Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan vanhojen kerros- ja rivitaloasuntojen hinnat koko maassa nousivat 0,1 prosenttia lokakuusta marraskuuhun. Pääkaupunkiseudulla hinnat laskivat 0,9 prosenttia, kun taas muualla Suomessa hinnat nousivat 1,1 prosenttia. Edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna hinnat nousivat koko maassa 1,1 prosenttia. Pääkaupunkiseudulla hinnat nousivat 1,7 prosenttia edellisvuodesta ja muualla Suomessa 0,5 prosenttia.
http://www.stat.fi/til/ashi/
Osakeasuntojen hinnat marraskuussa
9
<50
Vastaukset
- Omakas
Aikalailla -0. Eli omistava luokka vaurastui jälleen vuokran verran verrattuna vuokrarenkeihin.
Nimenomaan näin. Viime vuoden vastaavaan ajankohtaan nähden hinnat nousivat hieman. Silti kysymys on merkityksettömästä muutoksesta.
.
Olen havainnut, että harvalla riittää taloudenlukutaito siihen, että ymmärtäisi oman asunnon tulevan keskimäärin edullisemmaksi ratkaisuksi, vaikka asuntojen reaalihinnat laskisivatkin tai nimellishinnat laskisivat jonkun verran. Olen laskenut pariin otteeseen keskimääräisillä hinnoilla sitä, kuinka paljon asuntojen hintojen pitäisi laskea, jotta vuokra-asuminen tulisi keskimäärin edullisemmaksi.
.
Mitä sanoin, ei tietenkään voi yleistää. On asuntoja ja hintoja, joita ei kannata ostaa eikä maksaa. Sijainti, asunnon kunto ja oikea hinta - siinä avaintekijät.
- olekoReppana
mitähän arvo kyseisellä avauksella on? Eiköhän jokainen joka asiasta on kiinnostunut ole nähnyt uutiset ja lehdet joissa asia on ollut esillä?
Melko typerää laitella linkkeä uutisista aloituksena, vi eikö oma pää ja mieli kykene ajatteluun ja mielipiteisiin joilla voisi muodostaa järkevän keskustelun?- hiljainen-palsta-olis
Mistäs täällä pitäisi sitten hintoihin liittyen keskustella jos ei niiden muutoksesta alueittain tai kausittain?
Saako sitten laittaa linkin jos hinnat ovat laskeneet? - nysväätyhjästä
Mikä vitun retardi sä olet sanomaan yhtään mitään. Ihme retardeja täällä???
- merkitystä
Helsinki indeksin kuukausimuutos on -3,3%. Pk-seutu -2,8%, ja vuosimuutos -0,2%. Ei ihan merkityksetön asia
- Spundit
Höpö höpö. Sinulta puuttuu taloudenlukutaito.
- Omakas
Kuukausimuutos on tosiaan reilu, mutta kun tiedetään, että kuukausimuutokset sahaavat ylösalas lähes vuorokuukausin, niin ei tuosta kannata hätääntyä. Samanlaisia kuukausinotkahduksia on nähty joka vuosi, useampaankin kertaan.
Merkityksellistä on se, että hinnannousu on nyt pysähtynyt koko maassa. Nykyisellään ei voi laskea alati nousevien hintojen varaan. Vuositasolla hinnat ovat pysyneet vakaina, eli -0% mennään. Pian taas taloudessamme on vauhtia ja hinnat karkaavat tuhnulta yhä kauemmas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau637042Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens424953- 792833
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat422099- 191990
- 341823
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121583Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil161510- 261364
- 181341