Menossa ulosottoon veromätkyt, 8kpl kulutusluottoja, koska olen yrittänyt niitä maksaa uusilla luotoilla :(
Vakituisessa työssä ja tulot noin 2000e nettona kuussa..
Mitä siitä jää käteen kun uo alkaa rakottamaan? Marraskuussa jäänyt ensimmäinen lasku rästiin ja nyt jää kaikki sitten, pelottaa hirvittää ja ahdistaa!
Velkaneuvojalle menossa.
Lainoja yhteensä noin 40000e
Selviääkö tästä koskaan?
Mitä tapahtuu
8
77
Vastaukset
- kylläsesiitä
Verot menee aika nopeasti ulosottoon. Ei tarvii oikeudellista prosessia. Siinä maaliskuussa luultavasti menee palkasta n kolmasosa. Jos verot tulee maksettua näin ei tule luottohäiriömerkintöjä.
Mutta kulutusluotoista tulee ne valuu pikku hiljaa käräjäoikeuteen ja sieltä sitten uoviraastoon ja sitten uohenkilö vie kolmasosan palkastasi kunnes velka maksettu tai tulee jokin muutos. Lue enemmän tästä
http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/palkanulosmittaus.html. Siihen 40000 :n maksamiseen menee noin 6-7 vuotta. Velkaneuvoja arvioi varmaan voisitko päästä velkajärjestelyyn - näinsemenee
Veromätkyt ei todellakaan mene nopeasti ulosottoon, menee puolikin vuotta heittämällä, sama on sakkojen kohdalla.
Kulutusluotot ja muut, niissä menee 3kk kun luotottaja ilmoittaa maksuhäiriömerkinnän ja laittaa sen jälkeen asian velkomusoikeuteen (tai perintätoimistoon 3kk?). Sieltä se sitten menee käräjäoikeuden kiireet huomioon ottaen 2-3kk kuluessa ulosottoon. Siitä sitten joku 1-1,5kk kun alkaa ulosotto palkasta,
2000e nettosta lähtee joku 650e Varmasti selviydyt. Edellinen kertoilikin jo noista "käsittelyajoista", suurinpiirtein noin se menee. Jos vielä luottotiedot tallella niin kannattaisi varautua siihen ekaan merkintään. A-tieto lähettää ekasta merkinnästä kirjeen. Siitä noin viikon sisällä pankista pyydetän palauttamaan Visa, jos sellainen on. Debit-korttiasi saat ehkä käyttää siihen asti kunnes tulee sen uusimisen aika. Silloin saat tilalle Visa-electronin.
Muutenkin kannattaisi nyt hyvissä ajoin tarkistaa että kaikki vakuutukset kunnossa esim kotivakuutus(ota jollei ennestään ole). Nykyään pärjää hyvin prepaideillakin eli kalliit netti/puhelinliittymät voi kans lopettaa. Muutenkin kannattaa tutkia omia kulutustottumuksia. Kun uo alkaa niin käteen jää niin vähän rahaa että ainakin velkojen maksun voi unohtaa jos haluaa pärjätä käteen jäävällä summalla. Aina on kuitenkin hoidettava asumiskustannukset ajallaan(vuokra,sähkö,vesi). Aikoinaan minun nettotuloista 1600€ meni uo:oon n. 500€. Eli mulle jäi käteen asumiskustannusten jälkeen n. 500€. Tolla piti sit maksaa vakuutukset, ruoka, auto kulut yms. Kun velkasi aikoinaan tipahtaa alle 34k€ niin voisit ajatella Takuu-Säätiön takausta järjestelylainaan omasta pankistasi. Saisit kaikki silloin kerralla pois ja voit aloittaa puhtaalta pöydältä.- ösrdfxh
Niin siis pöytä on puhdas vasta, kun myös se 34 000 euroa on maksettu pois. Sitten voit aloittaa elämäsi uudestaan.
Kyllä mun elämä alkoi uudestaan 2/2013 kun maksoin kaikki velkani ja otin yhden velan jota voisin hoitaa tietäen että ei tule ongelmia maksun kanssa. Kyllä oli putipuhdas pöytä silloin. Ei kai elämän tarkoitus ole olla velattomana? Nyt on 34.000€ kutistunut reiluun 9.000€:oon. Oikeastaan voisi jo tuon loppusumman maksaa pois mutta tullut pakonomainen tarve pitää säästössä väh 2 kk palkan verran rahaa. Jos säästöt menisi niin kyllä taas ahdistaisi.
- minävaantäällä
antaako takuusäätiö 34 000 euroon saakka takauksen kun minulla on hieman yli 40 000 euroa velkaa ulosotossa...vähän kinkkinen tilanne kun pelottaa että kotia lähtevät realisoimaan..
- ösrdfxh
Juuri vastattiin, että ei anna. Oliko siinä jotakin epäselvää??
Eivät anna. Lainanmaksuhetkellä kokonaisvelka oltava alle 34.000€. Toki takausta voi hakea, ehkä saat velkapotin hakuaikana alle 34.000€... Ehkä parempi että koti menee ja sitten voit alottaa uudestaan koska varmaankin jotain jää käteenkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181891Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541186Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki78986Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17978TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46835
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään85806- 70782
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764