosin hinta voisi varmaan olla jossan nollan ja parin tonnin välillä. - Anonyymi
EiEtene kirjoitti:
En usko, että merivuokosta enää tulee yhtään mitään.
Ainut tapa pelastaa raato olisi museoida se. Voisi olla ihan fiksu veto ostaa se kuten Daphne - tosin hinta voisi varmaan olla jossan nollan ja parin tonnin välillä.Romurautaa
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Tietääkö kukaan kuinka asianlaita on?
- Anonyymi
Varmaan tietää monikin, mutta omertan laki toimii, kaikki vaikenee. Sisäpiiri ei vuoda ulos, ei sitte vähääkään. Itse veikkaan että siitä on tehty lusikoita Kiinassa jo vuosia sitten. Elikkäs myyty sulatukseen.
- Anonyymi
Niin. Mikäköhän on Merivuokon tilanne? Ei varmaankaan valmis ole kun mitään ei ole missään näkynyt? Onkohan edes työn alla?
- Anonyymi
Tarttis jonkin yhdistyksen tai Forum Marinumin ostaa se. Yksityiselle ei ole järkevää, kun parempia aihioita on maailma täynnä.
- Anonyymi
Mitä ihmettä se teille tai kellekään (paitsi nykyiselle omistajalle, jos ko. vene enää on olemassa) kuuluu? Hoitakaa omat asianne ja antaa muiden hoitaa omansa .
- Anonyymi
Eikö tämä ole keskustelupalsta jossa keskustellaan eri aiheista? Ja keskusteluun ainakin yleensä kuuluu mm niin kysymysten esittämistä kuin niihin vastaamistakin. Vai onko tämä purjehdusosio jotenkin poikkeus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tämä ole keskustelupalsta jossa keskustellaan eri aiheista? Ja keskusteluun ainakin yleensä kuuluu mm niin kysymysten esittämistä kuin niihin vastaamistakin. Vai onko tämä purjehdusosio jotenkin poikkeus?
On lähtökohtaisesti asiatonta ylipäätään keskustella muiden ihmisten yksityisasioista. Olipa kyse jostain veneestä, terveydestä, taloudesta, suhteista, ihan mistä tahansa. Etenkin silloin, kun nämä itse eivät ole niitä mitenkään julkisuuteen tuoneet.
Olen minäkin Dunckerin kirjat lukenut, mutta ei niiden olemassaolo tee kyseisestä veneestä tai sen nykytilanteesta mitään julkista omaisuutta. Se kuuluu vain omistajalle, kuka sitten nykyään lieneekään, ei kellekään muulle ja siitä spekulointi tai edes kysyminen on moukkamaista. Ihan yhtä moukkamaista kuin kysellä keltään mitään muitakaan tämän yksityisasioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On lähtökohtaisesti asiatonta ylipäätään keskustella muiden ihmisten yksityisasioista. Olipa kyse jostain veneestä, terveydestä, taloudesta, suhteista, ihan mistä tahansa. Etenkin silloin, kun nämä itse eivät ole niitä mitenkään julkisuuteen tuoneet.
Olen minäkin Dunckerin kirjat lukenut, mutta ei niiden olemassaolo tee kyseisestä veneestä tai sen nykytilanteesta mitään julkista omaisuutta. Se kuuluu vain omistajalle, kuka sitten nykyään lieneekään, ei kellekään muulle ja siitä spekulointi tai edes kysyminen on moukkamaista. Ihan yhtä moukkamaista kuin kysellä keltään mitään muitakaan tämän yksityisasioita.Melkoista jeesustelua!
Se on silti julkisesti lehdissä esitelty se rikun projekti, eli miksi siitä ei voisi keskustella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkoista jeesustelua!
Se on silti julkisesti lehdissä esitelty se rikun projekti, eli miksi siitä ei voisi keskustella?Siksi, että se ei ole sinun tai ylipäätään kenenkään muun kuin veneen omistajan asia.
Minua kerta kaikkiaan vituttavat kaikenlaiset kerrostalokyttääjät ja muut muiden asioiden kyylääjät, juuri sinunkaltaisesi kusipäät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, että se ei ole sinun tai ylipäätään kenenkään muun kuin veneen omistajan asia.
Minua kerta kaikkiaan vituttavat kaikenlaiset kerrostalokyttääjät ja muut muiden asioiden kyylääjät, juuri sinunkaltaisesi kusipäät.No hajoa siihen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hajoa siihen?
Saattaapa olla, että ensin hajoaa sinun hammaskalustosi, autosi ja veneesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopas jotakin! Onpas veneilijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🙈🙈🙈
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi, että se ei ole sinun tai ylipäätään kenenkään muun kuin veneen omistajan asia.
Minua kerta kaikkiaan vituttavat kaikenlaiset kerrostalokyttääjät ja muut muiden asioiden kyylääjät, juuri sinunkaltaisesi kusipäät.Keskustelun aiemmin lukijana osallistun kommentillani: alkuperäinen kysymys oli aivan korrekti. Vastauksesi eivät ole millään kriteerillä järkeviä. Niitä voi kuvata lähinnä typeriksi ja provosoiviksi.
Merivuokko on varsin tunnettu ja kiinnostaa ihmisiä historiansa puolesta. Ei tässä kukaan ole naapuriensa sisustuksesta tai menemisistä kysellyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustelun aiemmin lukijana osallistun kommentillani: alkuperäinen kysymys oli aivan korrekti. Vastauksesi eivät ole millään kriteerillä järkeviä. Niitä voi kuvata lähinnä typeriksi ja provosoiviksi.
Merivuokko on varsin tunnettu ja kiinnostaa ihmisiä historiansa puolesta. Ei tässä kukaan ole naapuriensa sisustuksesta tai menemisistä kysellyt.Ei ihmisillä ole oikeutta udella muiden asioita. Tunnettu tai ei, ihan sama. Tappaa pitäisi sinunkaltaisesi mulkut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisillä ole oikeutta udella muiden asioita. Tunnettu tai ei, ihan sama. Tappaa pitäisi sinunkaltaisesi mulkut!
Miten niin ei ole oikeutta?
- Anonyymi
Joku joskus sanoi, että dunkkerin matkat kuuluu kaikille :-) No, nyt sitten ei kuulu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen minäkin Dunckerin kirjat lukenut, mutta ei niiden olemassaolo tee kyseisestä veneestä tai sen nykytilanteesta mitään julkista omaisuutta. Se kuuluu vain omistajalle, kuka sitten nykyään lieneekään, ei kellekään muulle ja siitä spekulointi tai edes kysyminen on moukkamaista. Ihan yhtä moukkamaista kuin kysellä keltään mitään muitakaan tämän yksityisasioita.Höpö höpö....
- Anonyymi
S/Y Merivuokon sisko S/Y Kristiina bongattu kesällä Porvoon vierasvenesatamassa. Aivan hyvinvoivalta vaikutti.
- Anonyymi
Merivuokkohan on aina ollut seuravene mitä vahvimmin. Voisi veikata että seuran katsastaja olisi tilattu tekemään runkoesikatsastus.
Näin voidaan varmistaa se, että vene aikanaan korjattuna kykenee läpäisemään runkokatsastuksen.
Tässä tilanteessa katsastaja ultraäänitsekkaa rungon teräsvahvuuden, siis paksuuden ja saattaa edellyttää myös kriittisten hitsisaumojen teollisuusröntgenkuvaamista.
Runkoesikatsastus on viisas veto harkittaessa raatoluokan veneen ostoa, tai sellaisen kunnostamista suunniteltaessa.
Itse olen runkoesikatsastuksen teetettyäni vetäytynyt venekaupasta. Syynä oli osmoosi ja vettynyt peräsinlapa. Seuran katsastusmies kävi Ranskassa saakka tutkimassa veneen ja soitti minulle Suomeen kertoen että kyllä veneen ostaa voit, mutta seuralipun alle et tule sitä ikinä saamaan. Tämä tosiasia tietenkin keskeytti kaupanteon siihen paikkaan.- Anonyymi
Vai tosiasia, buhahahaaahhh.... Ei tuollaista "runkoesikatsastusta" ole olemassakaan eikä yhdelläkään seurakatsastajalla mitään "ultraäänivehkeitä" ole.
- Anonyymi
Oliko sammutinkaan kunnossa? Ottiko katsastaja kilometrikorvauksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai tosiasia, buhahahaaahhh.... Ei tuollaista "runkoesikatsastusta" ole olemassakaan eikä yhdelläkään seurakatsastajalla mitään "ultraäänivehkeitä" ole.
Kyllä vakavamielisissä seuroissa on 3-400 euroa maksavia ultraäänimittareita. Jotkut katsastajat tosin ovat ostaneet mittarin omiin nimiinsä.
Muoviveneissäkin mittareista on hyötyä jos ostotilanteessa etsitään piiloonmaalattua osmoosia. Siinä meinaan vilpillisellä myyjällä alkaa otsa hikoontua kun mittarin kaivaa esille.
Teollisuusröntgenlaitteita en tiedä yhdessäkään seurassa olevan. Hitsisaumakuvaukset teetetään silloin alaan erikoistuneella yrittäjällä, joka yhdessä katsastajan kanssa analysoi kuvat. Samalla on hyvä itse kunkin röntgenkuvata vanttien puristepäätteet jos kuvaaja sattuu telakalle.
Seurakatsastajana toimiminen on harrastuksena verrattavissa meripelastusseuratoimintaan. Se on yhtä antoisaa ja palkitsevaa, elintärkeätä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vakavamielisissä seuroissa on 3-400 euroa maksavia ultraäänimittareita. Jotkut katsastajat tosin ovat ostaneet mittarin omiin nimiinsä.
Muoviveneissäkin mittareista on hyötyä jos ostotilanteessa etsitään piiloonmaalattua osmoosia. Siinä meinaan vilpillisellä myyjällä alkaa otsa hikoontua kun mittarin kaivaa esille.
Teollisuusröntgenlaitteita en tiedä yhdessäkään seurassa olevan. Hitsisaumakuvaukset teetetään silloin alaan erikoistuneella yrittäjällä, joka yhdessä katsastajan kanssa analysoi kuvat. Samalla on hyvä itse kunkin röntgenkuvata vanttien puristepäätteet jos kuvaaja sattuu telakalle.
Seurakatsastajana toimiminen on harrastuksena verrattavissa meripelastusseuratoimintaan. Se on yhtä antoisaa ja palkitsevaa, elintärkeätä.Niillä yllätyskuvauksillahan mitätöidään katsastuksia.
- Anonyymi
Miettikääs, Merivuokko voi olla jo vaikkapa jonkun kiinalaisen vankilan lusikkoina sekä peltikuppeina joista aamuisin litkitään ohutta teetä. Tai jonkun ydinohjuksen laukaisualustan betonivalun raudoituksessa! Minä en usko että sitä Riku olisi telakoinut näin kauan. Johan siitä olisi kustannuksia juossut. Toivoisin olevani väärässä.
- Anonyymi
Onhan telakoiden aidanvierustat täynnä hylättyjä veneitä. Tuskin niistä mitään maksetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan telakoiden aidanvierustat täynnä hylättyjä veneitä. Tuskin niistä mitään maksetaan.
Teräsveneestä kyllä maksetaan kilohinta, romuraudan maailmanmarkkinahinnan mukaisesti. 10 000 kiloa vene terästä, siitä voi saada keväällä 4000 euroa. Sillon hinnat parhaimmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teräsveneestä kyllä maksetaan kilohinta, romuraudan maailmanmarkkinahinnan mukaisesti. 10 000 kiloa vene terästä, siitä voi saada keväällä 4000 euroa. Sillon hinnat parhaimmat.
Edellinen puhui telakointi kuluista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen puhui telakointi kuluista.
Ai että telakoilla saa lojua veneitä ilman että niistä tarvii maksaa kausimaksuja? Vähä epäilen, kyllä kai useimmista maksut rullaa. Toki jos omistaja maksukyvytön tai kadonnut, niin saattaa hylättyjä veneitä jokunen lojua noin vaan, ja sitten huutokaupataan / hävitetään 10 vuoden välein tms
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai että telakoilla saa lojua veneitä ilman että niistä tarvii maksaa kausimaksuja? Vähä epäilen, kyllä kai useimmista maksut rullaa. Toki jos omistaja maksukyvytön tai kadonnut, niin saattaa hylättyjä veneitä jokunen lojua noin vaan, ja sitten huutokaupataan / hävitetään 10 vuoden välein tms
No just noin. Ei kai se rikukaan ole vielä kymmentä vuotta sitä väsänny? Ja makaa niitä raatoja muuallakin kuin telakoilla. Ajeleppa autolla maakunnissa silmät auki niin ikuisuusprojekteja on vaikka kuinka paljon hallien pihan perillä ja pellon reunoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti makseta mitään maksuja arvottomista hylyistä, jotka ei ole olleet vesillä 20 vuoteen. Telakanpitäjänkään ei kannata niille mitään tehdä, koska kierrätysmaksu on suuri ja kuitenkin joku voi yhtäkkiä ruveta vaatimaan korvauksia.
- Anonyymi
kuinka moni on palstalaisista on käyny etelämantereella itse valmistamalla veneellä?
- Anonyymi
Ööööö, tarkoittaa mitä?
- Anonyymi
Tietääkö kukaan että mikä on Merivuokon tilanne nykyään?
- Anonyymi
Kukaan ei tunnu tietävän mitään. Ne jotka tietää ei puhu.
- Anonyymi
Siellä se on minne se nostetiin ja Riku rakensi teltan päälle. Okain kuvasi juutuuiin. Siellä se haisee ja ruostuu, Persn perintö Rikulle kirjaoikeuksien lisäksi. Taitaa molemmat perinnöt olla jo aikansa eläneet?
- Anonyymi
Kirjaoikeuksista tuli mieleen, että kerran pyysin kirjastoa hankkimaan Peran kirjat. Kirjastosta sitten soitettiin, että Pera oli kieltäytynyt myymästä heille kirjoja, koska hän halusi, että ihmiset ostavat ne itse eivätkä lainaa kirjastosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjaoikeuksista tuli mieleen, että kerran pyysin kirjastoa hankkimaan Peran kirjat. Kirjastosta sitten soitettiin, että Pera oli kieltäytynyt myymästä heille kirjoja, koska hän halusi, että ihmiset ostavat ne itse eivätkä lainaa kirjastosta.
Mikäköhän ajatus tuo oli? Ainakin Turun pääkirjastosta ne kyllä sai lainattua.
- Anonyymi
Jos kirjaoikeudet Rikulla niin uusintapainos olis hyvä teko, tai vähintäänkin äänikirjoina julkaista ne! Voisi olla ihan tuottava proggis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäköhän ajatus tuo oli? Ainakin Turun pääkirjastosta ne kyllä sai lainattua.
Pitkälti samat Dunckerin jorinat on kerrottu Vene- lehdissä pitkinä sarjoina, aika samaa matskua mistä kirjatkin on tehty. Ei tarvita mitään uusintapainoksia mistään.
Lehtijutuissakin kerrotaan kyllä mitä missäkin satamassa tuolloin kalja maksoi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkälti samat Dunckerin jorinat on kerrottu Vene- lehdissä pitkinä sarjoina, aika samaa matskua mistä kirjatkin on tehty. Ei tarvita mitään uusintapainoksia mistään.
Lehtijutuissakin kerrotaan kyllä mitä missäkin satamassa tuolloin kalja maksoi...Se on helpompaa lukea ne kirjasta kuin haalia kaikki vanhat Vene-lehdet.
- Anonyymi
Merivuokko on tuossa lähikentällä ollut jo jonkun aikaa, kai siitä vielä jotain tulee kun terästä siellä niin hitsataan.
- Anonyymi
Teräslevyt täytyykin valhtaa vähitellen jotta se pysyisi Merivuokkona, eihän kaikkia voi vaihtaa kerralla. Se olisi eri vene sitten.
- Anonyymi
Teräsvene HYVIN tehtynä olisi meikäläiselle unelma. Ikää on nyt 56 eli jos NYT saisi uuden teräsveneen, perikunta hoitaisi loput :).
Pitäisi kuitenkin olla pyöreäpalteinen, puusisustainen ja ehkä sähkövinsseillä varustettu ketsikutteri tms. jotta kulkua riittäisi kohtuullisesti heikommillakin tuulilla.
Joku 700hv Scania konehuoneessa tietysti hoitaa pläkän tyylillä, mutta purjehtia kai piti eikä ajaa ohjusveneellä :).
Aihetta sivuten, onko kellään linkkejä HIENOIHIN myynnissä oleviin teräsveneisiin?
Erilaisia venäläistä ohjuslavettia muistuttavia virityksiä olen nähnyt, mutta jotain mikä jollain tasolla muistuttaisi edes jonkin verran 1990-luvun isoja muovimatkaveneitä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856284
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283130Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46939Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849