Thaimaa alkaa kyllästyttämään

Olenkoainut

Olen käynyt maassa n 15 kertaa. Tiedän , että se on monelle 'kokeneelle' vähän.
Alkuun seuramatkalla ja viimeiset 10 vuotta 'omatoimisesti'. Alkuun hotelleissa myöhemmin vuokrannut talon. Kerran haksahtanut tyttöbaarin 'oppaaseen' ja kokenut eroottisen yön hänen kanssaan. No menihän tuo paremman puutteessa ...
(tissit oli hyvät )
Nyttemmin ei maa juuri kiinnosta. Yksi syy lienee ikuinen viisumin hakeminen pitempään oleskeluun. Thaimaalaiseen hymyyn olen kyllästynyt. Aina sama virne naamalla. Mistä tiedät mitä todella thai ajattelee ?
Ruoka on ok ja tietysti ilmasto , mutta on tropiikkia muuallakin.
Mitä ehdotatte uudeksi kohteeksi ?

47

691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomi1024

      Etelä tai pohjoisamerikkaa...

    • keväälläseuraavankerran

      Mie oon käynyt puolet enemmän, eikä kyllästytä!!

    • mieliitakaisin

      Eipä ole vielä alkanut kyllästyttämään vaikka toistakymmentä reissua ja 50 baarityttöä takana.

      • Nomilfever

        Hyi helvetti, viellä 50 tyttöjä hoitelet. No toisilla tuokin on ainoa vaihtoehto tyydyttää itsensä yyyöök


    • reisisadamakovakänni

      Jatka sen Tallinnan kanssa jossa olet käynyt jo 30 vuotta.

    • Tuo viisumin haku nyt sinäänsä ei mikään ongelma ole, kuitenkin aloittajan kanssa samaa mieltä tuosta Thaimaan tympimisestä. Oltiin pari kuukautta reissussa ja jotenkin vaan alkoi pännimään, tiedä sitten johtuuko se nykyisistä suurista turisti
      määristä vai siitä kun on tuo 20 v. tehty Thaimaahan reissuja että alkaa kyllästyttämään. Tutuiksi on tullut myös muut Kaakkois-Aasian Thaimaan naapuri
      valtiot,täytyy todeta ettevät ne Thaimaasta mitenkään erityisesti poikkea että sen vuoksi kohdetta tarvitsisi vaihtaa. Olen miettinyt Filipiinejä tiedä sitten onko se semmoinen paraatisi kun he jotka siellä ovat käyneet ja sitä ylistäneet, ilmeisesti rikollisuutta melko runsaasti ja luonnon mullistuksia taitaa olla melko useasti.
      Toinen harkinnassa oleva maa olisi seuraavalla kerralla Myarmar, Kuinka pitkäksi
      aikaa myöntävät Turistiviisumeja ja muut muodollisuudet täytyy selvittää. Jotkut
      viisaat ovat kertoneet että siellä on Kaakois-Aasian rannat palveluahan vasta opetellaa samoin tiet ovat melko heikko kuntoisia.

    • pienetympyrät

      eihän se kyllästyminen johdu kuin omasta korvienvälistä. veikkaisin että jos on kyllästyjäluonne niin sitten sitä kyllästyy missä vaan. jonkin asteinen aikalisä vois olla paikallaan ja miettiä että mistä se kyllästyminen loppujen lopuksi johtuu. thaimaa on kuitenkin niin laaja alue ja tekemistä löytyy jos vaan viitsii lähteä 200m kauemmaksi asunnolta niin epäilen ettei se kyllästyminen johdu thaimaasta.

    • Edeliselle sen verran, voihan se jossain tapauksaessa vika olla korvien välissäkin : Meillä kyllä sitä tekemistä on riittänyt sukkeluksen/snorklauksen ym.veteen liittyvien
      harrastusten parissa. Vielä kun lisätään luonnon puistoissa käynnit YM ja Shoppailu
      Isommissa kohteissa. Voihan sitä Viettä myös aivan pelkkiä löhöily päiviä hotellin altaalla tai beachilla, eihän suinkaa lomalla ole tarkoitus juosta kuin ajokoira päivästä
      toiseen ja kääntää jokaista kiveä ja kantoa ympäri olipa pidemällää tai 2 vko.n reissulla.

    • jalskal

      No tuo thaimaahan on suomalaisille kun kanarian saaret nykyään. Helvetisti paljon siistinpiä paikoja maailmassa kun joku thaimaa. Toki on sielläkin kivoja paikkoja. Bali tonga borabora meksiko venetzuela jne.

      • eijummarra

        Kovasti tuo thaimaa kuitenkin kiinnostaa lalskalia kun joka päivä tänne palstalle palaa.


    • 5545

      28 kertaa eikä vielä kyllästynyt. Varma lämpö ja vielä todella edullista. Kävin viime talvena Australiassa ja meni viikossa enemmän rahaa kuin taikuissa kuukaudessa eikä siellä ollut mitään katsomista. Surkein paikka missä olen käynnyt on Dubai ja Singapore.

    • tervemenoa

      Mä kyl annoin sul vastauksen jo, mutt johonkki se katos eli koittappa etelä-tai pohjoisnapaa.

      • Kokeileppa seuraavan kerran Filippiinejä.
        Olen käynyt siellä nyt neljästi.
        Viimeksi tein yhdeistelmäreissun, eli ostin meno-paluu-lipun hel-bkk-hel, jatkoin BKK:sta suoraan Manilaan, olin Filppulassa kaksi viikkoa ja Pattaylla sitten 10 päivää.
        Bkk-Mnl lento Cebu Pasificilla

        Saman näköistä kuin Thaikuissa, mutta englantia puhutaan yleisesti, jopa maaseudulla.


    • erkkimatkamies

      Sama täällä. Kyllä venakot menee koska tahansa taikkuhorojen ohitse. Ne on ihan tautista kamaa noi taikut. Joukossa alaikäisiä jos osaa kysyä. Kokeneet ukot kerto baarissa.

      • sinnevaanVenäjälle

        Ehdottomasti venakot, ovat todellisia HIV:n levittäjiä heitä Viipuri ja Tallinna täynnä, puhumattakaan Pietarista tai Petroskoista, sinne vain varattomat, joilla ei rahaa Thaimaahan matkustaa ole koskaan, eikä tulekkaan, niinpä vain venäläisistä voivat haaveilla, olisihan se mukavaa heillä maatuskan viereen köllähtää vodkapäissään, nukkumaan.


    • Kinkkikammoinen

      Sama täällä. Liian kuuma suomalaiselle, aina. Pattayan hintataso on ainoa, miksi viitsin thaikkuihin mennä. Nyt ärsyttää lisäksi vellovat kiinalais-ja korealaislaumat, joilla ei ole mitään käytöstapoja.

    • nokair

      ei yhtaan kyllastyta asun thaimaassa nyt tulee tayteen viidestoista vuosi ja jos haluan kotoa pois lomalle otan lennon johonki taalla halpalennot tosiaan halpoja

    • heräsinjuomaanvettä

      Ei kyllä koskaan tule sellaista tunnetta, että kyllästyttäisi. Kun Tammikuussa lämpötila on plussan puolella 30 molemmin puolin ja katsoo maikkarin uutisotsikot ja sään, niin kyllä
      lämmittää kovasti mieltä. Kulttuurishokki tulee kun sieltä pois joutuisi tulemaan, senkin muutaman kerran kokenut. Nyt kuumakausi meneillään ja lämmöt öisinkin 27..
      kesäkuussa Suomeen ja kesämökille.

    • santtu-1975

      Itselläni kolmastoista Thaimaan reissu Toukokuussa edessä, eikä ainakaan vielä kyllästytä. Joka reissulla nykyään pyrin käymään 2-3 eri kohteessa (ja myös erityyppisissä), missä olisi jokakerta ainakin yksi uusi kohde missä en ennen ole käynyt. Vielä on runsaasti kohteita (saaria, pohjois-Thaimaata yms.) missä ei ole tullut käytyä, joten uskon että vielä on useita Thaimaan matkoja edessä, ennen kuin alan muita kohteita harkitsemaan, siis kun puhutaan näistä "lämpimistä kohteista". Välillä tulee sitten käytyä muutamien päivien "minilomilla" euroopassa. Viimevuonna miniloman kohde oli Tanska, tänä vuonna ilmeisestikkin Islanti.

      Osa reissuista tulee tehtyä yksin, osa tuon seurustelukumppanin kanssa.

      • tupauuno

        Ainoa syy matkustaa Thaimaahan on Pattaya.


      • Santtu-1975

        Pattayalla(kin) on hauskaa välillä käydä (käyn kyseisessä kohteess yleensä joka toisella taikka joka kolmannella Thaimaan matkalla), mutta en itse ainakaan halua joka reissulla täsmälleen samassa lomakohteessa.


    • 6656565

      kaikkeen kyllästyy...vaimoon, autoon jne mutta ei Thaimaahan.

      • sapiskaajunteille

        Kuka jaksaa luuhata samaa maata vuodesta toiseen kun maailma on upeita paikkoja täynnä.. jos on rahasta kiinni ja pitää olla sitä "thaimaan halpaa" niin on se kaakkois-aasiakin laaja koluttavaksi. Silmät auki savolaiset!


      • laos
        sapiskaajunteille kirjoitti:

        Kuka jaksaa luuhata samaa maata vuodesta toiseen kun maailma on upeita paikkoja täynnä.. jos on rahasta kiinni ja pitää olla sitä "thaimaan halpaa" niin on se kaakkois-aasiakin laaja koluttavaksi. Silmät auki savolaiset!

        Aukaiseppa omat silmäsi ensin. Taas yksi jonka oma tapa toimia on ainoa oikea. Jos joku ihastuu johonkin paikkaan niin miksi siellä ei voi käydä useamminkin?


    • ihimpey

      Väittäisin että et ole Thaimaassa ikinä edes käynyt!!!

    • amaran

      Mites olisi Malesia?

      Upeita rantoja, luontoa ja hyvää ruokaa.

    • 1955

      Käyty kerran Bangokissa,Hua Hinisä 3kertaa Phuketissa. Thaimaa ihan ok mesta. Nimimerkille joka haukkui Dubain ja Singaporen ,jos pitää saada lomalla vetää pää täyteen ,niin Dupai ei ole oikea paikka. Itse olen käynyt Dubaissa 4 kertaa ja joka kerta on ollut Jeees .Ja en ole lasiin sylkijä

    • Näinonmarjat

      Thaimaassa on appivanhempien haudat, niitä käyn katsomassa, ei siellä muu kiinnosta.-

      • Knochen

        Mikä sinua niissä poltetuissa luissa kiinnostaa.


      • Per-kel
        Knochen kirjoitti:

        Mikä sinua niissä poltetuissa luissa kiinnostaa.

        Ooon ma vaa kiitollinen että tekivät muijan mulle :-*


    • ikääntynyt

      Tykkään käydä hieronnoissa. Se on vaan kivaa, kun nainen levittää öljyä kropalle, sivelee ja lutraa sieltä sun täältä.

    • kertariittidupaita

      Dubai, onko tylsempää lomakohdetta keksitty. No, joku pilvenpiirtäjä, ei niitä viitti kauan katsella, kun itsekin kaupuntissa assuu. Vimosen kerran maksoin kalliin reissun neljän thden hotelliin, jos ei tarjoiltu edes pulloa kaljaa. Jos joku paikka on karmeampi kuin Suomi, se on tuolla. Akat hunnut päissään, paikalliset nyrpisteleviä ylimielisiä, jotka pitivät eurooppalaista vääränä ihmisenä.

      • KertaRiittiSunJuttuus

        No miten oksennukses liittyy Thaimaahan?


      • lerpantyhmyys
        KertaRiittiSunJuttuus kirjoitti:

        No miten oksennukses liittyy Thaimaahan?

        Miten omasi, lerppa?


      • LiikkuvaIines

        Tuli itsekin käyty Dubaissa eka ja vika kerta. Missään ei pysty kävelemään ja jopa polkupyörän vuokraaminen ei onnistunut. Se ei vaan kuulu tuohon musu-kulttuuriin. Osalla kaduista ei olisi edes saanut pyöräillä,

        Dubai sopinee jollekin MöhöAmalialle, mutta ei normaalille suomalaiselle, joka liikkuu ja rentoutuu lomallaan.


      • sivistynytlerppa

        Lerpalta jälleen tunusomaista kielenkäyttöä. Teet kyllä sisvistyneen vaikutuksen, aivan kuin olisit opiskellut apukoulun kolmeen kertaan.


      • IinesVittuun
        sivistynytlerppa kirjoitti:

        Lerpalta jälleen tunusomaista kielenkäyttöä. Teet kyllä sisvistyneen vaikutuksen, aivan kuin olisit opiskellut apukoulun kolmeen kertaan.

        Sorry en oo Lerppas, mutta anteeksi nöyrimmin että en osaa sinun mielisairaalatasoista SISvistyneen kielenkäyttöä ( yhdyssana ).
        Minulle on vaikutukset yhdentekeviä, eikä sinunkaan vaikutukset kovasti vaikuta aivovammakkomaija.


      • tunneitsesilerppa
        IinesVittuun kirjoitti:

        Sorry en oo Lerppas, mutta anteeksi nöyrimmin että en osaa sinun mielisairaalatasoista SISvistyneen kielenkäyttöä ( yhdyssana ).
        Minulle on vaikutukset yhdentekeviä, eikä sinunkaan vaikutukset kovasti vaikuta aivovammakkomaija.

        lerppahan sinä, mitä sitä yrität turhaan peitellä, kaikkihan sen tietävät.


    • lopottila

      Tammikuussa menossa Phuketin lämpöön, jossa löytyy kaikkea kivaa: uintia, hyvää ruokaa sekä edullisia hierontahoitoja.

    • 2xmaailmanympäri

      Suosittelen pysymään siellä peräkammarin nurkassa missä juuri nytkin olet.

    • belajasmertaja

      Petrosavotskissa kun pyörähdät ja hoidat ittses kuntoon hyppykuppien jälkeen, niin kyllä Thaimaan lämpö maittaa taas.

    • Tiredofthailand

      Hieronnat ovat hyvin eri tasoisia. Jotkut hierovat hyvin, toiset taas lääppivät vain ja kun heille sanoo että please press harder, ei tapahdu mitään, koska eivät ymmärrä.

      Tuo thaimaalainen hymy. Hymyillään ja sanotaan yesyes niin sillä hoituu kaikki. Turisti ei saa vastausta kysymykseensä ja kun toistetaan vaan sitä yesyesiä ja hymyillään niin kyllä se siitä lähtee kälppimään. Ja ainahan voi lähteä siitä sitten hoitamaan muka jotain asiaa että turisti jää edelleen ilman tietoa. "Ystävällistä" näytellään menestyksellä, oikein nauretaan välillä.

      Kun ne eivät ymmärrä englantia, nekään jotka ovat töissä esim neljän tähden hotellissa. Eivätkä tietenkään osaa puhua sitä, koska r-kirjain puuttuu. Siinä menee melko solmuun kun yrittää saada selvää mitä thaikku vastaa, kun kielitaito on 4:n luokkaa eikä r:ää lausuta.

      Yksi syy mielestäni tähän Thaimaan pilaantumiseen länsimaalaisten silmissä on se, että siellä laukkaa hirveät määrät kiinalaisia nykyisin. Tehokkaasti yhden yön yöpyjiä, jotka rytyyttävät paikasta toiseen ja liikuvat ryhmissä eikä heidän tarvitse silloin mielestään huomioida ketään muuta kuin itsensä ja oma ryhmänsä.

      Meinasi oksennus nousta kun viime viikolla jouduin kävelemään Sibelius-monumentin ohi ja siellähän oli taas muutama bussillinen kiinalaisia hauskasti pelleilemässä kuviaan varten. Ja paikalle oli tietysti tilattu myös Joulupukki.

      • kinkit.skeidaa

        Kiinalaiset pilaavat kaikki kohteet Euroopassakin. Praha, Barcelona ym. ym. Pattayan rantakatu päivällä ja walkkari illalla alkaa olla kiinalaisten takia epämukavia paikkoja käyskennellä.


      • Siesie

        Mä oon samaa mieltä. Näillä kinkeillä ei ole mitään käytöstapoja länsimaisia ainakaan, tekevät mitä haluavat.

        Mulla oli tuossa aiemmin airBnB-asunto Tölikässä, jota erehdyin muutaman kerran vuokraamaan kinkeille. Eka kokemus oli aikuinen poika ja vanhempansa. Siinä oli paljon kaikenlaista, mutta lopuksi jättivät kolme takkiaan minun naulakkooni eteiseen, koska olivat kuulemma samalla lentämässä Espanjaan kun Euroopassa ollaan.
        Otin yhteyttä, kysyin takeista. Poika sanoi että joo hän tulee hakemaan ne myöhemmin kesällä (opiskeli siis Suomessa). Sanoin ettei käy, en säilyttele ihmisten tavaroita ja kysyin minne postitan. Ei tullut selvyyttä ja onneksi vihdoin tajusi kun kysyin että heitänkö takit pois vai annatko osoitteen. Sain "luvan" heittää pois. Eivät todellakaan tiedustelleet säilytyksestä.

        Seuraavat kiinalaiset olivat kaksi naista (noin 40vee). Buukkaus alkoi lauantaina. He kysyivät sähköpostitse maanantaina että voivatko jo tuoda matkatavaransa (en tiedä mihin olivat ilman matkatavaroita menossa). Sanoin että se ei käy, koska siellä on vieraita ja teidän varauksenne alkaa lauantaina. Annoin samalla asunnon tarkan osoitteen sekä alaoven koodin, niinkuin yleensäkin.
        Keskiviikkona olin majoittanut uudet vieraat ja yllättäen sain näiltä kinkeiltä illalla sähköpostiini kuvan talosta sekä rapusta otetun asunnon oven kuvan. Että ovatko oikeassa paikassa? Suutuin, sanoin että teillä ei ole oikeutta käyttää ovikoodia tai roikkua siellä. En voinut tietää näistä ihmisistä, ovatko mahdollisesti menossa vintin ylätasanteelle nukkumaan yönsä tms. Jouduin varoittamaan sen hetkeisiä vieraita että ei saa päästää ketään säilyttelemään mitään, Mitään ei ole sovittu. Onneksi nämä sen hetkiset vieraat ymmärsivät.
        Kun kinkit tulivat, työnsin pihalla avaimet heidän kouraansa ja sanoin että tehän jo tiedättekin oikean oven ja kaasutin pois paikalta ilman esittelyjä tms.

        Seuraavat kinkit ajattelivat venyttää oloansa pidempään ilman lupaa. Oli varaus tietylle ajalle. Sanoin sähköpostitse ja vielä pari kertaa heidän tullessaan, että teidän varauksenne päättyy klo 13 ja seuraava varaus alkaa klo 15 ja välissä pitää siivota. Ilmoitin siis, että ajat ovat täsmälliset. Ihmettelin hieman kun toinen kysyi lähtiessäni: Do we see each other after this? Menin paikalle hieman yli klo 13, siellä toinen pesee hampaitaan ja toinen könyää makuuhuoneesta.
        Sanoin että aika on loppu, ettekö te ymmärtäneet vaikka sanoin monta kertaa. Joo - he luulivat että tänne tulee siivooja ja kun heidän ei tarvitse vielä lähteä kentälle. Just joo. Että he pyörivät siinä ilman lupaa siivoojaa haittaamassa. Kun alkoivat ymmärtää että nyt ulos, niin yrittivät vielä, että jos he auttavat minua siivoamisessa. Kieltäydyin. Sanoin, että lähden nyt kauppaan ja teidän pitää olla pois täältä klo 13.30 mennessä. Olivat lähteneet. Ihme omavaltaisuutta. Minulla oli kiire kun vaihdan lakanat ja pyyhkeet ja siivoan todella hyvin vieraiden välissä, mutta onneksi klo 15 saapuvat vieraat olivat hieman eksyneet ja tulivatkin vasta 15.45, jolloin aikaa jäikin sopivasti.
        Sen jälkeen joku kinkki yritti vielä varata asuntoani, mutta ilmoitin ettei se käy, koska siellä on remontti juuri tuolloin, En halunnut enää ottaa riskejä ja pahoittaa mieltäni ja olla huolissani.
        Nehän yleensä ovat vain yhden yön jossain ja jatkavat matkaa. Kohtuuton työmäärä majoittajalle, jos ottaa sen tosissaan niin kuin minä otan.

        Nyttemmin olen jo myynyt asunnon pois.


      • Siesie

        Mä oon samaa mieltä. Näillä kinkeillä ei ole mitään käytöstapoja länsimaisia ainakaan, tekevät mitä haluavat.

        Mulla oli tuossa aiemmin airBnB-asunto Tölikässä, jota erehdyin muutaman kerran vuokraamaan kinkeille. Eka kokemus oli aikuinen poika ja vanhempansa. Siinä oli paljon kaikenlaista, mutta lopuksi jättivät kolme takkiaan minun naulakkooni eteiseen, koska olivat kuulemma samalla lentämässä Espanjaan kun Euroopassa ollaan.
        Otin yhteyttä, kysyin takeista. Poika sanoi että joo hän tulee hakemaan ne myöhemmin kesällä (opiskeli siis Suomessa). Sanoin ettei käy, en säilyttele ihmisten tavaroita ja kysyin minne postitan. Ei tullut selvyyttä ja onneksi vihdoin tajusi kun kysyin että heitänkö takit pois vai annatko osoitteen. Sain "luvan" heittää pois. Eivät todellakaan tiedustelleet säilytyksestä.

        Seuraavat kiinalaiset olivat kaksi naista (noin 40vee). Buukkaus alkoi lauantaina. He kysyivät sähköpostitse maanantaina että voivatko jo tuoda matkatavaransa (en tiedä mihin olivat ilman matkatavaroita menossa). Sanoin että se ei käy, koska siellä on vieraita ja teidän varauksenne alkaa lauantaina. Annoin samalla asunnon tarkan osoitteen sekä alaoven koodin, niinkuin yleensäkin.
        Keskiviikkona olin majoittanut uudet vieraat ja yllättäen sain näiltä kinkeiltä illalla sähköpostiini kuvan talosta sekä rapusta otetun asunnon oven kuvan. Että ovatko oikeassa paikassa? Suutuin, sanoin että teillä ei ole oikeutta käyttää ovikoodia tai roikkua siellä. En voinut tietää näistä ihmisistä, ovatko mahdollisesti menossa vintin ylätasanteelle nukkumaan yönsä tms. Jouduin varoittamaan sen hetkeisiä vieraita että ei saa päästää ketään säilyttelemään mitään, Mitään ei ole sovittu. Onneksi nämä sen hetkiset vieraat ymmärsivät.
        Kun kinkit tulivat, työnsin pihalla avaimet heidän kouraansa ja sanoin että tehän jo tiedättekin oikean oven ja kaasutin pois paikalta ilman esittelyjä tms.

        Seuraavat kinkit ajattelivat venyttää oloansa pidempään ilman lupaa. Oli varaus tietylle ajalle. Sanoin sähköpostitse ja vielä pari kertaa heidän tullessaan, että teidän varauksenne päättyy klo 13 ja seuraava varaus alkaa klo 15 ja välissä pitää siivota. Ilmoitin siis, että ajat ovat täsmälliset. Ihmettelin hieman kun toinen kysyi lähtiessäni: Do we see each other after this? Menin paikalle hieman yli klo 13, siellä toinen pesee hampaitaan ja toinen könyää makuuhuoneesta.
        Sanoin että aika on loppu, ettekö te ymmärtäneet vaikka sanoin monta kertaa. Joo - he luulivat että tänne tulee siivooja ja kun heidän ei tarvitse vielä lähteä kentälle. Just joo. Että he pyörivät siinä ilman lupaa siivoojaa haittaamassa. Kun alkoivat ymmärtää että nyt ulos, niin yrittivät vielä, että jos he auttavat minua siivoamisessa. Kieltäydyin. Sanoin, että lähden nyt kauppaan ja teidän pitää olla pois täältä klo 13.30 mennessä. Olivat lähteneet. Ihme omavaltaisuutta. Minulla oli kiire kun vaihdan lakanat ja pyyhkeet ja siivoan todella hyvin vieraiden välissä, mutta onneksi klo 15 saapuvat vieraat olivat hieman eksyneet ja tulivatkin vasta 15.45, jolloin aikaa jäikin sopivasti.
        Sen jälkeen joku kinkki yritti vielä varata asuntoani, mutta ilmoitin ettei se käy, koska siellä on remontti juuri tuolloin, En halunnut enää ottaa riskejä ja pahoittaa mieltäni ja olla huolissani.
        Nehän yleensä ovat vain yhden yön jossain ja jatkavat matkaa. Kohtuuton työmäärä majoittajalle, jos ottaa sen tosissaan niin kuin minä otan.

        Nyttemmin olen jo myynyt asunnon pois.


    • Olen käynyt Thaimaassa jo 20 kertaa ja ei ole vielä alkanut kyllästyttämään, ihanaa siellä on.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe