Missä kehitätte filminne? Itse kehitin viimeiset 6 rullaa paikallisessa Tunnin kuvassa, joista 4 onnistuivat sössimään. Viimeisistä kahdesta pilasivat 4/16 kuvasta, eli järkyttävän ammattitaidotonta työtä. Valottavat filmin päädyt, eli päätykuvat menevät pilaan aina ja kun 120-rullalla on 8 kuvaa, on menekki hirveä. Tunnin kuvaan en enää mene. Onko ainoa vaihtoehto alkaa kehittämään filmit itse? Onko c41-oikeasti niin vaikea?
120-filmin kehitys
4
1014
Vastaukset
- rajapyykki
Posti kulkee myös Suomen ulkopuolelle. Minä kehitytän Saksassa ja otan samalla kinofilmistä CD:n ilman paperivedoksia. Filminkehitys kinolle oli viimeksi 1,75 euroa. 120-rullafilmi alkaen 6 - 7 euroa. Postimaksukaan ei liene ongelma. Nyrkkipajakehityksen hankaluus on pieni prosessin läpi kulkevien filmien määrä ja osaavaa henkilökuntaa ei ole vara palkata. Siksi ainakin mv-filmien osalta harkitsisin alkaa itse kehittämään. Purkkia ja tarvikkeita saa edelleen kätevästi internetin kautta ja käytettynäkin. Kivijalkakauppa on täysin nopean rahan digihurmoksessa ja valitettavasti analoginen kuvaus sai nenilleen. Kuitenkin harrastus on nousemassa uudelleen.
- onkofilmikameroilla
enää mitään käyttöä mulla on muutama
- onhyvädigikamera
makso 50€ kuvaa myös hd-videota
- niinvaikkei
nyt kännykässä ja tabletissa olisi kameraa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225564- 324900
- 292814
- 342374
- 372078
- 152028
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231512
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291489