Joystick C64-emulaattorille

GianaSister

Moi,

ostin C64 Forever -emulaattorin. Minulla on pc-joystick, joka ei kuitenkaan tuon emulaattorin kanssa toimi.

Minulla oli joskus aiemmin sellainen joystick, jossa sai ohjelmakohtaisesti määritellä näppäimet tai näppäinyhdistelmät, joita eri vääntämiset ja painamiset vastaavat. Esimerkiksi jos väänsi tikkua oikealle, sen sai määriteltyä, että se vastaa vaikkapa nuoli oikealle -napin painamista. Tällainen joystick toimisi emulaattorissa, koska C64 Foreverissa voi myös määritellä näppäinyhdistelmät joystick-käyttöä varten (esim. juuri niin, että nuoli oikealle vastaa samaa kuin vääntäisi tikkua oikealle). Muistelisin, että aiempi joystickini oli Logitech-merkkiä, mutta en ole satavarma.

Mitäpä kannattaisi kokeilla? En hae mitään kallista hifistelyelämystä. Riittää, että saan käyttää joystickia eikä tarvitse näppäimistöllä pelata. Tulee autenttisempi kokemus, koska alkuperäiselläkin Commodore 64 -koneellani pelasin aina joystickia käyttäen. Silloin käytössäni oli Tac-2, mutta se nyt oli ihan susi. :)

2

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UrhoK

Mikä tahansa tikku minkä spekseissä sanotaan että directinput tuki ok.

• Xizor

Nuo C64-tikut olivat erilaisia, eivät analogisia. On olemassa ilmaisia ohjelmia, joilla voi muuttaa tikun vääntämisen näppäinten painamiseksi. Semmoisen käyttö auttaisi tässä. Monien tikkujen mukana tulee sellainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7293
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4906
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4599
    4. 69
      4370
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3188
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2458
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2397
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      209