mistä kaupasta saa halvimman agm akun ?
halvin agm akku ?
20
1891
Vastaukset
- 2000a
Puuilo n250e 220a/100h kuoret samat ja kenties sisältökin mitä motonetin agm 350e
- halvinagm
- parastaAAryhmää
ja tässä hyvä ja kallis
http://www.marinea.fi/victron-lithium-akku-200ah
http://www.marinea.fi/victron-energy_1 - Markkina1A--
Valitettavasti OLET VÄÄRÄSSÄ! Victron Energy käyttää HALPOJA kiinalaisia LiFePO4 (LFP) akkuja. Akut on vielä ensimmäistä sukupolvea.
Panasonic, Samsung SDI ja LG Chem valmistaa uudenaikaisia NCA ja NCM akkuja. Ne on ylivoimaisia.
Victron tuottaa KAIKEN KIINASTA. Kiinasta saa myös A-laatua, mutta Victron ostaa peruslaatua ja brändää sen omalle tuotemerkille.- metsäveli
Nyt kyllä "markkinat" on hieman hatelikossa.
"Ensimmäisen polven" LiFePO4 akut ovat kokonaan eri epeleitä kuin NCA
ja NCM akut , jotka kumpikin perustuvat katodinsa osalta metallioksideihin, kun
taas lifepon katodi on rautafosfaattia.
Asiasta koituu niin hirmuiset erot ominaisuuksiin, että vertailu tulee tehdä
käyttötarkoituksen ja muiden vaatimusten perusteella.
--
Jos haluaa pitkää käyttöikää ja mahdollisimman monta lataus-purkaus sykliä,
niin LiFePO on selkeästi paras ratkaisu.
Jos yritetään päästä lähellekään samaan metallioksideihin perustuvilla akuilla,
niin joudutaan tekemään pientä vilunkia, - kuten teslan "powerwall" akustossa
jouduttiin tekemään.
Siinähän rajoitettiin kertalausta niin että vain osa kapasiteetista oli käytössä ,
ja näin saadaan käyttöikää lisää.
Samalla NCA katodin etu menetetään kokonaan, ja "sukupolvissa" romahdetaan
monta pykälää menneisyyteen.
Jos olisi käytetty vaikkapa 80 % osuutta kapasiteetista, niin tuo akkuhan
olisi simahtanut päivittäisessä lataus- purkaus käytössä huomattavasti nopeammin kännykän akku.
Teslan sähköautossakin samanlainen vajaan latauksen käyttö tulee
luonnostaan, - kukaanhan ei aja päivittäin akkua tyhjäksi, vaan käytännössä
jotain 20-30 % kapasiteetista per lataus on käytössä.
--
Kiinalainen lifepo taas kestää 80 % latausta vähintään 2000 kertaa, ja jos
otetaan käyttöön teslan vilunki, niin päästään 8000 - 10000 lataus purkaus sykliin.
Asia menee hilpeästi teoreettiseksi, minkä voi havaita kun laskee montako
päivää menee tuohon määrään.
Saattaapa kokeilijalta ikä loppua ennenkuin akku simahtaa.
--
LiFePO akut kehittyvät vielä paremmiksi kunhan saadaan uusi pitkäikäinen ratkaisu anodin osalta, - joka nyt on käyttöikää rajoittava komponentti.
Monia vaihtoehtoja on jo tarjolla jotka keventäisivät akun tasolle jolla se
kilpailisi nykyisten metallioksideihin perustuvien kanssa, mutta
samalla menetettäisiin pitkä käyttöikä jonka epäillään nyt olevan jopa 20 vuotta.
Kukaan ei vielä tätä asiaa varmasti tiedä, ja hankalaa on asiaa kokeilla
vahvistaakaan.
Kokeilu kun veisi päälle 5 vuotta, joten moista urakkaa ei kukaan ole ottanut. - Myyjäiset
metsäveli kirjoitti:
Nyt kyllä "markkinat" on hieman hatelikossa.
"Ensimmäisen polven" LiFePO4 akut ovat kokonaan eri epeleitä kuin NCA
ja NCM akut , jotka kumpikin perustuvat katodinsa osalta metallioksideihin, kun
taas lifepon katodi on rautafosfaattia.
Asiasta koituu niin hirmuiset erot ominaisuuksiin, että vertailu tulee tehdä
käyttötarkoituksen ja muiden vaatimusten perusteella.
--
Jos haluaa pitkää käyttöikää ja mahdollisimman monta lataus-purkaus sykliä,
niin LiFePO on selkeästi paras ratkaisu.
Jos yritetään päästä lähellekään samaan metallioksideihin perustuvilla akuilla,
niin joudutaan tekemään pientä vilunkia, - kuten teslan "powerwall" akustossa
jouduttiin tekemään.
Siinähän rajoitettiin kertalausta niin että vain osa kapasiteetista oli käytössä ,
ja näin saadaan käyttöikää lisää.
Samalla NCA katodin etu menetetään kokonaan, ja "sukupolvissa" romahdetaan
monta pykälää menneisyyteen.
Jos olisi käytetty vaikkapa 80 % osuutta kapasiteetista, niin tuo akkuhan
olisi simahtanut päivittäisessä lataus- purkaus käytössä huomattavasti nopeammin kännykän akku.
Teslan sähköautossakin samanlainen vajaan latauksen käyttö tulee
luonnostaan, - kukaanhan ei aja päivittäin akkua tyhjäksi, vaan käytännössä
jotain 20-30 % kapasiteetista per lataus on käytössä.
--
Kiinalainen lifepo taas kestää 80 % latausta vähintään 2000 kertaa, ja jos
otetaan käyttöön teslan vilunki, niin päästään 8000 - 10000 lataus purkaus sykliin.
Asia menee hilpeästi teoreettiseksi, minkä voi havaita kun laskee montako
päivää menee tuohon määrään.
Saattaapa kokeilijalta ikä loppua ennenkuin akku simahtaa.
--
LiFePO akut kehittyvät vielä paremmiksi kunhan saadaan uusi pitkäikäinen ratkaisu anodin osalta, - joka nyt on käyttöikää rajoittava komponentti.
Monia vaihtoehtoja on jo tarjolla jotka keventäisivät akun tasolle jolla se
kilpailisi nykyisten metallioksideihin perustuvien kanssa, mutta
samalla menetettäisiin pitkä käyttöikä jonka epäillään nyt olevan jopa 20 vuotta.
Kukaan ei vielä tätä asiaa varmasti tiedä, ja hankalaa on asiaa kokeilla
vahvistaakaan.
Kokeilu kun veisi päälle 5 vuotta, joten moista urakkaa ei kukaan ole ottanut.Mitä tällainen kirjoitus tekee aurinkosähköpalstalla!? Asiantuntevaa tekstiä ilman mitään julistusta??!! Monta yli kolmen sanan virkettä! Ei yhtään kirjoitusvirhettä eikä linkkiä. Eikä yhtään huutomerkkiä!!!??
- Epäluuloinen
Myyjäiset kirjoitti:
Mitä tällainen kirjoitus tekee aurinkosähköpalstalla!? Asiantuntevaa tekstiä ilman mitään julistusta??!! Monta yli kolmen sanan virkettä! Ei yhtään kirjoitusvirhettä eikä linkkiä. Eikä yhtään huutomerkkiä!!!??
Hahhah repesin X)
- suomessauusia
suomessa ei myydä muuta, kuin näitä meille uusia
LiFePO4 (LFP) akkuja. Akut on vielä ensimmäistä sukupolvea.
nämä ovat suomessa uutta teknologiaa !
laita parempia jos löydät ? - peruuta
Raja-Joosepin Essolla oli erinomaisen halpoja akkuja myynnissä jokunen vuosi sitten, joten sinne vaan ostoksille. Hauskaa matkaa ja hyvää uuttavuotta ja mukavat vaihdevuodet tai vuodenvaihteet.
- AnteroRantanen1191
Jos haluat akun joka kestää isältä, pojan, pojan pojalle
Saa ladata vaikka millä teholla, ottaa energiat aivan polvilleen, ei lyhennä akun
ikää, EIKÄ kapasiteettia.
Ei ole mitään
"hienohelma" lion tai muutakaan vaarallista, räjähtävää,
kuumentuvaa tekniikkaa.
Ei vaadi mitään elektronista valvontaa per kenno, kuten lion akut ym
N kerran vuosikymmenessä tai kahdessa vaihdetaan uudet MYRKYTTÖMÄT
nesteet akkuun ja TAAS TÄYSI kapasiteetti !!!!!!!!!
Edison NIFE akku, tässä tietoa ja lopussa linkkejä valmistajista:
http://www.nickel-iron-battery.com/
Antero Rantanen
040 511 5245- Mielenterveyshoitaja
Ei v*ttu taas näitä Anteron NiFe-akkulätinöitä.
Luulisi sen joskus itsekin kyllästyä jauhaminen näitä vanhoja ja ties kuinka moneen kertaan vääriksi osoitettua saarnojaan
- Markkina1A--
NiFe akut kestää, mutta ovat painavia ja hyötysuhde on luvattoman heikko.
LiFePO4 akut on vanhentunutta tekniikkaa. Perusongelma: http://journals.cambridge.org/fulltext_content/supplementary/MAM20_S3/assets/7337/0432.pdf
NCA on PARAS ! PANASONIC ja TESLA ! Elon Musk tietää!
http://tra2014.traconference.eu/papers/pdfs/TRA2014_Fpaper_17951.pdf
Vastaavia kokeellisia tutkimusraportteja on useita. NCA ja NMC on voittanut niissä kaikissa. Kaikki autovalmistajat on siirtyneet käyttämään niitä.
ERIKOISTAPAUS ON!
Litiumtitanaatti anodi / NMC katodilla varustettu akku! Pikalatausta kestävänä soveltuu hyvin sähköbussiin.
Useissa titanaattiakussa on ongelmana kaasut! Ne pullistaa akun käyttökelvottomaksi. Vain Toshiba on kehittänyt ratkaisun! - Markkina1A--
Objektiivisen ja todellisen tiedon saanti on yleinen ongelma. Valmistajat kernaasti lupaa häkellyttäviä syklimääriä. LiFePO4 valmistajat lupailee tuhansia latauspurkaus syklejä. A123 LiFeP04 akkuvalmistaja antoi toimintatakuun ainostaan 200 sykliin.
Itävallassa tehdyssä testissä LiFePO4 antoi vain 377 sykliä. Akkujen sisäinen vastus lisääntyi samalla nelinkertaiseksi.
NCA - AKKU antoi peräti 1284 syliä!
http://tra2014.traconference.eu/papers/pdfs/TRA2014_Fpaper_17951.pdf- metsäveli
Tuo erittäin huono tulos joka on saatu muille kuin NCA katodeilla
varustetuille kennoille selittyy kun lukee tarkasti tuon tutkimusselostuksen.
Nimittäin hemmot ovat ottaneet kaupallisen ja laadukkaan NCA tyypin
akun, ja tehneet ruojat itse nuo muut tyypit samankokoisiin kuoriin.
Tietääkseni muut kuin Panasonic eivät vielä voi käyttääkään tuota NCA,
eli nikkeli-coboltti- alumiini materiaalia patettisuojan vuoksi.
--
Asian vaikutusta koetuloksiin kommentoidaan vain lyhyesti raportin loppuosassa, ja sekin jää mainintaan että paremmin optimoidut kennot saattaisivat pärjätä yhtä hyvin.
Tästä raportista jää nyt kyllä ikävä epäilys itämään.
Mitään relevanttia tietoa ei saatu eristetyksi , - ellei nyt sitä että
omatekoiset akut saattavat päristää hheikosti.
- Markkina1A--
NMC akut yleistyy.. Kotikäytössä!
Samsung SDI ja LG Chem.
https://www.youtube.com/watch?v=BQ0gf4HJleQ
https://www.youtube.com/watch?v=L8LzZjgxwZo - Markkina1A--
PANASONIC on akkubrändinä paras. Toimittaa Teslaan akut.
https://www.youtube.com/watch?v=g8hDzGiQD68 - PEKKAPUUTIAINEN
suomessa vain
AGM - taotaokakao
missä maassa victron on tehty ?
- arvio-kestoa
Joo, mutta kuinka pitkään kestää auton akku, joka päivä 2 starttia?
- metsäveli
Ainakaan täällä Suomessa eivät litiumakut sovi käynnistysakuksi.
Kyllähän murhapakkasellakin auton niillä käyntiin saa, mutta kun
laturi samalla pärähtää käyntiin niin poks, taikka ainakin vahinkoa alkaa
syntyä pikavauhtia.
Nimittäin alle nolla-asteen lämmössä olevaa litiumakkua ei pidä ladata
lainkaan.
Jos sitä yrittää, niin latausjännite pompsahtaa hetimiten tasolle jossa
metallista litiumia alkaa erottua anodin grafiittimateriaalin pinnalle.
Tämä käräyttää elektrolyyttinä olevan orgaanisen litkun, ja akku ei ole
enää entisensä .
Asia vaatisi erikoisjärjestelmän, joka vahtii latauslämpötilaa, ja muutenkin
estäisi latauksen yhteydessä vaanivan virhekäytön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742902
- 642763
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171649- 241647
- 201590
- 191488
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249