10 x 10 laatta ja 6x6x6 kampa?

AmatöörilTOITTAJA

Tein tuolla kammalla ja oli hirvee työ putsata tursunnut sanikka saumoista. Millä noi saumat olis paras putsata kun saneerauslaasti ne sotkee? Jotain työkalua olemassa?

8

1384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työ

      Puutikulla sit kun laatat on kunolla kiinni. Sulla on ollu liian harva kampa liikaa laastia.

      • Onkovitosta

        Elikkä nelosen kammalla varmaan?


      • ei-tarviipuuhastella

        Kyllä mä oon tolla kammalla laatotellu ja ei yleensä paljoa oo samoihin tursunu. Eli liikaa laastia tai liian löysää. Kaupoissa myydään sellasia raspeja jossa timanttiterä päässä. Ellet sattumalta omista monitoimikonetta niin siihenkin saa sellaisen terän. Sillä on vaivaton työ putsailla.


    • mi-tä-nyt

      Ellei vaativa paikka niin kannattaa vaihtaa kiinnityslaasti saumauslaastiin niin ei ongelmaa tuossa.

    • Laatta.mies

      Saneerauslaasti on huonoa laatoitukseen yleensäkin, kevytsaneerauslaastit kuten Kiilto superfix, ceresit Cm 90 jne. on paljon parempia laatoitus töihin, ne ei pursuile ja suttaa läheskään niin paljoa kuin normi saneerauslaasti.

      6x9x6 laastikammalla olen aina laatoittanut lattiat, kun laatta on kokoa 10x10.

      Itse käytän lattiaa laatoitaessa märkää sivellintä josta olen lyhentänyt karvat ja sillä pyyhkäisen sauman puhtaaksi niiltä kohdilta joista kiinnityslaasti pursuilee liikaa ja laatan päälle tulleet tahrat puhtaaksi sienellä.

      Jos sun saneerauslaasti on jo päässyt kuivumaan niin mekaaninen raaputus ainoa vaihtoehto eli jollain raspilla, puukon kärjellä yms. mutta varo rikkomasta lasitusta se lohkeaa laatan reunasta melko helposti ja toiseksi varko vahingoittamasta lattian vedeneristystä.

    • jokuneliöjoskus

      Eikös nuo superfixit yms. Olekkin saneerauslaasteja. Ja ei saumalaastilla voi mitää kiinnitellä oli vaativa paikka tai ei niinkuin tuossa ylempänä joku mestari kertoi..

      • kei-no-se

        On tuota saumauslaastilla kiinnitystä tehty monet kerrat eikä vuosien varrella ole valituksia tullut.

        Silikoni on toinen korjauksissa käytetty laasti.


      • Laatta.mies

        Superfix on KEVYTsaneerauslaasti eli siihen on lisätty ainesosia (usein muoviraetta) jotka parantaa työstettävyyttä, kammattavuutta, ei ole niin valuvaa jne. ja niissä yleensä käytettään myös valkosementtiä mikä on haitattomampaa ihokosketuksessa eli ei kuivata niin paljon käsiä.

        Lisäksi kuivumisajat on merkittävästi lyhyemmät kuin normaalilla saneerauslaastilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      133
      1778
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1421
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1159
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      82
      1036
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      881
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      126
      758
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      41
      727
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      673
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      671
    Aihe