Plussapuolet Suonenjoella

Nuolaskinhetikohtaäkkiä

Illalla kävelin pitkin kylän pintaa, ja täällä on todella paljon positiivista ja kaunista:
- kirkko
- sankarihautausmaa
- koulut
- kaupat
- puistot
- ihmiset
- eläimet
- joki
- maisemat
- vastaantulijat
- talot
- pensaat ja puut

18

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entajuakaikkiallasamaa

      Mitkä puistot? Ketä on vastaantulijat kun ihmiset oli erikseen jo mainittu, koiria, mamuja? Missä täällä on eläimiä jos ei kodittomia ja pakkasessa värjötteliviä kissoja lasketa? Vai tarkoititko kylän harakoita ja variksia?

    • Plussia_löytyy-lisää

      Asiat kokee myönteisinä jos ei niitä valmiiksi vinoutuneella ennakkoasenteella tarkastele.

      Varmaankaan kaikkea ei tajua tuollainen "peräkammarinpoika" joka ei ole mitään muuta nähnyt elämänsä aikana kuin oman "suomikoti"ympäristönsä ja maailmankaatsomuksensa omaksunut lukiessaan näitä sekopäisten kirjoituksia.

    • muuttoa.harkitseva

      Onhan niitä plussia mutta myös miinuksia niinkuin kaikilla pienillä paikkakunnalla. Matut pilasivat kuitenkin koko paikkakunnan.

      • paktotefuistsure

        jep... kyllä se taitaa tällä hetkellä kokonaisuudessaan vetää rankasti miinuksen puolelle, vielä vuosi sitten oltiin suurinpiirtein nollassa.


    • jerginsen

      Hirveintä urpoille on jos kaupungilla liikkuu auto tai mopo. Heidän mielestään kaupungin tiet ovat tehty vain siksi että sitä pitkin hyppii jänikset ja jolkottaa kettu juosta. Sitä vähän vaikea selittää mamuille että mitä takapajuisia juntteja täällä ollaan sekä miten maristaan ja kitistään.

      • ajanhermolla

        "Hirveintä urpoille on jos kaupungilla liikkuu auto tai mopo." Mitäs hirveitä noissa on. Ne kuuluvat nykyaikaan. Toisin kuin henkistä keskiaikaa elävät mamut ja muut siipeilijät.


      • jimojakommimmos

        Niistä valitetaan jopa enemmän kuin mamuista, joillehan vain kudotaan sukkia kun talvi pääsee yllättää. Junttien rasismi vaihtanut kohdetta.


      • junttien.juntti
        jimojakommimmos kirjoitti:

        Niistä valitetaan jopa enemmän kuin mamuista, joillehan vain kudotaan sukkia kun talvi pääsee yllättää. Junttien rasismi vaihtanut kohdetta.

        Juntit kun käyvät töissä ja haluavat suomalaisille vanhuksille hyvän hoidon. Ja lapsille turvatun tulevaisuuden. Kutokoot verorahoilla loisijat mamuille vaikka pipoja!


    • Miksivalittaa

      Minkähän takia pitää aina haukkua Suonenjokea? Itse olen ollut tyytyväinen tähän paikkakuntaan muualta muuttaneena. Suonenjoki on kaunis kaupunki varsinkin kesäisin, miksi siis valittaa jos on jotain, mistä voi olla ylpeä? Kukaanhan ei ole pakottanut asumaan Suonenjoella, muuttaa voi poiskin jos ei paikkakunta tai asukkaat miellytä. Suomi on kuntia, kyliä ja kaupunkeja täynnä.

      • Sir-punta

        Olen samaa mieltä ja itsekin junantuomana tänne muuttanut. 7 erilaista paikkakuntaa elämän aikana nähnyt asuessa niissä ja kaikissa omat erikoispiirteet mutta kun ei pipo kiristä niin hyvä on elää ja olla näinkin pienellä paikkakunnalla ja nauttia ainakin toistaiseksi turvallisesta asunisesta.


    • Sakanderi

      Tällaisen tavallaan paluumuuttajan mielestä Suonenjoki on erinomainen paikka asua. Itse olen asunut kuudella muullakin paikkakunnalla, mukaan luettuna nyt jo slumiutuvat pääkaupunkimme Helsinki ja naapurinsa Vantaa sekä päätöksenteossa ihmiset unohtava Kuopio.

    • oikapena

      Kaikki suonenjojen asunnottomat olivat liikkeellä viimeyönä

    • BILL-DOLLAR

      Kyllähän se kylänne on oikeasti täysin perseestä . Kohta yhtään kauppaa siellä ,eikä mitään , paitsi juntteja .

      • Sir-punta

        On tämä kyllä tyhat kertaa kauniimpi kuin mitä oletan sun PERSEEN olevan. Joskus täällä tuoksahtaa paska mutta uuden puhdistamon myötä sekin haitta poistuu. Sun pasha haisee eikä se mihinkään poistu kun sitä änkeet housuihin joka pv.


    • 6985412

      Näky se joku kauneuskeskuskin lopettaneen ja se vaatepuoti vieressä. No ei kyllä ollut ihme tän kokosessa paikassa. Paljonkohan saivat avustusta että saivat pytingit pystytettyä? Tuskin ne nyt persnettoo tekivät.

      • Brasilian

        Täällä on vähän aikaansa seuraavia naisia, ei ole riittänyt vahausasiakkaita.


    • akujaperhe

      Missähän täällä olisi lapsiperheen turvallisinta ostaa huumeita ?

    • Paluu

      Pysy tavallisissa päihteissä. Niitä saa ostaa täysi-ikäiset. Niitä kannattaa ostaa vain vähän, niin haitat pysyvät pieninä.
      Baitöwei...pitäisiköhän muuttaa takaisin Suonenjoelle? Olen ollut muualla 48 vuotta, ja voisin palata juurilleni, koska poikasena tutuksi tulleet kalavedet ovat puhtaampia kuin täällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe