10 x 10 laatta ja 6x6x6 kampa?

AmatöörilTOITTAJA

Tein tuolla kammalla ja oli hirvee työ putsata tursunnut sanikka saumoista. Millä noi saumat olis paras putsata kun saneerauslaasti ne sotkee? Jotain työkalua olemassa?

8

1663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työ

Puutikulla sit kun laatat on kunolla kiinni. Sulla on ollu liian harva kampa liikaa laastia.

• Onkovitosta

Elikkä nelosen kammalla varmaan?

• ei-tarviipuuhastella

Kyllä mä oon tolla kammalla laatotellu ja ei yleensä paljoa oo samoihin tursunu. Eli liikaa laastia tai liian löysää. Kaupoissa myydään sellasia raspeja jossa timanttiterä päässä. Ellet sattumalta omista monitoimikonetta niin siihenkin saa sellaisen terän. Sillä on vaivaton työ putsailla.

• mi-tä-nyt

Ellei vaativa paikka niin kannattaa vaihtaa kiinnityslaasti saumauslaastiin niin ei ongelmaa tuossa.

• Laatta.mies

Saneerauslaasti on huonoa laatoitukseen yleensäkin, kevytsaneerauslaastit kuten Kiilto superfix, ceresit Cm 90 jne. on paljon parempia laatoitus töihin, ne ei pursuile ja suttaa läheskään niin paljoa kuin normi saneerauslaasti.

6x9x6 laastikammalla olen aina laatoittanut lattiat, kun laatta on kokoa 10x10.

Itse käytän lattiaa laatoitaessa märkää sivellintä josta olen lyhentänyt karvat ja sillä pyyhkäisen sauman puhtaaksi niiltä kohdilta joista kiinnityslaasti pursuilee liikaa ja laatan päälle tulleet tahrat puhtaaksi sienellä.

Jos sun saneerauslaasti on jo päässyt kuivumaan niin mekaaninen raaputus ainoa vaihtoehto eli jollain raspilla, puukon kärjellä yms. mutta varo rikkomasta lasitusta se lohkeaa laatan reunasta melko helposti ja toiseksi varko vahingoittamasta lattian vedeneristystä.

• jokuneliöjoskus

Eikös nuo superfixit yms. Olekkin saneerauslaasteja. Ja ei saumalaastilla voi mitää kiinnitellä oli vaativa paikka tai ei niinkuin tuossa ylempänä joku mestari kertoi..

• kei-no-se

On tuota saumauslaastilla kiinnitystä tehty monet kerrat eikä vuosien varrella ole valituksia tullut.

Silikoni on toinen korjauksissa käytetty laasti.

• Laatta.mies

Superfix on KEVYTsaneerauslaasti eli siihen on lisätty ainesosia (usein muoviraetta) jotka parantaa työstettävyyttä, kammattavuutta, ei ole niin valuvaa jne. ja niissä yleensä käytettään myös valkosementtiä mikä on haitattomampaa ihokosketuksessa eli ei kuivata niin paljon käsiä.

Lisäksi kuivumisajat on merkittävästi lyhyemmät kuin normaalilla saneerauslaastilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      330
      8014
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2490
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2230
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1896
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1462
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1301
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1264
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1127
    Aihe