Hei,
kiinnostaisi tietää käyttäjiltä kokemuksia uusimman 2015 mallin Fabiasta. Vaikuttaa hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta suhteellisen järkevältä peliltä.
Erityisesti diesel ja farmari versio kiinnostaa, mutta toki noin yleisesti bensa-versioidenkin kokemukset kiinnostaa.
Olen itse harkinnut Fabian uutta farkkua dieselinä ja ehkäpä vielä automaatilla (mielellään, mutta katsotaan nyt, kyllä tuo manuaalikin kelpaa).
Onko kulutus ilmoitettujen lukiemien tasolla? Mitä teillä auto kuluttaa? Ajo-ominaisuudet? Ärsyttääkö jokin asia autossa, olisiko jonkun asian tai ominaisuuden voinut mielestänne suunnitella toisin? Miltä on auto vaikuttanut pitkällä matkalla ja kaupunkipyörittelyssä?
Asiallisia vastauksia kaipailen ja nimenomaan Fabia (vm alk 2015) kuskeilta.
Muiden automerkkien autojen käyttäjien "osta tämä tai tuo, äläkä vaan Fabiaa" -kommentit unohdettakoon.
Skoda Fabia 2015 kokemuksia?
19
4527
Vastaukset
- Kyykynkyykky
Kuolemanloukku, osta mieluummin Rabbit.
Esim fabiassa on turvalaitetta vaikka kuinka jotta epätoivoisesti saadaan jostain testistä se viisi tähteä:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13818681/fabia-myy-turvallisuudellaan- Fabia2015
Kuten kirjoitin: "Asiallisia vastauksia kaipailen ja nimenomaan Fabia (vm alk 2015) kuskeilta."
Itse et ilmeisestikään ole Fabia kuski?
Toisekseen millä perusteella mielestäsi pitäisi mielummin ostaa Rapid (oletan, että tarkoitit Rapidia, vaikka kirjoititkin sen Rabbit, ellet tarkoittanut vanhanluokan VW Golfia, jota valmistettiin USA:ssa Rabbit mallisena)?
Nykyautoissa noin yleisesti ottaen on paljon erilaisia turvallisuusvarusteita ja niin on muillakin merkeillä ja malleilla kuin pelkästään Skoda Fabialla. Monet muutkin merkit ovat saaneet turvallisuudesta täydet viisi tähteä: http://www.euroncap.com
Alkuperäisessä viestissäni en edes maininnut koko turvallisuusasiaa, koska mielestäni se on jo uusissa autoissa enemmän sääntö kuin poikkeus. Pelkällä viiden tähden saamisella turvallisuustesteissä ei markkinoida ja myydä autoa hyvillä lukemilla -tarvitaan paljon muutakin, kuin pelkkää turvallisuutta. - Veho_hki
Fabia2015 kirjoitti:
Kuten kirjoitin: "Asiallisia vastauksia kaipailen ja nimenomaan Fabia (vm alk 2015) kuskeilta."
Itse et ilmeisestikään ole Fabia kuski?
Toisekseen millä perusteella mielestäsi pitäisi mielummin ostaa Rapid (oletan, että tarkoitit Rapidia, vaikka kirjoititkin sen Rabbit, ellet tarkoittanut vanhanluokan VW Golfia, jota valmistettiin USA:ssa Rabbit mallisena)?
Nykyautoissa noin yleisesti ottaen on paljon erilaisia turvallisuusvarusteita ja niin on muillakin merkeillä ja malleilla kuin pelkästään Skoda Fabialla. Monet muutkin merkit ovat saaneet turvallisuudesta täydet viisi tähteä: http://www.euroncap.com
Alkuperäisessä viestissäni en edes maininnut koko turvallisuusasiaa, koska mielestäni se on jo uusissa autoissa enemmän sääntö kuin poikkeus. Pelkällä viiden tähden saamisella turvallisuustesteissä ei markkinoida ja myydä autoa hyvillä lukemilla -tarvitaan paljon muutakin, kuin pelkkää turvallisuutta.Se on Rabbit ihan Skodan mukaankin. Fabiassa turvallisuusasiat ovat aina poikkeuksia.
- Olet_turhuus
Veho_hki kirjoitti:
Se on Rabbit ihan Skodan mukaankin. Fabiassa turvallisuusasiat ovat aina poikkeuksia.
Sinä se sitten olet itsepäinen
http://www.skoda.fi/mallisto/rapid?gclid=CKiR6JW1gMoCFUbecgodLV4EbQ
- huumoria.tarvitset
Huonoja kokemuksia ihmisillä. Näin olen kuullut ja lukenut. Jos joku haluaa kertoa vitsin työpaikalla jolle nauretaan koko viikko, niin kannattaa sanoa " ostin skodan".
Kyllä naurua riittää!- Fabia2015
Sinäkään et tainnut lukea alkuperäistä viestiä niin, että olisit sen ymmärtänyt oikein. Mielestäni viesti on hyvin selkeästi kirjoitettu, jonka pitäisi jo lukemisen oppinut lapsikin ymmärtää.
"Asiallisia vastauksia kaipailen ja nimenomaan Fabia (vm alk 2015) kuskeilta."
Et edes ole Fabia kuski ja silti päätit väläyttää Suomen kansaa tässäkin foorumissa erittäin hyödyllisellä tiedolla. - lämppäri-jorma
Fabia2015 kirjoitti:
Sinäkään et tainnut lukea alkuperäistä viestiä niin, että olisit sen ymmärtänyt oikein. Mielestäni viesti on hyvin selkeästi kirjoitettu, jonka pitäisi jo lukemisen oppinut lapsikin ymmärtää.
"Asiallisia vastauksia kaipailen ja nimenomaan Fabia (vm alk 2015) kuskeilta."
Et edes ole Fabia kuski ja silti päätit väläyttää Suomen kansaa tässäkin foorumissa erittäin hyödyllisellä tiedolla.Kuten tuossa aiemmin vihjaistiin, niin Fabia perustuu uudempaan Rabbitiin ihan vikoja myöten.
Muutenkin tässä kummastelen, että miksi kysyt jos vain "sopivat vastaukset" kelpaavat?
- Kolmekakaraajarakki
Täältä ei asiallista vastausta saa. Tätä palstaa terrorisoi pari teiniä jotka vastaavat 99% palstan aloituksista. Suosittelen wagarenaa. Itsellä kakkoskoppa fabia 1.2 tdi farkku, 160.000 täysin viatonta kilometriä takana. Keskikulutus on ollut 4.12 Oikein pihistämällä pääsee kakkosella alkaviin, kesällä pienimmät tankkausvälikulutukset olleet 3,6 Mainio maantiepeli, tuskinpa tuo uuskoppa ainakaan huonompi
- Fabia2015
Kiitos asiallisesta viestistäsi. On mulla tuo kakkoskoppakin ollut aikoinaan mielessä. Kulutukset vaikuttaa hyvältä. Nyt kun tuo uusi malli tuli niin kovasti tekisi mieli sellainen hankkia ja ajaa seuraavat 10-15 vuotta pihistellen kaikesta, järkeviä asioita ja ominaisuuksia kuitenkaan unohtamatta. Kilsoja tulee n 30 tkm vuodessa.
Epäilinkin tämän palstan vastausten laatua, joka todistaa tässäkin kirjaimellisesti lapsellisuutensa mustaa valkoisella. Sanokoon muut teinit ja lippalakkiherrat mitä lystää, mua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat, kun lähden aamulla Skodallani autokatoksen alta ja tulen illalla Skodallani taas katoksen alle takaisin. Tällä hetkellä en edes omista Skodaa. Näyttää kovasti osaa ihmisistä tämäkin kiinnostavan, kun ajelen millä ajelen. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten ajamiset ja millä merkillä ajavat. Jokainen ajaa sillä millä itseänsä huvittaa. Piste.
PS. Näille eräille, jotka näyttävät tietävänsä kaiken autojen merkeistä, malleista ja vioista -kokemusta itselläni on noin 30 eri autosta ja merkkeinä ollut niin saksalaisia, japanilaisia, ranskalaisia kuin italialaisiakin. Uusia malleja kuin vanhojakin. Seuraavana olisi kohteena Skoda -sanokaa mitä lystäätte. Ajan silti seuraavaksi Skodalla. Voisin ostaa sellaisenkin auton, minkä juuri te haluaisitte tai unelmoitte, mutta sijoitan rahani mielummin sellaiseen, jossa arvo nousee, eikä laske -kiinteistöihin. Ja älkää vastatko, että kiinteistöissä arvo tulee laskemaan. En vastaa typeriin viesteihinne enää kirjaimellakaan.
- paskavehje
vesi kyllä tulee sisään skeidan tuuletus raoista kivasti.
https://www.youtube.com/watch?v=6AcRQIKt0P8
katsokaas miten sikaflex laitetaan skodaan.
https://www.youtube.com/watch?v=tteVQoZ40ts
rumia vuotavia melutoosia- iormazzz
Vai ovatko nämä videot lavastettuja? Eihän Skodassa pitänyt olla vikoja.
- Kolmekakaraajarakki
iormazzz kirjoitti:
Vai ovatko nämä videot lavastettuja? Eihän Skodassa pitänyt olla vikoja.
Onko sinulla fabia? Minulla on.
- iormazzz
Kolmekakaraajarakki kirjoitti:
Onko sinulla fabia? Minulla on.
Käytännössä on sillä rabbit on tehty fabian alustan päälle ja sen vuoksi se pomppii ja hytkyy niin kummallisesti
- Kolmekakaraajarakki
iormazzz kirjoitti:
Käytännössä on sillä rabbit on tehty fabian alustan päälle ja sen vuoksi se pomppii ja hytkyy niin kummallisesti
Ei ole. Rabbit on ykkoskoppanen golf. Fabiassa, ei edes ykköskoppasessa ole mitään yhteistä.
>Onko kulutus ilmoitettujen lukiemien tasolla?
Ei, menee reippaasti yli. Maantiellä saattaa päästä FSI:llä alle 10 l / 100 km, TSI:llä taas tolkuton öljynsyönti joka on maahantuojan mukaan aina normaalia eikä korjausta tehdä.
>Mitä teillä auto kuluttaa?
10-20 l / 100 km
>Ajo-ominaisuudet?
Hytkyvä ja tutiseva puhelinkoppi
>Ärsyttääkö jokin asia autossa, olisiko jonkun asian tai ominaisuuden voinut mielestänne suunnitella toisin?
Maailma on täysi keskinkertaisia autoja, on kummallista että tässä on epäonnistuttu näin täydellisesti.
>Miltä on auto vaikuttanut pitkällä matkalla ja kaupunkipyörittelyssä?
Huono molempiin. Tulis sota ja tuhoais kaikki faabiot. Rabbiddikin on kuulemma parempi- Kolmekakaraajarakki
Tuota.... Näyttää pukkaavan taas maanista vaihetta... Lääkkeet ottamatta?
Kolmekakaraajarakki kirjoitti:
Tuota.... Näyttää pukkaavan taas maanista vaihetta... Lääkkeet ottamatta?
Yrjö Hakanen? :o
- Harmitti
Mälläsin yhden 14- mallisen. Kyllä meni pahasti ruttuun ja lunariin, mutta itselleni ei käynyt mitenkään. Sanoisin että kokemus otti raskaasti päähän mutta vahvisti luottamusta Škodan turvajärjestelhihin.
- Autoinsinööri
Tosi turvallinen auto jos menee ruttuun asti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749